home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 358 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Boldklubben Marienlyst
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Boldklubben Marienlyst  (Læst 15588 gange)
TobyFCK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #15: 20 Mar 2018, 21:57 »

Skabte en lille overraskelse da jeg vandt 4-0 over Vendsyssel fra 1. divisionen i 1 runde af pokalen Opstemt

Og en dejlig lodtrækning til 2. runde, da jeg skal møde Hedensted Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #16: 10 Jun 2018, 18:58 »

2023/2024:
Jeg har svært ved at holde motivationen for tiden i FM, så jeg vandrer lidt rundt mellem gamle saves med OB og Marienlyst og et nyere save med Inter. Nu var turen kommet til at gøre 2023/2024-sæsonen færdig i Marienlyst (Vejen dertil kan desuden læses på første side)..

Lad os starte med at slå fast, at det blev den absolut mest succesfulde sæson i historien for de fynske miniputter (Som stadig er små i forhold til OB). Klubben skulle have ny formand, og det kunne næppe blive værre end den gamle, som ikke var til andet end besvær. Det blev da også bedre, men vi er stadig langt fra at have en sund og fornuftig klub. Den nye formand og hans direktør afskedigede alle andre bestyrelsesmedlemme r og fjernede også nogle af de krav der tidligere havde været til transferaktivitet og dødbolde, hvilket passede mig fint. Om ikke andet så opgraderede de talentspejderrækkev idden til hele verden. Midler skaffede de ikke mange af, og på trods af klubben ligger på beskedne 5,8 millioner årligt i lønudgifter, kan vi ikke generere et sæsonoverskud. Det er edersparkme trist. Klubben tjener - Hold nu fast - 1,49 millioner årligt i sponsorindtægter. Det kan vi jo så opveje mod de 2,1 millioner vi årligt betaler af vores lån for det nye stadion. Træge udsigter..

Men det var ikke kun gråt i gråt. Vi sluttede på 12. pladsen - men hentede hele 29 point (rekord) og var bare 2 point fra 9. pladsen og 10 point fra slutspillet. Stor fremgang, hvis du spørger mig. I nedrykningsspillet to det så for alvor fart. De sidste par år er vi blevet splittet ad for at ende sidst, men i år hev vi intet mindre end 10 point sammen i de seks kampe, hvilket - mine damer og herre - var nok til at overhæle Randers og slutte på 2. pladsen i gruppen. Dermed undgik vi nedrykning, og jeg tog det ikke særlig tungt, at vi røg ud med 4-0 til AaB i de europæiske playoff; Vi havde sikret os overlevelse og sluttede ret beset på en 10. plads! I Pokalturneringen røg vi ud i 4. runde til Esbjerg efter forlænget spilletid. Lidt skuffende, men samtidig også fint nok idet vi ikke havde truppen til to turneringen.

Apropos truppen skete der ikke det helt store hen over sommeren. En polsk wingback blev solgt til HB Køge for 260.000 - en fortjeneste på 65.000,-. Ind hentede vi folk som Alexander Berntsson fra Hammerby, Mauro Savastano fra Maastrcht, Häuser og Buur på fri transfer fra Viborg samt Oliver Christesen i målet fra OB.


Næste sæson:
Først skal der lyde et stort tak til Nicklas Bendtner der indstiller karrieren efter 2½ år i Marienlyst. Det blev ikke til meget spilletid til sidst pga islændingen Mani Hilmarsson, men han har før været redningsmanden da det brændte på, så vi takker for indsatsen. Også Thomas Mikkelsen indstiller karrieren, mens Andreas Larsen forlader på fri transfer. Et lidt større navn, Elias Sørensen forlader holdet efter hans lønkrav desværre blev for store. 12 mål i 32 kampe kommer til at kunne mærkes, men vi forsøger at klare os så godt som muligt. Om ikke andet har jeg sparet en del lønkroner på de fire overnævnte.

