home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 342 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Snyder??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Snyder??  (Læst 13044 gange)
jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Snyder??
« : 15 Maj 2017, 19:15 »

Det er let tabu, men jeg gad godt at vide, med hånden på hjertet, hvor mange der godt lige kan finde på og spille en kamp om?
Jeg skal være ærlige og sige, at det godt kan blive to-fire kampe jeg kommer til at gøre det i på en sæson. Jeg har til gengæld også altid en dårlig smag i munden bagefter Skuffet Men er jeg den eneste der gøre det? Jeg syntes at det virker som at de fleste folk her inde ren faktisk spiller som gentleman, og derfor gør det mig også endnu mindre stolt over, at jeg lige en gang i mellem tager en svinder i valsen (som man siger) Men er der andre der gøre det? og hvor går grænsen? Jeg gør det feks kun i liga kampe, hvad jeres mening?  Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #1: 15 Maj 2017, 19:56 »

Jeg tror det er meget forskelligt hvordan folk gør og hvilke tricks der bliver benyttet. De fleste har nok prøvet at genstarte en kamp eller to - jeg selv også med-inkluderet.

Der er dog stor forskel på hvordan man kan tillade sig at gøre det - hvor blandt andet de mange challenges her på siden ALTID er no go at snyde i på nogen som helst måde (som der også står skrevet i regelsættene), da man jo spiler med andre og bør konkurrere på lige fod med alle andre.

Spiller man for sig selv, så har jeg noget mindre problemer med det, men det er op til folks egen moral og etik om hvad de synes. Personligt så spiller jeg kun den samme kamp to gange, såfremt mit save crasher og jeg må starte op igen. Men det har også ændret sig væsentligt i takt med at jeg er blevet ældre - førhen havde jeg selv en "lettere samvittighed" over den slags.

Jeg synes det er fint at tage op, men jeg tror ikke du får mange til at sige at de snyder - selvom de skulle gøre det nødvendigvis. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #2: 15 Maj 2017, 20:25 »

Det gælder jo om at få den individuelle spillers defination af "snyd", eksempelvis var min gamle roommate glad for at overtage et hold der var managerløs i rækken under sig, eller ved en oprykker midt i sæsonen, for at leje en masse af sine spillere ud til dem - for både at skabe resultater for det hold, og få udviklet sine spillere. Han ville så gå på ferie med den nye manager til sommeren/næste sommer, og have et hold sat med hans lejesvende i start 11'eren.

Omvendt er det jo også at "snyde" til en hvis grænse at når man har udviklet eksempelvis et superliga hold, og har den vilde økonomi, at pumpe spillere i andre liga/hjemlige klubber ved at købe deres spillere dyrt, selvom det er i en god mening. Den gør jeg selv meget, men det er jo 2 vejs, for de penge kan gøre holdene mere konkurrencedygtige overfor mig, men det hjælper dem også med at gøre det bedre internationalt og derved booste ligaen yderligere - hvilket, bevares, vi også ser lidt IRL hvor store klubber "hamstre" gode spillere fra små klubber, men sjældent til overpris - udover i kina, men det er uden for kategori funny.

At gemme og spille en kamp om gider jeg ik mere, jeg gjorde det i gamle dage hvor jeg ikke helt anede hvad jeg foretog mig, og sjældent nåede en sæson, nu til dags er jeg stor fan af regens og vil gerne langt frem i mine saves - hurtigt - det gør at jeg til tider skipper ubetydelige kampe ved at bruge instant result knappen, og det gør jeg også brug af i challenges da det jo er det samme som at gå på ferie et par uger i spillet - kampe bliver simuleret uden min input, men stadig kun spillet en gang.

Så er der editors osv, og nøj hvor jeg elsker dem. Den viden man får i dem er jo helt vild - her snakker jeg ikke om den ingame editor SI laver, men nærmere den der skal købes seperat (eller, doneres til hedder det vist), FMRTE - At kunne gå ind og se skjulte stats, transfer detaljer osv, det er sku sjovt i små mængder - og jeg har vist stadigvæk et spil fra FM 10 eller 12 eller deromkring, med FC Fyn hvor jeg gjorde brug af den. Specielt det med at kunne rette op på de andre klubber i rækkens økonomi uden selv at miste penge, var jeg glad for. Derudover har jeg så sent som i 14'eren kørt et save hvor jeg hvert år gav superligaklubberne (foruden min egen) 250 millioner til handler og 500 mio i kassen samt lidt til lønninger, og "boostet" 1. divisions klubbernes omdømme osv. med det formål at prøve at få ligaen i top 5, uden selv at røre en finger. Jeg var nemlig i en 2. divisions klub i det save. Sjovt, men ikke langtidsholdbart save.

