home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 394 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #ABlog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: #ABlog  (Læst 71427 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#ABlog
« : 07 Aug 2017, 14:27 »

Morten Jensen er ny cheftræner i AB
28/06-2016 12:31 | 1. Division | Akademisk Boldklub
Af: Jesper Overgaard
Trods oprykning har AB Gladsaxe alligevel måtte lede efter ny cheftræner til den kommende sæson. Valget er faldet på den tidligere ungdomstræner i Helsingborg, Morten Jensen.
Den 34-årige dansker, Morten Jensen, er ny cheftræner i Akademisk Boldklub Gladsaxe. Det oplyser klubben i en pressemeddelelse her til formiddag. Han følger i fodsporerne på den netop afskediget Per Frandsen, der tidligere på sommeren forlod klubben efter uoverensstemmelser omkring klubbens fremtid i 1. Division, som han formåede at rykke AB op i, i sit blot ene år i klubben.

 - Det er selvfølgelig et bittert farvel til Per, men samtidig ser vi også frem mod de kommende udfordringer sammen med Morten Jensen og bestræbelserne på at overleve her i 1. Divisionen. Vi har haft en del svære år, og senest med en op- og nedrykning, men vi tror på at vi med Mortens ekspertise kan vende tilbage til rødderne og i første omgang få etableret os i divisionen, som vi tidligere har været det i en årrække, siger AB-direktør Peter Rasmussen til ab.dk og fortsætter.

- Med Morten ved roret tager vi hul på et nyt kapitel, der gerne skulle være det første af mange om et nyt og forstærket AB-hold. Der er ingen i klubben der er i tvivl om at potentialet og kvaliteten er til mere end bunden af 1. Division, og det er vores fornemmeste opgave at få dette potentiale udløst og få AB tilbage i det fineste selskab inden for en overskuelig fremtid.

Hovedpersonen selv var ganske kortfattet om sin ansættelse. - AB har et utrolig stærkt setup, og klubben er gearet til meget mere end divisionsbold og det agter jeg - i samarbejde med bestyrelsen - at få frem.

Morten Jensens første opgave bliver en træningskamp 2. juli hjemme i Gladsaxe mod Superliga-holdet Viborg, mens første kamp i 1. Division starter om blot en lille måned; Også på hjemmebane mod Vejle.

LÆS OGSÅ:

AB taber i første testkamp
AB tabte lørdag eftermiddag hjemme på Gladsaxe
stadion med 2-1 til Viborg efter et forfærdeligt
første kvarter.


Chelsea køber Valencia's Gaya for 300 Millioner
Chelsea og Antonio Conte har åbnet den store
pengepung i bestræbelserne på at vaske sidste
års skuffelse væk.


Andreas Cornelius rygtes til Tyskland.
Både nyoprykket RB Leipzig og Hoffenheim skulle
angiveligt være interesseret i den lange dansker,
der også selv ønsker et nyt udenlandseventyr.
3 Kommentarer:

AB'eren
Stadig mærkeligt at fyre Per, men fair nok. Uanset hvem der
styrer holdet ser det mere end svært ud at blive. Hårde tider!


Tonseren
Hmm.. Kender ham ikke, men forhåbentlig kan han få os
tilbage og blive i 1. Division. Men for at Peter's visioner skal
lykkes, skal han sku nok have fat i en oliegut.


Hansen
Ny træner.. Nyt Nyt Nyt. Det' ligemeget. Drop det AB. I er og
bliver et bundhold!

« Seneste Redigering: 07 Aug 2017, 14:29 af Gilly » Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #1: 07 Aug 2017, 14:28 »

Okay, der er forskel på "Prøve" og endeligt resultat.. Det må jeg lige se på :p
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: #ABlog
« Svar #2: 07 Aug 2017, 15:08 »

Fedt med en blog om et dansk hold. Jeg følger med. Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #3: 09 Aug 2017, 10:00 »

Fedt med en blog om et dansk hold. Jeg følger med. Smiley
Det lyder godt  Thumbs Up
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #4: 09 Aug 2017, 10:03 »

AB gør klar til 1. Divisions comeback
23/07-2016 19:08 | 1. Division | Akademisk Boldklub
Af: Christian Pedersen
Efter et års fravær er AB og Gladsaxe Stadion igen klar til at slå dørene op til 1. Divisionsfodbold, når sæsonen skydes igang i morgen.
Trods en vakkelvorn opstartsfase er AB alligevel klar til at byde Vejle op til dans, når jyderne tager den tre timers lange tur henover Storebælt, for at åbne 1. divisionen 2016-2017. Vejle møder ind med fire nederlag og en uafgjort efter deres træningslejr i Tyskland, mens AB også har haft svage resultater med blandt andet nederlag til Hillerød i sæsonoptakten.

