home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 344 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 12841 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Borussia Dortmund
« : 21 Jan 2018, 12:08 »

Ingen tråd om Dortmund?

Det må vi have lavet om på...  Jeg er snart ved at være halvvejs igennem første sæson med Dortmund og det går over alt forventning. I Bundesligaen ligger jeg klart nr. 1 med otte point ned til Stuttgart og 11 point ned til Bayern på tredjepladsen. 13 sejr, 1 uafgjort og 2 nederlag.

I Champions League kom jeg i dødens pulje med AS Roma, Monaco og Liverpool - 4 hold på samme niveau. Jeg sluttede som to'er i gruppen efter Liverpool, men lå ellers godt til i gruppen. Men i de sidste to kampe smed jeg en 0-2 føring mod Liverpool og tabte med 4-2 og i den sidste kamp var jeg foran 3-0 hjemme mod Monaco, men endte med at spille 3-3.

Super Cuppen vandt jeg over Bayern.

Pierre Aubameyang har været den helt store profil med 22 mål i 18(3) kampe. Andriy Yarmolenka har med 7 mål og 12 assists også været en af de bærende kræfter på holdet. - Og ellers har jeg en god håndfuld forskellige spillere som både bidrager med scoringer og assists, hvilket er dejligt så jeg ikke er afhængige af enkelte spillere der skal præstere hele tiden...

Af transfers har jeg købt Danilo Pereira fra Porto for 230 millioner kr. for at sikre en stærk defensiv balance spiller på midtbanen, der samtidigt har en fin teknik. Tilgengæld har jeg solgt Sebastian Rode til Manchester City for 170 millioner kr. - Pengene var simpelthen for gode. - Det gør godt nok at jeg mangler en stærk defensiv alternativ til Pereira på den defensive midtbane.. Men Dortmund har mange fine midtbanespillere der dog kan dække positionen..

Som sagt er jeg tæt på vinterpausen, og det har gjort at Bestyrelsen har givet mig hele 738 millioner kr. at handle ind for.. Så jeg går med mange tanker om hvordan de penge skal bruges - En stærk profil, eller flere typer der passer bedre ind i taktikken og styrker holdet i mindre grad på flere positioner... 
Logged

TobyFCK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #1: 21 Jan 2018, 15:32 »

Hvordan ser din taktik ud? Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #2: 21 Jan 2018, 19:00 »

Jeg spiller en 4-1-2-2-1 - Med to indvendige angribere..
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #3: 21 Jan 2018, 21:15 »

Jeg har et spil med Dortmund hvor jeg er 1,5 år inde ca. Det er dog på pause nu, da jeg spiller med Coventry. Men vil poste taktik, handler og ligastillinger inden længe Smiley
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #4: 21 Jan 2018, 22:34 »

Okay, jeg huskede ikke helt så godt. Er kun en enkelt kamp inde i sæson to  Wink

Sæson 1 så sådan her ud:
Ligastilling:


Det gik jo meget godt, og jeg sikrede mig mesterskabet. Aubemeyang og Yarmolenko var simpelthen suveræne sæsonen igennem, og Aubemeyang blev også suveræn topscorer.

Mine indkøb i første sæson forløb sig således:



Både Sturaro og Romero har bidt sig fast i startopstillingen, og begge har gjort det fremragende Smiley

Indkøb frem mod sæson 2 ser sådan her ud:


Jeg manglede en backup målmand, og så kom Rajkovic ind. Muto blev hentet da han konstant viste sin gode form, og jeg manglede en defensiv forward når jeg spiller med to angribere. Fellaini gratis kunne jeg ikke sige nej til, og prisen på både Tah og Gomes var for god til at sige nej til. Coentrao blev hentet ind som nød-backup for Schmelzer der fik en skade, og Bakayoko er hentet ind på et ét-års lån med option på at købe. Jeg har stadig £50 millioner til at købe for, så vi må se om der skal hentes nogle i januar.

Min opstilling har self ændret sig, alt efter hvem der er kommet ind, men formationen har været den samme hele tiden. Den ser sådan her ud:


Det kan være mit Coventry spil skal på hylden, og jeg skal igang med Dortmund igen Wink
« Seneste Redigering: 22 Jan 2018, 01:59 af Nephilim » Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #5: 22 Jan 2018, 08:10 »

Targetmand...

