home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 259 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Boldklubben Marienlyst
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Boldklubben Marienlyst  (Læst 15554 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Boldklubben Marienlyst
« : 08 Feb 2018, 15:41 »

Boldklubben Marienlyst


Af gud ved hvilke årsager ender jeg stort set hvert år med at have et Marienlyst-save; Nogle længere og mere succesfulde end andre. I år er ingen undtagelse. Måske er det på grund af de mange tidligere OB-Drenge der render rundt, Hvem ved? Ikke desto mindre, er det altid sjovt med lidt LLM i Danmark, hvor man kan skrabe noget af alt affaldet fra Superligaen til sig, hvilket aldrig skuffer helt. Det bliver også tilfældet i denne omgang.
2017/2018:
Vi var storfavoritter i 2. Divisionen sammen med Hvidovre og truppen var også ganske spændende - specielt offensivt og på kanterne var vi rigtig godt besat. Det største minus var dog midterforsvaret, hvor klubben ikke besad en eneste til at spille denne position. Så da jeg alligevel skulle ud og undersøge marked for transferfrie spillere, så valgte jeg at give holdet en hovedrengøring. Hvis man er bekendt med dansk LLM, så vil man måske også kende profiler som; Oliver Larsen (CB), Emil Peter Jørgensen (CB) Timmi Johansen (LB), Ibrahim Samrawi (RW), Mads Jørgensen (CAM), Oliver Feldballe (LW) og holdets topscorer, Rasmus Lysdal (ST).

Sæsonen igennem var temaet for 2. division mangel på stabilitet, og det lykkedes de to forhåndsfavoritter (Os og Hvidovre) at sikre oprykning, da vi var de eneste der leverede bare lidt kontinuerligt - Vi vandt rækken 5 point foran Hvidovre og 8 foran AB. Lysdal blev holdets topscorer med 15 mål i 24 kampe, mens Mads Jørgensen holdt sig godt til fra sin 10'er position med 8 mål og 6 assist i 34 kampe (7,04). Sæsonens oplevelse var helt klart Ibrahim Samrawi, der kom til holdet ved årsskiftet og i 16 kampe lavede 5 mål og 11 assists og var forårets helt store profil (7,36). I pokalturneringen kæmpede vi os bravt frem til 4. runde, ved at slå AGF i straffesparkskonkur rence runden forinden. Hobro sendte os desværre ud med en 3-1 sejr kort inden jul.

Økonomisk var det en relativ fredelig sæson. Klubben startede med et underskud på ligegodt 800.000,- og genererede så et lille overskud på 42.455,- over hele året. Så stadig ikke noget prangende udgangspunkt. Den 29. juni kom der dog en glædelig besked ind, da klubben gik over til at være Semi-professionelle, hvilket var afgørende for vores fremtidige succes.

2018/2019:
Det ultimative mål for sæsonen var overlevelse, men drømmene led et stort knæk allerede inden sæson var begyndt. En uge inden skiftet fra amatør til Semi-Professionel, hentede Thisted (Som var rykket op i Superligaen) Emil Peter Jørgensen som var udset til at være holdets store profil. Det var uden tvivl meget skuffende omend også meget forståeligt. Istedet kastede jeg min kærlighed over til OB, hvor vi lavede 5 lejeaftaler, foruden Kristian Weber der kom til permanent. Det samme gjorde en tidligere dansk LLM-Favorit Mark Kongstedt, mens jeg betalte en svimlende sum af 5.000,- for Robert Larsen, der skiftede fra Roskilde, som var røget ned i 2. Divisionen. Klubbens budget lå på 2,1 millioner kroner årligt (Er senere blevet hævet til 2,3 millioner), men jeg har holdt lønbudgettet på lige omkring 1 million hele sæsonen.

Vi var seedet 11'er, så jeg havde en klar forventning om, at det ville blive rigtig svært, men det skulle vise sig, at jeg tog grusomt fejl. Holdet spillede fremragende fodbold, ledt an af Kristian Weber på toppen og efter 11 runder toppede vi 1. Divisionen med 24 point. Vi holdt nogenlunde stand frem til julepausen, hvor vi holdt ferie på en 3. plads. Foråret blev en anelse mere ustabilt med lidt udfald hist og her, men overall leverede vi en fremragende præstation og sluttede på 4. pladsen, á point med Viborg på 3. pladsen (4 mål dårligere) og bare ét point efter Vendsyssel på førstepladsen (Med Hvidovre på 2. pladsen). Inden sæsonen havde jeg givet min højre arm for en 4. plads, så selvom Top 3 var vanvittig tæt på, så er jeg ovenud lykkelig for resultatet og super tilfreds med sæsonen som helhed. I Pokalturneringen fik vi en fodboldlektion af AaB i 3. runde (0-5).

