home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 378 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  FC Nordsjælland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: FC Nordsjælland  (Læst 16974 gange)
jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
FC Nordsjælland
« : 13 Nov 2017, 20:36 »

Vi skal da også lige have en FCN side Cool. Har endnu ikke købt FM 18, men når jeg gør, skal første save selvfølgelig med Nordsjælland. Er der nogle der har fået gang i et save med klubben?  Smiley
Logged

jonesg
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #1: 06 Apr 2018, 12:52 »

Jeg har et mega fedt save igang med FCN som jeg simpelthen er nødt til at dele med jer.

Spiller med opdateringen fra vinter så flere af spillerne har også fået justeringer til den gode side så det passer til dem IRL.

Status:
Den kedelige del er at jeg røg ud af pokalen i første hug da jeg kørte hele U19 holdet ind imod B93 som slog os på straffespark.
I Superligaen har jeg netop spillet første kamp i forårssæsonen og pt. er jeg ubesejret i ligaen og har en målscore på 45-17.

20 kampe:
14 sejre
6 uafgjorte.


Jeg har kun hentet spillere som begår sig på U19 holdet og engang imellem snuser til Suppen.

På Superligaen er Mathias Kofoed helt unik sammen med Mathias Jensen.
Samtidig er Amon, Donyoh, Asante vanvittigt farlige for mig.

Sidst men ikke mindst bomber Rygaard bare løs for mig. Jeg spiller ham alene på toppen som falsk 9'er og på trods af at han først spillede sig på holdet fra runde 8 af så er han pt. topscore i Superligaen og scorer utroligt vigtige mål for mig.

Baden er en unik indskifter for mig da han altid er garant for en kasse sidst i kampene.

Jeg spiller således:

Alex

Bartolec (Back angreb)
Yttergaard (Boldspillende)
Skovgaard (Forsvar)
Mads Mini (Back angreb)

Nelsson (DM - Boldvindende)
Kofod (Dybdeliggende)
Mathias Jensen (Fremskudt)

Asante (Fløjspiller)
Donoyh/Amon (Fløjspiller

Rygaard (Falsk 9'er)

Jeg har i skrivende stund 6 point ned til FCK og Brøndby og eftersom jeg er ubesejret i 20 kampe og jeg har kørt især de to klubber bag mig på røv og albuer i de indbyrdes opgør så vil jeg vinde mesterskabet og det er det vi går efter.

Jeg forsøger at være pro aktiv på spillerfronten og må erkende at de spillere som FCN har i forvejen på deres U19 ikke har den store fremtid når man starter spillet op.
De unge på 1 holdet er fantastiske men man skal arbejde med den gruppe som skal tage over når man sælger de andre.

Jeg har ingen anelse om hvordan man laver screenshots og lægger det herind og alt det der men spørg endelig hvis der er spørgsmål.
Håber der er flere der går igang med talentprojektet i FCN.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #2: 06 Apr 2018, 13:05 »

Hvis du trykker F12 tager steam et screenshot og gemmer det. Du kan se dem enten når du lukker spillet ned eller ved at åbne steam og vis->screenshots.

Du kan uploade dem via steam, eller til sider som imgur. på imgur behøver du ikke oprette en bruger for at uploade screenshots, hvilket er ganske smart.

Ellers kan man også klare sig uden, det er mere når man skal vise regens frem at det kan være svært uden.

Ganske glimrende game du har gang i, må man i øvrigt sige. Jeg har lagt mærke til i mine games med andre klubber, at især Jensen og Bartolec er ganske fine.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #3: 06 Apr 2018, 22:38 »

Vil det være muligt for dig, at dele lidt mere af din taktik Jonesg?
Jeg har selv længe overvejet FCN grundet deres fodbold og klub filosofi, og de unge spændende talenter, og ja. Dit indlæg fik mig til at starte et.
Indtil nu har jeg solgt Tobias Mikkelsen...
Logged

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #4: 07 Apr 2018, 13:18 »

Fedt med en tråd! Så hopper jeg da også med   Peace

Første halvdel af sæsonen gik godt. Lå på en 2. plads. Men pga de gode talenter, er der hurtigt bud efter dem.
Bartolec blev solgt for 18 mio. (alt for lidt, men bestyrelsen ville det anderledes).
Andreas Skovgaard solgt for 20 mio til Southampton.
Da slutspillet startede, faldt vi fra en 2. plads ned til en 4. plads, hvor vi så sluttede.

