home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 403 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 23746 gange)
jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #15: 08 Jun 2018, 19:49 »

Hvordan holder i Økonomien på rette spor? Jeg overlever lige hver sæson pga præmiepengene i ligaen, men det er ikke meget mere end lige.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #16: 08 Jun 2018, 20:29 »

Gennem lønreducering (i hvert fald i starten) og overskud på transferfronten. Her minder OB lidt om alle hold.

OB starter med at bruge 31,82 millioner om året på løn, hvilket jeg fik barberet af med 8,4 millioner op til Sæson 2 - Primært gennem salg af Helenius, AK Jacobsen og Rasmus Jønsson som er de løntunge spillere, som (For mig personligt) ikke leverede. Jeg endte også med et overskud på 25 millioner på transferfronten, men alligevel havde jeg ved sæsonafslutning et minimalt underskud (Som dog var 15 millioner bedre end sæson 1). Så selvom jeg bruger færre penge og sælger for meget, så er det ikke lutter lagkage på Fyn. Til Sæson 3 har lønbudgettet dog fået et ordentligt hak opad pga nogle dyre lejeaftaler + en stigning i sponsorindtægter samt min egen ambition om at slutte i Top 3-5. Det skulle meget gerne udligne sig selv i sidste ende, hvis jeg lever op til forventningerne..

Så hvis man ikke henter de største talenter og sælger dem videre for stor profit (Det kommer jo an på hvilken tilgang man har til sine saves), så kan det sagtens være lidt krads at få økonomien etableret ordentligt; Især hvis man ikke er i Europa.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #17: 09 Jun 2018, 11:32 »

Så må det være min tur til at berette lidt om mit OB spil. Jeg har kæmpet rigtig hårdt med at teste diverse taktikker, for at udvikle en taktik som jeg syntes udnytter OB's potentiale. Alt lige fra en 4-4-2 diamant, til et tre mands angreb, til et fem mands midtbane - Men desværre uden den succes som jeg ønskede.

Til sidst gik jeg over til en basic flad 4-4-2 med fokus på at stå dybt og angribe over fløjene - og det har givet mig en helt fantastisk start på sæsonen indtil videre. 8 kampe er spillet og det har kastet 7 sejre af sig og en enkelt uafgjort.

2-0 Rander (u)
2-0 SønderjyskE (h)
4-1 Lyngby (u)
3-2 Brøndby (u)
2-0 Silkeborg (h)
5-2 AaB (h)
1-1 FCM (h)
3-1 FCK (h)

Af transfers solgte jeg Joan Simun Edmundsson for 3 millioner kr. til Bate, mens 34 årige Iago Bouzon er hentet på en fri transfer til det centrale forsvar. Jeg var ellers på udkig efter en central midtbanespiller, men en langvarig skade til Marco Lund og med tverskov ligeledes ude i flere måneder besluttede jeg at gå efter en ny forsvarsspiller. Derudover har jeg hentet Andreas Skibsted på en fri transfer - 15 år og et kæmpe talent - ved ikke om han er regen, eller er en rigtig spiller IRL, men han er i hvert fald et sindsyg talent og kunne nemt gå ind i startopstillingen såfremt han var spilleberettiget.

Logged

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #18: 09 Jun 2018, 16:07 »

Så må det være min tur til at berette lidt om mit OB spil. Jeg har kæmpet rigtig hårdt med at teste diverse taktikker, for at udvikle en taktik som jeg syntes udnytter OB's potentiale. Alt lige fra en 4-4-2 diamant, til et tre mands angreb, til et fem mands midtbane - Men desværre uden den succes som jeg ønskede.

Til sidst gik jeg over til en basic flad 4-4-2 med fokus på at stå dybt og angribe over fløjene - og det har givet mig en helt fantastisk start på sæsonen indtil videre. 8 kampe er spillet og det har kastet 7 sejre af sig og en enkelt uafgjort.

2-0 Rander (u)
2-0 SønderjyskE (h)
4-1 Lyngby (u)
3-2 Brøndby (u)
2-0 Silkeborg (h)
5-2 AaB (h)
1-1 FCM (h)
3-1 FCK (h)

Af transfers solgte jeg Joan Simun Edmundsson for 3 millioner kr. til Bate, mens 34 årige Iago Bouzon er hentet på en fri transfer til det centrale forsvar. Jeg var ellers på udkig efter en central midtbanespiller, men en langvarig skade til Marco Lund og med tverskov ligeledes ude i flere måneder besluttede jeg at gå efter en ny forsvarsspiller. Derudover har jeg hentet Andreas Skibsted på en fri transfer - 15 år og et kæmpe talent - ved ikke om han er regen, eller er en rigtig spiller IRL, men han er i hvert fald et sindsyg talent og kunne nemt gå ind i startopstillingen såfremt han var spilleberettiget.