 - Vi har haft en okay sæsonoptakt, hvor vi har arbejdet med de vinkler og perspektiver jeg gerne vil have indført i spillet. Det har ikke altid været lige kønt, men vi har fået en masse svar og nogle konkrete ting at arbejde med på træningsbanen, så på den led har vores opstart været rigtig givtigt. Jeg synes helt sikkert vi er klar til de kommende udfordringer, men samtidig er vi også klar over, at det bliver rigtig svært. Men vi går indtil hver kamp med troen på tre point, og så må vi gøre status igen når sæsonen er skudt igang, udtaler den nye AB-træner Morten Jensen, der har været i klubben i snart en lille måned.

- Vi har forstærket os med et par gode lejeaftaler og vi arbejder stadig på at styrke truppen yderligere. AB har altid udviklet stærke spillere, og det skal vi selvfølgelig blive ved med. Truppen er ikke helt komplet endnu, men vi arbejder hårdt i kulissen på at få kørt truppen i stilling, så hurtigt som muligt.

AB har allerede lejet Adnan Curovic i Lyngby og danske Mathias Jensen i FC Nordsjælland, og det ventes ligeledes at Victor Nelsson og Benjamin Lund følger ham samme vej i løbet af de næste par dage.

LÆS OGSÅ:

FC Nordsjælland åbner Superligaen med sejr
Trods hjemmebane fordelen kunne Viborg intet stille
op mod Nordsjællænderne der sikkert vandt 2-0 i
Superliganes åbningskamp.


Helsingør og Hobro deler i 1. Divisionens åbning
Trods en 2-0 føring ved pausen lykkedes det ikke
Helsingør at holde Hobro fra fadet, der med to
mål i kampens sidste 10 minutter sikrede sig det
ene point.


Tre danske hold klar til næste runde i Europa
Både FCK, FCM og Brøndby klarede sig med
lethed videre til 3. kvalifikationsrunde i både
Champions League og Europa League, mens
SønderjyskE tabte til Maribo
4 Kommentarer:

Martin
Nederlaget til Hillerød så forfærdeligt ud, og kan på
ingen måde se at vi skulle være klar til at møde Vejle.
Kæft jeg håber jeg tager fejl!


AB'eren
Helt enig. Det var heller ikke prangende mod Tuse og
Herlev trods sejre. Forhåbentlig ser Morten noget i
truppen vi andre ikke kan, for ellers bliver han slemt
overrasket i morgen!


WGTP
Mathias Jensen så stærk ud, men ellers er jeg enig i det
virker op ad bakke. Vi savner nogle nye ansigter i den
grønne trøje, men det bliver sku svært med den
økonomi


Kloge-Ågge
Så vælger jeg at være optimisten. FORZA AB!!!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #5: 10 Aug 2017, 09:45 »

To Thomsen-mål ikke nok til AB-sejr
06/08-2016 18:28 | 1. Division | Akademisk Boldklub
Af: Christian Pedersen
Trods to mål af angriber Tobias Thomsen lykkedes det ikke for AB at finde sæsonens første sejr, da Skive tog fra Gladsaxe med en 4-2 sejr og alle tre point.
AB har fået en forfærdelig start på sæsonen, og lørdag skulle de nyoprykkede sjællændere forsøge at hente sæsonens første sejr, da Skive gæstede hjemmebanen i Gladsaxe. Desværre blev det alt andet end succes, da AB løb ind i en ørefigen, samt en skade til målmandsprofilen Jannich Storch.

Det startede også forfærdeligt, da gæsternes Simon Sterring sparkede på overliggende efter blot ét minuts spil. Trods to nye lejesvende, Benjamin Lund og Victor Nelsson, i startopstillingen virkede AB's spil umotiveret og uden idéer. Og slemt blev til meget værre, da førstemålmand Jannich Storch måtte forlade banen efter blot et kvarters spil, efter et sammenstød med træværket. Ind kom den 19-årige Mark Jensen, og blot et halvt minut senere måtte han se sig passeret efter en resolut afslutning af gæsternes Simon Sterring.

