home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  1 Bruger, 450 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Fantastisk taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Fantastisk taktik  (Læst 2413 gange)
Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Fantastisk taktik
« : 07 Feb 2018, 15:38 »

Jeg faldt for et par uger siden over en taktik på FMbase. Jeg har været ret træt af at alle de gode taktikker har været 5-3-2, altså uden kanter, så jeg besluttede at prøve denne som minder om en 4-5-1 taktik. Fokus er på en god defensiv og knap så mange mål.

Taktikken var okay til at starte med, forsvaret solidt, men scorede ikke rigtigt nok og spillede mange kampe 0-0 eller tabte 0-1. Jeg valgte at tweake den lidt selv, jeg trak min defensive line lidt tilbage, ændrede mentalitet fra normal til offensiv og ændrede et par roller hos mine spillere, bl.a ændrede trequartista til advanced playmaker.

Det bar frugt og jeg har nu den klart bedste taktik jeg har brugt i FM18 indtil nu og heldigvis også en taktik hvor jeg kan bruge mine kantspillere. Hvis nogen vil teste den, så værsgo på linket herunder. Giv den lidt tid, så kommer den.

Jeg vil sige at det er vigtigt selv at stå for teamtalks og halftime talks, sørg for at opmuntre spillerne før kampen. Hvis du møder et bedre hold, så underspil din rolle. Igen ved pausen, fortæl spillerne det er noget lort hvis du er bagud eller ikke vinder.

Brug shouts i løbet af kampen, dem jeg primært bruger er Demand more og get creative. Kommer jeg bagud, så show some passion.

Jeg startede med taktikken i slutningen af 3 sæson. I 4 sæson vandt jeg Carabao Cup, Europa League og Premier League. i 5 sæson vandt jeg Community Shield, European Super Cup, Carabao Cup, FA Cup og Premier League. Nåede finalen i CL men tabte til Porto.

Min egen opfattelse er at jo bedre dit hold bliver og efterhånden som spillerne lærer taktikken, jo bedre bliver din offensiv også.

En sidste ting, jeg aner ikke om det har noget at sige, jeg er begyndt selv at stå for min preseason. Booker som regel et par ok modstandere (Torino, Bilbao, PSV, Kiev, Celtic f.eks.) og derefter 4 træningskampe mod non league hold hvor selvtilliden og offensiven får lov at folde sig ud.

Hvis nogen tester den, så meld gerne tilbage. Som sagt er grundtaktikken ikke min, har blot tweaket den lidt.

Original taktikken kan findes her

http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-18-tactics/371194-4-4-1-1-roma-renaissance-goalscoring-wingers.html

Min version kan downloades her

http://s000.tinyupload.com/?file_id=46771461717312119004
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010