home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 424 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 23745 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #30: 16 Jul 2018, 20:34 »

- Hvordan holder du motivationen Guldbrand? Det er altid rart med noget inspiration. Smiley

Det er heller ikke altid at jeg gør det.. Spillet har jo også været lidt on/off...

Men det hjælper på det at OB er mit favorithold, og så er jeg jo nødt til at gå til FM for at opleve at OB får lidt succes - Det formår de jo ikke på de rigtige grønne baner..

Derudover forsøger jeg mig med at have en kerne på holdet, der snakker samme sprog, og som er fra samme område. Jeg vil gerne se om det betyder noget og om man kan skabe succes med et hold, som måske ikke har så store profiler på holdet, men passer til hinanden. Så for mit vedkommende, så køber jeg primært spillere fra Danmark og Norge - og på sigt Sverige og Tyskland.. Altså lande der er naboer til Danmark, kan snakke samme sprog.

Det som jeg håber, det er at man får et hold, som er meget mere sammentømret og derved opnår større resultater, end hvis man havde et hold fyldt med forskellige nationaliteter og forskellige kulturere. Jeg aner ikke om der er noget hold i dette, eller om man bare burde kigge efter personligheder i stedet og at sprog læres med tiden og derfor ikke betyder det store, andet end på den korte bane..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #31: 19 Jul 2018, 12:08 »

Både FCN og FCK snublede, så med 3 kampe igen kunne jeg kalde mig mestre på ny..

Men grunden til at jeg skriver, er fordi at både Middelfart og Marienlyst - begge oprykkere fra 2. division, er med 1 kamp igen, sikret at minimum at skulle spille playoff om at komme i superligaen. Marienlyst ligger endda til direkte oprykning - Så med lidt held, så er der pludselig to fynske dueller i vente for mit OB mandskab - og begge klubber der er samarbejdsklubber med OB.

Det har jeg alligevel aldrig oplevet før i FM og jeg er spændt på at få en fynsk duel i Superligaen..   Peace
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #32: 19 Jul 2018, 13:51 »

Det blev desværre ikke til The double, da jeg tabte finalen til FCK 3:1 efter forlænget spilletid..  Tilgengæld kan jeg se frem til to fynske dueller mod Marienlyst og Middelfart.. Vanvittigt at to oprykkere fra 2. division, rykker direkte videre til Superligaen.. Men det bliver mega fedt!!

Håber de bliver ved med at være samarbejdsklub, for så vil jeg for alt i verden prøve at holde dem i ligaen, ved at udleje talenter og reserver til dem..
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #33: 01 Aug 2018, 19:01 »

Så fik jeg også startet med OB. Jeg ser frem til det.

Mit save vil have en pragmatisk tilgang på kort sigt, hvor det vil handle om at få resultaterne (med respekt for balance i økonomien), mens jeg på længere sigt vil fokusere på at udvikle/købe unge spillere, som enten kan blive profiler i klubben og/eller som jeg kan tjene en god skilling på senere.

Taktisk starter det også pragmatisk. Jeg har en trup, som skal dominere imod nogle modstandere og være afventende imod andre. Derfor stiller jeg i en 4-4-1-1 uden instruktioner. På den måde kan jeg hurtigt sadle om/tilpasse spillestilen, uden at ændre en hel masse på én gang. På sigt, når holdet forhåbentlig bliver dominerende, vil jeg nok prøve at finde en fast spillestil.

På transfersiden har jeg skilt mig af med Rasmus Jönsson og Edmundsson. Jönsson vurderede jeg for værende for løntung i forhold til den rolle, som han ville få. Og Edmundsson meddelte allerede hurtigt, at han ville forlade klubben efter sæsonen. Så ud med ham, så man kunne få penge for ham.

Ind er kommet Bror Blume på fri transfer, Søren Reese fra Viborg samt en ung belgisk midterforsvarer, som indtil nu skal være backup, men som forhåbentlig kan udvikle sig fornuftigt.
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #34: 12 Aug 2018, 18:04 »

Så nåede vi til vinterpausen i første sæson. Foreløbig ligger vi på en 2. plads, 8 point bagefter suveræne, ubesejrede FCK og 2 point foran Brøndby, som netop har fyret Zorniger.

Systemet har både heddet 4-4-2 og 4-4-1-1, men på det sidste har jeg holdt fast i 4-4-2, hvor Andre Rømer rykkes ned på den def. midtbane, når modstanderen spiller 4-2-3-1. Taktikken er fortsat uden de store instrukser - dog starter de fleste kampe med at spille over fløjene og "pass into spaces".

Den bedste spiller har uden tvivl heddet Victor Obinna, som blev hentet på free transfer på transfervinduets sidste dag. Han har scoret 16 mål fra sin position, som defensive forward eller venstre wing.

I vinterpausen har jeg foreløbig sagt farvel til Joao Pereira. Han har netop fået en skade, som holder ham udenfor i tre måneder, og han har samtidig kontraktudløb til sommer. Så jeg besluttede at cashe ind. Nu må vi se, om der er flere, som ryger.

Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010