home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 312 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Gode opstarts fif
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Gode opstarts fif  (Læst 2636 gange)
jesperlj
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Gode opstarts fif
« : 17 Jun 2017, 15:01 »

Hej alle.
Så er jeg hoppet med på vognen af FM managers, jeg har ikke spillet managerspil siden de gode gamle CM dage, og jeg kan se der er sket en helt del siden  Shockeret...
Jeg regner ikke med at blive ekspert på spillet indenfor kort tid, og syntes det virker en smule forvirret - Ja hvor starter jeg, og hvad skal mit fokus være her til en start.
Så alle ideer til hvad skal jeg sætte mig godt ind i til en start, træning ?, taktik?, køb de her fantom spillere ?, vælg en god klub med god økonomi ? , eller start i de små ?.
Ja alt har interesse, hvad mener i er vigtig - og jeg hører gerne hvad i har gjort af erfaringer.
På forhånd tak, og god weekend.
Hilsen den meget forvirret FM manager Grin
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode opstarts fif
« Svar #1: 17 Jun 2017, 15:51 »

Nu er det jo meget individuelt hvordan du ønsker at starte - men var jeg dig ville jeg nok starte i en klub som PSG eller Juventus. Dette save skal du ikke som udgangspunkt spille i mange år, da det mere skal ses som et "jeg-får-sgu-prøvet-det-hele-af" kind of save.

Begge klubber er sjove økonomisk, ligesom deres mandskaber er de stærkeste i ligaen. Så skulle du lave nogle dårlige indkøb eller få lavet en lidt spøjs første taktik, så bør (man ved jo aldrig  Wink) det stadig ikke kunne gå helt galt.

Ellers er det bare at komme igang! Der er nogle små fif og tips du kan slå til, i form af nogle gule spørgsmålstegn, som kan guide dig gennem de mere generelle ting i spillet.  Smiley
« Seneste Redigering: 17 Jun 2017, 15:54 af Robberman » Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gode opstarts fif
« Svar #2: 17 Jun 2017, 16:15 »

Jeg vil måske næsten sige, at det er nemmere at finde en klub i en lavere række, med færre forventninger, men med en ok trup. Jeg er selv meget begejstret for f.eks. Rochdale i League 1 eller Hamilton i Scottish Premier League, der hver har en trup der kan bruges direkte i en standard 4-4-2. Måske med enkelte forstærkninger, der relativt nemt scoutes frem. Når du har fundet en klub kan de følge denne tjekliste, som jeg selv bruger:

- Få styr på dit staff, fyr dem, der ikke kan bruges og ansæt nye. Se evt. under "Board" hvor mange af hver slags staff du må ansætte. Et godt tip er, at når du har max antal trænere, så bed dit board om flere. På den måde kan du få bedre træning af dine spillere
- Få lavet din taktik hurtigt og træn den intensivt i pre-season. Spil mange træningskampe og få spillernes kendskab til taktikken op så hurtigt som muligt
- Få truppen sammensat korrekt. Jeg sigter normalt efter 16-22 førsteholdsspillere suppleret med unge spillere, så der er min. 2 til hver plads. Især i ligaer med mange kampe.
- Få dig en ass. coach som foretrækker at spille på samme måde som dig. Så giver han tips under kampen, der matcher med den måde, du gerne vil spille fodbold på.
- Bed bestyrelsen om samarbejdsklubber. I England kan man være heldig at få en af de store med adgang til at låne spillere samt et pænt beløb hvert år. Nogle mindre klubber giver også adgang til bedre træningsfaciliteter .

Et par spillere, der kan bruges i mindre klubber:
GK: Kasper Jensen
DC: Morten Koch
DMC/MC: Mads Pedersen
ST: Jake Pickard
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode opstarts fif
« Svar #3: 17 Jun 2017, 17:29 »

Smag og behag, Mr. Duck  Wink

Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gode opstarts fif
« Svar #4: 17 Jun 2017, 17:34 »

Smag og behag, Mr. Duck  Wink

Haha, korrekt Opstemt Pointen var blot, at når der ikke er så mange forventninger, så holder man også nemmere på jobbet Wink Og i mindre klubber er der færre personale osv. at forholde sig til. Men jeg er helt enig i, at der - i hvert fald til at starte med - er mere fri leg i de helt store klubber Opstemt
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010