home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 249 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  L'ascesa delle Streghe
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: L'ascesa delle Streghe  (Læst 21684 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
L'ascesa delle Streghe
« : 30 Nov 2017, 22:11 »



1|Ankomsten
’Heksenes by?’ Så slemt kan det nok ikke være. Der var dog noget magisk over udseendet som han længe havde beundret på vej ind mod byen. Byen stod stolt badet i den nedgående sol. En høj, rød væg af bygninger kom dem stille i møde. Det røde skær skar igennem landskabet og sollyset fik de dugfriske tage til at funkle som stjerner på en skyfri nattehimmel. En stille dis hang henover tagene og holdte byen i et nærmest jerntag af søvndyssende skønhed. Bagved stod de stolte bjerge som forældre der vågede over deres børn legende ved deres fødder. Her skulle han så være det næste stykke tid. Man kunne have fundet langt værre steder.

Det havde været en lang rejse og nu var han træt – meget endda. Til den sidste del af turen var toget nødvendigt. Han var landet i Napoli og havde brugt de næste 2 timer i et bumletog som ikke engang havde første klasse. En typisk italiensk ældre kvinde havde passioneret diskuteret med hendes sidemand hele vejen. Højlydt italiensk diskussion der konstant trak ham ud af sine tanker. Frustrerende!

Det havde været en hektisk tid. Han var 25 år gammel og havde forventet at skulle starte sin træner karriere i hjemlandet på et noget lavere niveau. Trods dette have telefonen ringet og nu stod han altså her. Muligheden havde han ikke kunne sige nej til – en chance i Serie A. Klubben var Benevento, manden var Bo Junker. Han havde tidligere spillet lidt fodbold, men en alvorlig rygskade havde ødelagt hvad der havde været en fin karriere. Han havde brugt tiden på at få træningslicenser og papirerne i orden. Nu stod han på banegården i smukke Benevento og var træner for byens hold, der på historisk vis var rykket op to gange i streg. For første gang i klubbens historie havde de været i Serie B og nu var de altså for første gang i Serie A. Og dem skulle han være manager for?

Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #1: 30 Nov 2017, 22:12 »

Statistikker:
Kampe Spillet: 83
Vundet: 34
Tabt: 23
Uafgjort: 26
Sejrsandel: 40%
Mål scoret: 120
Mål imod: 108
[iMålforskel :[/i] 12

Trofæer:
Serie A:
TIM Cup:
Europa League:
Champions League:
VM for klubhold:

« Seneste Redigering: 21 Jan 2018, 13:56 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #2: 30 Nov 2017, 23:54 »

 Rullende Øjne på!

Velskrevet intro og glæder mig til at se din kamp mod giganterne !
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #3: 01 Dec 2017, 10:31 »

Rullende Øjne på!

Velskrevet intro og glæder mig til at se din kamp mod giganterne !

Fedt at have dig med! Smiley Nu var det også dig der satte gang i hjulene, så ville da have været skuffet hvis du ikke var her Opstemt:D Tak for de fine ord
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #4: 01 Dec 2017, 11:01 »

Fedt at du kom igang! Opstemt Jeg glæder mig til at se hvordan du bare brager gennem Italien, og langt om længe får sat Juventus på plads! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #5: 01 Dec 2017, 21:35 »

Fedt at du kom igang! Opstemt Jeg glæder mig til at se hvordan du bare brager gennem Italien, og langt om længe får sat Juventus på plads! Opstemt

Måske wishful thinking - Det er ikke nemt kan jeg fortælle :p
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #6: 02 Dec 2017, 12:44 »



2|Truppen
Af at være en lille klub med få ressourcer havde han fået en fornem lejlighed. Han havde allerede besluttet sig for at der skulle ikke arbejdes, fordi med den udsigt ville han ikke få lavet noget. Lejligheden lå helt i udkanten af byen og udgjorde faktisk den mur han havde set på vej ind med toget nogle dage forinden. Med vinduerne udadvendt var der er en fænomenal udsigt udover skoven og markerne udenfor byen. Med et glas rødvin fra området i hånden, var det også det han sad og kiggede på nu.