YI var fremragende, 3 talenter med 4 stjerners bedømmelse. Den ene var dog "doven"/uambitiøs, men med Rygaard som lærer, blev han relativ ambitiøs + fik 4 spilleregenskaber:
Forsøger ofte at slå guldbolde
Skyder fra distancen
Placerer afslutninger
Kan lide et-to afleveringer  Thumbs Up

Derudover blev BArtolec afløst af et YI talent. 4 stjerner også bare ind på den plads.  Rullende Øjne
De 2 andre talenter er først blevet 16 i midten af 2. sæson.

Efter første sæson var der bud efter mine spillere.
Mathias Jensen til Burnly for 47 mio her og nu - mulighed for total 72,5 mio + 20 procent af næste salg
Victor Nelsson til Dortmund for 50 mio rent.
Ernest Asante for 18 mio til Real Zaragoza


Spillet går ud på at vinde ligaen med egenavlede spillere, så de skulle ud for at skabe plads.
Dog gik det også ud over placeringen, hvor vi efter 19 kampe ligger 2 point fra top 6.

Amon har udviklet sig fantastisk og spiller for USA.
Andreas Olsen har også udviklet sig fantastisk og spiller fast på fløjen.
Nikolai Baden Frederiksen spiller også rimeligt fast - 12 kampe - 6 mål.
Nicklas Strunck var udlejet til Helsingør hvor han spillede 26 kampe og udviklede rigtig godt. Han spiller mere eller mindre fast sammen med Kofod

Peace
 
« Seneste Redigering: 07 Apr 2018, 13:21 af FoxGe » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #5: 07 Apr 2018, 22:58 »

Jeg har nu spillet de første 2 liga kampe, først en 2-1 sejr ude imod OB, efterfulgt af et svigende og helt utroligt ufotjent 2-1 nederlag hjemme imod BIF.
Jeg har hentet Aboubakar Keita fra FCK, Tobias Svendsen fra Molde og Thomas Elsebutangen fra Vålerenga.
Lige pt. arbejder jeg på at få skibbet Godsway Donyoh afsted.
Logged

jonesg
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #6: 08 Apr 2018, 18:36 »


Lige pt. arbejder jeg på at få skibbet Godsway Donyoh afsted.

 Cool Cool

Donoyh er nok en af de sidste jeg ville skippe da han er ekstremt vigtig for min trup.
Han kan både bruges på fløjen hvor han er rigtig god og så imod knapt så hurtige modstandere er han uhyggelig på toppen som skarpretter.

@jakob95kp
Jo selvfølgelig Smiley

Formation:
4-1-2-3

Mentalitet: kontrol
Holdstruktur: Den skifter jeg lidt imellem men spiller mest med fleksibel.

Holdinstruktioner:
Hold på bolden
Aflever i dybden
Spil op fra forsvar
Udnyt midten
Søg overlap
Pres mere
Marker tættere
Vær mere udforldende
Højere tempo

Dødbolde spiller jeg kort og kombinere igennem med to/tre spillere rundt om feltet til at hjælpe til.

Jeg er kommet igang med slutspillet og det er ok, uden at være prangende.

Min vinteropstart gik totalt galt da jeg fik skader til Asante, Donoyh, Amon, Tobias Mikkelsen, Mathias Rasmusse og Karlo Bartolec.

Rimelig presset på kanterne lige pludselig hvor Oliver Rimmen (årg. 2001) måtte træde til.
De første fire kampe har kastet tre uafgjorte af sig og så fik vi en god sejr i Aalborg.

FCK puster os i nakken men vi har snart i en situation hvor de har spillere er tilbage fra skader og så forventer jeg at toget kommer til at køre ordentligt igen.

Jeg lavede ingen transfers i vintervinduet. Var skadeshelvedet kommet tidligere havde jeg nok kigget på et par lejeaftaler men eftersom skaderne ikke er langvarige så må jeg overleve uden indtil da.

Seneste kamp mod Silkeborg som endte 0-0 var vores første kamp med 11 i startopstillingen af egen avl.
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #7: 13 Apr 2018, 10:13 »

Efter at være blevet nr. 5 i første sæson, hvor resultaterne svingede meget og især forsvaret ikke fungerede. Er jeg nu kommet igang med 2. sæson.