Økonomisk har holdet klaret skiftet fra amatør til Semi-professionel utrolig godt. Klubben har leveret et overskud for sæsonen på 4.169.253,-, hvilket er godt hjulpet på vej af præmiepengene som udgør 123% af vores overskud og 2/3 af hele vores indkomst. Umiddelbart anslår jeg, at klubbens fremtidige drift de kommende 2 år er sikret, uanset om klubben skulle have et par mindre succesfulde år.

Fremtiden:
Set udefra (Helt ude bag skærmen) er det både godt og ondt, at succesen er kommet så hurtigt. Det er selvfølgelig sjovt at vinde, men jeg havde et par delmål jeg gerne ville have opfyldt i 1. divisionen inden jeg drager videre mod Superligaen. Så det ville bestemt ikke gøre mig noget, hvis de kommende par sæsoner bød på placeringer fra 4-6. Overordnet set, arbejder jeg efter samme mål som OB satte i 2010, hvilket vil sige ansvarlig økonomi, stort fokus på lokalt talentarbejde suppleret til med udenlandske profiler. Så længe jeg holder til i 1. Divisionen og bunden af Superligaen vil jeg samtidig forsøge at samle nogle af de spillere op som OB smider ud, ligesom tilfældet har været med de fynske klubber de seneste år. Derudover arbejder jeg efter et par delmål, som forhåbentlig kan blive indfriet inden en eventuel oprykning til Superligaen.
Lejefri klub:
I år havde jeg i alt 6 lejeaftaler, hvor 3-5 af dem var spillere i startopstillingen. Jeg skulle gerne nå dertil, at de første 18 alle er ansat af Marienlyst og ideelt set, skulle alle 22-25 mand i truppen være på kontrakt med klubben. Om det lykkes til sæson 2019/2020 er stadig tvivlsomt, men jeg regner og håber på at fiske lidt spillere rundt omkring, i stedet for at finde lejeaftaler. Lyngby er i frit fald, apropos virkeligheden (Nedrykning og året efter en 9. plads i 1. Division), så måske kan jeg finde nogle spillere her, foruden de der måtte stå uden kontrakter til sommer. Så det er bestemt muligt at få sammensat en trup, men det skal stadig være økonomisk ansvarligt (Og her er gratis lejeaftaler fra OB bare virkelig attraktive).
Egen avl:
Lige nu lider klubben under egen avl reglerne, og i hele truppen er der kun én spiller, som måske har potentialet til at kunne gøre sig på førsteholdet. Det skal der laves om på, så jeg på sigt kan få en større trup en 21 mand. Den økonomiske opblomstring gjorde det muligt at forbedre ungdomsfacilitetern e så nye og bedre faciliteter står klar oktober 2019, men der er stadig lang vej til en fornuftig talentmasse. Lige nu håber jeg bare på 2-4 spillere over de kommende to år, som kan gøre sig gældende i 1. Division eller bunden af Superligaen. Der er desværre lang vej til at få talenter på det niveau jeg havde drømt om.
Økonomien:
Jeg har en lille drøm om, at klubben kan leve af at sælge spillere. Den blev delvist realiseret ved at blive Semi-professionel, men klubben mangler stadig salgsobjekter og spillere som kan hive mere end bare et par tusinde i land. Første skud på dette forsøg, var da jeg sikrede mig ghanesiske Yaw Yeboah, som så desværre bare hiver skader på skader i land. Men overall set har han niveauet til mere end 1. Division, så forhåbentlig kan han blive den første af mange spillere der kan ryge videre for beløb omkring 0,5-1 million kroner.

Til den kommende sæson er målet igen at undgå nedrykning. Spillerbudgettet bliver formegentlig hævet til at det dobbelte (2-ish millioner årligt), men jeg er ikke i tvivl om, at klubben nok skal klare sig sikkert igennem økonomisk. Og det er det vigtigste. Så kommer drømmene om Superliga om et par sæsoner!
Logged

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #1: 08 Feb 2018, 19:23 »

Super spændende, jeg glæder mig til at følge din videre færd  Smiley
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #2: 08 Feb 2018, 20:24 »

Mega mega mega spændende!!!!
sidder pt og glæder mig over mit FCK save, men når det er slut, tror jeg bestemt at jeg skal give mig i kast med dansk LLM, måske Jammerbugt hvor jeg selv har godt kendskab til!
Glæder mig allerede til at høre mere om dit save!
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #3: 09 Feb 2018, 07:29 »

Spiller du FM Touch eller Classic? Er spilleregenskaber skjult?
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #4: 09 Feb 2018, 19:53 »