Efter chokstarten begyndt AB at få bedre styr på kampen, men vanen tro havde de grønne utrolig svært ved at score, trods relativt store chancer til både Emil Holten og Tobias Thomsen. Hul på bylden kom der dog, da den unge forsvarsspiller Matti Olsen med en lang clearing fandt netop Tobias Thomsen, der løb fra Skiveforsvaret og udplaceret en chanceløs Emil Kobberup i målet og bragte balance i regnskabet kort inden pausen.

AB startede 2. halvleg i samme tempo som første, og efter bare fem minutter sparkede Ayinde Lawal Skive i front, da han via en AB-spiller sparkede et frispark ind i en situation, hvor den unge indskifter Mark Jensen ikke så alt for heldig ud. Han var dog chanceløs da Skive kort efter bragte sig yderligere i front på et kontrastød, hvor Jákup Thomsen først forsøgte at finde en helt fri Simon Sterring foran mål, men bolden faldt lidt tilfældigt ned foran anfører John Dyring, som ganske simpelt sparkede en flad bold uden for Jensens rækkevidde, og bragte Skive på 3-1.

Kampen virkede afgjort, men Tobias Thomsen fik sparket lidt spænding ind i kampen, da han med et kvarter igen udnyttede et sløset Skive opspil og straffede det med en reducering til 3-2. Tættere kom AB dog ikke på sejren, og Anders Hagelskjær cementerende sejren på et frispark fra godt 35 meter, i endnu en situation hvor Mark Jensen i AB-målet igen så svag ud.

AB er efter tre kampe stadig uden sejr, og befinder sig sidst med tre point op til stregen. Næste opgave er på onsdag, hvor 2. Divisionsholdet Brønshøj venter i 1. runde af Pokalturneringen.

LÆS OGSÅ:

Vejle og Køge stryger til tops med uafgjort
Et uafgjort resultat foran 1300 mennesker i Køge var
nok til at Køge og Vejle sammen topper 1. Division
efter tre runder med 7 point.


Jens Odgaard vælger AB fra og lejes ud til Vejle
Det unge stortalent valgte oprykkede AB fra og tager i
stedet til Vejle i den kommende sæson, hvor han skal
danne frontduo sammen med brasilianske Vinicius.


AB lejer endnu et FCN talent
Det fjerde FCN talent er skiftet til AB på en et-årig
lejeaftale. Denne gang er det den 18-årige midtbane
Mathias Rasmussen der tager turen til Gladsaxe.
2 Kommentarer:

AB'eren
Jeg sagde det allerede da de fyrede Per. Frygtelig
beslutning. Det er eder bankme op af bakke det
her. Fuck det er ringe!


Leffe
Indsatsen mod Skive var ringe, ja, men mod Vejle
og Roskilde er vi uheldige ikke at få det ene point.
Forhåbentlig betyder det at Thomsen har fået
indstillet sigtekornet og så kommer pointene også
når indsatsen bliver bedre overall!
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: #ABlog
« Svar #6: 10 Aug 2017, 14:37 »

Hård start, men også svært med så ringe en trup til at starte med!

AB har i mit Roskilde spil flere lønudgifter end mig, og det er en gåde for mig, eftersom min trup er hvad jeg vil vurdere til at være 2-3 gange så god.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #7: 10 Aug 2017, 17:43 »

Hård start, men også svært med så ringe en trup til at starte med!

AB har i mit Roskilde spil flere lønudgifter end mig, og det er en gåde for mig, eftersom min trup er hvad jeg vil vurdere til at være 2-3 gange så god.
AB's trup er uhyggelig dårlig; Det er jeg helt enig i. Der er kun et par stykker der er noget værd, resten er lige til at smide ud. Det er virkelig, virkelig skidt.
Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #8: 10 Aug 2017, 21:26 »

Spændende. Jeg er på!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #9: 11 Aug 2017, 12:17 »

Følger altid med når der er blogs på FMfreaks, spændende.
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #10: 11 Aug 2017, 14:31 »

Spændende. Jeg er på!
Følger altid med når der er blogs på FMfreaks, spændende.
Det lyder godt begge to  Thumbs Up
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #11: 11 Aug 2017, 14:34 »

AB henter deres første point
21/08-2016 15:58 | 1. Division | Akademisk Boldklub
Af: Mark A. Lynge
I femte forsøg lykkedes det for AB og deres nye cheftræner Morten Jensen at få point med fra banen, da topholdet HB Køge gæstede Gladsaxe Stadion.
Efter 5-4 nederlaget ugen forinden var det en endnu mere presset Morten Jensen, der gik ind til dagens opgør med fire nederlag i ligeså mange kampe. Godt nok havde AB slået Brønshøj ud af pokalturneringen med sikre 3-1, men de første point ventede stadig på sig i 1. Divisionen.

