home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 394 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide  (Læst 30673 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« : 12 Dec 2017, 19:35 »

Vi kommer nok ikke udenom at Bitcoins og de andre Cryptocurrencies er kommet for at blive, men hvordan fremtiden bliver er meget usikker.

Lad os slå fast med det samme, at Cryptocurrencies ikke er for alle - ligesom med aktier, kræver at tålmodighed og snarrådighed.

Til at starte med vil jeg gennemgå de 4 Cryptocurrencies som jeg selv har investeret i og ser som de mest spændende at følge.

BLOCKCHAIN – Teknologien er en af de to teknologier på cryptovaluta markedet

Bitcoin

Er den mest populære cryptocurrency på markedet pt. med en pris på 110.450,00 kroner pr. Bitcoin, og har det sidst år øget sin værdi fra 5.453 dkk pr Bitcoin i 2016 (13. december) til 110.000 ca. i 2017.
Bitcoins købes dog i sjældenhed som ”1” Bitcoin, men i stedet som mindre dele, da 1 bitcoin består af 1.000.000.000 satoshi, som er den mindste del af en Bitcoin.
Der er dog en begrænset mængde af Bitcoins (21 millioner) og ikke alle disse er i omløb, det er nemlig muligt at ”mine” Bitcoins ved at køre et program som graver i algoritmer indtil at den finder en kode som svarer til en satoshi. (BEMÆRK – det kan ikke svarer sig som enkelt person at grave et bitcoins)
Bitcoins har både fordele og udfordringer

Ulemper:
Kriminelle foretrækker Cryptocurrencies og bitcoin er ingen undtagelse, nærmere reglen grundet dens høje værdi.
Begrænset antal Bitcoins der kan eksistere, kan begrænse systemet.
Derudover er der begrænsninger på salg og køb af bitcoins da hele systemet kun kan foretage teoretisk 7 transaktioner per sekund, mens den reelle handel nærmere er 3.

Fordele:
Da de er 100% elektroniske kan de ikke forfalskes.
Det er nærmest umuligt at blive offer for identitetstyveri, da Bitcoins modsat kreditkort benytter sig at Push og derfor kun sender selve bitcoinen og ikke andet data.
Ingen eller få omkostninger ved at benytte bitcoins til handel da der ikke er et firma eller en bank som skal have et transaktionsgebyr.

Skulle jeg investere? Bitcoins har den sidste tid oplevet et stort boom og kan muligvis være ved at toppe, derfor venter jeg selv på at se hvad der sker efter nytår.

Litecoin

Kaldes af mange for Crypto Sølv hvor Bitcoins er Guld – Det er ligesom Bitcoins en valuta som mines, og er ligeledes delt op i mindre dele så som 1/1000 hedder en Lites og 1/1.000.000.000 hedder photons.
Litecoins er skabt af en tidligere Google medarbejdet, og der hvor den skiller sig ud fra en Bitcoin er at den er 4 gange hurtigere at sælge/købe end en Bitcoin og den hurtigere proces tid gør den nemmere for virksomheder og brugere at benytte.
Derudover bruger Litecoins også en anden cryptering som gør det svære at mine og derfor er der færre som gør dette.
Litecoin oplever pt. en kraftig stigning og over de sidste 6 måneder steget fra 373 DKK til 2286 DKK (12. december).

Litecoin oplever pt den store stigning grundet Bitcoins succes, og mange handler derfor Litecoins i håbet om at det smitter af.
Skulle jeg investere? Ja, man hold løbende øje med kursen, dette skal være en kort investering for at lave lidt hurtige penge – KAN ENDE HURTIGT!

Er du interesseret i en af de to overstående, kan du oprette en bruger på www.coinbase.com , her er det nemlig muligt at overfører med dankort og du skal derfor ikke igennem den store godkendelses proces, du kan herefter overføre din valuta til andre E-wallets såsom Bitfinex.com.




TANGLED – Teknologien er den anden af de to teknologier der benyttes til Cryptovaluta er Tangled er modsat Blockchain hvor ved Blockchain gør antallet af brugere systemet langsommere, hvor antallet af brugere ved Tangled teknologien øger hastigheden af transaktioner pr sekund.

