home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 314 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Arrr tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Arrr tråden  (Læst 26936 gange)
jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #45: 24 Dec 2017, 11:00 »

Jeg er midt i 2. sæson, og ligger nummer 4 med Wolves efter 21 runder i min første sæson.
Det kan jeg bestemt ikke brokke mig over, MEN min målscore hedder 56 - 43(!!!) efter 21 kampe... jeg lukker mere end 2 mål ind i snit...
Rigtig mange kampe er vundt 3-2, 4-2 eller mere!

Jeg spiller en 4-1-2-2-1, med kontrollerende og fri som instruktioner.


Målmand: Sweeper keeper, support.
Backs: Komplet Wingbank, angreb
FC: Central Forsvarer, forsvar.

DM: Flydendeplaymaker, support
CM: Dybtliggende, forsvar + fremskudt support.

OMV: invendig angriber, angreb
OMH: Rumtyder angreb
AC: komplet angriber, support.


Holdinstruktioner:
Meget lavere tempo
Ret sjældent tidspild
Ret bred spillestil
Mere pres
Afskær målmand
Normal forsvarslinje
Aflever i dybden
Spil op fra forsvar
Korte afleveringer
Vær mere udfoldende
Udfordr forsvarsspillere
Arbejd bolden ind i feltet

Findes der nogle gode råd blandt jer med fm entusiaster, så jeg kan vedholde det gode spil, men måske lukke mere af bagtil - jeg er godt klar over, at som Wolves efter 1,5 sæson er jeg ikke verdensklasse og forventer ikke at vinde 5-0 i alle kampe, men i stedet for 4-2 kunne jeg godt tænke mig at vinde en 2-0 eller lign.Huh?
« Seneste Redigering: 24 Dec 2017, 11:02 af jakob95kp » Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #46: 24 Dec 2017, 12:00 »

Jeg vil langt fra påstå, at jeg er et taktisk geni, men jeg kan da give mit besyv med - Men det er ikke garant for succes Thumbs Up

Min umiddelbare indskydelse på dit forsvarsproblem, er at du simpelthen er for offensiv. Når du spiller kontrollerende rykker du allerede dit hold længere frem på banen og når du så har roller som Komplet Wingback og Flydende- og Fremskudt playmaker, så vil de naturligt rykke endnu længere frem på banen. Det er meget fint forklaret HER. Personligt ville jeg måske nøjes med en standard mentalitet, og så bruge spillerrollerne til rykke mine spillere fremad på banen. En offensiv rolle i med en offensiv mentalitet vil blindt kaste sig fremad, mens en offensiv rolle med en normal eller defensiv mentalitet vil være mere eftertænksom - Det kan du også læse om i linket.

Jeg ville også kigge lidt på rollerne - især på midtbanen. En flydende playmaker er holdets primære kreative drivkræft og så nytter de ikke at han har yderligere to playmakere foran sig. Jeg ville måske istedet prøve med en tovejsspiller og så en central midtbane der forbliver centralt kampen igennem. Det er en virkelig usexet rolle, men jeg føler du mangler noget balance på midten til at opveje de mere kreative roller omkring.

Et andet punkt er de mange holdinstruktioner ofte skader mere end de gavner. Nu er det ikke fordi din taktik ikke virker, men hvis du vil tilpasse din taktik, kan det være svært at finde den præcise indstilling eller rolle, der gør at holdet ikke spiller efter dit hoved, når du har så mange indstillinger som du har. Flere af dem virker også modstridende - Arbejd bolden ind i feltet kan være skadende for antallet af indlæg, så jeg ville måske hellere instruere folk der skyder for meget i at skyde mindre (I første omgang se om det overhoved er så galt, som man forventer). Derudover så rykker du holdet fremad igen, ved at stå højt ved modstanderens målspark og presse mere - Det kan også være en årsag til din sårbarhed bagtil. Og så synes jeg det virker som om, du ikke helt ved om du vil kombinere eller drible dig igennem forsvaret - Husk på at de enkelte roller også vil gøre ting på egen hånd. Din indvendige angriber vil eks. gerne tage en udfordring, også selvom Udfordr forsvarsspillere ikke er valgt. Nu risikerer du blot at han tager udfordringen hver gang, istedet for at lade spilleren vurdere om der findes en bedre løsning.

