home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 406 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Esbjerg fB
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB  (Læst 5543 gange)
whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Esbjerg fB
« : 13 Dec 2017, 21:30 »

Esbjerg fB



Mit første save i FM18 blev denne gang med hjerteklubben EfB. Jeg nåede desværre ikke at deltage i challengen med de danske hold. Jeg er selv at finde af og til på lægterne, når Blue Water Arena byder på 1. divisionsbold. Esbjerg skal tilbage hvor de hører til, nemlig i Superliga  Wink

Jeg har lige siden starten af savet benyttet mig af en taktik, der læner sig op ad, hvordan EfB spiller til dagligt under deres nuværende cheftræner, Lammers. Han spiller en 4-5-1, eller nogen vil også kalde det 4-3-3, hvor kanterne medregnes i front. Jeg er i skrivende stund startet på 3. sæson, og i første sæson blev jeg etter i 1. division. Her udmærkede i sær Adrian Petre og Anders Dreyer sig - en lille sidebemærkning er, at jeg i Anders Dreyer har en lille yndling, da hans far er min egen træner  Cool

Bestyrelsen regnede med, at første sæson i superligaen ville blive yderst svær. Med røde tal på bundlinjen var budgetterne ikke store, og der skulle forlænges med talenterne og truppens kerne. Derfor blev det ikke til mange indkøb, hvor de mest nævneværdige navne, jeg fik hentet, var Park og Fochive, begge fra Viborg.
Dog præsterede vi lige efter vinterpausen at have 10 ubesejrede kampe i streg, hvilket førte os i mesterskabgruppen, hvor vi skulle få det svært. Ikke mange point blev hentet, og det blev til en 6. for esbjergs oprykkere.

Op til denne sæson kunne jeg stadig stille 11 spillere fra den oprindelige trup, men Højbjerg og Marco Lund modtog jeg begge gode bud på og måtte slippe dem. Nu er jeg samtidig gået til en mere kontrabaseret taktik, da jeg ofte lukkede alt alt for mange mål ind.

Transfers kan ses her

Håber der er andre, der er i gang med EfB - jeg vil fortsætte med at opdatere her  Thumbs Up
Logged

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #1: 14 Dec 2017, 09:38 »

Jeg skal selvfølgelig også have et save med elskede Esbjerg på et tidspunkt!
Godt at se du har fået en god start på superligaen (Y) Og er økonomien stadig rød i 3.sæson?

Lige lidt off-topic, hvor træner Flemming Dreyer nu? Han trænede og rykkede Bramming B op i jyllandsserie for ikke så forfærdelig mange år siden Peace
Logged

Traditionsklub siden 1924

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #2: 14 Dec 2017, 15:27 »

Jeg skal selvfølgelig også have et save med elskede Esbjerg på et tidspunkt!
Godt at se du har fået en god start på superligaen (Y) Og er økonomien stadig rød i 3.sæson?

Lige lidt off-topic, hvor træner Flemming Dreyer nu? Han trænede og rykkede Bramming B op i jyllandsserie for ikke så forfærdelig mange år siden Peace

De røde tal er desværre stadig på bundlinjen, ja. Det har resulteret i, at jeg har 0% af transferindtægterne stillet til rådighed nu. Ikke for fedt!

Ja, jeg trænede selv lidt med jyllandserien, det er nok 3 år siden nu. Dog har jeg ikke helt niveauet, så nu spiller jeg hygge serie 5 i Vejrup IF, hvor Flemming er kommet ud sidste år - han har været træner derude før for mange år siden Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #3: 15 Dec 2017, 17:43 »

Det blev til en 5. plads i tredje sæson med Esbjerg. Jeg er kørt lidt træt i savet, og det er også mit første i FM18, så nu skal jeg prøve noget nyt. Vil stadig følge om noget prøver lykken med dem Smiley
Logged

Tasla
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #4: 31 Dec 2017, 13:36 »

Jeg næsten lige startet med Sæson 2 med Esbjerg.. jeg synes det går meget godt efter jeg er rykket op i superliga Smiley
Første sæson fløj jeg igennem ! Division med  24 sejr, 7 Uafgjorte  og 2 tabte kampe... så i superliga ligger jeg nr 3 efter 9 kampe Smiley
I EuRO stod jeg 0-0 i første kamp imod Sevilla i gruppespillet Smiley
Logged

MartinBS
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #5: 13 Jan 2018, 13:22 »

I min 3. sæson nu. Til min første sæson købte jeg ikke spillere. Pengene er jo ikke de store så tænkte what the hell. Spiller med de unge Esbjerg drenge. og det gik over alt forventning.
Marco Lund, Jeppe Brinch, Anders Dreyer, Mark Brink havde alle en stor rolle i første sæson. Skilte mig af med løn tunge spillere som Austin, Agus, Jesper Jørgensen, Jonas Jensen og så var jeg sesværre nød til at sælge Adrian Petre som eller bombede løs for mig.
Første sæson gik godt og rykkede op som nr. 1.

Havde håbet på at de sparrede løn kroner ind mød sæson 2 havde giver lidt mere at lege med. fyrede sports chefen for at spare penge også.  Og hentede kun spillere ind å fri transfer.

Jesper Bøge
Morten Nielsen
Andreas Oggesen

Og spillere som; Mads Nielsen(da han blev gammel nok) Mikkel Aaen, Jesper Tougaard, Emil Akersen, Mathias Kristensen blev vigtige spillere i sæson 2, hvor det blev til 3. plads efter mesterskabs slutspillet. Uden at være i nærheden af FCM og FCK.

Sæson 3 er jeg igang med nu, er at køre lidt død må jeg nok tilstå. Har stadig ikke nogle penge til at hente spillere for, det lille jeg får må jeg bruge på at hæve løn niveuet så jeg kan forlænge med spillere...

Hentede:
Chidiebere Nwakali
Anders Hagelskjær
Ellers har jeg brug pengene på at forlænge med guld fuglene. og man må bare sige at de leverer varen, om end jeg er ved at synes det blive lidt trist at man ikke kan hente nogle etablerede spillere som kan hæve niveau, spesielt når man ser FCK der bare åbner pungen..

Kom til 4. runde i Europa. og ligger nu efter 7 runder igen nr. 3 bag FCM og FCM...

* Sæson 2018-2019 mesterskabs gruppe.png (297,59 KB - hentet 124 gange.)
* Sæson 2017-2018.png (323,64 KB - hentet 121 gange.)
* Sæson 2018-2019 indledende fase.png (321,57 KB - hentet 120 gange.)
* Sæson 2018-2019 mesterskabs gruppe.png (297,59 KB - hentet 120 gange.)
« Seneste Redigering: 13 Jan 2018, 13:43 af MartinBS » Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #6: 12 Jun 2018, 18:04 »

Hvem har i hentet til jeres EfB saves?
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010