IOTA

En af de helt store forskelle på Bitcoins og Litecoins samt mange andre Blockchain valutaer, er at IOTA ikke kan mines, der er et fixed antal IOTA som eksistere og det antal er  2,779,530,283,277,761 IOTA.
Én IOTA har i dag en dagspris på 27 kroner ca. (12. december) og valutaen er blot 1½ år gammel. IOTA er blandt favoritterne af valutaer til at blive benyttet i Internet of Things og Industry 4.0 som det hedder.
Altså vil du i fremtiden måske betale for kaffe i en offentlig kaffemaskine med IOTA i stedet for dankort eller mønter.
IOTA er det seneste halve år steget 1000% fra 0.44 dollars stykket til 4.43 dollars stykket (12. december 2017)
Skulle jeg investere? Ja, min tro er at vi ender på over 10$ stykket inden sommeren starter og omkring 20$ ved starten af 2019 – det bygger jeg på at flere store virksomheder har indgået samarbejde med IOTA så som Microsoft, Deutsche Telekom, PriceWaterhouseCoop ers, Airbus, Cisco, Samsung & Orange France for at nævne et par.
EDIT - overnævnte virksomheder er ikke partnere, men deltager i et projekt for at vise IOTAs potentiale !!!
IOTA har været ude selv at udrede denne misforståelse blandt mediehuse!!!.
Der er altså mange indikationer på at IOTA kan blive dominerende indenfor mikrotransaktioner i Internet of things. 


Ripple

Er på mange måder ligesom IOTA udover at de koster betydelig mindre stykket, dagsprisen er blot 0.28$ stykket og disse kan heller ikke mines.
MEN!! Da det er en virksomhed der stor bag Ripple og de kan ”trykke” flere Ripples om nødvendigt er det en meget usikker valuta for enkeltpersoner at investere i, og virksomhed bag fraråder det dog også – dog har de en stor indflydelse allerede i bankverdenen grundet den hurtige transaktionshastigh ed som Tangled giver. Ripple har pt. partnerskaber med op med 60 banker rundt om i verdenen, og Ripple kan gå hen og blive bankernes fortrukne redskab.
Skulle jeg investere? Hvis du er til det store gamle så ja, der er bestemt muligheder mens prisen er så lav som den er, det er ikke usandsynligt over 3-6 år at der kan laves en god profit – men det er ikke et sted jeg selv ville lægge mine penge 😊



Hvordan kommer jeg i gang??
Den nemmeste måde, er at oprette en bruger på www.coinbase.com og så overfører fra Dankort det beløb du vil investere – så kan du købe en af de tre største valutaer nemlig Bitcoin, Etherium eller Litecoin.
Når du har købt den du vil investere i, kan du lade dem blive hos www.coinbase.com eller flytte dem til en anden elektronisk pung – jeg benytter Bitfinex – hvor du kan handle med 22 forskellige valuter, hvor du kan finde den du tror på 😊

Dette har været mit besyv – hvis nogen ønsker noget forklaret dybere så sig endelig til Opstemt

I forhold til min tro på cryptocurrency -jeg tror det er kommet for at blive, og selvom det kan ende med at blive en ny IT-boble, hvorfor så ikke spinde lidt guld på det ? Du skal nok ikke regne med som de der kom først at blive millionær, men alle det er bedre afkast end i banken Smiley


« Seneste Redigering: 14 Dec 2017, 20:09 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #1: 12 Dec 2017, 20:15 »

4. If your friend visits coinbase.com/trade and initiates a buy or sell of $100 USD or more (or 100 USD equivalent of your domestic currency) within 180 days of opening his or her account, you both will receive a 10 USD (or 10 USD equivalent of your domestic currency) referral bonus when the order completes. Orders can take up to 4 business days to complete.
Logged


Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #2: 12 Dec 2017, 20:16 »

Ja erzael, linket knytter sig til min profil Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #3: 12 Dec 2017, 20:20 »

Det var også bare lige for at gøre folk opmærksomme på det. Altid en god skik Wink
Logged


Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #4: 12 Dec 2017, 20:36 »

Det er klart- skulle nok have meldt det Wink

Nej det er ikke et pyramide spil - men minder om valuta spekulation
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #5: 12 Dec 2017, 21:32 »

Altså jeg fatter INTET men lige et spørgsmål? Hvis folk går i gang via det link, får du så en andel? For hvis ja, hvordan er det så anderledes end pyramide spil? Og er denne form grunden til boblen der tydeligvis er i gang.