Bartolec er solgt for 26mio, Mathias Jensen for 67,5 og Mathias Rasmussen for 20mio.
Alle salg er accepteret af bestyrelsen, så jeg har ikke meget at gøre..

Til anden sæson, har jeg hentet en del nyt blod ind, især fra den portugisiske liga.
Ivo Rodrigues for 2,5mio, Gleison for 1,6mio og André Pereira for 900k, alle sammen hentet i Porto B.
Hugo Vetlesen er kommet til for 1,7mio fra Stabæk, Nathan for 1,95mio fra Palmeiras og til sidst sprang jeg banken og hentede Carlo Holse i FCK for 12mio.

Første sæson er startet med 5 sejre, efterfulgt af et 3-0 nederlag i Parken til FCK, hvor jeg sluttede med 8 mand på banen.


Jeg har arbejdet meget med taktikken i opstarten, og det har været godt givet ud. Jeg har lavet 18 mål i de første 6 superliga kampe, på trods af, at jeg ikke scorede imod FCK. Jeg snitter næsten 60% possesion (58,71%). Rammer målet på 51% af mine afslutninger og finder også en rigtig modtager på 85% af mine afleveringer ( og er med længder det hold i ligaen med flest afleveringer også). Det ender også ud i, at jeg er det mest chance skabende hold i ligaen, og ud over FCK kampen, har jeg vel +4 CCC pr. kamp
« Seneste Redigering: 13 Apr 2018, 10:17 af jakob95kp » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #8: 24 Apr 2018, 10:07 »

26 kampe er nu spillet og jeg ligger 1 point foran FCK.
Jeg har i denne sæson tabt 2 kampe, begge til FCK. Først 3-0 og så 2-1. Den primære årsag til dette er enkelt - FCK har lejet Enes Ünal i Villareal, og han river ligaen fra hinanden (21 kampe - 22 mål - 8 assist)

Jeg er dog stærkt tilfreds med mit hold stadig.
Der er rigtig mange som byder ind, og det betyder også at min topscorer "kun" har lavet 14 mål i 20 kampe, Asante er manden bag de 14, og han har samtidig lavet 13 assist og spiller til 7.73.
Derudover har Carlo Holsel lavet 10 mål, - Tobias Svendsen med 8 mål og 10 assist. - Jonathan Amon med 8 mål og 5 assist. Og ellers har mange af de andre angribere, kantspillere og midtbaner laver 3-5 mål.

Offensiven sprudler og sammen med FCK er jeg det farligste hold. med 58 mål i 26 kampe. 2,23 mål pr. kamp.
Efter en skidt defensiv start på sæsonen, er jeg nu mere stabil og har lukket 27 mål ind i 26 kampe.

Jeg har ligaens yngste hold med en gennemsnitsalder på 21,8 og også ligaens laveste hold, jeg ligger også i den lave ende når det kommer til højde, og det har resulteret i, at jeg lukker lidt for mange mål ind på indlæg og dødbolde (9 i alt i ligaen). Dette er dog en risiko jeg er okay med, da de lave, hurtige og tekniske spillere er vigtige for min spillestil. Jeg snitter 59% i possession, rammer 85% af mine afleveringer, 44% af mine afslutninger - og så er jeg også det hold som skaber flest chancer med 123 chancer i 26 kampe.

Jeg har på cirka 2 sæsoner solgt spillere for cirka 160mio + bonuser. og handler for 36mio.
Lønbudgettet er steget til at være ligaens 3. højeste efter FCM og FCK, og lige foran BIF.
Balancen lyder på 61mio i skrivende stund.

Til næste sæson mister jeg Andreas Skovgaard på fri, da han nægtede at forlænge og jeg ikke ville sælge ham uden at have en fuldgod erstatning.
Jeg har hentet Markus Solbakken, Ståles søn, som kommer til fra HamKam og koster mig 400k.

Selvom Asante gør det ufatteligt godt og er ligaens store profil, overvejer jeg at sælge ham til sommer, han er blevet 30 år gammel og topper med en værdi på 12mio.  - kan jeg få 20+ for ham, vil jeg være meget tilfreds, da jeg allerede har Jonathan Amon og Ivo Rodrigues til at tage over.
Logged

kevinkvist
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #9: 02 Maj 2018, 05:57 »

Netop taget hul paa 2. saeson. Kommer med en update senere

Tjek lige det her resultat tho https://gyazo.com/b8e896c1cdb6e39a698929fdb3ba7aa2
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #10: 02 Maj 2018, 17:41 »

Er midt i 3. sæson og er lige gået igennem transfermarkedet.
I 3. sæson har jeg nu solgt for 155mio (230mio inkl klausuler)
Blandt andet Tobias Svendsen som bestyrelsen solgte for 82,5mio(132mio) til Schalke, samt mit Regen Mohamed Hafany som blev solgt for 40mio til Villareal efter at være hentet for 4,5mio.