Og det lignede heller ikke at det skulle blive denne søndag, at AB fik deres første point. Køge skulle kun bruge 1:20 på at heade sig i front, da Marc Rochester kom højere end Sebastian Lassen og headede HB Køge i front efter et flot indlæg af Mark Gundelach.

Herefter bølgede kampen frem og tilbage uden begge hold kunne få rigtig greb om kampen. AB's bedste forsøg kom midtvejs i halvlegen, da Tobias Thomsen trykkede til fra distancen, mens HB Køge kun nåede den sidste 1/3 af banen inden opspillet faldt fra hinanden. Netop som alle gjorde klar til at gå til pause lykkedes det AB at udligne. Et hjørnespark blev headet væk af Nicolai Høgh og Tobias Thomsen fik fat i andenbolden. Herfra satte AB i kontra og en fiks aflevering spillede Mathias Rasmussen fri i dybden. Han lagde den flot på tværs til Victor Nelsson, der resolut sparkede bolden ind i det korte hjørne, til stor jubel for de 530 fremmødte tilskuer.

2. halvleg blev om muligt endnu mere kedelig. AB ventede på kontrastød, men HB Køge var tålmodige og konsekvente i deres opspil, og derfor lykkedes det aldrig nogle af holdene at blive farlige. Dermed kunne AB gå fra banen med sæsonens første point, men må sande, at der stadig er tre point op til en plads over nedrykningsstregen.

- Efter at marginalerne har været imod os nogle kampe, er det dejligt at gå fra banen med point. Det påvirker helt sikker humøret og selvtilliden at tabe med én så mange gange, så det er uden tvivl et vigtigt point vi får i dag. Det giver os en platform at bygge videre på i de kommende kampe som bliver rigtig vigtige, udtalte cheftræner Morten Jensen efter opgøret.

Netop de to næste kampe er mod henholdsvis Næstved og Nykøbing, der begge befinder sig lige over nedrykningsstregen med 4 point efter fem kampe. Det kan blive to afgørende kampe, for AB's fremtidige deltagelse i 1. Divisionen.

LÆS OGSÅ:

FCK topper Superligaen efter sejr over AaB
Med en sikker 2-1 sejr i Telia Parken sikrede FCK og
Andreas Cornelius sig førstepladsen i Superligaen.


AB rejser sig og slår Brønshøj
AB rejste sig ovenpå tre nederlag i streg og slog
2. divisionsholdet Brønshøj ud af Pokalturneringen
på mål af Tobias Thomsen (2) og James Nortey (1)


AB trækker Nykøbing i 2. Runde
AB har trukket 1. divisionskonkurrent erne fra
Nykøbing, når 2. Runde af Pokalturneringen
løber af stablen i slutningen af august.
3 Kommentarer:

Kloge-Ågge
POINT! Sådan! De næste par kampe bliver
virkelig afgørende, men vi gjorde det stærkt
i dag. Forhåbentlig holder præstationerne ved!


Chefen
Ovenpå 5-4 nederlaget til Hobro tvivlede jeg på
om vi nogensinde skulle have point. Fair nok, men
nu gælder de virkelige prøvelser!


Poul to the F* Hansen
Fint med point, men træerne vokser ikke ind i
himlen. Vi finder vel ud af om to uger, hvorvidt
vi har en plads i 1. div eller ej!

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #12: 11 Aug 2017, 17:52 »

AB bryder dårlig stime og slår Fremad Amager
18/09-2016 16:14 | 1. Division | Akademisk Boldklub
Af: Jeppe Nielsen
Efter otte kampe uden sejr i 1. Divisionen brød AB forbandelsen og sikrede sig en 3-1 sejr på udebane over Fremad Amager og rykker op på 11. pladsen.
Tålmodighed er en dyd siger man, og det må i den grad siges at være gældende for alle AB-fans. Efter blot tre point i otte kampe, kunne AB endelig gå fra banen med 3 point på kontoen, og for første gang siden første spillerunde var de kravlet væk fra sidstepladsen.

