home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Arsenal
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal  (Læst 17764 gange)
Kozorevas
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Arsenal
« : 27 Okt 2017, 09:51 »

Betaen til FM18 er landet, og jeg starter selvfølgelig ud med hjerteklubben Arsenal. For første gang i 20 år står den på Europa League i stedet for Champions League, så det skal der selvfølgelig ændres på til næste sæson. Der bliver dog hård kamp om CL-pladserne, da både Manchester United, Manchester City, Chelsea, Liverpool og Tottenham også vil gøre hvad som helst for at sikre pladser i det forjættede land.

Udover kampen om CL vil den største stjerne, Alexis Sanchez, ikke forlænge. Han har igennem de sidste år været den klart bedste spiller i Arsenal, og det ville være et hårdt slag af miste ham gratis til næste sæson. Så en af de store prioriteter må være at få forlænget med ham.
Logged

Arsenal
Silkeborg IF

Kozorevas
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Arsenal
« Svar #1: 27 Okt 2017, 09:59 »

I første transfervindue har jeg købt Sergej Milinkovic Savic og Riyad Mahrez samt lejet en del af ungdomsspillerne ud.

Jeg spiller en bred 4-2-3-1 med indvendige angribere og fremadstormende backs, der konstant søger overlap. Milinkovic Savic og Coquelin skal forsøge at holde balancen på holdet.

Lacazette
Alexis-Özil-Mahrez
Milinkovic Savic-Coquelin
Kolasinac-Mustafi-Koscielny-Bellerin
Cech
« Seneste Redigering: 27 Okt 2017, 11:59 af Kozorevas » Logged

Arsenal
Silkeborg IF

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #2: 27 Okt 2017, 15:16 »

Arsenal bliver nok også midt første spil, glæder mig til at komme i gang.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #3: 04 Nov 2017, 11:44 »

Hvad er jeres erfaringer med Alexis? Jeg er nok tilbøjelig til at holde på ham, klubben har 3 mia i banken, så vil hellere have at han hjælper med at sikre en god placering og CL end tage pengene.

Nogen der har fået overbevist ham om at blive?
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Kozorevas
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Arsenal
« Svar #4: 05 Nov 2017, 12:38 »

Det lykkedes ikke for mig at få overbevist ham, men jeg beholdt ham sæsonen ham sæsonen ud, da mit hold skabte absolut ingenting uden ham  Smiley

Sæsonen efter skrev han under med Stoke  Shockeret
Logged

Arsenal
Silkeborg IF

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #5: 05 Nov 2017, 13:08 »

Hmmmm ja det lover jo ikke godt.

Jeg er gået i gang, er halvvejs igennem November.

Spiller en 3-4-3 a la den vi spiller i virkeligheden. Offensivt er den ikke overvældende, men efter 11 kampe har jeg lukket præcis 0 mål ind i ligaen.

Reiss, Reine-Adelaide, Iwobi og Holding virker alle som om de kan blive habile spillere. Adelaide har jeg lejet ud, mens resten får lov at spille Euro League og være bredde i ligaen.

Elneny er røget ud, mens Monreal (har købt Kieran Tierney) og Giroud ryger i vinterpausen. Har fået fornuftige priser for alle 3, det lader til at være nemt at afskibe spillere i FM18.
« Seneste Redigering: 05 Nov 2017, 13:10 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #6: 08 Nov 2017, 21:05 »

Nåh så blev det vist tid til en update.

Jeg har i mit game forsøgt at efterligne klubbens to opstillinger. Dvs. en 4-2-3-1 og en 3-4-3 med wingbacks.

Jeg startede ud med 3-4-3 i de fleste kampe. Det gik såmænd ganske habilt, jeg havde problemer med at score helt nok mål, og jeg kunne nok overveje at tweake den, så en eller begge AMC'er ryger op helt op i front, i en mere ægte 3-4-3. Defensivt har den dog været ganske habil - I første sæson af ligaen nåede jeg næsten december før jeg lukkede mit første mål ind! United ødelagde desværre stimen ved at score i slutningen af november. I vinterpausen fik jeg lidt for mange offensive kræfter ind, og som resultat begyndte jeg at spille 4-2-3-1, stort set permanent.