Balancen siger nu 221mio.
Har dermed lige sneget mig over FCK, og er derfor nu det rigeste hold i Danmark.
« Seneste Redigering: 02 Maj 2018, 17:43 af jakob95kp » Logged

Phrepsak
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #11: 04 Maj 2018, 20:32 »

Er midt i 3. sæson og er lige gået igennem transfermarkedet.
I 3. sæson har jeg nu solgt for 155mio (230mio inkl klausuler)
Blandt andet Tobias Svendsen som bestyrelsen solgte for 82,5mio(132mio) til Schalke, samt mit Regen Mohamed Hafany som blev solgt for 40mio til Villareal efter at være hentet for 4,5mio.

Balancen siger nu 221mio.
Har dermed lige sneget mig over FCK, og er derfor nu det rigeste hold i Danmark.

Hej Jakob! Er det sådan, at jeg må se dine transfervinduer for de tre første sæsoner? :-)
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #12: 05 Maj 2018, 08:57 »

Hej Jakob! Er det sådan, at jeg må se dine transfervinduer for de tre første sæsoner? :-)
Her skal du se.

Sæson 1:


Sæson 2:


Sæson 3:





Status er lige pt. at jeg ligger nummer 3 i superligaen. 5 point efter FCM og hele 20 point efter FCK, som er helt suveræne...
Underligt nok, så har jeg faktisk størst problemer i de kampe, hvor jeg er favoritter, især udekampene som favorit. 4 af mine 6 nederlag er kommet på udebane og kun et enkelt af dem, er til FCK...


Jeg har fået lavet mig en underdog taktik, som sparker røv, og dette kan ses i mine europæiske turneringer.
Champions League, bød på en gruppe med Bayern, Real Madrid og Anderlecht. Her sluttede jeg som nummer 3, med 7 point. bl.a. efter en 3-1 sejr over Real Madrid.

Europa League bød først på en runde imod Steaua Bucarest, de blest smadret. første 6-0 på udebane og bagefter 5-1 hjemme.
Næste modstander blev Atletic Bilbao, her tabte jeg desværre 2-1 hjemme, hvor jeg var helt udspillet i store dele af kampen, men en overbevisende udekampe og en 4-1 sejr senere, står den nu på kvartfinale, hvor jeg skal møde Valencia.
Logged

RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #13: 08 Maj 2018, 13:25 »

Markus Solbakken skal du gøre alt for at beholde. Har ham sammen med Mads Bidstrup i FCK og jeg siger dig, det er drømmemidtbanen du har lige der. Han scorer ikke mange mål og laver ikke mange assists, men han er meget stabil i sine præstationer og spiller gerne en hel sæson til et gennemsnit på 7 eller derover.
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Nordsjælland
« Svar #14: 10 Maj 2018, 11:54 »

3. sæson slutter på en anden plads, umådelig langt efter FCK som var urørlige.
Til 4. sæson, har jeg hentet lidt regens, især en rumænsk central midt, som er et monster, desværre krævede hans agent en frikøbsklausul på 36mio, så jeg forsøger allerede at forlænge med ham.
Franck Evina, Danielle Verde og Alexis Mac Allister er hentet ind på fri.
Borja San Emeterio er hentet for 6,75mio, og virkelig et scoop, da jeg så sender Petter Strand afsted for 25mio.
Alessio Miceli bliver hentet for klub rekord 50mio, men han er for vild!
Jonas Wind kommer ind som gardering til angrebet for 6mio.

Jeg har solgt Petter Strand, og arbejder på at sælge Gleison, Andre Pereira og måske en enkelt mere.
Der er ikke meget dansk tilbage på mit hold, det skyldes primært prisen samt talentet. Men da jeg nu er kommet lidt i registrerings problemer, må jeg forsøge at ændre dette. Jeg kigger derfor lidt på Kaastrup fra AGF og Tue fra FCM, sidstnævnte bliver dyr... men jeg fik også 120mio at handle for.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010