På kontoret inde i klubben havde han fået sat en tavle op. Der stod samtlige af spillernes navne og deres positioner. Rundt omkring lå enorme bunker af papir. Det var rapporter fra klubbens stab om hver enkelt spiller samt personale. Der var nogle klare udfordringer der skulle løses, og Junker vidste ikke rigtig hvor han skulle tage fat. Det var denne ubeslutsomhed han var bange for. Gud hvad ville han gøre i en kampsituation? Han havde mødt spillerne, og de havde taget godt imod ham. Det var dog tydeligt at spore deres skepsis, men hvad skulle han gøre? Han havde fået en fantastisk mulighed og man kunne jo ikke bebrejde ham i at tage den. Han havde sagt til spillerne det svarede for dem som at få et tilbud om at starte for Juventus – Ville de sige nej? Der var lidt rysten på hovedet og grin hist og her.

Han lagde hovedet tilbage og tænkte lidt over holdet. Der var nogle fine spillere iblandt. I angrebet huserer Massimo Coda og Pietro Iemello som kunne danne et makkerpar. Bag dem rumsterede Amato Ciciretti og Nicolas Viola der var tiltænkt roller som offensive kreatører. Danilo Cataldi og Ledian Memushaj var tiltænkt en mere defensiv rolle som balancespillere, noget Junker godt regnede med de kunne. I forsvaret fandt man Luca Antei og holdets anfører Fabio Lucioni som de bedste forsvare centralt, og det var bestemt et sted der kunne være forbedringer. Backs var egentlig ganske godt besat. Gianluca Di Chiara var en dygtig venstreback med plads til udvikling og højrebacken Gaetano Letizia var en god mulighed. Alt i alt var det en udmærket trup – til Serie B. Han kunne sagtens se hvorfor medier havde spået dem til at rykke direkte ned igen. Der manglede kvalitet rundt omkring. Bare en eller to spillere der kunne være med på det allerhøjeste niveau, ville gøre en enorm forskel for klubben. Det besad han dog ikke, så noget andet måtte han finde på. Nu kom spørgsmålet om hvor man skulle begynde så igen.

Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #7: 03 Dec 2017, 19:22 »



3|Transferhurlumhej
I i takt med solen gik ned, glinsede byens våde bygninger i den røde aftensol. Byens teater fra romertiden var bygget således at aftensolen altid ramte ned på scenen. En hel majestætisk følelse og gysninger skød igennem kroppen når det røde lys ramte fliserne og gav genskin. Gud hvor var det egentlig et fantastisk sted han var havnet. Byen havde det meste af dagen været fanget under mørke skyer der havde tømt himlen for vand. Alt var vådt og fugtigt, og det havde ikke været vejr at gå udenfor. Børnene i byen havde dog syntes det var fantastisk. De var løbet rundt og leget i øsende regnvejr – måske havde det ikke regnet her længe? Under alle omstændigheder virkede folk glade over regnvejret, men når man kom fra Danmark kunne man ikke være mere irriteret over sådan et vejr – man var da for pokker flyttet til sydens sol og varme. 
Kampe:
Benevento v. Benevento U20 : 6 - 1
Benevento v. Celtic : 1 - 4
Benevento v. AS Cittadella : 0 - 0
Benevento v. Parma : 1 - 0
Benevento v. US Lecce : 2 - 0 (pokal)



Junker havde andre ting at tænke på. Træningskampene var ovre. Der havde også lige sneget sig en pokalkamp ind, som havde været hans første officielle kamp for klubben. Transfervinduet var ligeledes også snart slut, og selvom der havde været et lavt budget var der alligevel sket en del under vinduet. Junker havde i hvert fald arbejdet hårdt på at finde forbedringer hist og her. To spillere havde fået opsagt deres lejeaftale. Han havde besluttet at Cristiano Lombardi og Lorenzo Venuti ikke skulle bruges på holdet, og havde derfor ladet dem smutte tilbage til deres respektive klubber. Han havde fine backups og rotations muligheder på deres positioner. Det var to skuffede spillere der forlod kontoret den dag, efter at have fået beskeden.