 

Det ser fornuftigt ud Guldbrand. Jeg ligger selv nr 1 med OB ved vinterpausen i 1. sæson Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #19: 10 Jun 2018, 20:38 »

De første 13 runder er spillet og jeg har dermed mødt alle hold en enkelt gang nu.. Siden sidst er det blevet til 3 sejre, et enkelt uafgjort og et nederlag - så alt i alt forsætter vi den gode form.

3-0 Helsingør (u)
5-2 AC Horsens (u)
1-2 AGF (h)
0-0 FCN (u)
3-0 Randers (h)

Vi ligger lunt foran på førstepladsen med 5 point ned til Brøndby og 8 point ned til AGF på 3. Pladsen. FC København ligger skuffende på 5. pladsen med 20 point - 12 point færre end os, så det begynder at se meget fornuftigt ud for os i ligaen. På sidstepladsen ligger FC Helsingør, der har tabt samtlige 13 kampe og ligner en suveræn nedrykker.

I pokalturneringen er vi videre til 4. runde efter sejre over Oure og Nykøbing FC. Silkeborg venter i næste runde.

Min 4-4-2 taktik bygger rigtig meget på at analysere modstanderen og tweake taktikken efter deres styrker og svagheder og det er en helt fantastisk fornemmelse man har, når man oplever at ens tweaks vender et truende nederlag til en sejr - Så det kan vamrt anbefales til andre at spille på den måde - Det tager dog lang tid, da jeg ser mine kampe i "omfattende", samt man skal bruge tid på at analysere sine modstandere...

af spillere der præstere på et højt niveau for mig, skal Helenius nævnes med 10 sæsontræffere, mens Kløve og Jacob Barret hver har 7 assists. Derudover skal unge Jens Jakob Thomasen også nævnes med 3 scoringer og 3 assists - Han var inden sæsonstart udset til at være 4. valg på den centrale midtbane, men han er nu mit 1. valg...
« Seneste Redigering: 10 Jun 2018, 22:05 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #20: 13 Jun 2018, 10:22 »

Jeg er nu nået til opstarten af foråret og der er sket lidt forskelligt i Superligaen. Brøndby sagde noget overraskende farvel til Alexander Zorninger, på trods af at de lå på 2. pladsen og blot var en håndfuld point efter mig. Men et nederlag til FCM var åbenbart dråben for dem, eller også var det nederlaget til Ringkøbing i pokalen..

For os, blev det til 4 sejr og 2 nederlag i de sidste 6 kampe inden vinterpausen, hvilket gør at vi overvintre på 1. pladsen med 44 point - 5 point mere end Brøndby og AGF på helholdsvis 2. og 3. pladsen. FC København ligger nr. 4 med 36 point og er begyndt at være meget stabile med 6 sejre i de seneste 7 kampe. - FCK har også været ude og bruge nogle af deres Champions League penge i vinter transfervinduet og har brugt hele 25 millioner kr. på 2 spillere - Lidt mere end hvad vi andre klubber har råd til at bruge..  Ubeslutsom

Mine resultater:
3-4 Hobro (h) - var foran 3-1 ticked off Græder
4-2 SønderjyskE (u)
3-1 Silkeborg (u)
0-2 Lyngby (h)
2-1 Brøndby /h)
4-2 AaB (u)

I pokalen blev Silkeborg slået ud efter straffespark og nu venter Marienlyst!! i kvartfinalen   Peace

På transfersiden er der også sket lidt. Først blev Mikkel Desler solgt til AIK for 5 millioner kr. Efter en fantastisk start, så faldt hans niveau jo længere frem vi kom i sæsonen, og da han ikke helt passer ind i taktikken, så valgte jeg at sælge ham. Som erstatning hentede jeg Amin Nouri for 2.5 millioner kr. fra Vålerenga der rykkede ud af Tippeligaen. Et billigt, men meget godt køb efter min egen mening. (eller det forventer jeg at det bliver.. han skal lige bevise det først)

På sidstedagen af transfervinduet stod FCM og Presten med et tilbud på Jacob Barret Laursen. FCM valgte at trække deres bud tilbage da jeg pressede prisen, men Presten indvilligede i at spendere 13 millioner kr. - hvilket jeg ikke kunne sige nej til. Godt nok har Barret stået for hele 8 assist som back, men jeg valgte at udnytte at flere af mine spillere er steget i værdi pga. de gode resultater. Desuden kan nyindkøbet Amin Nouri også spille venstre back, så erstatningen er allerede klar. - Jeg er dog nu lidt tyndt besat i bredden på backsene, da jeg har solgt 2 backs og kun erstattet med 1.