AB startede også bedst og lignede ikke et hold, der var tynget af den dårlige statistik. Topscorer Tobias Thomsen havde halvlegens bedste forsøg, da han helt fri foran mål, måtte se Anders Hegaard Larsen redde sit forsøg med en mirakel refleks, inden bolden tog overliggende og gik ud til hjørnespark. Derfor var det også stik mod spil og chancer, at Fremad Amager bragte sig i front to minutter inden pausen, da den tidligere FCK'ere Lucas Simonsen slog et hårdt flad indlæg ind mod forreste stolpe, hvor Finnur Justinussen kom først og prikkede hjemmeholdet i front.

Trods dukkerten kom AB ud til 2. halvleg med oprejst pande, og fortsatte det hårde arbejde de havde lagt for dagen. Og selvom det var meget tilfældigt at bolden efter en tackling af Pelle Weber endte foran fødderne på Tobias Thomsen, så var det helt fortjent, at han sparkede AB tilbage på lige vilkår efter 10 minutter af anden halvleg. Bare halvandet minut efter glemte Fremad Amager at dække op, og det udnyttede FCK-lejesvenden Jonas Wind til at bringe AB foran. Et hjørnespark blev headet væk, men Mohammed Abdalas tabte duellen om bolden på sidelinjen, og da hele Amager-holdet var på vej fremad, var det ganske let for Wind, at prikke et fornemt indlæg ind bag en chanceløs Anders Larsen.

Trods førringen var det stadig AB der var i kontrol, og Fremad Amager kom ikke frem til meget, selvom de investerede flere mænd på modstanderens banehalvdel. Og to minutter før slutfløjtet satte Tobias Thomsen dødsstødet ind, da han efter fint kombinationsspil bragte AB på 3-1 og sikrede AB sæsonens første sejr.

Trods sejren er AB stadig under nedrykningsstregen. Akademikerne har tre point op til Vendsyssel og Nykøbing der deler 9. pladsen med samme antal point.

LÆS OGSÅ:

AB lejer angriber i FCK
Den unge Jonas Wind er blevet lejet ud til AB, hvor
han kommer til at indgå i førsteholdstruppen hos
den nye manager Morten Jensen


AB sælger forsvarsprofil til konkurrent
AB har solgt forsvarsprofilen Thomas Will-Ander-
sen til konkurrenterne fra Nykøbing. Han skulle
eftersigende have fået frit lejde til at skifte.


AB klar til 3. runde i Pokalturneringen
Nykøbing var kun ringe modstand mod et
veloplagt AB-hold, der avancerede til 3.
runde efter en 3-0 sejr. Her venter Hobro.
5 Kommentarer:

AB'eren
YIS SIR! Endelig lidt succes! Lad der gerne
komme mere, tak!


TheBoss
Ganske fortjent sejr, og rart vi stadig har bare
lidt ære i rækken. Der er stadig ikke langt op til
stregen, så hvorfor ikke bare slå Vendsyssel
næste uge og prøve noget nyt?


Tilbage Til Amager
Kæft det var ringe. Det var 2. i streg vi ikke
skulle have tabt, og så havde vi fandme ligget
nummer et. FUCK!


Thomsen4Prez
Tobias Thomsen viser endnu engang sin klasse!
Jeg hopper med på vognen og siger vi er over
stregen næste runde. Kom så for fan!


Poul to the F* Hansen
Stærk indsats, men træerne vokser ikke ind
i himlen. De uafgjorte mod Næstved og
Nykøbing gjorde ondt, men kan vi slå jyderne
næste runde, så begynder det at ligne noget!

Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: #ABlog
« Svar #13: 11 Aug 2017, 18:07 »

Dejligt at få brudt den dårlige stime! Kan se du har lejet Jonas Wind. Det tror jeg bliver et scoop i 1. division. Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #14: 12 Aug 2017, 12:05 »

Dejligt at få brudt den dårlige stime! Kan se du har lejet Jonas Wind. Det tror jeg bliver et scoop i 1. division. Smiley
Han var egentlig andetvalg efter Odgaard, men han valgte Vejle (Forståeligt nok egentligt). Men han har allerede vist sig glimrende Jonas Wind, så jeg er bestemt ikke utilfreds med ham Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010