Der havde været mange spillere på prøvetræning – rigtig mange faktisk. Dette skyldtes Junker havde rodet rundt blandt frie transfers for at finde handler. Selvom han primært havde kigget på forsvaret, var det ikke muligt for ham at hente nogen ind – han havde 4 der kunne spille pladsen og kunne ikke opsige lejeaftalen på Berat Djimsiti, hvilket hindrede Junker i forhold til registrering. Længere fremme var der dog kommet en ekstra spiller ind. Han havde søgt kreativitet, rutine og en spiller der kunne noget ekstraordinært. Til netop dette var Alessandro Diamanti hentet ind på en etårig aftale. Diamanti havde rutine fra Serie A og kunne noget ekstraordinært med en bold, men det var primært den rutine han havde hentet ham for. Hvis han så fortsatte med at sparke til bolden i kampe som han havde gjort til træning, så skulle han nok blive en succes.

Der var ikke så meget mere at gøre. Han havde ikke plads til flere spillere, så Junker kunne ikke rigtig jagte flere. Spillerne var hans udvalgte 22. Det var dem der var udset til at skulle skaffe Benevento en plads i ligaen til næste år. Det ville komme til at kræve hårdt arbejde og han var da også sikker på at den whisky han havde stående ved siden af sig ville blive tom undervejs. Da han rejste sig var han faktisk i tvivl om flasken overlevede denne aften. Han tog i hånden og traskede ud på altanen – han ville nyde den måske sidste fredelige aften i lang tid!


Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #8: 03 Dec 2017, 19:27 »

Det er f....... godt skrevet! Opstemt Og held og lykke med hvad der kommer til at møde holdet i den nærmeste fremtid! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #9: 03 Dec 2017, 21:16 »

Det er f....... godt skrevet! Opstemt Og held og lykke med hvad der kommer til at møde holdet i den nærmeste fremtid! Opstemt

Tak for de fine ord Smiley Det bliver underholdende kan jeg godt love :p
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

TobyFCK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #10: 04 Dec 2017, 16:33 »

Fantastisk skrevet indtil videre, champ!

Er selv lige startet op med et save med dem og jeg er faktisk overrasket over det spillermateriale de har, for det jo ikke noget dårligt hold - dog med mange lejede spillere.
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #11: 04 Dec 2017, 21:55 »

Fantastisk skrevet indtil videre, champ!

Er selv lige startet op med et save med dem og jeg er faktisk overrasket over det spillermateriale de har, for det jo ikke noget dårligt hold - dog med mange lejede spillere.


Takker Smiley Nej, det er faktisk et habilt hold man starter med, dog i den lavere ende af kvaliteten i rækken. Men nogle af de lejede spillere er faktisk ret så dygtige!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #12: 05 Dec 2017, 19:18 »



4|Den første kamp
Junker stod i tunnelen. Hovedet imod væggen, med knyttede næver og en lille svedperle der løb ned af panden. Han kunne ikke rigtig samle tankerne – ”hvad pokker skal jeg dog sige til spillerne!?”. De manglede de sidste detaljer inden de skulle i gang, men han var alt for nervøs til overhovedet at flytte sig. Han havde været tidligt ude med alt, alt var planlagt til mindste detalje og forberedt til det sindssyge.  Der var ingen tvivl om han havde styr på detaljer, men hovedet. Det fløj derudaf med skrækscenarier det næste langt værre end det første. Han kiggede på lyset for enden – havde han da i det mindste skulle starte på hjemmebane. Han havde jo aldrig været manager på et andet stadion. Han tog det første skridt tilbage mod omklædningen – han havde lige pludselig fået en idé der skulle fortælles.
Fiorentina v. Benevento : 3 - 4
G. Pezzella (2)
G. Simeone (13)
A. Ciciretti (29)
M. Coda (47, 75)
A. Diamanti (str. 56)


Dommerens fløjte lød og man kunne fra starten af se dette ville blive en farlig omgang. Korrekt. Ikke engang 5 minutter var der gået før Pezella scorede for Fiorentina og nu var han altså bagud. Junker var skuffet og vred og stod og råbte af spillerne at nu måtte de altså koncentrere sig! Det havde åbenbart ikke hjulpet. 10 min senere og Simeone junior havde bragt Fiorentina foran 2 – 0. Dette her lignede en regulær afklapsning. Med hænderne i lommen og med ingen idé om hvad han skulle gøre kiggede han op på 521 medrejsende fans. Deres blikke var tomme og et par børn græd.