Edit: og nårh ja, Helsingør har endnu ikke prøvet andet end at tabe... 19 nederlag i streg..  funny
« Seneste Redigering: 13 Jun 2018, 10:31 af Guldbrand » Logged

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #21: 13 Jun 2018, 18:06 »

Jeg er nu nået til opstarten af foråret og der er sket lidt forskelligt i Superligaen. Brøndby sagde noget overraskende farvel til Alexander Zorninger, på trods af at de lå på 2. pladsen og blot var en håndfuld point efter mig. Men et nederlag til FCM var åbenbart dråben for dem, eller også var det nederlaget til Ringkøbing i pokalen..

For os, blev det til 4 sejr og 2 nederlag i de sidste 6 kampe inden vinterpausen, hvilket gør at vi overvintre på 1. pladsen med 44 point - 5 point mere end Brøndby og AGF på helholdsvis 2. og 3. pladsen. FC København ligger nr. 4 med 36 point og er begyndt at være meget stabile med 6 sejre i de seneste 7 kampe. - FCK har også været ude og bruge nogle af deres Champions League penge i vinter transfervinduet og har brugt hele 25 millioner kr. på 2 spillere - Lidt mere end hvad vi andre klubber har råd til at bruge..  Ubeslutsom

Mine resultater:
3-4 Hobro (h) - var foran 3-1 ticked off Græder
4-2 SønderjyskE (u)
3-1 Silkeborg (u)
0-2 Lyngby (h)
2-1 Brøndby /h)
4-2 AaB (u)

I pokalen blev Silkeborg slået ud efter straffespark og nu venter Marienlyst!! i kvartfinalen   Peace

På transfersiden er der også sket lidt. Først blev Mikkel Desler solgt til AIK for 5 millioner kr. Efter en fantastisk start, så faldt hans niveau jo længere frem vi kom i sæsonen, og da han ikke helt passer ind i taktikken, så valgte jeg at sælge ham. Som erstatning hentede jeg Amin Nouri for 2.5 millioner kr. fra Vålerenga der rykkede ud af Tippeligaen. Et billigt, men meget godt køb efter min egen mening. (eller det forventer jeg at det bliver.. han skal lige bevise det først)

På sidstedagen af transfervinduet stod FCM og Presten med et tilbud på Jacob Barret Laursen. FCM valgte at trække deres bud tilbage da jeg pressede prisen, men Presten indvilligede i at spendere 13 millioner kr. - hvilket jeg ikke kunne sige nej til. Godt nok har Barret stået for hele 8 assist som back, men jeg valgte at udnytte at flere af mine spillere er steget i værdi pga. de gode resultater. Desuden kan nyindkøbet Amin Nouri også spille venstre back, så erstatningen er allerede klar. - Jeg er dog nu lidt tyndt besat i bredden på backsene, da jeg har solgt 2 backs og kun erstattet med 1.


Edit: og nårh ja, Helsingør har endnu ikke prøvet andet end at tabe... 19 nederlag i streg..  funny

Fedt med fyldestgørende opdateringer Guldbrand! Jeg har selv lige vundet ligaen i 1. sæson med OB, så håber da bestemt også, at du holder hele vejen. Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #22: 14 Jun 2018, 21:14 »

Mesterskabet er så godt som 99% hjemme, da vi med 4 kampe igen er 12 point foran FCK og har en målscore der er 21 mål bedre end dem - Så det kan praktisk talt ikke gå galt for os.. Nicklas Helenus har været holdets altoverskyggende stjerne med sine 25 scoringer, men også Jönsson og AK87 har været habile målscorere med henholdsvis 15 og 14 scoringer.. AK87 har ligeledes stået for 11 assists og har derfor været en værdifuld spiller for holdet - Faktisk blev han kåret til årets danske spiller - Altså foran Christian Eriksen, Andras Christensen, Schmeichel,  osv..