Så for at holde det kort:
Ryk en anelse længere tilbage på banen. Du kan sagtens kontrollere en kamp med standard mentalitet
Overvej at få en skraldemand ind på midten af banen (Behøver ikke at være ankermand). Han skal lave de sure opgaver og opveje balancen.
Overvej at skære ned på hold- og spillerinstrukser og hold dig til dem, der virkelig kendetegner den spillestil du ønsker. Desto færre instuktioner, desto nemmere er det, at spotte de problemer/mangler du mener taktikken har Smiley
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #47: 24 Dec 2017, 16:47 »

Jeg vil langt fra påstå, at jeg er et taktisk geni, men jeg kan da give mit besyv med - Men det er ikke garant for succes Thumbs Up

Min umiddelbare indskydelse på dit forsvarsproblem, er at du simpelthen er for offensiv. Når du spiller kontrollerende rykker du allerede dit hold længere frem på banen og når du så har roller som Komplet Wingback og Flydende- og Fremskudt playmaker, så vil de naturligt rykke endnu længere frem på banen. Det er meget fint forklaret HER. Personligt ville jeg måske nøjes med en standard mentalitet, og så bruge spillerrollerne til rykke mine spillere fremad på banen. En offensiv rolle i med en offensiv mentalitet vil blindt kaste sig fremad, mens en offensiv rolle med en normal eller defensiv mentalitet vil være mere eftertænksom - Det kan du også læse om i linket.

Jeg ville også kigge lidt på rollerne - især på midtbanen. En flydende playmaker er holdets primære kreative drivkræft og så nytter de ikke at han har yderligere to playmakere foran sig. Jeg ville måske istedet prøve med en tovejsspiller og så en central midtbane der forbliver centralt kampen igennem. Det er en virkelig usexet rolle, men jeg føler du mangler noget balance på midten til at opveje de mere kreative roller omkring.

Et andet punkt er de mange holdinstruktioner ofte skader mere end de gavner. Nu er det ikke fordi din taktik ikke virker, men hvis du vil tilpasse din taktik, kan det være svært at finde den præcise indstilling eller rolle, der gør at holdet ikke spiller efter dit hoved, når du har så mange indstillinger som du har. Flere af dem virker også modstridende - Arbejd bolden ind i feltet kan være skadende for antallet af indlæg, så jeg ville måske hellere instruere folk der skyder for meget i at skyde mindre (I første omgang se om det overhoved er så galt, som man forventer). Derudover så rykker du holdet fremad igen, ved at stå højt ved modstanderens målspark og presse mere - Det kan også være en årsag til din sårbarhed bagtil. Og så synes jeg det virker som om, du ikke helt ved om du vil kombinere eller drible dig igennem forsvaret - Husk på at de enkelte roller også vil gøre ting på egen hånd. Din indvendige angriber vil eks. gerne tage en udfordring, også selvom Udfordr forsvarsspillere ikke er valgt. Nu risikerer du blot at han tager udfordringen hver gang, istedet for at lade spilleren vurdere om der findes en bedre løsning.

Så for at holde det kort:
Ryk en anelse længere tilbage på banen. Du kan sagtens kontrollere en kamp med standard mentalitet
Overvej at få en skraldemand ind på midten af banen (Behøver ikke at være ankermand). Han skal lave de sure opgaver og opveje balancen.
Overvej at skære ned på hold- og spillerinstrukser og hold dig til dem, der virkelig kendetegner den spillestil du ønsker. Desto færre instuktioner, desto nemmere er det, at spotte de problemer/mangler du mener taktikken har Smiley

Tak for det gode input.
Jeg havde godt tænkt tanken, om for mange playmakere på midtbanen, og en balance spiller, men min DM, som er dybdeliggende(forsvar) fungere rigtig godt sådan, min backs har jeg dog nu ændret på, at jeg rigtig tit bliver sårbar bagved dem, da det står meget højt i banen.
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #48: 06 Jan 2018, 10:13 »

Når man har købt en ung midterforsvar til sit Dortmund hold, og han spiller fast, er ikke sat til lån osv., men man alligevel får tons-vis af låne-bud om ugen fra andre klubber. Lidt irriterende faktisk. Har sat ham som "ikke tilgængelig for udleje", men det forhindrer dem ikke...
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #49: 20 Jan 2018, 10:54 »

Nu har jeg brug for hjælp igen...
Jeg forsøger mig med selv at arbejde med taktik, frem for bare at downloade en.
Dette gør jeg af to grunde, det sjove og interessante perspektiv, og så det faktum, at jeg ikke gider spiller med 3 centrale angribere.

