home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 301 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Challenges
| | |-+  Kategori: Januar/februar challenge
| | | |-+  Den franske talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Den franske talentfabrik  (Læst 14347 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #15: 10 Jan 2018, 07:51 »

I bund og grund siger både Whapz og Herlev det meget godt - på den ene side forventer crew at brugere kommer igang, og på den anden side forventer brugere at crew kommer igang.. Det er vel netop det der er hele fejlen - man skal ikke skrive herinde fordi man er tvunget til det, men fordi man har lyst til det, og som Whapz og jeg talte om i går, så er der bare rigtig mange brugere der kun bruger siden på at få løst et problem og så væk igen. Det er i bund og grund ikke et nyt problem, og ikke isoleret til challenge-delen (som jeg i øvrigt synes er et godt koncept, og også fungerer som det skal hvis man er til længere saves på kort tid). Igen - jeg kan følge begge sider - fem sæsoner på en måned er meget, men omvendt behøver du jo heller ikke spille alle fem sæsoner - det er bare målet - ligesom det er målet i en LLM-klub at nå op i PL og vinde alt (det tager væsentligt længere end 5 sæsoner så vidt jeg husker - dog ikke tidsbegrænset).

At der er belønning for en "mini-blog" synes jeg er fint nok - det er sølle fem point, og om du poster i din egen tråd eller i en fælles blandet med andres kan jeg ikke se det store problem i - om noget bliver det bare mere organiseret og nemmere at følge med. Det er da indtil videre de eneste point jeg har fået i dette års challenge-konkurrence! Opstemt

Når det så er sagt, så er det da klart, at de brugere der hellere vil spille med Barcelona eller Chelsea ikke kommer til at spille med i diverse challenges i lavere rækker, på andre kontinenter eller lignende, da det simpelthen ikke fanger dem. Og jeg selv er da også igang med noget andet, jeg synes er mere spændende lige nu, men jeg ville da have elsket at føre et af favoritholdene (Auxerre) tilbage til fordums styrke - jeg skal bare bruge min motivation andre steder for at klare det jeg har gang i der.


Designet synes jeg efterhånden vi har været omkring andre steder her på siden - man mangler en der er dygtig til hjemmesider, og som har tiden og lysten til at hjælpe med at få den opdateret - det er jo ikke mangel på viden omkring problemet der er i vejen...

Dette skal tages så konstruktivt som overhovedet muligt, og er absolut ikke ment som et angreb på nogen. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #16: 10 Jan 2018, 08:02 »

Designet synes jeg efterhånden vi har været omkring andre steder her på siden - man mangler en der er dygtig til hjemmesider, og som har tiden og lysten til at hjælpe med at få den opdateret - det er jo ikke mangel på viden omkring problemet der er i vejen...

Dette skal tages så konstruktivt som overhovedet muligt, og er absolut ikke ment som et angreb på nogen. Smiley

Lige præcis hvad jeg mente, bestemt ikke et angreb! Jeg har brugt siden rigtig meget, da jeg var yngre ( gik i folkeskole/gym), for dengang havde man virkelig tid til at fordybe sig i spillet, og samtidig gå udover det, fortælle om det og være aktiv herinde.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #17: 10 Jan 2018, 08:43 »

Hehe.. Smiley Var nu heller ikke kun din kommentar jeg mente med den sidste linje! Wink Jeg tror i bund og grund rigtig mange af brugerne herinde (jeg selv inklusiv) er i samme situation som du netop beskriver ovenfor. Personligt har jeg ikke noget problem med hvordan siden ser ud og fungerer, men jeg kan godt forstå de argumenter der er fremlagt omkring udseende mv. Jeg er dog ikke sikker på at en opdatering af hjemmesidens design vil give ekstra brugere og mere aktivitet herinde, da der efterhånden er så mange andre måder at være "social" på. Facebook og Steam er de konkurrenter (øvrige danske hjemmesider er ikke-eksisterende længere), og det er i forhold til dem jeg ser den største udfordring. Til gengæld synes jeg siden her giver mulighed for nogle ting der ikke er mulige på henholdsvis FB og Steam i samme omfang, eksempelvis blogsektionen (jeg kan ikke lige se hvordan det skal kunne fungere på de andre muligheder).

Personligt bruger jeg Steam til at finde enkelte tilføjelser til spillet, og ellers kun chatfunktionen - FB slet ikke. Jeg synes ikke det er nær så overskueligt som eksempelvis siden her. Det der i sin tid fik mig ind på siden, var fordi jeg manglede et eller andet, søgte efter det på google - man det der fangede var helt sikkert skriverierne herinde, hvilket gjorde at jeg blev hængende! Hvordan man får brugerne herind i første omgang er vel den største opgave. Hvis bare siden er aktiv, bør man have lysten til at komme igen, efter min subjektive mening. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #18: 10 Jan 2018, 09:18 »

Jamen det er helt fair, så dropper vi debatten. Jeg tog det på ingenmåde som en diskusion. Du medbragte egentlig selv ordet vattet til debatten, og benyttede mig blot af dit eget ord og forsøgte at vise at din nedenstående udtalelse måske netop er udfordringen? (Du søgte konstruktiv kritik - jeg tænker ikke du får det meget bedre?)
 