Troels Kløve står for de fleste assists (16 stks) hvilket kunne have været højere, men han har været skadet en stor del af foråret. Faktisk har jeg været hårdt ramt af skader, men jeg er heldigvis sluppet fint ud af det, .- Men OB har også en flot bredde i truppen, omend kvaliteten i bredden kunne være bedre..

I pokalen blev Marienlyst slået med 3-0 i kvartfinalen og i semi'en blev FC Nordsjælland besejret med 3-2 på udebane. I finalen venter Horsens - Så man må sige at vi har haft en nem vej mod pokaltriumfen - Selvom Horsens naturligvis lige skal slåes først..

Resultater:
3-1 FCM (u)
5-1 Helsingør (h)
2-3 FCK (u)
2-0 AC Horsens (h)
2-1 AGF (u)
4-2 FCN (h)
5-1 Hobro (u)
3-0 FCN (h)
1-1 Brøndby (u)
2-0 Lyngby (h)
0-1 FCK (u)
3-0 FCN (h)
2-1 AGF (u)

Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #23: 16 Jun 2018, 11:43 »

2022/23

Træningsfaciliteter ne og ungdomsfacilitetern e er under middel, og efter utallige forgæves forsøg på at få bestyrelsen til at opgradere dem, er det stadig ikke sket....

Klubbens økonomiske status er nu under betegnelsen rig.
Godt hjulpet på vej af en kort visit i Champions League, som blandt andet gav 150 mio. kr. i tv-penge.

Klubben er blevet gældfri.

Nævneværdige transfers:
Ud: Oliver Christensen (MM) til Kalmar for 77,5 t.kr., han slog aldrig igennem og fik derfor lov at gå.
Ibrahim Bancé (MM) 43 mio. til Chelsea. Kæmpe målmandstalent, der røg fordi bestyrelsen takkede ja.
Herudover en masse lejekontrakter.
Samlet indtægt 65 mio. kr.

Ind:
5 spillere. 3 på fri, heriblandt Sergio Álvarez (MM) fra Celta Vigo.
Derudover en regen på 20 år fra Bulgarien hentet fra CSKA Sofia, Georgi Aleksandrov (AC) for 15 mio. kr.

Ligaen:
Det bliver igen FCK, der overtager 1. pladsen.
De har fundet et bæst af en spiller, som simpelthen bare spiller fænomenalt og har gjort det i fire sæsoner i træk!
Navnet er Raphael Dwamena, som er hentet i Zürich for 34 mio. i sæsonen 2019/20.
Manden scorer hele 46 mål! og laver 19 asssist i 36 kampe. Slår 'flest mål i en sæson'(46), 'flest assists i en sæson'(19), 'højeste gennemsnit'(8,25) og 'flest gange kampens spiller'(17) rekorderne for superligaen. Ham ville man da ønske, at man havde på sit hold.

OB slutter på en tredje plads, og skal derfor ud i europa igen. Dog først igennem kvalifikationsrunde rne.

Pokalturningen:
Taber finalen 2-3 til FCK af et mål i forlænget spilletid.

Europa:
Kom i gruppespillet, hvor det blev til et par sejre. Men ikke nok til at komme videre.
Gruppen hed: Sevilla, Bayern og Sporting.


2022/23

Denne sæson forventer medierne at holdet slutter på 2. pladsen. Derfor er der købt lidt spillere ind i sæsonopstarten. Ud er også røget et par spillere, mest fordi de var blevet for gamle og ikke gode nok mere.

Ud:
Izunna (fri), Eskesen (2,5 mio til FCM), Jönsson (Pension), Sergio Alvarez (Pension), Helenius (fri)

Ind:
Der er handlet for 47 mio., talenter fra selveste Real Madrid er blevet hentet til klubben, for ualmindeligt små beløb.


Alberto - er hentet for 112.000 kr. da han var sat til salg af Real Madrid slog OB til.



Pedro - er hentet for 90.000 kr. da han ligeledes var sat til salg af Real Madrid slog OB til.



Andreas Voss - er hentet for 10 mio. kr. i FCM.



Piotr Szalek - er hentet for 12 mio. kr. i Lech.



Nenad Djoric - er hentet på fri transfer fra Vozdovac

Og sidste men ikke mindst


Pedro Neto - er hentet for 25 mio. i PSG


OB går en spændende sæson i møde, hvor der måske skal laves et systemskifte, for at udnytte de nye spillere.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #24: 16 Jun 2018, 12:44 »

Vi endte med at kører mesterskabet hjem i sikker stil, med 6 point ned til FCK på andenpladsen og 14 point ned til Brøndby på 3. pladsen. Efter at mesterskabet blev sikret ved at FCK spillede uafgjort med Brøndby, så kunne man godt se på resultaterne at mesterskabet var hjemme. Blot 2 point i de sidste 4 kampe blev det til...

