Er der ingen der spiller med Milan.??
Min 3. sæson er overstået og jeg er igang med pre-season til 4.sæson.
3.sæson endte med en DOUBLE og jeg nåede til semifinalen i ChL.
Serie A:
Alt i alt var jeg godt kørende hele sæsonen, stabilt og med mange mål.
Dog blev januar er dyr måned på point fronten.
Ved juletid havde jeg et hul på 9point ned til Torino (
) på andenpladsen.
Januar starter med et nederlag til Roma ude - både Torino, Juve og Napoli vinder deres kamp.
Så smider jeg point mod Sassoulo hvor rivalerne igen vinder deres kamp - så var der pludselig kun 5point forspring.
Fandme om ikke jeg taber til Chievo - og igen vinder rivalerne. Nu kun 2 point..
I det hele taget er januar og delvist også februar meget pointfattigt til trods for jeg laver masser af chancer - jeg kan bare ikke holde buret rent..
Jeg går fra at føre med 9point til at være bagud med 5point på godt 8 spillerunder.
Det var simpelthen ikke til at bære..
Taktikken forblev den samme, men den ellers faste stamme af Bonucci, Kessie, Bonaventura og Cutrone blev erstattet af backup og måske lidt mere sultne spillere. Goldaniga, David Silva, Marcos Llorente og Berardi i front.
Så vendte lykken endelig...
Jeg fik stabiliseret en flyvsk midtbane og trænede teknisk..
De 5 point var indhentet i midt april og jeg så må ikke tilbage og vandt Serie A med 6point til Juve.
ChL:
Højdepunktet var ( udover at nå helt til semifinalen ) at jeg søndersmadrede Liverpool med 6-1 hjemme.
De blev virkelig sat til vægs i en fodboldlektion de sent vil glemme.
Jeg havde bolden 72% af tiden og tromlede det ene angreb efter det andet med deres mål..
Mener jeg havde 11skud inden for rammen i første halvleg som sluttede 4-0
Anden halvleg fik jeg 2 hurtige gule kort og jeg måtte skifte ud, så spillet flød ikke ligeså godt som i 1.halvleg
Men jeg får stadig sat 2 ekstra søm i deres kiste inden Liverpool reducerer på et hjørnespark kort før tid.
Semifinalen mod Barca var også en fed kamp.
Jeg vinder 3-2 hjemme - hvor alle mine 3 mål bliver sat ind efter 80.min
Ja, jeg var bagud 0-2 hjemme til Barca, men det er jo gode og jeg forventede ikke at kunne matche dem.
Retur kampen i Barcelona blev jeg også sat godt til vægs.
Var bagud 3-0 ved halvleg men kom lidt igen i 2.halvleg med 2 mål - men taber 4-2, samlet 6-5 over 2 kampe.
Jeg synes holdet gjorde en god figur og jeg var faktisk tilfreds.
Coppa Italia.
Finalen bliver vundet over Juve..
Ikke det store at sige om det - det var en turnering for backup spillerene og det var det hele vejen..
Bestyrelsen synes heller ikke den var vigtig og derfor prioriterede jeg den ikke.. Men stadig imponerende at vinde med reserver.
Sæsonens helt store oplevelse(r)
Moise Kean med 29mål og 14 assist
Patrick Cutrone med 32 mål og 9 assist
Felice D'Amico med 11 mål og 30 assist .!!! ( jeg har aldrig set en spiller lave så mange assist i en sæson )
Værd at nævne er også Bonaventura som kvitterer med 15mål og 10 assists.
Det er helt vildt som de 3 unge mand i front har spillet legestue med diverse forsvars-spillere.
Jeg synes desuden det er mega fedt at 10 ud af de 11 startere er italienere.
GK: Donna
HB: Conti
CB: Bonucci + Romanogli
LB: Criscito
CM: Locatelli + Kessie
AMR,AMC, AML: D'Amico + Bonaventura + Moise Kean
ST: Cutrone.
Kun Kessie er udlænding, selv om han faktisk er trænet i Italien.
Nå tilbage til pre-season...
Mere senere..