home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 453 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #15 - Balkan Dreaming
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: #15 - Balkan Dreaming  (Læst 47101 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#15 - Balkan Dreaming
« : 10 Nov 2017, 15:45 »


Balkan Dreaming



Intro:
Ikke siden 1991 har et hold fra Balkan vundet Champions League, end sige været i en finale - Holdet der i 1991 vandt var Røde Stjerne som dengang lå i Jugoslavien !

Det er derfor tid til at sætte Balkan tilbage på fodboldens europakort - Derfor har jeg valgt de databaser som pt. findes fra Balkan og vil løbende tilføje hvis de skulle komme ind i workshoppen !
De nuværende lande som er valgt er, Bulgarien, Grækenland, Kroatien, Rumænien, Serbien og Slovenien - disse kommer alle med 2 divisioner.



Kortet viser hvad der i bred forstand forstås som "Balkan" om end nogen mener tyrkiet også bør findes på listen da Istanbul området teknisk set også er Balkan.


De fleste af jer har nok hørt om de største klubber fra Balkan, fundet jeres billige talenter herfra eller mødt dem i kvalrunderne til Europa League og Champions League - men disse nationer har så meget at byde på og derfor vil jeg tage jer en tur igennem Balkan løbende hvis bedre muligheder byder sig til
Smiley


Regler:
- Der vil ikke være Load/Save snyd
- Ingen in-game editor
- Ingen editor snyd
- En fyring betyder jobkontoret
- Et bud fra en top 5 liga skal accepteres på spillere over 23
- Et bud fra en top 10 liga skal accepteres på spillere over 28



Målsætning:

- Inspirere andre spillere til at komme østpå
- Sikre sund økonomi
- Arbejde med talenter
- Nuværende eller tidligere akademispiller vinder "Golden Boy" titel
- Vinde Champions League Youth
- Vinde Champions League



Karrierehistorik:
2017 - 20??:

NK Aluminij - Slovenien



Klubinformation:
2017 - 20??:


NK Aluminij - Slovenien

600 siddepladser (2017)

1100 siddepladser (2020)


Tilstrækkelige træningsfaciliteter (2017)

Middelmådige træningsfaciliteter (2020)


Middelmådig ungdomsfaciliteter (2017)

Gode ungdomsfaciliteter (2020)


Over middel talent udvikling (2017)

Fremragende talent udvikling (2020)


« Seneste Redigering: 01 Jan 2018, 21:50 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #Intro - Balkan Dreaming
« Svar #1: 10 Nov 2017, 15:46 »

haps-dog
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #Intro - Balkan Dreaming
« Svar #2: 11 Nov 2017, 09:32 »

Spændende som altid - jeg følger med! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1- Balkan Dreaming
« Svar #3: 11 Nov 2017, 11:57 »

   

NK Aluminij




Er klubben jeg starter min rejse i - klubben blev grundlagt i 1946 men har aldrig vundet noget udover 2 gange oprykning fra 2. bedste række, den bedste placering i ligaen var sidste sæsons 9. plads ud af 10.

Klubben ligger i en meget lille by kaldet "Kidricevo" og der er blot 1250 indbyggere, så NK Aluminij har ikke verdens største fanbase, faktisk er stadion tilsvarende småt, blot 600 siddepladser er tilgængelig på Sportni park Aluminij som blev opført i 1950.
Generelt er omgivelser omkring klubben meget ydmyge og dette ses bedst med en visuel præsentation af sportsanlægget



Billedet taler for sig selv, og derfor er træningsfaciliteter ne da også kun tilstrækkelige og ungdomsfacilitetern e middelmådige, dog er ungdomsrekruttering en over middel.


Økonomisk er klubben ikke meget værd, egenkapitalen er på 2 millioner og har kun overskud grundet spillersalg, der er ikke grundlag for at skabe store sponsor eller fan indtægter. Lønbudgettet er på 3.3 millioner og transferbudgettet er 0.