Super spændende, jeg glæder mig til at følge din videre færd  Smiley
Mega mega mega spændende!!!!
sidder pt og glæder mig over mit FCK save, men når det er slut, tror jeg bestemt at jeg skal give mig i kast med dansk LLM, måske Jammerbugt hvor jeg selv har godt kendskab til!
Glæder mig allerede til at høre mere om dit save!
Mange tak, begge to. Jeg har altid haft en forkærlighed for at spille i de lavere danske rækker. Jeg synes det har sin charme at finde spillere fra Superligaen og genstarte deres karriere. Og så også kunne finde og bruge spillere jeg selv har spillet sammen med Smiley Tror det var i 2016-udgaven, hvor jeg også havde et langt Roskilde-save, hvor jeg endte med at rykke op og hive en masse danskere hjem fra udlandet, hvis karriere var gået i stå. Fik blandt andet Blåbjerg, Holst, Brock-Madsen og lignende gennem systemet. Så dansk LLM bliver aldrig helt kedeligt Smiley

Spiller du FM Touch eller Classic? Er spilleregenskaber skjult?
Hånden på hjertet er det ikke ægte LLM. Jeg klarer selv alle opgaver og bruger "Søg"-Funktionen. LLM-termen var mere en indikation af de lavere danske ligaer Wink Men jeg spiller Classic. Har aldrig brudt mig specielt meget om Touch, om end det også er flere udgaver siden jeg rent faktisk har brugt den.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #5: 10 Feb 2018, 17:52 »

2019/2020:
Lejefri klub blev vi ikke i 2019. Det var der simpelthen ikke kvalitet nok i spillerne jeg havde til rådighed til. Men antallet blev formindsket, hvilket bestemt er positivt. Alexander Molberg (OB) og Gregers Arndal-Lauritzen (OB) var de eneste spillere fast i startopstillingen mens Morten Hjulman (OB) var flittig mand på udskiftningsbænken. Overall fik vi skåret 3 lejeaftaler væk, og kom ned på 2 mand i startopstillingen, hvilket bestemt er positivt. Et andet - og mere succesfuldt punkt - var talentarbejdet. Carsten Gregersen strålede som det klart største talent der blev fundet på Fyn, og selvom FC Nordsjælland bød på ham, så valgte han at blive i Marienlyst. Jeg belønnede hans loyalitet med en debut og han kvitterede med 2 scoringer mod Hobro; Carsten4Prez! Det blev dog ikke til flere mål, men overall er han et talent jeg regner meget med i fremtiden. På en lidt mindre skala er Brian Thorsen og Oliver Gustavsen også spillere, som kan gøre sig positivt bemærket. Så klart en forbedring på talentfronten!
Det sidste punkt var salgsobjekter og ghanesiske Yaw viste sig også at være interessant for bedre klubber. Desværre blev det ikke til nogen overgangssum, da AC Horsens skrev en forhåndskontrakt med ham i løbet af sommeren. Han fik en anslået værdi på 640.000,- så mit ønske om 0,5-1 million kroners salg er stadig realistisk. Også Andreas Murbeck jeg hentede i løbet af sommeren blev skippet videre til Allsvenskaen. Her var heller ingen overgangssum, men det bevidner om, at det ikke er umuligt at få stablet handler på benene.
Det største issue er dog længden på kontrakterne, hvor klubben begrænser dem til maksimalt ét år. Jeg ved ikke om det er fordi vi er Ny-Semi-Professionelle, eller om det er en bug, men det begrænser i hvert fald ageren på transfermarked; Både ud og ind. Bittert, men jeg synes selv det går fornuftigt trods de stramme regler.

I 1. Divisionen blev det endnu mere succesfuldt end sidste år, da vi hev en 3. plads i land, men dog blev slået klart af Silkeborg i oprykningskampen med 5-1. Der var dog ikke meget der tydede på succes i løbet af sommeren, da jeg oplevede store skuffelser på stribe. Flere spændende unge spillere fra Superligaen valgte at tage til Lazio og Udinese og være reserver, mens andre bare pendlede frem og tilbage mellem Superligaens reservehold. Læg dertil, at Oliver Feldballe missede hele efteråret med en brækket ankel. Den store optur, kom dog 2. september, på transfervinduets sidste dag. Alexander Molberg blev lejet (Stor succes) og Brandur Hendriksson (Med Superliga-erfaring) blev erhvervet til midtbanen og ikke overraskende blev han årets spiller i Marienlyst med 7,13. Fra OB's lagersalg fandt jeg Yao som erstatning for Feldballe, mens også Morten Rokkedal kom til klubben i løbet af foråret. Så det blev en ganske fornuftig sæson, trods den svære start.

Økonomisk har jeg ikke mærket til, at lønpuljen steg til lige omkring 2.000.000,- årligt. Klubben har genereret et overskud på 1,5 millioner og er nu god for 3.638.847,- ved afslutningen af 19/20-sæsonen. 3,5 millioner er ikke meget, men jeg vil alligevel påstå, at økonomien er stærk og klubbens profil ser rigtig godt ud til de kommende sæsoner.