Sæsonen endte fornuftigt. Jeg røg ud til Real i semifinalen af EL, og endte på en 2. plads i ligaen.

I indeværende sæson har jeg spillet 4-2-3-1 i alle kampe bortset fra en enkelt eller to svære udekampe, hvor jeg kørte 3-4-3 og håbede på uafgjort i en lavtscorende kamp. Defensiven har dog været lige så god som sidste sæson, og offensiven væsentligt bedre. Resultatet er relativt spektakulært. Har spillet 10 udgaver af FM nu, og tror aldrig før jeg har haft en målscore på 28-1. I Europa går det dog knap så godt. Jeg kom i en mareridtsgruppe med Juve, RBL og Lyon. Efter 4 kampe har jeg vundet 1 kamp og tabt de resterende 3, alle de tabte kampe med ét mål. Resultatet er at jeg nu næppe går videre i CL, og skal være heldig for at spille europæisk til foråret i det hele taget.

Transfermæssigt er Arsenal en spændende klub. Der er penge til det hele, og masser af fine salgsemner. Jeg beholdt Sanchez første sæson for at sikre en top4 placering. Özil vil jeg egentlig gerne af med selvom jeg forlængede hans kontrakt, men jeg tør ikke forsøge at afskibe ham, da han er meget indflydelsesrig.

Egentlig synes jeg Arsenals spillere er vurderet lige i overkanten i spillet. Især en gut som Welbeck er vanvittigt stærk, og kan sagtens blive en langt større profil i FM end i virkeligheden. Jeg bruger ham primært som Inside Forward i venstresiden, hvilket han gør glimrende.

Transfers sæson 1
Transfers sæson 2

Tierney, Savic og De Vrij var bevidste målrettede køb.

Tierney synes jeg er et kup, en genial ung venstreback til en fornuftig sum.
Savic er ligeledes alt for billig ift. hvor god og talentfuld han er. Han har spillet latterligt godt, især i 2. sæson.
De Vrij var bare for at polstre min defensiv og skaffe mig en fremtidssikret DC, når Mertesacker og Koscielny ryger ud af vagten eller ældes. Både Koscielny og Mustafi er mægtigt fine i spillet.

Goretzka blev købt ind fordi han kunne fås så billigt (har kontraktudløb i 2018)
Dolberg blev købt som reserveangriber da jeg skiftede til 4-2-3-1 og Welbeck røg på venstrekanten. Jeg er meget begejstret for komplette angribere i mine 4-2-3-1 formationer, og Dolberg passer perfekt ind. Han startede lidt skidt ud, men gør det godt i indeværende sæson.
Manolas røg ind fordi der kom et bud på Mustafi fra Barca. Mustafi ville gerne forhandle, og jeg gad ikke have ballade når nu jeg kunne få en bedre erstatning til samme pris.

I sommeren blev jeg enig om at opgradere på min defensive midtbaneplads. Jeg var tæt på at købe Strootman, som jeg er et vil med, men hans skadeshistorik skræmte desværre en del. Samtidig ville jeg gerne have noget star factor ind på min offensive midt. Özils evner passer ikke så godt til FM, afleverende playmakere præstere sjældent så godt som driblere og afsluttere i det her spil, så at finde en opgradering var oplagt. Resultatet blev at jeg hentede Asensio, som var dyr, men formentlig bliver alle pengene værd. Höwedes blev hentet fordi han var gratis.

Jeg har gerne villet satse på de unge talenter man starter med. Min assistent mente fra starten at Reiss Nelson har potentiale til toppen, så han fik lov at spille i stort set samtlige cup og Europa League kamp i første sæson, grundet skader og rotation også i en del ligakampe. Resultatet er at han allerede nu som 18-årig har et ganske habilt niveau.