Holdet er fyld med unge spillere og det er klubbens hjerteblod, og det er en springbrætsklub. Det fremgår af holdet at talent er der nok af, så det er om at få spillerne til at udvikle sig mest muligt således vi kan hæve standarden omkring klubben.




Spillere som jeg har store forventninger til er målmand  Luka Janzekovic, playmaker Matic Vrbanec samt indvendige angriber Ziga Skoflek !

Lad os så komme i gang !

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: #1- Balkan Dreaming
« Svar #4: 11 Nov 2017, 12:49 »

Hold da op nogle minimalistiske forhold Smiley skal godt nok sælges talenter med så lille en fan base
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1- Balkan Dreaming
« Svar #5: 11 Nov 2017, 14:56 »

Vidst meget godt at ungdomrekrutteringe n er "over middel" hvis der kun bor 1250 mennesker i byen  Wink

Følger!
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: #1- Balkan Dreaming
« Svar #6: 13 Nov 2017, 10:06 »

Fedt at se dig tilbage Nodiem !!!!. Starter selv mit journeyman save i Slovenien hver gang, i år hedder klubben ND Mura 05 fra murska sobota, som forhåbentlig bliver et springbræt til nogle af de større østeuropæiske klubber


Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 - Balkan Dreaming
« Svar #7: 16 Nov 2017, 15:10 »

xcx
« Seneste Redigering: 13 Nov 2022, 18:54 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1- Balkan Dreaming
« Svar #8: 16 Nov 2017, 21:57 »

Vidst meget godt at ungdomrekrutteringe n er "over middel" hvis der kun bor 1250 mennesker i byen  Wink

Følger!

Det har du ret i - glæder mig til at se om jeg kan få et stadion af Europæiske standarder  Rullende Øjne !

Fedt at se dig tilbage Nodiem !!!!. Starter selv mit journeyman save i Slovenien hver gang, i år hedder klubben ND Mura 05 fra murska sobota, som forhåbentlig bliver et springbræt til nogle af de større østeuropæiske klubber


Ikke en klub jeg selv har den store kendskab til, men jeg kan se de har spændende unge spillere som Daniel Grebenar og Nino Kouter ! Smiley Og det er også dejligt at være tilbage !



Spændende som altid - jeg følger med! Opstemt

Dejligt at have dig om bord Broen !  Cool


Hold da op nogle minimalistiske forhold Smiley skal godt nok sælges talenter med så lille en fan base

Ja, der skal skibes nogle unge spillere afsted før det kan løbe rundt ! Grin
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Dida
Gæst
 
Sv: #2 - Balkan Dreaming
« Svar #9: 17 Nov 2017, 00:08 »

God start du har fået dig Nodiem, både på bloggen og i ligaen. Det er altid spændende at læse om mindre hold i ukendte ligaer. Jeg følger med Smiley
Logged

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: #2 - Balkan Dreaming
« Svar #10: 17 Nov 2017, 21:38 »

Er kæmpe fan af Vrbanec, men tvivler stærkt på at jeg kan bringe ham til Mura  Skuffet. Ja Kouter gør det fandeme også godt på den centrale midtbane  Peace
Der er i det hele taget, masser af fremragende talenter i de Slovenske klubber  Thumbs Up
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #3 - Balkan Dreaming
« Svar #11: 18 Nov 2017, 13:20 »

   

NK Aluminij




Vinterpausen gav fin anledning til et par venskabskampe, uden at det var prangende modstandere - mange vælge besøg for store klubber for at fylde lægterne, men med 600 pladser giver det mildest talt ingen mening!

Modstanderne var igen udvalgt for at give plads til meget løbearbejde da forårets kampe alle bliver små finaler og det gik som forventet dog med 2. kamp som udtagelse.