Fremtiden:
Da der, desværre, ikke er noget der tyder på, at kontraktsituationen ændrer sig, har jeg følt mig nødsaget til at sadle om. Det er svært, næsten umuligt, at planlægge år fremad, når kontrakterne skrives fra sommer til sommer eller vinter til vinter. Ideelt set, var jeg gerne blevet her i 1. Divisionen i 2-3 år endnu. Hvis økonomien fortsatte fremad, samtidig med jeg kunne skrive nogle gode kontrakter og leve af eventuelle små salg, så kunne holdet blive rigtig farligt når oprykningen skulle sikres. I stedet satser jeg alt på næste sæson, og sætter ambitionerne højt. Efter Lyngby rykkede op og Vendsyssel ned, så er der ikke et storhold der er udset til at rydde bordet, og i stedet bliver det en kamp mellem Vejle, Hvidovre, Køge, Hobro, Thisted og så Vendsyssel og os. Det har jeg tænkt mig at udnytte, til at gå benhårdt efter 1. pladsen i den kommende sæson 2020/2021.

Klubben tæller i øjeblikket (Og på kontrakt) 8 spillere, som jeg vil være meget rolig ved at gå efter mesterskabet med. Det betyder, at jeg i løbet af sommeren gerne skulle finde samme antal (Helst så få lejeaftaler som muligt), hvilket - sammen med de enkelte talenter og lidt amatørkontrakter - bør være nok til at have en slagkraftig og konkurrencedygtig trup. Jeg har i hvert fald gjort staben klar, og nu handler sidste halvdel af juni, juli, august og starten af september om at forme et stærkt, stærkt hold. Jeg håber og krydser fingre for, at pladsen i Playoff har betydet lidt for klubbens anseelse, og at det lykkedes at få fingre i bare et par stykker af den type spillere, jeg måtte se glippe sidste sommer!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #6: 13 Feb 2018, 16:34 »

2020/2021:
Jeg havde som bekendt tænkt mig at gå all in på denne sæson, men jeg har sågar overrasket mig selv med, hvor god truppen rent faktisk endte med at blive. I sommeren blev først Mathias Bonde og Alexander Molberg knyttet til på lejeaftaler, inden Andreas Larsen (Målmand - Tidligere Lyngby) og Daniel Stenderup (CB - Tidligere Roskilde) kom til. På sidstedagen fik jeg desuden lavede aftaler med Oliver Lund (RB - Tidligere Lyngby & OB) og Michael Schäfer Bak (CAM - Tidligere Hobro & Northampton League One). I løbet af efteråret kom Nicholas Marfelt (LB - Tidligere SønderjyskE) til truppen, mens Rogvi Baldvinsson (CB - Tidligere Fredericia & Helmond Sport) og Mikkel Hedegaard (CM - Tidligere SønderjyskE) begge kom til klubben hen over vinteren. Rent holdmæssigt betød det, at jeg kunne spille med Oliver Lund - Daniel Stenderup - Morten Rokkedal/Rogvi Baldvinsson - Nicholas Marfelt samt Brandur Hendriksson og Mikkel Hedegaard på den centrale midtbane. En 6-kæde som jeg bestemt ikke ville være bleg for at tage med til Superligaen også. De får også æren for, at jeg kun lukkede 20 mål ind i 33 kampe.

I løbet af februar skrev Yao desværre en forhåndskontrakt med Viborg. På daværende tidspunkt førte jeg 1. Divisionen med 8 point, mens Viborg lå klart sidst med 13 point op til nummer 13 i Superligaen. Et mærkeligt skifte i min bog, som utvivlsomt skyldtes den store lønstigning (Mellem 300-400%). Den slags grådighed kan ikke tolereres i Marienlyst, hvorfor Yao røg ud af 18 mandstruppen hele foråret. Mohammed Fellah blev hentet ind som backup, i tilfælde af Feldballe skulle gå i stykker. Viborg rykkede desuden ned på netop sidstepladsen, så fuck dig Yao! Også Marfelt luftede tanken om et skifte til Viborg, men jeg fik ham overbevist om, at vi nok skulle rykke op, da han gerne ville spille Superliga (Hvilket egentlig er en sjov interaktion, taget i betragtning af vi var rykket tættere på oprykning, og Viborg stadig var oceaner bag 13. pladsen).

Foråret forløb ganske fornuftigt også. Den stærke defensiv betød at offensiven haltede lidt efter. 51 mål i 33 kampe er lige i underkanten, da vi trods alt vandt rækken - 12 point foran Thisted og 17 foran Hobro. Med til den historie hører, at vi havde intet mindre end 15 sejre med kun ét mål, så offensiven er bestemt et punkt, vi skal være skarpere på næste år, hvor den står på Superliga!