Iwobi blev desværre skadet, to gange i første sæson, så han er nu udlånt for at få lidt fast spilletid, nogenlunde samme gør sig gældende med Reine-Adelaide. Holding fik en del spilletid i første sæson, og han er en fin reserve, men får nok ikke niveau til at blive mere end det.
« Seneste Redigering: 08 Nov 2017, 21:18 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

nik1907
Gæst
 
Sv: Arsenal
« Svar #7: 10 Nov 2017, 22:14 »

Nåh så blev det vist tid til en update.

Jeg har i mit game forsøgt at efterligne klubbens to opstillinger. Dvs. en 4-2-3-1 og en 3-4-3 med wingbacks.

Jeg startede ud med 3-4-3 i de fleste kampe. Det gik såmænd ganske habilt, jeg havde problemer med at score helt nok mål, og jeg kunne nok overveje at tweake den, så en eller begge AMC'er ryger op helt op i front, i en mere ægte 3-4-3. Defensivt har den dog været ganske habil - I første sæson af ligaen nåede jeg næsten december før jeg lukkede mit første mål ind! United ødelagde desværre stimen ved at score i slutningen af november. I vinterpausen fik jeg lidt for mange offensive kræfter ind, og som resultat begyndte jeg at spille 4-2-3-1, stort set permanent.

Sæsonen endte fornuftigt. Jeg røg ud til Real i semifinalen af EL, og endte på en 2. plads i ligaen.

I indeværende sæson har jeg spillet 4-2-3-1 i alle kampe bortset fra en enkelt eller to svære udekampe, hvor jeg kørte 3-4-3 og håbede på uafgjort i en lavtscorende kamp. Defensiven har dog været lige så god som sidste sæson, og offensiven væsentligt bedre. Resultatet er relativt spektakulært. Har spillet 10 udgaver af FM nu, og tror aldrig før jeg har haft en målscore på 28-1. I Europa går det dog knap så godt. Jeg kom i en mareridtsgruppe med Juve, RBL og Lyon. Efter 4 kampe har jeg vundet 1 kamp og tabt de resterende 3, alle de tabte kampe med ét mål. Resultatet er at jeg nu næppe går videre i CL, og skal være heldig for at spille europæisk til foråret i det hele taget.

Transfermæssigt er Arsenal en spændende klub. Der er penge til det hele, og masser af fine salgsemner. Jeg beholdt Sanchez første sæson for at sikre en top4 placering. Özil vil jeg egentlig gerne af med selvom jeg forlængede hans kontrakt, men jeg tør ikke forsøge at afskibe ham, da han er meget indflydelsesrig.

Egentlig synes jeg Arsenals spillere er vurderet lige i overkanten i spillet. Især en gut som Welbeck er vanvittigt stærk, og kan sagtens blive en langt større profil i FM end i virkeligheden. Jeg bruger ham primært som Inside Forward i venstresiden, hvilket han gør glimrende.

Transfers sæson 1
Transfers sæson 2

Tierney, Savic og De Vrij var bevidste målrettede køb.

Tierney synes jeg er et kup, en genial ung venstreback til en fornuftig sum.
Savic er ligeledes alt for billig ift. hvor god og talentfuld han er. Han har spillet latterligt godt, især i 2. sæson.
De Vrij var bare for at polstre min defensiv og skaffe mig en fremtidssikret DC, når Mertesacker og Koscielny ryger ud af vagten eller ældes. Både Koscielny og Mustafi er mægtigt fine i spillet.

Goretzka blev købt ind fordi han kunne fås så billigt (har kontraktudløb i 2018)
Dolberg blev købt som reserveangriber da jeg skiftede til 4-2-3-1 og Welbeck røg på venstrekanten. Jeg er meget begejstret for komplette angribere i mine 4-2-3-1 formationer, og Dolberg passer perfekt ind. Han startede lidt skidt ud, men gør det godt i indeværende sæson.
Manolas røg ind fordi der kom et bud på Mustafi fra Barca. Mustafi ville gerne forhandle, og jeg gad ikke have ballade når nu jeg kunne få en bedre erstatning til samme pris.