Du valgte selv at fortolke mit ord "vattet". Jeg har på ingen måde sagt, at brugerne er vattet, men at det er vattet at sidde at bruge tid på noget, vi i crew synes er et godt produkt og der så ingen deltagelse og/eller respons kommer på dette.
Du starter dit første indlæg med at skrive, at du ikke vil skyde det ned, jeg havde skrevet, men du har faktisk ikke lavet andet end at skyde det ned. Og det er sgu også fair nok, vi tager selvfølgelig meningerne med i betragtningen, men nu er det ligesom deltagerantallet, vi hører kun fra en slat brugere, og hvordan kan vi vide hvad de resterende tænker?
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #19: 10 Jan 2018, 09:23 »

Men jeg har ikke helt forstået, skal challenges køre over en længere tidsperiode - altså over f. eks to måneders interval eller simpelthen bare laves til færre sæsoner?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #20: 10 Jan 2018, 09:29 »

Men jeg har ikke helt forstået, skal challenges køre over en længere tidsperiode - altså over f. eks to måneders interval eller simpelthen bare laves til færre sæsoner?

Jeg tror det er et spørgsmål om hvordan man tolker reglerne. Jeg læser det som at man har MAKSIMALT X antal sæsoner til at nå målet - det betyder ikke man skal spille dem nødvendigvis. Man bidrager på det niveau man kan. Andre har tydeligvis læst det som om det næsten er et krav at spille X antal sæsoner..

På den anden side så er der jo et krav om at man skal have nået sine mål i løbet af en måneds spilletid, og det kan være at sværhedsgraden skal afgøre om en challenge løber over en længere periode. Alternativt have to challenges kørende sideløbende (jeg er klar over man stadig får point for de tidligere challenges sideløbende).
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #21: 10 Jan 2018, 09:32 »

Men jeg har ikke helt forstået, skal challenges køre over en længere tidsperiode - altså over f. eks to måneders interval eller simpelthen bare laves til færre sæsoner?

Jamen jeg kan da lige give et besyv med fra mit synspunkt.

Jeg synes også det er en alt for "stor" challenge til blot en måned, da som tidligere nævnt i tråden, vil jeg også have muligheden for at spille de på projekter jeg selv har kørende.
Jeg synes stadigvæk at challenges er et godt tiltag, men synes sagtens man kan forlænge dem til over 2 måneder (for min skyld 3 måneder og hermed 4 challenges på et år?) Dette ville i hvert fald øge mit engagement for at skulle deltage i dem.

Jeg oplever i hvert fald at mange aktive brugere er nogen jeg kan huske og genkende gennem mange år, hvilket må betyde at de i takt med jeg, også har fået arbejde, familie eller studerer (noget lidt mere tidskrævende end folkeskolen  Rullende Øjne )

Og med henblik på designet, så tror jeg desværre heller ikke det lokker nye brugere til, om end i er klar over problemet. Jeg selv har ikke noget problem med det, men det handler mest om jeg har været herinde så længe, at det blot er sådan det ser ud!
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #22: 10 Jan 2018, 09:40 »

Jeg synes stadigvæk at challenges er et godt tiltag, men synes sagtens man kan forlænge dem til over 2 måneder (for min skyld 3 måneder og hermed 4 challenges på et år?) Dette ville i hvert fald øge mit engagement for at skulle deltage i dem.

Det kunne sagtens være en fornuftig løsning - alternativt skifte lidt med sværhedsgraden=længden af challenge, så man oplever 5 eller 6 challenges i løbet af et år (4+3+2+1+1+1 = 12 måneder) - det SKAL ikke være fire eller tolv lige store challenges. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #23: 10 Jan 2018, 09:42 »

Jamen jeg kan da lige give et besyv med fra mit synspunkt.

Jeg synes også det er en alt for "stor" challenge til blot en måned, da som tidligere nævnt i tråden, vil jeg også have muligheden for at spille de på projekter jeg selv har kørende.
Jeg synes stadigvæk at challenges er et godt tiltag, men synes sagtens man kan forlænge dem til over 2 måneder (for min skyld 3 måneder og hermed 4 challenges på et år?) Dette ville i hvert fald øge mit engagement for at skulle deltage i dem.

Jeg oplever i hvert fald at mange aktive brugere er nogen jeg kan huske og genkende gennem mange år, hvilket må betyde at de i takt med jeg, også har fået arbejde, familie eller studerer (noget lidt mere tidskrævende end folkeskolen  Rullende Øjne )

Og med henblik på designet, så tror jeg desværre heller ikke det lokker nye brugere til, om end i er klar over problemet. Jeg selv har ikke noget problem med det, men det handler mest om jeg har været herinde så længe, at det blot er sådan det ser ud!

Tak! Jeg er fan af dit indlæg. Tænker at vi må få udsat tidshorisonten, så de strækker sig over to måneder ad gangen  Thumbs Up
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #24: 11 Jan 2018, 17:57 »

På baggrund af feedback fra denne tråd, opdateres følgende:

Challengen udvides, så den løber over hele januar og februar. Samtidig oprettes en resultattråd, således man ikke behøves lave sin egen lille blog, men kan poste resultater der!

Håber deltagelsesantallet stiger  Thumbs Up
Logged

Dråck
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den franske talentfabrik
« Svar #25: 13 Jan 2018, 15:12 »

Fedt klubvalg til challengen og en virkelig god idé. Overskueligt at starte i næstbedste række med et, på papiret, titelkonkurrerende mandskab.
Konceptet i at tvinge til at bruge egne talenter er rigtigt fint.

Jeg savner muligheden for at hente gode tutors med rette personligheder (der ikke er tidligere Auxerre) og det var egentlig lidt derfor jeg stod af på challengen. Held og lykke til de der deltager.
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010