Foråret betød også på nye ejere; Eller så alligevel ikke, men det føltes sådan. Anders Berthelsen vandt valget, afskedigede halvdelen af bestyrelsen, ophævede samarbejdet med OB, og forlangte mål fra dødbolde, højt profilerede spillere, samt unge spillere til førsteholdet. I min bog kunne vi ligeså godt, have fået nye ejere, for han spyttede ikke én krone mere i klubkassen. Desuden er han en sjov fætter ham Berthelsen, da jeg ved kontraktforhandling anmodede om bedre ungdomsfaciliteter. Han afviste, men dagen efter kontrakten var underskrevet, meddelte han, at klubben ville opgradere faciliteterne efter sæsonen. Okay, så!

Økonomisk så det fint ud, indtil vi nåede 31. maj. De næsten 8 millioner vi fik i præmiepenge lunede på kistebunden, og klubbens overskud nærmede sig 3 millioner, med næsten 7 millioner kroner på bundlinjen. Men så kom Berthelsens ambitioner: Undgomsfacilitetern e opgraderes over de næste 8 måneder til en værdi af 5.250.000,-, mens Marienlyst Centeret, Opvisningsbanen (Jeg havde virkelig håbet på et nyt navn) udvides til 8.800 pladser med varme i banen. 36 millioner koster det, og selvom Berthelsen flottede sig og selv smed 16 millioner i projektet, er der alligevel blevet taget et lån på 20 millioner, som skal betales af over de næste 10 år. Så der er vist ikke rigtig råd til at rykke ned. I mellemtiden spiller vi på Ewii Park. Desuden er klubbens balance nede på bare 2.147.508,-. Lige lavt nok til min smag.

Fremtiden:
Lønbudgettet er hævet til 5.686.659,- årligt, hvilket er 3 millioner mere end jeg bruger lige nu. Derudover er der afsat 1 million til eventuelle transfers. Jeg er dog lidt urolig omkring at bruge penge, med klubbens lave balance. Det største issue er stadig længden på kontrakterne. Jeg håber ved gud, det bliver lavet om i en nær fremtid!

Der kommer dog til at ske lidt på spillerfronten - Meget faktisk. Først og fremmest håber jeg på at forlænge med hele stammen fra 1. division, men især to positioner er udsatte. Ibrahim Samrawi på højrekanten har siden ankomst præsteret flot, men i år er han faldet i niveau, i takt med at medspillerne er blevet bedre. Jeg er bekymret for, hvordan han skal klare sig i Superligaen, og leder efter en der kan spille hoveddelen af kampene. Derudover skal der en ny angriber på plads. Ligeså god Weber er som Poacher, ligeså dårlig er han mod de bedre hold, hvor han falder helt ud af kampene. Selvom han er topscorer de seneste tre år 20/12/16 mål, så er det bydende nødvendigt, med en bundsolid angriber, der kan banke nogle mål ind i Superligaen. Unge Carsten Gregersen er stadig for ung og umoden til fast fodbold. Som udgangspunkt er dette den eneste position jeg har tænkt mig, at bruge lidt penge på en transfersum. Ellers handler det igen om transferfrie Superligaspillere, samt hvad end der dukker op af agenttilbud.

Ambitionen er en 13. plads. Med de investeringer der er sket de seneste par dage, tror jeg simpelthen ikke, at vi har råd til at rykke ned. Superligaen ser rimelig konkurrencedygtig ud, så jeg har svært ved at se, hvem der eventuelt skulle ryge ned, hvis vi ikke får Thisted eller Hobro med op i Playoff, men realistisk set, skal vi bare være skarpe i fire kampe ved sæsonafslutning. Så umuligt, det er det bestemt ikke!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #7: 17 Feb 2018, 12:32 »

2021/2022 (Efteråret):
Jeg bliver simpelthen nød til at komme med en rant, for hold da op, hvor er det et frustrerende save, jeg har fået udviklet dette til.

Det første store problem, var længden på kontrakterne jeg kunne tilbyde, både mine og andres spillere. Ét år og intet mere. Det betød at rigtig mange spillere helt afviste at forhandle med mig og værre endnu, så endte flere af mine nuværende spillere på Amatør-kontrakter eller Måned-Til-Måned kontrakter. Jeg forsøgte at gå til Formand Berthelsen, men han viste sig som en irriterende dårlig formand, og en af de typer, der får knoerne til at blive hvide. Kan vi blive fuldtidsprofessione l, nu hvor vi er rykket op? Nej! Kan vi så udvide vores talentspejderdel til Skandinavien, i håb om at finde et par billige svenskere? Nej! Kan vi så arrangere en Prøvetræningskamp, for eventuelt at finde bare lidt spillere til holdet? Nej! Hvad så med en moderklub, hvor vi kan leje et par spillere, nu du selv afbrød samarbejdet med OB? Nej! Godt så, så er det heller ikke nemt at forbedre truppen.