Her ses min taktik, den er stadig ikke 100% familiær for holdet, og jeg ved det betyder noget, men den er godt indlært.
Jeg vil gerne spille flydende fodbold og flot fodbold - possesion er som sådan ikke et mål, men jeg tager det meget gerne med.
Forsvarsdelen fungere fantastisk, og jeg har masser possesion, og spiller til tider meget god fodbold. Jeg har i 4 officielle kampe og et hav af venskabskampe imod fine hold, kun lukket 3 mål ind - det er ligedeles også de chancer jeg har tilladt.

Mit store "Arr" er, at jeg ikke føler min angriber fungerer her, da jeg simpelthen skaber for få chancer.
Jeg har vel i mine 4 officielle kampe snittet 21 afslutninger men kun 6 inden for rammen (på trods af, at jeg har instruktioner om, at mine spillere skal arbejde bolden i feltet og skyde mindre.

Jeg skaber kun 1 CCC pr kamp, men omkring 5-7 halve chancer.
Hvor kan jeg få rettet mit spil lidt mere imod mål, da jeg med FCK gerne vil spille CHL tvivler jeg på, at jeg kan få succes med at skulle vinde kampene 1-0 igennem hele sæsonnen.

Hjælp!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #50: 20 Jan 2018, 11:57 »

Jeg har faktisk arbejdet på en taktik, som minder meget om din, og selvom den langt fra er færdigpudset (Får ikke spillet så meget FM, som jeg gerne vil), så kan du da få mine tanker at arbejde ud fra (Min Taktik).

Oprindelig havde jeg også en wingback, Mezzala (Ang) og Fremskudt Playmaker til at spille i samme side, ligesom du har i højre side. Min erfaring var dog, at de opererede i præcis de samme rum på banen. Hvis du går ind og finder spillernes Heatmap, er jeg rimelig overbevist om, at du vil se deres mønstre er overlappende. Mit ønske med Mezzalaen var, at han skulle overlappe den fremskudte playmaker, for at skabe en 4-2-3-1 når jeg angreb, og så en 4-5-1, når jeg forsvarede. Jeg opnåede flere overlap, ved at rykke den fremskudt playmaker ind i midten (Om end stadig i en skæv position til den oprindelige side). Det betød at Kassi stadig spillede i det område jeg egentlig havde tiltænkt, mens Ellingsen fik mere plads på kanten, samtidig med jeg skruede lidt ned for min backs angrebsiver. Men som nævnt tidligere er min Sample size stadig begrænset.

Til gengæld har jeg oplevet meget succes med en offensiv back sammen med den indvendige angriber. I min taktik kompenserer jeg ved at lade "Larsen" være en meget defensiv orienteret midtbane, hvilket giver plads til at Desler kan storme fremad. Det betyder, at jeg til tider oplever at jeg angriber med en 3-2-4-1, hvilket bestemt giver målchancer. Det gør mig dog lidt sårbar overfor kontra, så jeg skal forsøge at ramme den rette balancegang her.

Med henhold til angriberen bruger jeg selv Deep Lying Forward. Jeg arbejder på at hav høj boldbesiddelse og diktere spillet, og jeg oplever at han er mere med i spillet som DLF. Det betyder som regel, at jeg starter med en 4-3-3-0 når jeg bygger spillet op, inden holdet så går over i en 4-2-3-1 eller 3-2-4-1 afhængigt af hvor hurtigt og hvilken side spillet foregår i. Indtil videre har jeg kreeret fint med chancer - både halve og Clear Cut, men mangler så bare at angriberne sparker bolden ind. Overvejer at forsøge mig med Work Ball into Box, hvis de bliver ved med at brænde..

Alternative tanker jeg selv har gjort mig, er blandt andet at skifte den fremskudt playmaker til en attacking midfielder, for at iscenesætte Mezalaen, den indvendige angriber og min roaming playmaker bedre eller at bytte om på Thomasen og Larsen - Men med både en Mezzala og Roaming Playmaker på midten, frygter jeg at midtbanen simpelthen bliver for bevægelig. Men det ligger stadig bare på ide-hylden Smiley
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #51: 20 Jan 2018, 12:03 »

Jeg har faktisk arbejdet på en taktik, som minder meget om din, og selvom den langt fra er færdigpudset (Får ikke spillet så meget FM, som jeg gerne vil), så kan du da få mine tanker at arbejde ud fra (Min Taktik).