Du må undskylde for jeg fatter virkelig intet men blev nysgerrig, da det måske kunne hjælpe mig lidt på vej til at forstå systemet og ideen bag det hele.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #6: 12 Dec 2017, 21:32 »

Altså jeg fatter INTET men lige et spørgsmål? Hvis folk går i gang via det link, får du så en andel? For hvis ja, hvordan er det så anderledes end pyramide spil? Og er denne form grunden til boblen der tydeligvis er i gang.

Du må undskylde for jeg fatter virkelig intet men blev nysgerrig, da det måske kunne hjælpe mig lidt på vej til at forstå systemet og ideen bag det hele.

Han får bare en lille bonus, hvis du opretter dig igennem hans link.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #7: 12 Dec 2017, 21:34 »

Han får bare en lille bonus, hvis du opretter dig igennem hans link.

Ja ligesom i den klassiske pyramide. Hvor folk på toppen tjener vildt på, at folk køber sig ind. Dem der får dem med får et lille beløb mens dem på toppen skummer fløden. Og vupti så er tingene pludselig intet værd. Jeg har svært ved at se forskellen
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #8: 12 Dec 2017, 22:10 »

Jeg får kun noget ud af det hvis du vælger at investere mere end 100$ - det er IKKE et pyramide spil da jeg intet sælger dig og du selv kan administrere dine handler:)

Det er ligesom din bankmand for lidt salær for at handle aktier for dig Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #9: 12 Dec 2017, 22:15 »

Desuden er det ikke kun mig men begge parter som får de 10 USD
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #10: 12 Dec 2017, 22:24 »

Super Smiley

Jeg skulle bare forstå systemet. For nogen må tjene vildt på den boblen
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #11: 12 Dec 2017, 22:28 »

Jeg er i IOTA, tror på det er den Crypto der render med hele lortet på den lange bane.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #12: 12 Dec 2017, 22:39 »

Wester det er også helt i orden og forstår skeptismen! Det er nemlig en verden hvor ingen helt ved hvad der sker Smiley

Dehli hvor længe har du fulgt IOTA? Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #13: 12 Dec 2017, 23:28 »

Wester det er også helt i orden og forstår skeptismen! Det er nemlig en verden hvor ingen helt ved hvad der sker Smiley

Dehli hvor længe har du fulgt IOTA? Smiley

I nogle måneder, købt i ca. 2 USD
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #14: 13 Dec 2017, 21:31 »

IOTA, er det ikke også noget med, at den kan håndtere mange flere transaktioner pr. sekund, end bitcoin f.eks.?

Og hvad er dit syn på ETH? Har fuldt den i længere tid, og havde nogle inden jeg vekslede dem til Bitcoin og høstede lidt af den store gevinst der var - men kan se at den de seneste dage også er gået rimelig amok.

Kan anbefale coinmarketcap.com til at se diverse kurser, med live opdatering. mycrypto.dk er også en fin side, at læse om diverse ting. Og inden I får investeret alt for meget, så tjek lige op på sikkerheden på diverse wallets, om det er online, software, hardware eller paper - der er stor forskel på sikkerheden, og det vil være træls hvis ikke man fik investeret i en Ledger Nano S, f.eks. for et symbolsk beløb, hvis man alligevel investerer 20.000 kr.

Til historien omkring bitcoins, så var jeg tæt på at købe den tilbage i 2010, til en værdi af 0,08$ pr. bitcoin, for en 50'er. Det lykkedes aldrig, da jeg ikke kunne finde ud af systemet dengang med wallet. Havde så en nordmand som ven, som lykkedes med at købe for 50 NKR, som så solgte i midt 2013 til omkring 100$ stykket - han har sgu nydt godt af det...
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010