Eneste handel so far (5. juli) er blegieren Arne Cuypers som kommer på fri transfers fra Genk. Det er ligegodt 4 måneder siden jeg sidst spillede på savet, og jeg kan se at der er blevet foretaget flere tvivlsomme beslutninger i forhold til at holde klubben i plus. Mit Journey for the Money-save på Island gav i den grad en bedre viden om hvordan jeg får klubben tilbage på rette kurs, så der kommer helt sikkert til at ske ændringer over det næste stykke tid. Jeg kan se at jeg skal være mindre rundhåndet med lønningerne, og så skrue lidt ned for fokusset på egen avl, indtil der kommer penge i klubben. De 7,2 millioner vi er god for lige nu, er ikke nok til at bestyrelsen vil opruste (Og i Marts kom der kun spillere med 1½ stjerne). I stedet sættes seglene ind på Young-Guns der kan sælges videre for lidt profit, og så stadig en god Superliga-handel eller to (Som eksempelvis Daniel Høegh som er tæt på at komme hjem til Fyn).

Forventingen er igen Top 13. Her kommer vi til at kæmpe med dette års oprykker i Vejle, samt sidste års playoff-hold, AGF og Randers. Jeg er, for at være ærlig, mere bekymret end jeg har været tidligere...
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #17: 18 Jun 2018, 11:51 »

2024/2025:
Planen var meget simpel. Alt det her danske indavl som var dyrt og ikke fungerede (Især pga. den lave sponsorstøtte) skulle droppes og istedet skulle der kigges mod udenlandske talenter, som kunne forstærke holdet. Det stred imod den oprindelige plan med savet, men jeg følte ærlig talt, at der skulle ske noget. Vi havde lige haft den bedste sæson nogensinde, men klubben blev stadig dårligere og dårligere udenfor banen.

Mange af spillerne er regens, så navne får I ikke så meget ud af at høre, men jeg vil alligevel pege to ud. Den første var Arne Cuypers som jeg allerede havde sikret mig fra Genk inden sæsonen, mens den anden var Irakli Rekhviashvili som kom til efter kontraktudløb med Dinamo Tbilisi fra Georgien. Derudover kom der en defensiv midtbane fra Gent, en islandske lejesvend fra HB Køge med tvunget køboption og på transfervinduets sidste dag kom så en gammel fynsk kending i Frederik Tingager.

Cuypers skulle bare bruge et halvt år i klubben, så havde han lavet 13 mål i 13(6) kampe, og blev sendt til polske Lech Poznan for små 5 millioner. Irakli sørgede for at holde målsnittet med 19 mål i 34(2) kampe, mens islandske Mani Hilmarsson rundede en flot angrebssæson af med 18 mål i 25(6) kampe. Desværre kunne jeg ikke finde en fair lønning til islændingen som forlod holdet efter sæsonen ved kontraktudløb efter 3 kanon stærke sæsoner i klubben.

De mange mål betød også bedre resultater. Vi lagde ud med 3 sejre i 3 kampe og prøvede for første gang nogensinde at ligge nummer 1 - om end kortvarigt. Vi kom så ned på jorden igen og lå længe i midterfeltet 5-9, men trak i sidste ende det længeste strå, da vi kvalificerede os til Mesterskabsspillet på en 6. plads. Her var vi dog chanceløse. OB, AaB og FCK var allerede stukket afsted, mens Brøndby, FCN og undertegnet så spillede nogle halvkedelige kampe. Jeg formåede kun at slå FCN 1 gang, hvilket dog var nok til en samlet 5. plads og klubbens bedste resultat nogensinde. Samtidig forpurrede jeg AaB's mesterskabsdrømme med to uafgjorte, ligesom jeg i sidste runde spillede 0-0 med OB og sendte guldet til København.

Overall set, så lavede klubben et overskud på 7 millioner; Men kun 3 millioner fraregnet transferindtægter. Trods den bedste sæson nogensinde, så var økonomien stadig meget træg, og det hang virkelig for klubben. Trods 23 millioner i præmiepenge fra Superligaen så reddede vi altså kun lige klubben sidste år. Samtidig er det ovenud frustrerende at se klubben 13 millioner på Other og Non-Football Costs. De penge ville lune i klubkassen.