Oprindelig havde jeg også en wingback, Mezzala (Ang) og Fremskudt Playmaker til at spille i samme side, ligesom du har i højre side. Min erfaring var dog, at de opererede i præcis de samme rum på banen. Hvis du går ind og finder spillernes Heatmap, er jeg rimelig overbevist om, at du vil se deres mønstre er overlappende. Mit ønske med Mezzalaen var, at han skulle overlappe den fremskudte playmaker, for at skabe en 4-2-3-1 når jeg angreb, og så en 4-5-1, når jeg forsvarede. Jeg opnåede flere overlap, ved at rykke den fremskudt playmaker ind i midten (Om end stadig i en skæv position til den oprindelige side). Det betød at Kassi stadig spillede i det område jeg egentlig havde tiltænkt, mens Ellingsen fik mere plads på kanten, samtidig med jeg skruede lidt ned for min backs angrebsiver. Men som nævnt tidligere er min Sample size stadig begrænset.

Til gengæld har jeg oplevet meget succes med en offensiv back sammen med den indvendige angriber. I min taktik kompenserer jeg ved at lade "Larsen" være en meget defensiv orienteret midtbane, hvilket giver plads til at Desler kan storme fremad. Det betyder, at jeg til tider oplever at jeg angriber med en 3-2-4-1, hvilket bestemt giver målchancer. Det gør mig dog lidt sårbar overfor kontra, så jeg skal forsøge at ramme den rette balancegang her.

Med henhold til angriberen bruger jeg selv Deep Lying Forward. Jeg arbejder på at hav høj boldbesiddelse og diktere spillet, og jeg oplever at han er mere med i spillet som DLF. Det betyder som regel, at jeg starter med en 4-3-3-0 når jeg bygger spillet op, inden holdet så går over i en 4-2-3-1 eller 3-2-4-1 afhængigt af hvor hurtigt og hvilken side spillet foregår i. Indtil videre har jeg kreeret fint med chancer - både halve og Clear Cut, men mangler så bare at angriberne sparker bolden ind. Overvejer at forsøge mig med Work Ball into Box, hvis de bliver ved med at brænde..

Alternative tanker jeg selv har gjort mig, er blandt andet at skifte den fremskudt playmaker til en attacking midfielder, for at iscenesætte Mezalaen, den indvendige angriber og min roaming playmaker bedre eller at bytte om på Thomasen og Larsen - Men med både en Mezzala og Roaming Playmaker på midten, frygter jeg at midtbanen simpelthen bliver for bevægelig. Men det ligger stadig bare på ide-hylden Smiley

Tak for det gode input, bestemt et par ideer jeg vil forsøge mig med.
Har siden opslaget vundet 1-0 over malmø og 2-1 over hobro. Fælles for begge kampe, er at jeg er meget dominerende i spil og har noget lignede 60% possesion og 4-5 gange så mange skud imod mål. Men stadig for få chancer - dog viser jeg af og til glimt af det smukke spil som jeg søger med min taktik.
Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Arrr tråden
« Svar #52: 20 Jan 2018, 19:42 »

Er svært frustreret over at SI ikke har fikset 3 centrale angribere endnu. Det er broken at spille med selv(hvilket ikke er sjovt) og det er umuligt at dække op når man spiller imod det. Det gør oplevelsen mindre sjovt at der er en taktik der bare er væsentligt bedre end alt andet, fordi ME'en ikke kan finde ud af at dække den op.
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #53: 08 Feb 2018, 16:45 »

 Sur ticked off  Sur ticked off  Sur ticked off  Sur ticked off  Sur ticked off

United snyder mig for mesterskabet med ét point (94 vs. 93) i anden sæson, hvor jeg spiller med Liverpool. Hazard er sat til salg af Chelsea men selvom prisen er helt nede på 570 mio vil de ikke acceptere bud på under 1,2 milliard....

Ville Så gerne hente ham da han netop er blevet sæsonens spiller og vil fuldende mit hold og gøre mig til klare favoritter frem mod næste sæson.... Så byder united 660 mio for ham, der kan stige til 750 og så FÅR DE HAM !!!

Sur ticked off  Sur ticked off  Sur ticked off  Sur ticked off  Sur ticked off

De afviser bud fra mig på 900 mio her og nu + 40 % af fortjenesten ved næste salg (budt blot for at teste dem).....
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arrr tråden
« Svar #54: 08 Feb 2018, 17:02 »

.... og dagen efter henter de så Dembelé i Barca for endnu flere penge :O
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010