Også pokalen blev hentet hjem efter en 6-2 sejr over Horsens i finalen og dermed blev der sat punktum for en fornem sæson med the double og samlede salg for ca. 20 millioner kr, mens vi selv kun handlede for 2.5 millioner kr.


Danmark kvalificerede sig til VM ved at slå Holland i playoffen, og mens Helenius var inde omkring truppen, men blev siet fra til allersidst, så blev mit 16 årige talent Andreas Skibsted udtaget til VM, hvilket må have gjort ham til den yngste deltager ved slutrunden. - Og imponerende nok fik han spilletid i to af kampene. Mod Portugal kom han ind og scorede det afgørende mål til 2:2 og mod Chile startede han inde og stod for en assist i 4:2 sejren. Danmark tabte senere ottendedelsfinalen mod Spanien efter forlænget spilletid..


Til den nye sæson fik jeg ca. 13 millioner kr. at handle ind for, og hvor jeg egentlig havde forventet at flere klubber ville melde sig på banen for nogle af mine spillere, så har der endnu ikke været konkret interesse og derfor har ingen heller ikke forladt klubben endnu, andet end nogle på fri transfers. Tilgengæld vekslede jeg Mohammed Fellahs lejekontrakt om til en permanent kontrakt for 2 millioner kr, mens Rasmus Lauritsen fra Vejle er hentet ind som backup til det centrale forsvar, ligeledes for 2 millioner kr og så er Bubacarr Sanneh hentet i FCM for 5 millioner kr til startopstillingen.

Jeg savner dog en ny central midtbane mand, men har svært ved at finde den rette spiller...   Ubeslutsom
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #25: 16 Jun 2018, 12:54 »


Jeg savner dog en ny central midtbane mand, men har svært ved at finde den rette spiller...   Ubeslutsom

En ny CM kunne være Markus Solbakken eller Felix Myhre Horn
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #26: 17 Jun 2018, 22:13 »

Jeg fik sikret mig en ny mand til den centrale midtbane i form af Victor Nelsson fra FC Nordsjælland. En ung spiller med stort potentiale, men samtidig en spiller der kan gå direkte ind i startopstillingen. For at transferen kunne lade sig gøre, måtte Nana Welbeck ofres. - Han blev solgt til tyrkisk fodbold for 2.75 millioner kr. - Victor Nelsson kostede mig 7.5 millioner kr.

I Superligaen startede jeg ud med FCK på udebane og selvom jeg blev spillet ud af banen, så stod der 2:2 da vi rundede de 90 minutter. Desværre havde dommeren dog lagt lidt tillægstid til, og det udnyttede FCK ved at score til 3:2 i overtiden. I 2. runde blev Brøndby slået med 2:0 hjemme hvorefter FC Nordsjjælland blev slået med vanvittige 6:4 på udebane.

I Champions League blev Skenderbeu slået overbevisende med sammenlagt 13:0. Derefter stod den på RB Salzburg der blev besejret 3:1 hjemme og 2:1 ude. I 3. runde har jeg slået Partizan med 3:1 hjemme i første runde og skal nu forsvare det resultat på udebane..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #27: 19 Jun 2018, 20:37 »

Lidt nyt fra mit OB spil..

Partizan blev slået med 1-0 på udebane, og lodtrækning var som sådan god ved mig i playoff'en, hvor jeg trak PAOK. Men hvor Salzburg taktiske oplæg var en fordel for mig, så var PAOK's 4-2-3-1 taktik svær for mig at nedbryde - og generelt har jeg det svært mod netop den formation. Grækerne vandt med 1-0 i Odense og senere med 2-1 hjemme i Grækenland, selvom jeg kom i front.

Det betyder at jeg sammen med FCK havnede i EL gruppespillet, hvor jeg er i pulje med Olympiakos, Rubin og Sparta Prag - Sidstenævnte slog jeg i første runde med 2-0 hjemme. - så en god start på den pulje..