Og det blev på ingen måde lettere i transfervinduet. Vi var absolut lavest i fødekæden, specielt fordi jeg ikke bare ønskede at skrive kontrakt med gud og hver mand, men rent faktisk ville have spillere, der kunne spille en rolle på holdet. Og mest frustrerende var, at godt 90% af de spillere jeg snakkede med, kunne jeg matche deres ønsker på alt andet end kontraktlængde. Det er til at få lange løg af! Det endte med et par amatørkontrakter til Mathias Bonde og Frederik Lauenborg, samt et par unge gutter med potentialet til måske at spille en rolle. Drømmen om en stor stærk Superligaangriber forblev en drøm og jeg endte med at skrive kontrakt med Thomas Mikkelsen fra Ross County (Og tidligere OB igen). Og for lige at ødelægge savegamet helt, så solgte bestyrelsen vores stortalent Carsten Gregersen til Randers for 55.000,-. Det var åbenbart et tilbud, der var godt at sige nej til ticked off ticked off

I slutningen af Oktober forlod Brandur Hendriksson så også holdet, da han ikke længere gad Måned-til-Måned kontrakter, og 2 uger senere smuttede også Robert Larsen. Fælles for de to var, at blot et par dage inden havde de brokket sig over truppens stemning, men gav altså kun 2-5 dage at løse problemet. Ak, ja.

De skal måske siges, at ligaen kunne være meget værre (Superligaen efter 19 Runder).Vi startede som lyn og torden med at slå AaB med 2-1 på hjemmebane, og jeg nåede lige at blive helt opstemt, inden vi tabte fire kampe i streg med 1-10. Længe lå vi dog foran både Esbjerg, Lyngby og Thisted, men de begyndte alle at hive point i land, specielt i November, så sejren over netop Thisted i 19. runde (Også på hjemmebane med 2-1) var uhyre vigtig. Tilmed har vi et nemmere program i foråret, med både Esbjerg, Lyngby, Silkeborg, Brøndby og SønderjyskE fra bunden og midten. Så hvis der kommer lidt optur, kan vi godt hive os op som den bedste af de dårligste 4.

Jeg har selvfølgelig allerede nu sat fokus 100% på de 4-6 afgørende Playoff kampe, og med sejren over Thisted, ser det ikke urealistisk ud, at vi rent faktisk kan spille med om en eventuel overlevelse. Det kræver dog 2 ting: Forsvaret stepper op på banen (Og forlænger kontrakterne udenfor banen, idet både Marfelt og Stenderup har udløb - Ellers skal jeg ud og finde erstatninger). Og så skal jeg undgå at min uduelig bestyrelse vælger af fyre mig, idet deres tålmodighed og min sikkerhed er faldende. Og for at tvære lidt i det, så er der først valg igen om 7 år. 7 lange år!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #8: 18 Feb 2018, 10:35 »

2021/2022 (Foråret):
Jeg spammer videre her i tråden, for der sker hele tiden noget i Marienlyst.

Ingen ringere end Nicklas Bendtner kom til klubben i vinterpausen på Fri Transfer fra Rosenborg, hvor han var kommet i overskud. På trods af sine 34 år, har han stadig uendelig meget at tilbyde holdet, og han endte også med at lave 7 mål i 19 kampe, hvilket bestemt er acceptabelt; Især taget hans konkurrenter i betragtning (Thomas Mikkelsen: 4 Mål i 15(8) Kampe & Kristian Weber: 1 mål i 5(7) kampe).

Foråret var lidt af en ørkenvandring. Vi fik kål på Thisted, men kunne ikke fange Lyngby og sluttede dermed som nummer 12 i grundspillet. Herefter fulgte en gruppe med FCN, Silkeborg og netop Thisted, hvor vi dummede os med kun 3 point. Det betød nordjyderne hentede os, og vi sluttede dermed sidst i vores gruppe. Herefter trak vi Lyngby som ristede os med 7-4, og så var kniven på struben i opgøret mod Thisted om midlertidig overlevelse i Superligaen. Bendtner steppede op - præcist som han var indkøbt til - og 2-0 hjemme og 1-1 ude var nok til en ny afgørende playoff kamp mod Helsingør. Her var det igen Bendtner der reddede os, selvom vi måtte ud i straffesparkskonkur rence efter 1-1 på begge baner. Men en ny sæson i Superligaen er kæmpe optur!

Fremtiden:
I starten af Juni gik jeg til formand Berthelsen med ønsket om at blive professionel. Nu havde vi overlevet i Superligaen i et år, og bevist vi ikke var en enlig svale. Hans svar var dog negativt, da han mente klubben aldrig havde spillet på så højt niveau som vi gjorde nu, hvorfor han ikke ville skifte til professionel status. En mærkelig meddelelse efter mit hoved, specielt med tanke på, at han havde investeret over 36 millioner i et nyt stadion og opbakningen til klubben var større end nogensinde. Irriteret måtte jeg acceptere hans svar, men opdagede hen mod slutningen af juni, at jeg nu kunne tilbyde 2-årige kontrakter. Glæden eksploderede og jeg kastede mig straks glubsk ud i transferjunglen og den 30. juni kom beskeden jeg havde ventet længe på: Klubben bliver professionel og kan spejde i hele Europa. Viva la Marienlyst!