I sommeren blev jeg enig om at opgradere på min defensive midtbaneplads. Jeg var tæt på at købe Strootman, som jeg er et vil med, men hans skadeshistorik skræmte desværre en del. Samtidig ville jeg gerne have noget star factor ind på min offensive midt. Özils evner passer ikke så godt til FM, afleverende playmakere præstere sjældent så godt som driblere og afsluttere i det her spil, så at finde en opgradering var oplagt. Resultatet blev at jeg hentede Asensio, som var dyr, men formentlig bliver alle pengene værd. Höwedes blev hentet fordi han var gratis.

Jeg har gerne villet satse på de unge talenter man starter med. Min assistent mente fra starten at Reiss Nelson har potentiale til toppen, så han fik lov at spille i stort set samtlige cup og Europa League kamp i første sæson, grundet skader og rotation også i en del ligakampe. Resultatet er at han allerede nu som 18-årig har et ganske habilt niveau.

Iwobi blev desværre skadet, to gange i første sæson, så han er nu udlånt for at få lidt fast spilletid, nogenlunde samme gør sig gældende med Reine-Adelaide. Holding fik en del spilletid i første sæson, og han er en fin reserve, men får nok ikke niveau til at blive mere end det.

Hey mate!
Er der mulighed for, at du kan smide link op til dine 2 taktikker? Smiley
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #8: 10 Nov 2017, 22:46 »

4-2-3-1


3-4-3
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

nik1907
Gæst
 
Sv: Arsenal
« Svar #9: 10 Nov 2017, 23:45 »

4-2-3-1


3-4-3

Super fedt, tak!
Er der nogle spiller instrukser i taktikkerne? Og bruger du OI's?
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #10: 11 Nov 2017, 09:30 »

Tror kun jeg bruger rollerne, derudover er der en del holdinstrukser, primært at presse mere, skrue op for tempoet og spillet bolden ind i boksen.

Modstanderinstrukti oner står min assistent for.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #11: 11 Nov 2017, 20:35 »

Jeg er også startet med Arsenal grundet deres ungdomsakademi, og jeg har taget en lidt anden tilgang til Alexis. Jeg er nemlig ikke interesseret i at han ender i en anden engelsk storklub, så jeg vil hellere sælge ham, inden han kan tages på fri transfer. det betød at jeg byttede ham med Früchtl fra Bayern, solgte Cech for 230 mio. kr. og købte Rulli for 75 mio. kr. Der er spillere nok i truppen der kan spille Alexis' plads, og specielt Reiss Nelsson har taget chancen. De sidste 7 kampe har han spillet allesammen, og har leveret 6 assists og 7 mål mod meget forskellige modstandere - fra City til Fastav Zlin i EL! Jeg er meget imponeret, så ham må I endelig ikke opgive!

Derudover er Tierney kommet til og derfor er Monreal solgt (skifter først til januar). Den sidste nævneværdige spiller jeg har købt er min nye ynglingsspiller (fra FM17) Mattia Zaccagni, som er en fremragende kreatør på midtbanen - HUSK hans navn! Han kan købes for 6,25 mio. kr. i første transfervindue, da han er til salg i Verona.

Indtil videre ligger vi nummer 5 i PL efter 8 kampe, med et point til nummer to (City) og tre til United. EL startede vi skidt ud mod PSV (1-2) men er heldigvis kommet efter det med henholdsvis 9-0 og 2-0 over Zlin og APOEL - Nelsson scorede fire mål mod Zlin og var fremragende - der stod 8-0 efter første halvleg - det har jeg aldrig prøvet før!

Ospina forsvinder til januar, og Issa Diop er hentet ind som erstatning for Mertesacker når han går på pension efter sæsonen.