I ligaen tabte jeg som tidligere skrevet den første kamp mod FCK. Siden blev det til 7 sejre i træk, inden Hobro ødelagde den stime ved at spille 1-1 i Odense i min seneste kamp. Jeg fører ligaen med 1 point ned til FCK og 4 point ned til FC Nordsjælland og Hobro på de efterfølgende pladser. Vendsyssel (som rykkede op sammen med Esbjerg) har overtaget Helsingørs plads - indtil videre har de tabt alle 9 kampe og bliver totalt pryglet - Nøjagtigt som Helsingør blev i sidste sæson.


Mine angribere viser igen i denne sæson god målnæse. AK med 13 scoringer i 14 kampe, Helenius med 12 scoringer i 11 kampe og Jönsson med 11 scoringer i 13 kampe. (i alle turneringer). Min nye spiller Victor Nelsson har jeg svært ved at få til at præstere, men jeg tænker at han lige skal bruge noget tid til at finde fodfæste. Det samme skulle min indkøbte back fra sidste sæson Amin Nouri - Hans første sæson var ikke prangende, men han er blevet bedre i denne sæson hvor han står noteret for 5 assists.

Jeg satser også gerne på egne talenter, og både Jens Jacob Thomasen, Julius Eksesen og Mathias Greve er en del af førsteholdet. Eskesen har jeg haft lånt ud, men en skade på op mod 9 mdr. til Casper Nielsen, gjorde at jeg hev ham hjem fra hans låneophold.- Og netop skader er noget som jeg syntes jeg døjer en del med. Heldigvis mange små skader, men hele tiden noget der gør at jeg ikke har fuld spillertrup til rådighed og derfor spiller med trætte spillere i et tætpakket kampprogram..


Edit: Lige for at vise forskellen på FCK og alle andre hold. FCK har op til denne sæson invensteret intet mindre end 115 millioner kr (og solgt for 800.000kr) Højeste beløb var 50 millioner kr. for Marcus Ingvartsen..  Så lige på dette punkt, kan ingen hold følge med...
« Seneste Redigering: 19 Jun 2018, 20:40 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #28: 15 Jul 2018, 20:44 »

Det har været lidt on/off med mit OB save på det seneste, så derfor har jeg ikke fået spillet så meget på det.
Men jeg er trods alt ved at være ved vejs ende med sæsonen og vi er godt på vej mod en gentagelse af sidste sæsons "The double".

Men inden vi når så langt, skal vi lige skrue tiden lidt tilbage til Europa League. Jeg fik som skrevet tidligere en god start ved at besejre Sparta Prag med 2:0 hjemme. Det blev fulgt op med et nederlag ude mod Olympiakos og siden en sejr ude over Rubin. På hjemmebane var jeg godt på vej til nærmest at sikre mig videre advancement med en sejr over Rubin, men en udligning i overtiden sørgede for en remis med det russiske mandskab. Siden tabte jeg ude til Sparta Prag og hjemme til Olympiakos, hvilket desværre betød at vi sluttede på 3. pladsen i gruppen - En stor skuffelse, taget den gode start i betragtning..

I Superligaen er vi igen iår godt kørende og efter 31 spillerunder ligger jeg på førstepladsen med et forspring på 7 point ned til FCK. Specielt mine 3 angribere Jönsson, Helenius og AK har igen iår været habile målskyttere og har tilsammen scoret 71 mål i alle turneringer - og ligeledes lagt op til 28 assists. Vi er også det mest scorende hold i Superligaen med 76 mål for 31 kampe (2,45 i snit)

I Pokalturneringen har jeg netop lige besejret AaB med 3:0 i Aalborg og er dermed klar til at forsvare titlen fra sidste sæson. Modstanderen i finalen er FCK der vandt med 1:0 hjemme over Brøndby,


Af transfers, så har jeg hentet Felix Myhre i Molde for 1.4 millioner kr. Håber og tror at han bliver en kæmpe gevinst på den centrale midtbane, hvor jeg har haft lidt problemer med at være dominerende og mangler en stærk profil. Victor Nelsson som var tiltænkt den rolle, har endnu ikke helt slået igennem.

Logged

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #29: 16 Jul 2018, 09:19 »

Er på nuværende tidspunkt i 2. sæson, hvor jeg er i CL-gruppespillet, og har vundet de to første kampe mod Kiev og Ajax. Første sæson endte naturligvis med et mesterskab. Overvejer derfor at starte et nyt save, da dette er for let, og jeg kun får modstand af FCK.

- Hvordan holder du motivationen Guldbrand? Det er altid rart med noget inspiration. Smiley
« Seneste Redigering: 16 Jul 2018, 09:24 af DANzin22 » Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010