Berthelsen gør dog stadig livet surt for mig. På trods af et overskud på 13.000.000,- den forgange sæson, så sænkede han lønbudgettet med lige godt 1.500.000,-. Så glæden over at kunne finde bedre og flere spillere, er afbrudt af, at budgettet bremser alle handler indtil videre. Så der er lige en ged der skal barberes, inden jeg går transferamok. Af samme årsag, er min ambition igen i år at overleve, 13. pladsen vil være helt godkendt i igen.

Jeg er dog også ramt af flere kontraktudløb, som dog kommer til at give luft i budgettet. Enkelte så jeg gerne blev forlænget, herunder Mikkel Hedegaard, som har været en profil i de halvandet år, han har været i klubben. Andre, som Oliver Lund, Morten Rokkedal og Mads Jørgensen etc. ryger ud grundet svage præstationer. Samtidig skifter jeg også taktik, da jeg ikke har været tilfreds med udbyttet af 4-5-1-taktikken jeg nu har spillet i flere sæsoner, om end med forskellige udseende. -31 er en grim målscore, så der skal styrkes i defensiven, og jeg skifter over til en 5-3-2 eller 3-5-2 om man vil. Så uanset hvad, skal jeg på jagt efter et par wingbacks, samt generelle styrkelser af en trup, som ikke rigtig har Superliga-niveauet endnu. Flere spillere er på tegnebrættet, samtlige talentspejdere er sendt ud i det Store Europa, og så håber jeg ellers på, at der ligger et par gode aftaler eller 3 og venter på mig!
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #9: 18 Feb 2018, 10:51 »

Mega spændende Gilly. Utroligt som formand Berthelsen er på tværs og alligevel ender med at give hvad du ønsker - og så alligevel ikke helt når han tager 1,5mio af løn budgettet. Det skal åbenbart gøres rigtig svært for dig at drive Marienlyst til tops, men hæng i!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #10: 19 Feb 2018, 11:04 »

Mega spændende Gilly. Utroligt som formand Berthelsen er på tværs og alligevel ender med at give hvad du ønsker - og så alligevel ikke helt når han tager 1,5mio af løn budgettet. Det skal åbenbart gøres rigtig svært for dig at drive Marienlyst til tops, men hæng i!
Formand Berthelsen er en mand uden rygrad, må vi konstatere. For han gav også efter for ønsket om et større lønbudget, om end det først var den 30. august; 3 dage før transfervinduet lukkede. Lige sent nok Sur Det manglede da også bare, idet Lyngby har det næstlaveste budget med 13,06 millioner årligt, og vi i Marienlyst ligger på beskedne 4,46 millioner årligt, på en klar sidsteplads. De 2,4 millioner Berthelsen har stillet til rådighed de sidste 3 dage kommer ikke til at ændre meget, men det er da rart at have muligheden for et par desperate forbedringer Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #11: 22 Feb 2018, 18:10 »

2022/2023:
En ny sæson er slut, og en ny sæson med røven i vandskorpen er overstået. Men jeg er ved at blive helt skrap til de her Playoff Kampe!

Sæsonen forløb sig præcis som man kunne forvente. Undertegnet og Vejle var rækkens dårligste hold og befandt sig i bunden, mens sæsonens helt store skuffelse FC Midtjylland (Der samtidig spillede Europa League Gruppespil) gjorde os selskab. Sæsonens første 13 runder bød på beskedne 8 point, hvilket kun lige var nok til en 13. plads á point med Vejle. Vi fik dog mandet os flot op, og med to overraskende sejre i grundspillets sidste tre kampe, betød vi sluttede med 22 point - En forbedring på 2 point fra sidste sæson, og faktisk nok til en 12. plads lige foran FCM. Meget skuffende lukkede vi dog hele 56 mål; Klart flest og 13 flere end sidste år, men det blev så opvejet af 39 mål (4. bedst i Superligaen), hvilket var en forbedring på 23.