I bund og grund syntes jeg gerne at saves hvor jeg enten har lavet en editor fil eller andet, hurtigt bliver kedeligt, og ender med at blive saves jeg loader ind, og tapper ud af og så lukker FM igen efter en 30-40 minutters spildt tid.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #3: 15 Maj 2017, 21:09 »

Tak for de fine svar  Smiley Jeg skal måske også lige definere hvad jeg mener med snyd  Thumbs Up I det her tilfælde mente jeg bare at spille en kamp om. Jeg synes selv det fuldstændigt udelukkende at spille med editors, ved mindre man benytter det på den måde du har gjord det BelthazorDK. Men sådan noget med at give sig selv 100 milliarder i transfer penge osv og lige tag Messi og Ronaldo med på holdet synes jeg vil være død sygt (og meget snyd). Angående challenges skal jeg måske lige hurtig pointere, at jeg ikke spiller det, men blot talte om et privat save (Det vil sige alt som blogs sådan nogle ting er også udelukket). Det jeg ville frem til, var hvor mange der spiller en  kamp eller to om  (i et privat save), og hvornår syntes man grænsen går.
Kan godt se at over skriften var let misvisende måske  Rullende Øjne Men det vil da også være vældig interessant, og se hvad andre definere som snyd, hvornår man syntes grænsen går for snyd, og hvornår syntes man det tilladt at bruge editor? fyr endelig løs med hvornår man bruger snyd, og hvornår man syntes det er sjovt Opstemt (hvor det stadigvæk er inde for et langt save)
Vis jeg skal give fast defination på snyd, så er det vil når man gøre spillet urealistisk (Det vil sige alt fra at spille med editors, til at spille en kamp om)
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #4: 15 Maj 2017, 21:12 »

Personligt spiller jeg aldrig kampe om. Taber jeg en kamp, tager jeg fejlen på min egen skulder som manager og må rette i taktikken. Jeg er dog selv en rigtig challenge spiller, så der er langt mellem mine solo-saves efterhånden.

Men alt i alt brydes jeg mig ikke om save/reload strategien i FM. Det tager meget af udfordringen ved spillet i min optik Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #5: 15 Maj 2017, 21:20 »

Eneste tidspunkt jeg syntes det kan være sjovt, er hvis jeg er langt fremme og "keder mig" i savet, hvor der skal ske noget nyt, så kan det være sjovt at følge et lille hold fra England eller et andet land med mange rækker, hvor en klub får spandevis af penge af mig - ofte bemærker jeg det jo ikke før de er blandt de rigeste klubber i verden hvis de er blevet overtaget via spillet, medmindre jeg tilfældigt lander på sådan et hold. Det kan være med til at give lidt spænding og lyst til et ellers trivielt save, at følge en lille klub med store armbevægelser komme frem i rækkerne.

Derudover er der ikke meget editor snyd der kan få mig til at spille videre på et save - men har da prøvet saves der er gået døde, hvor jeg så smider om mig med penge i  editoren og kører 1-2 sæsoner frem på ferie, for at se hvor mine spillere er endt henne og hvordan de andre klubber i rækker begår med penge, men det er mere noget afsluttende, og ikke noget der hjælper et save med at overleve.

Selve save/reload "snyden" gider jeg dog ik mere, det tager sku for lang tid at save for mig efterhånden, så vil jeg hellere køre 14 dages autosave, og risikere måske et crash i ny og næ.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #6: 16 Maj 2017, 00:52 »



Selve save/reload "snyden" gider jeg dog ik mere, det tager sku for lang tid at save for mig efterhånden, så vil jeg hellere køre 14 dages autosave, og risikere måske et crash i ny og næ.