Sæsonen har indtil nu båret præg af at alle storhold har haft en dårlig og ujævn start, samtidigt med at vi har præsteret formidabelt i flere kampe mod topholdene.
Men vi kæmper hårdt i efteråret for at få de så afgørende point til at kvalificere os til Europa League, og mens vi snubler mod flere af bundholdene og udspilles af topholdende kan vi afgøre ligaen i sidste kamp mod bundholdet Ankaran Hrvatini som har samlet sølle 27 point over 36 kampe.

En kamp der blev mere spændende end forventet, selvom vi har haft det svært mod Ankaran hele sæsonen er vi ed at sætte en 2-0 sejr overstyr i 2. halvleg og først i det 86. minut score Matic Vrbanec det afgørende mål til 3-2 og ligaen er i hus!!!
En fornem præstation set over hele sæsonen, hvor et tidligt exit fra pokalen i 1. runde gav de ekstra fridage til at komme til hægterne !



Vi tangere rekorden i ligaen angående sejre med 21, derfor er det meget imponerende at to og tre ligger med hhv. 19 og 20, en stærk liga da de først kom i gang!




Den store præstation er dog slet ikke managerens, faktisk er der to spillere som har båret denne sæson, nemlig Ziga Skoflek og Francesco Tahiraj og for at sætte nogle tal på

Zika Skoflek, 23 år, 36 ligakamp alle fra start, 24 mål, 13 assists, 9 kampens spiller
Francesco Tahiraj, 21 år, 35 kampe alle fra start, 7 mål, 16 assists og 89% afleverings nøjagtighed

Ikke nok med det Zika blev også årets spiller i Slovenien anno 2018, han blev årets topscore i ligaen 6 mål foran Tilen Nagode med 18. ligeledes blev han sæsonens spiller hvor Francesco kom på 2. pladsen.
Francesco blev årets unge spiller i Slovenien

Siden Juli er der uddelt 10 månedens spiller priser, der har stået en Aluminij spiller på 7 af disse. Her topper Zika med 3 gange

Her ville jeg have vist jer årets mål, men videodelen fungere ikke for mig FM alle har hvidt tøj på. Men det blev scoret af 24 årige forsvarsspiller Ilija Martinovic.

På årets hold ser således ud






Økonomisk gik vi 2.100.000 i underskud efter præmiepenge på 1.1 million, op til den nye sæson har klubben dog sikre sig sponsorater for 3.75 millioner og vi bør derfor gå i et lille 0 alt efter Champions League pengene.




At ungdommen er vigtig i Aluminij er ikke til diskussion, og det faktum at U19 vandt deres liga har viser at fremtiden ligger i ungdommen ! Nik Prelec blev topscore med 16 og er snart klar til springe til 1. holdet.

Der er to spillere som er blevet hevet op til U19 og fået kontrakt, den første er



og den anden er






Nu starter forberedelserne til Champions League samt at holde sammen på truppen så vi kan nå en 3. plads den kommende sæson !


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: #3 - Balkan Dreaming
« Svar #12: 18 Nov 2017, 13:47 »

Tillykke med mesterskabet Thumbs Up, bliver spændende at se om Skoflek og Vrbanec stadig er i klubben til august Wink. Har du forresten fundet kits til de 2 øverste divisioner i Slovenien , altså de nyeste 2017-18
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #3 - Balkan Dreaming
« Svar #13: 18 Nov 2017, 13:56 »

Tillykke med mesterskabet Thumbs Up, bliver spændende at se om Skoflek og Vrbanec stadig er i klubben til august Wink. Har du forresten fundet kits til de 2 øverste divisioner i Slovenien , altså de nyeste 2017-18

Tusind tak, det ar noget af en overraskelse - Skoflek og Vrbanec har begge forlænget til 2021, men ja kommer der nu et bud som er for godt må de videre Opstemt

Nej har ikke fundet et :/
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: #3 - Balkan Dreaming
« Svar #14: 18 Nov 2017, 14:02 »

Tænker sortitoutsi har dragterne inden for et par uger forhåbentlig  Opstemt
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010