I Nedrykningsspillet blev vi dog udspillet af henholdsvis Lyngby, Randers og FCM og i første Playoff runde blev vi slået ud af SønderjyskE. Samlet set endte vi dermed med 22 point, hvilket var et mindre end året før. Selvom jeg ikke havde forventet meget, så havde jeg håbet at vi stille og roligt kunne forbedre os, så set derfra var det en skuffelse, at det ikke blev til flere point. Inden årets to vigtigste kampe, stod vi altså med 8 nederlag i streg, og jeg var svært bekymret inden kampene mod Vejle. Det var heller ikke kønt, men 2-1 hjemme var nok til at gå videre med samme cifre. Mod nummer 2 var 1. Division (Thisted) var jeg en anelse mere rolig, men det var stadig en meget svag indsats, der sikrede os en samlet 4-2 sejr og dermed endnu en 13. plads i rækken og endnu en sæson i Superligaen. I Pokalturneringen nåede vi helt frem til kvartfinalen (Rekord). Det skyldes primært vi slap for Superliga-hold, men mod FC Nordsjælland fremtvang vi trods alt straffesparkskonkur rence, hvor en enkel afbrænder blev skæbnesvanger. Jeg vægter dog overlevelse i Superligaen højere, men det er rart med lidt succes andetsteds også.

Normalt er der ikke mange store præstationer at sætte fingeren på, når man slutter ét mål fra nedrykning, men EN spiller har taget Superligaen med storm. Máni Hilarsson - som jeg længe havde haft et godt øje til - tog Superligaen med storm. Han kostede mig 200.000,- og jeg var faktisk i tvivl om, om det overhoved var værd at have 3 gode angribere, taget min trups manglende bredde med i overvejelserne, men jeg besluttede mig for at give ham chancen. Og den har han grebet. 30 mål i Superligaen var nok til en topscoretitel (Og ét mål fra en 72-årig gammel rekord), mens 7 mål også betød en topscoretitel i Pokalturneringen. Vi endte samlet set med at lave 52 mål i Superligaen, så det kræver ikke meget hovedregning at se, hvor vigtig Hilmarsson han var. Med 10 assists, så havde han altså sidste eller næstsidste fod på 77% af alle vores mål. Heldigvis har han ikke trukket opmærksomhed udefra endnu, og med kontrakt til 2025 er jeg glad for at beholde ham for nu!

Økonomisk har det gjort ondt. Vi slutter med et underskud på 2.910.108,- for året, og selvom der stadig står 12,5 millioner på bundlinjen, så skal der flere indkomster på bordet, hvis vi skal rykke os som klub. De 750.000,- vi får om året i sponsorkroner er MEGET lidt, og jeg har en forventning om at lønbudgettet stiger med 1-2 millioner, så vi skal altså ud og finde ligegodt 5 millioner mere, end vi gjorde i år!

Fremtiden
Der sker dog hele tiden noget i klublokalerne. Formand Berthelsen har udskrevet valg lang tid før forventet, og han gider ikke at stille op igen. Ingen klager herfra. Det betyder, at 13. juli kommer der igen ny formand, og jeg håber virkelig at han har bare en smule flere skattekister at tage fra, end formand Berthelsen havde. Om ikke andet til at udbygge akademiet, som ikke leverer skyggen af talent i øjeblikket. Retfærdigvis er vores faciliteter også kun Below Average, mens vores træningsfaciliteter er Basic. Og hvis han også lige kunne hive lidt sponsorer med, så ville det være fjong. De nuværende aftaler udløber først næste år, så vi nærmer os det punkt, hvor det begynder at blive kritisk.

På spillerfronten har jeg for første gang nogensinde i savet, oplevet et forår, hvor jeg ikke skulle være bekymret for kontraktudløb. Brian Hamalainen går på pension, mens jeg skal gøre de sidste overvejelser om Samrawis kontrakt. Det betyder, at jeg skal ud og finde to nye wingbacks (Igen), idet jeg også har solgt Piotr Basiuk til oprykkerne HB Køge, for et beskedent beløb (260.000,-). Min trup var ganske fornuftig denne sæson, men stadig blandt de svageste i Superligaen. Jeg forventer det samme gør sig gældende næste år igen, hvor jeg primært leder efter folk til de bagerste positioner (Wingbacks og forsvar), ligesom jeg skal forsøge at løse mysteriet med de mange mål vi lukker ind. Vi stiller trods alt op med 3 forsvarsspillere, en defensiv midtbane, samt to centrale foruden wingbacksene, så jeg er noget i tvivl om, hvor meget mere defensiv jeg kan gå, uden at svække offensiven yderligere. Måske det bare er et spørgsmål om kvalitet?
Logged

TobyFCK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #12: 19 Mar 2018, 16:12 »

Hvem hentede du af midterforsvarer i 1 sæson?
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #13: 19 Mar 2018, 17:42 »

Hvem hentede du af midterforsvarer i 1 sæson?
Oliver Larsen og Emil Peter Jørgensen. Begge vist nok på fri transfer. Førstnævnte kan sagtens klare sig i 1. divisionen med sidstnævnte strøg i Superligaen efter 1. sæson Smiley
Logged

Fotograf Aalborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Boldklubben Marienlyst
« Svar #14: 19 Mar 2018, 19:03 »

Mega spændende!
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010