2025/2026:
Her skete der for alvor ting og sager i Marienlyst - på rigtig mange fronter. Islændingen jeg havde lejet i Køge kom til klubben sammen med en albansk midtbane fra Empoli samt en fransk angriber fra Marseille. Senere kom en ung tysk midterforsvar fra Hamburg (alle gratis), ligesom jeg måtte leje en finner i Elfsborg og sætte transferrekord med købet af Curaçaoske Joshua Adney for svimlende 350.000,-. Så - som man måske kan fornemme - så er Marienlyst blevet mere end en opsamler klub for OB og vender i stedet blikkene mod alle verdenshjørner. Det gjorde vi også i vintervinduet, hvor vi først hentede Cuypers hjem på en lejeaftale, hentede en dansk keeper hjem fra Norge som førstevalg (Oprindeligt fra Næsby - + point på kontoen), en 19-årig senegalesisk forsvar som her i sommeren 26 er på vej til VM, samt gode gamle Sebastian Ring, fordi vi rendte ind i en lang skade. Der blev brugt en masse penge, men jeg var klar på at gå efter endnu en Top 6 placering, som FORHÅBENTLIGT kunne kaste flere sponsorpenge af sig, da den kontrakt udløb ved afslutningen af sæsonen.

Sæsonen forløb ekstremt stabilt og kun i 4 uger var vi ude af Top 6. Vi overvintrede på 4. pladsen, hvilket også var den placering vi sluttede på efter grundspillet, hvor vi kun var 7 point fra Brøndby, 4 fra Silkeborg, 1 fra FCK og henholdsvis 2 og 5 foran AaB og FCM. I slutspillet startede det småskidt med to uafgjorte og et nederlag, og min drøm om at være med i toppen led et knæk. Jeg besluttede mig for at skifte taktik fra den smalle 4-4-2 vi havde kørt længe, til en 5-3-2; Det skyldtes vi havde 3 brølstærke centrale forsvar, 2 gode offensive backer og vores angribere som bare scorede på samlebånd. Så måtte midtbanen bare overleve, så godt den kunne. Og det gav resultater med det samme. De sidste 7 kampe endte med 5 sejre, 1 nederlag og 1 X og med 2-0 sejren i sidste runde over Silkeborg så sluttede vi på et yderst fornem 3. plads. OB snuppede pokaltitlen, så vi måtte ud i en afgørende kamp mod Lyngby, hvor optakten var en lang katastrofe. 4 skader til 3 stamspillere (Heraf Irakli der havde lavet 29 Superligamål i 35 kampe). Derudover tøffede det store senegalesiske talent Moussa Diagne til VM forberedelser, så jeg manglede pludselig 4 stamspillere og en udskifter i min i forvejen smalle trup på 20 mand. Cuypers blev dog redningsmanden med 2 mål i 3-2 sejren, der sikrede mig en plads i Europa League 2. kvalrunde. Jeg sender en tak til mine angribere, for at være bundsolide - Irakli - 29, Ressa (Franskmanden fra Marseille) - 14, Cuypers - 11. Samlet set stod de for 87,7 procent af mine mål.

Jeg overvejer nu hvordan den kommende sæson skal se ud. 5-3-2 opstillingen bliver den fortrukne, mens jeg overvejer om jeg skal hente Cuypers fast for 2 millioner (1,5 eftersom jeg får 25% af salget). Det ville være en god forretning at hente ham tilbage igen og så skippe ham af i fremtiden igen + han laver mål på samlebånd. Derudover får jeg jo også en femøre eller to fra Europa League, selvom jeg ingen forventninger har til turneringen. Det overskyggende mål er at gentage Top 4, da Danmark har fået en ekstra plads i Europa. Vi må se hvad der sker..

Økonomisk trænger jeg virkelig bare til en rigmand.. Vi formåede at øge vores omsætning med 9 millioner gennem præmiepenge og øget interesse for at komme på stadion, men til gengæld så steg vores udgifter med 11 millioner. De to toprunners på udgiftsfronten var sjovt nok Other og Non-Football Costs som samlet udgjorde 17,5 millioner.. Mine spillerlønninger steg kun med 500.000 (7,5 millioner årligt) og udgør stadig kun et sted mellem 1/2 og 1/3 af de andre midterholds. Overall set lander jeg et lille sæsonunderskud på 75.223,- hvilket jo ikke er en katastrofe, hvis jeg havde heddet FCK, BIF eller lign. Formand Nick Christensen har dog flottet sig gevaldigt og sæsonens nye sponsorat lyder på svimlende 2,5 millioner årligt og strækker sig over 2 år (5 millioner i alt). Det kommer til at betyde; Ikke en skid.. Samlet set er der 18.635.792,- på kistebunden her d. 14. juni 2026. Vi må se hvor længe de bliver der..
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #18: 18 Jun 2018, 15:08 »

Jeg er lige ved at tro at det dine talenter spejdere flyver rundt er i enten Non-Football Costs eller i Other.