Warum...Huh
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #6: 22 Jan 2018, 08:16 »

Fordi han blev topscorer sidste sæson, og indledte denne sæson med et hattrick. Selvom det måske ikke er hans bedste rolle, kan han altså sagtens spille den. Derfor.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #7: 22 Jan 2018, 08:28 »

Det er selvfølgelig svært at argumentere imod et winning team og måske er det mig der ser for lidt tysk fodbold, men hvis der er noget Auba ikke er IRL, så er det da Targetmand...

Men hvis det fungerer så er der jo ingen ko på isen...
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #8: 22 Jan 2018, 08:30 »

Jeg spiller altid med en target man, og havde da også mine reservationer... Men han blev jo altså topscorer med 32 mål i 34 kampe, og har startet denne sæson med et hattrick. Jeg har ingen planer om at ændre det Smiley Plus, hans rolle gør at der kommer masser af mål fra både Reus og Yarmolenko.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #9: 22 Jan 2018, 15:43 »

Targetmand...

Warum...Huh

Nu skal du passe på med, at lade dig være blændet af hvad man traditionelt tænker hvad der er en targetman.. Det er jo ikke andet end en "passende titel"

En Targetman på "angreb" har 3 indstillinger: Behold bolden, færre driblinger og kom længere frem.

Færre driblinger og kom længere frem passer jo meget godt til Aubameyang. Tilgengæld er behold bolden måske knap så god en indstilling for ham.

Nu benytter jeg ham selv som en fremskudt angriber, der har han følgende indstillinger; Flere driblinger, kom længere frem og ryk i dybden. - Flere driblinger passer ikke specielt godt til ham, mens de to andre indstillinger tilgengæld passer godt til ham.

Så min pointe er, at man ikke skal kigge så meget på beskrivelsen, men mere på de indstillinger han får fra rollen, og om de passer til resten af taktikken
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #10: 22 Jan 2018, 18:29 »

Var det ikke voldsomt billigt, at du solgte både Dahoud og Weigl for? :O
Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #11: 22 Jan 2018, 18:40 »

Nu skal du passe på med, at lade dig være blændet af hvad man traditionelt tænker hvad der er en targetman.. Det er jo ikke andet end en "passende titel"

En Targetman på "angreb" har 3 indstillinger: Behold bolden, færre driblinger og kom længere frem.

Færre driblinger og kom længere frem passer jo meget godt til Aubameyang. Tilgengæld er behold bolden måske knap så god en indstilling for ham.

Nu benytter jeg ham selv som en fremskudt angriber, der har han følgende indstillinger; Flere driblinger, kom længere frem og ryk i dybden. - Flere driblinger passer ikke specielt godt til ham, mens de to andre indstillinger tilgengæld passer godt til ham.

Så min pointe er, at man ikke skal kigge så meget på beskrivelsen, men mere på de indstillinger han får fra rollen, og om de passer til resten af taktikken

Hvis du mener at det eneste forskel på rollerne er de allerede tildelte indstillinger, så har du da en pointe...

Jeg tror bare ikke at fx. Targetmand, Komplet angriber eller Falsk 9´er bliver den samme rolle selvom man giver dem de samme 5-7 indstillinger..
Ved ikke om det er muligt. Men tror bare der er mere i rollen end bare indstillingerne...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #12: 22 Jan 2018, 19:22 »

Hvis du mener at det eneste forskel på rollerne er de allerede tildelte indstillinger, så har du da en pointe...

Jeg tror bare ikke at fx. Targetmand, Komplet angriber eller Falsk 9´er bliver den samme rolle selvom man giver dem de samme 5-7 indstillinger..
Ved ikke om det er muligt. Men tror bare der er mere i rollen end bare indstillingerne...

Muligvis.. Jeg ved det ikke. Jeg har selv tænkt tanken mange gange og det der skal tale for at der er mere end hvad man kan se, er at hvis man vælger Fullback og Wingback og sætter begge til defensiv - Så giver det fuldstændig samme billede.. Samme indstillinger og samme mentalitet. - Det kan være tilfældigt, eller måske betyder det at der er mere i rollerne end som så.