Vi spiller 4-4-2 smal diamant, men hvor den ene angriber er indvendig (Reiss Nelsson) i venstre side. Giroud, Welbeck og Cazorla er langtidsskadet, så det er Lacazette på toppen med 11 mål i 11 kampe, samt tre assists - godkendt!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #12: 12 Nov 2017, 17:34 »

Min 2. sæson er nu afsluttet. Det blev til en flot 1. plads i ligaen med 20 point til nummer 2, sikret 6 runder før sæsonen var færdig. Mareridtsgruppen i Chl betød desværre at jeg endte i Europa League, som jeg til gengæld gik hen og vandt. Samtidig tog jeg også ligacuppen, så det blev til en lidt halvfesen treble, kan ikke klage.

Jeg har hentet Pregdrag Rajkovic (stavning), mens Cech efter en voldsom skade vælger at gå på pension. Samtidig ankommer Moise Kean til sommer, han er stadig et stykke bag både Dolberg og Lacazette, men tror han ender med at blive bedre end de to i sidste ende. Herudover ved jeg ikke præcist hvad der skal ske. Höwedes vil gerne væk, men jeg tror egentlig bare jeg lader ham erstatte af Holding som 4. valg. Özil har rundet de 30, så det kan være han skulle erstattes, om Iwobi kan overtage pladsen ved jeg dog ikke helt.

Tror det bliver en pause i det her game nu. Med en så suveræn sejr i ligaen, er der kun tilbage at polere holdet lidt og håbe på en sejr i Champions League.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

MLassen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal
« Svar #13: 15 Nov 2017, 19:05 »

Jeg valgte, modsat jer andre, at sælge Alexis i vintervinduet. 300 mil og så var han skudt afsted til Liverpool. Han havde en fin halv sæson, med 8 assist og 3 mål og har efterfølgende spillet af røv til i Liverpool over 1,5 sæson, med blot 5 mål og INGEN assist. Hvis folk overvejer og starte med Gunners, så skal man seriøst overveje Gelson Martins Fra Sporting Lissabon. Hvilket bæst han har været for mig i første sæson, med 11 mål og 12 assist, og fortjent vinder af årest spiller i pl.
Endte som vinder af Pl efter drama på sidste runde, hvor en sen scoring af Laca, gjorde at ligaen blev vundet med 1 point ned til Chelski og 3 ned til Man U. EPL blev også vundet samt Fa cuppen, hvor 2 smalle 1-0 sejrer over Tot(EPL) og Stoke var nok. Ganske tilfredsstillende! Thumbs Up

Logged

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Arsenal
« Svar #14: 15 Nov 2017, 19:17 »

Jeg valgte, modsat jer andre, at sælge Alexis i vintervinduet. 300 mil og så var han skudt afsted til Liverpool. Han havde en fin halv sæson, med 8 assist og 3 mål og har efterfølgende spillet af røv til i Liverpool over 1,5 sæson, med blot 5 mål og INGEN assist. Hvis folk overvejer og starte med Gunners, så skal man seriøst overveje Gelson Martins Fra Sporting Lissabon. Hvilket bæst han har været for mig i første sæson, med 11 mål og 12 assist, og fortjent vinder af årest spiller i pl.
Endte som vinder af Pl efter drama på sidste runde, hvor en sen scoring af Laca, gjorde at ligaen blev vundet med 1 point ned til Chelski og 3 ned til Man U. EPL blev også vundet samt Fa cuppen, hvor 2 smalle 1-0 sejrer over Tot(EPL) og Stoke var nok. Ganske tilfredsstillende! Thumbs Up

 

Du solgte ham simpelthen til Liverpool?? Så kunne du jo lige så godt have beholdt ham til sommer, og ladet ham gå på fri, hvis ikke du er bange for at miste ham til en konkurrent.. Men at du ligefrem sælger din bedste spiller til en rival? Huh  Rullende Øjne
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010