Men er ikke sikker, men det er godt nok nogle høje beløb i de to.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #19: 18 Jun 2018, 15:52 »

Jeg er lige ved at tro at det dine talenter spejdere flyver rundt er i enten Non-Football Costs eller i Other.

Men er ikke sikker, men det er godt nok nogle høje beløb i de to.

I så fald skal de da til at flyve på økonomiklassen så Grin Men jeg tænker umiddelbart at den går ind under Travel eller Scouting Costs. Ellers spændende tanke..

Jeg satte mig for at læse lidt omkring det, og det er vist bare udgifter som ikke er forboldrelateret (Sjovt nok).. Altså reklamer, vagter, rengøring og hvad diverse FM-Sites har fundet på at kalde dem. Og de stiger i takt med at klubbens omdømme stiger, men det virker stadig absurd højt. Jeg har lavet en lille sammenligning fra mine andre saves.

OB #1 (18-19) : Omdømme: Nationalt (3 Stjerner) = 22,6 Millioner om året (18,9% af samlet udgift)
Inter (18-19) : Omdømme: Worldwide (4½ Stjerner) = 158 Millioner om året (6,2% af samlet udgifter)
Íþróttafélagið Þór (2031) : Omdømme: Nationalt (2 Stjerner) = 1,7 Millioner om året (11,4 % af samlet udgifter)
OB #2 (18-19) : Omdømme: Nationalt (3 Stjerner) = 19,8 Millioner om året (16,8% af samlet udgifter)
Marienlyst (25-26) : Omdømme: Nationalt (2½ Stjerner) = 17,7 Millioner om året (36,7% af samlet udgifter)

Det virker meget forskelligt fra save til save og ifølge andre sites er der ikke så meget at gøre ved det, hvilket gør det endnu mere frustrerende. Specielt med tanke på at den største udgift for en fodboldklub er lønninger, men i Marienlyst bruger vi altså flere penge på reklamer, rengøring og skat Huh
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #20: 18 Jun 2018, 16:01 »

Så også efter jeg havde skrevet at det ikke passede hvad jeg skrev *doh*

Har du eget stadion?
Eller er der en der post hedder Stadion leje, for det skal vel også ligge et eller andet sted?
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #21: 19 Jun 2018, 13:35 »

Klubben tog for 5 sæsoner siden et stort lån til et nyt stadion vi stadig betaler af på, samtidig med vi betaler 50.000 årligt i stadionleje. Generelt set virker udgifterne rigtig fornuftige, hvis det ikke lige var for de to. Men så vidt jeg kan læse mig til, så påstår SI (eller hvem de nu er) at udgifterne stemmer overens med virkelighedens udgifter, mens andre brugere spekulerer på, at de er et "modsvar" til at det er forholdsvis let at holde lønningerne nede som en mindre klub - Specielt hvis man hiver en masse udenlandsk arbejdskraft ind. Det giver også god mening, men rammer så selvfølgelig dem der vil prøve at holde det nationalt/egen avl eller lignende..

Men udover de to udgifter, så virker sponsorindtægterne jo også helt hul i hoved. En klub som Vendsyssel der 2 gange har været i Superligaen og begge gange er rykket direkte ud igen (Samlet set har de hentet 20 point) får 3.593.263,- om året. Det er altså 1 million mere end mig.. Vejle og HB Køge som begge huserer i 1. divisionen får henholdsvis 17 og 10 millioner om året, hvilket virker helt åndssvagt. I den netop afsluttede sæson, så tjente Helsingør (2. division) 26.000,- mere end mig fra sponsorer. Jeg siger ikke, at jeg skal være toprunner, men nu går jeg trods alt igang med min 6. sæson i Superligaen. Hvis man så bare kunne sige, at ejerne havde "Hidden Stats", der afgjorde hvor gode aftaler man hentede hjem, så kunne jeg give ham skylden.. Generelt set, synes jeg bare der mangler lighed mellem investeringer, ambitioner og resultater.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #22: 19 Jun 2018, 15:54 »

Ja, det kan jeg kun give dig ret i.

Det er ret vildt at du er dårligere sponsoret end en i 2. Div.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #23: 20 Jun 2018, 16:30 »

Ser ud til at jeg har ramt rigtigt med min 5-3-2.. I kan bare komme an Basel!
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010