Men når det er sagt, så tror jeg man skal passe meget på med at vælge ud fra beskrivelsen, men mere vælge ud fra de indstillinger hver enkelt rolle har. Når jeg vælger roller, så tænker jeg også rigtig meget på, hvilke begrænsninger de enkelte roller har.

F.eks. har jeg spillere som Nuri Sahin, Weigl, Dahoud, Götze og Kagawa på midtbanen - Alle sammen kreative playmaker typer. Men de har alle sammen rollen som central midtbane, da jeg i den rolle de spiller, ønsker en spiller som spiller bolden sikkert rundt, og gerne kontrollere spillet. - Havde jeg givet dem en playmaker rolle, så ville de gå efter de usikre afleveringer, der altså kan resultere i at jeg mister bolden i farlige situationer og måske endda mister boldbesiddelsen og kontrollen over kampene.

Bare fordi de ikke spiller i en playmaker rolle, er det ikke ensbetydende med at de ikke kan slå de farlige afleveringer.

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #13: 22 Jan 2018, 21:42 »

Så er vinterens transfervindue overstået, og det har ikke gået stille for sig..

Som sagt havde jeg fået stillet 738 millioner tilrådighed - De blev lavet om til over 900 millioner da målsætningen for sæsonen ændrede sig til at jeg ville vinde Bundesligaen.

Starter vi med salgene:
Kagawa, 72,5 millioner kr til Huaxia Xingfu
Neven Subotic, 15 millioner kr. til Swansea
Park Joo-Ho, 4,75 millioner kr til Lille
Andre Schürrle, 290 millioner kr. til Bayern
Marc Bartra, 240 (295) millioner kr. til Chelsea

Ingen af spillerne var en del af mine planer, så jeg er rigtig glad for de salg. Schürrle har været andetvalg efter Pulisic, og nu hvor Reus er tilbage fra sin skade, så er han nærmest blevet til overs. Marc Bartra har ikke helt været den type jeg ønsker, og har været 3. valg samt brokket sig over manglende spilletid - Så helt fantastisk at sælge ham for 295 millioner kr.

Jeg forsøge også at komme af med Mario Götze, men jeg kan ikke helt få de 300-340 millioner kr som jeg ønsker for ham (han er vurderet til 430 millioner kr.) - Så overvejer om han skal lejes ud med købsoption.


Der er også blevet købt godt ind - Inden transfervinduet havde jeg et ønske om at tilknytte en ny stærkere central forsvarsspiller, en dynamisk midtbanespiller med stort løbepensum og gerne med lidt mål i sig, en ny super målmand og generelt bare en spiller der vil forstærke holdet markant. De fleste ønsker gik i opfyldelse.

Køb:
Kostas Manolas, Roma for 230 millioner kr.
Jean Seri, Nice for 205 millioner kr.
Marco Asensio, Real Madrid for 640 millioner kr.

Jeg har forsøgt at hente Leon Goretzka på en fri transfer i Schalke, men han vil ikke lade mig komme til forhandlingsbordet. Ellers var han min 1. prioritet som den dynamiske midtbanespiller. Det blev i stedet Jean Seri, som dog efter min mening mangler lidt fysik, men ellers er fremragende.

Til målmandspositionen blev der desværre ikke råd til en ny spiller, selvom jeg stadig overvejer om Szczesny skal hentet for 245 millioner kr. Han er utilfreds i Juventus, men jeg har ikke helt bestemt mig for, om han er god nok, eller om jeg skal gå efter noget bedre til sommer..

Og så er jeg bare helt ekstatisk over Asensio - Min offensiv hedder nu Aubameyang, Marco Reus og Asensio og så med Yarmolenko og viderunderdrengen Pulisic som reserver..! Det er en vanvittig offensiv..!!

Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #14: 23 Jan 2018, 01:26 »

Var det ikke voldsomt billigt, at du solgte både Dahoud og Weigl for? :O

Jo måske... Men jeg havde virkelig ikke brug for dem, jeg havde masser af penge i forvejen, deres vurdering var ikke særlig høj, og de beløb var det højeste jeg kunne presse ud af dem
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010