Hænderne var i vejret! En jubelbrøl forlod læberne, ikke blot fra ham selv men ligeledes fra de medrejsende fans. Ciciretti havde på et fladt indlæg fra Puscas sent bolden køligt i nettet og Benevento levede! 29 minutter var spillet, og det lignede ikke Fiorentina kunne forhindre hans hold fra at skabe chancer – turde man håbe? I pausen fortalte han hvordan han så fans græde og spurgte spillerne om det var noget de ville kunne vende hjem med i hovedet. Det havde givet dem et dræberblik i øjnene og de havde bestemt været klar fra 2. halvlegs start, fordi med blot 2 minutter spillet skete miraklet. Puscas var igen på spil og med en fremragende stikning i dybden havde Coda blot skulle sætte en fod på og der var hermed udlignet. Junker var helt oppe og køre. Han styrtede rundt på sidelinjen og gav den ene ordre efter den anden. De var dog udført med et smil, fordi lige nu havde han sit første point i Serie A.

Det havde været en regulær svinestreg. Junker var med det samme faret i foret på fjerde dommeren, og passioneret argumenteret for et direkte rødt. Dommeren havde dog besluttet sig for gult, men der var lige en lille detalje som Junker havde glemt. Spilleren havde et i forvejen. Olivera måtte forlade banen og Fiorentina var nede på 10 mand… og Benevento havde straffe! Diamanti havde køligt sparket bolden i højre hjørne. Målmanden var gået til venstre og Junker kurede hen af det våde græs i hans splitnye Armani jakkesæt. Det var nok ødelagt, men han kunne ikke være mere lykkelig! Diamanti var kommet ham stormende i møde og sammen med holdet havde han jublet. De var satme foran. 3 – 2 på udebane! Hvilket fantastisk mirakel var undervejs? Han måtte hellere give fjerdedommeren hånden og en undskyldning.
” Coda!”” Coda!”” Coda!”. Han sprintede spilleren I møde og Coda sprang nærmest i favnen på ham. Manden havde netop scoret sit andet mål, på et flot hovedstød, og havde bragt Benevento foran 4 – 2. På selveste Fiorentinas hjemmebane! Hvilken fantastisk følelse!

Det regnede stadig. Junker sad på midten af banen med en øl i hånden. Vejret kunne ikke være mere fløjtende ligegyldigt. Han var simpelthen så lykkelig, at han havde bedt en fra staben om at skaffe ham en øl. Noget skulle dette her skylles ned med, lige til at få lidt ro på i kroppen. Mens han sad der i regnen, med den varme regn slog mod hans våde jakkesæt, tog han bestik af situationen. Holdet havde præsteret som en drøm. De var kommet forfærdeligt fra start men havde reageret utroligt, og selvom Fionrentina havde fået reduceret kunne Benevento gå herfra med en 4 – 3 sejr på udebane. Den allerførste kamp i Serie A for klubben havde bragt de allerførste point med sig. Var der en historisk sæson på vej endnu engang?


Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #13: 07 Dec 2017, 09:55 »

Fantastisk skrevet.

Jeg bliver simpelthen revet helt ned til Italien.

Men nu skal han vel ikke ende med at få et alkohol problem, vel?
Det vil da være synd for ham.
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: L'ascesa delle Streghe
« Svar #14: 07 Dec 2017, 13:06 »

Fantastisk skrevet.

Jeg bliver simpelthen revet helt ned til Italien.

Men nu skal han vel ikke ende med at få et alkohol problem, vel?
Det vil da være synd for ham.

Wow! Mange tak! Smiley Nu må vi se hvad der sker - jeg har ikke noget manuskript for historien bygget op (skriver jeg med et glas whisky stående ved siden af)
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010