Lige et spørgsmål - hvorfor skriver du med sort? Smiley

Jeg kan også godt finde på at lukke et game ned, men det hænger som regel sammen med en eller anden freak skade, som gør at spilleren er ude i 9 måneder. Det er sgu for meget..
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #7: 16 Maj 2017, 09:20 »

Lige et spørgsmål - hvorfor skriver du med sort? Smiley

Jeg kan også godt finde på at lukke et game ned, men det hænger som regel sammen med en eller anden freak skade, som gør at spilleren er ude i 9 måneder. Det er sgu for meget..
Jamen jeg skriver såmænd med sort fordi jeg syntes det er mere afslappende for mine øjne Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #8: 17 Maj 2017, 01:53 »

Jeg har alt for mange gange lige gemt et save inden en kamp, hvor jeg skulle bruge tre point for at undgå nedrykning/blive mester/rykke op, og så spillet den om, hvis det ikke lykkedes Tunge

Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Chel11
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Snyder??
« Svar #9: 09 Jun 2017, 10:28 »

Hey.

Så har jeg lige et opfølgende spørgsmål til den her tråd. Har selv tænkt på det her med at loade, men er også selv gået mere over til challenges. Hvad siger i så i forhold til at save før kontraktforhandling er? Jeg synes tit det er umuligt at vide,  hvad en potentiel spiller vil kræve i løn.

Synes i det er eget ansvar at undersøge, hvad spilleren nok vil kræve, hvis´man f.eks. ser på spillerens status (klub, cv osv.) eller er det ok at save før man starte med at forhandle?

Jeg oplever nemlig tit, at jeg øjner chancen for at få en ny profil til mit hold, men så lægger jeg ud med et åbenbart alt for dårligt udspil og så er de ikke interesseret i at forsætte forhandlingerne.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Snyder??
« Svar #10: 09 Jun 2017, 10:35 »

Altså, i min optik, er et hvert forsøg på at ændre spillets udfald snyd... om det er et load/save for regens, kampe eller forhandlinger af priser eller kontrakter Smiley
Men det er jo op til hver enkel at se hvor de finder mest værdi i spillet Smiley

Hvis det er fordi du sammenligner resultater med andre via challenges, vil jeg nok mene den ligger i boksen "snyd". Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #11: 09 Jun 2017, 11:04 »

Enig med Nodiem Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #12: 09 Jun 2017, 18:23 »

Personligt mener jeg ikke det kan kategoriseres som snyd, hvis det er muligt at gøre i spillet...
Snyd er for mig ting som snydekoder eller på en eller anden måde at lave noget om i kodningen af spillet.
At gemme, spille en kamp, quitte og spille den om er for mig ikke snyd, af den simple grund at det kan gøres i spillet.

Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #13: 10 Jun 2017, 10:52 »

Personligt mener jeg ikke det kan kategoriseres som snyd, hvis det er muligt at gøre i spillet...
Snyd er for mig ting som snydekoder eller på en eller anden måde at lave noget om i kodningen af spillet.
At gemme, spille en kamp, quitte og spille den om er for mig ikke snyd, af den simple grund at det kan gøres i spillet.



Så at man genstarter fordi man ikke kan lide resultatet af det der er sket, og forsøge at ændre det til noget mere favorabelt, er ikke snyd for dig..? Hvad nu hvis det var FIFA, du spillede med en kammerat, og du har scoret til 2-1 i sidste minut, og han så slukker for PS'en..? Er det også i orden? Fordi det kan du jo i spillet og det er ikke snydekoder?

Det er en spændende diskussion synes jeg for det er jo et spørgsmål om hvordan vores hjerner fungerer hver især. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #14: 10 Jun 2017, 11:52 »

Skal da gerne indrømme at jeg for 10 år siden har benyttet mig af save/reload et par gange, men ellers har jeg ikke benyttet mig af den slags. Det hænder at jeg 15-20 sæsoner inde i et spil, kigger på geniescout for at se hvor gode de talenter jeg tidligere har scoutet, købt og solgt videre, er blevet, sådan potentialemæssigt (0-200). Ellers må nederlag i diverse finaler, oprykning/nedrykning være en del af spillet og noget jeg kan tage på min kappe og gøre bedre til næste gang jeg står i så vigtig en kamp.

Ellers synes jeg helt klart det er op til hver enkelt hvordan man spiller sit spil, så længe man får det meste ud af det og nyder sit save. Smiley
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010