home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 260 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  ZLATAN
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: ZLATAN  (Læst 28998 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
ZLATAN
« : 01 Maj 2017, 06:58 »


#1 – Zlatan

Min lyst til endnu et Man Utd spil opstod efter klubbens kamp mod Anderlecht, hvor Zlatan løb ind i sin mareridts skade. En skade der måske kan betyde, at legenden er færdig og ikke bare i Man Utd men helt færdig. Også selvom den store svensker siger, at han kommer stærkere tilbage end nogensinde. – Ja og det skulle ikke undre mig, hvis det skete. Nå men os der så kampen, vi skal være ærlige. Fy for Zlatan han var dårlig i den kamp. Jeg har aldrig set ham spille så dårligt nogensinde før. Det ville simpelthen være en uværdig måde at slutte på.

Zlatan skulle jo slutte af med at løfte en stor pokal. Han skulle slutte af med et af hans store øjeblikke men i stedet ender det måske helt modsat. Det kan man heldigvis gøre noget ved i den virtuelle fodboldverden kaldet Football Manager. Zlatan skal vinde store pokaler i Man Utd og han skal have en hovedrolle. Til det formål har jeg fundet frem til følgende.

Tilbage i 2012 lavede jeg en blog med titlen Den perfekte sæson. Den passer perfekt til det jeg gerne vil opnå, så jeg napper en omgang mere. Som fodboldfan drømmer man selvfølgelig at ens favorit hold leverer den helt perfekte sæson. Hvordan den perfekte sæson ser ud, variere selvfølgelig alt efter hvilket hold man holder med men som Man Utd fan, så er den perfekte sæson for mig:

Som det første hold i historien vinde Champions League to år i streg og i samme sæson gøre rent bord i alle andre turneringer, altså Community Shield, Euro Super Cup, VM for klubhold, League og FA Cup samt Premier League. Målet er kort sagt: Vinde 7 titler på en sæson. For at det ikke skal blive et for langvarigt spil, så sætter jeg mig selv under pres og opsætter en målsætning. Missionen skal lykkes inden for 3 sæsoner.

Sæson 1: Kvalificere Man Utd til Champions League

Sæson 2: Vind Champions League og FA Cuppen eller Premier League

Sæson 3: Den perfekte sæson
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #1: 01 Maj 2017, 09:35 »

Yes yes! jeg er så med her! Opstemt
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #2: 01 Maj 2017, 20:09 »

Yes yes! jeg er så med her! Opstemt

fedt!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #3: 01 Maj 2017, 20:12 »


#2 – Zlatan som hovedrollen

Zlatan skal spille hovedrollen i mit savegame. Han skal spille de helt store kampe og han skal være omdrejningspunktet i min taktik. Han skal sparke straffe og frispark. Zlatan skal designe spillet. Håbet er, at Zlatan kommer til at toppe listen over spillere, der har været involveret i mål, hvad enten det er scoret mål eller assists. Han skal være holdets luksusspiller, der gør hvad der passer ham.

Til den opgave har jeg grebet fat i min Trequartista taktik. Jeg gennemgår ikke taktikken minutiøst, da den ligner taktikker, som jeg før har beskrevet helt ned i mindste detalje. Kort sagt, så har jeg en Trequartista på 10er positionen, rollen som Zlatan skal indtage og på kanterne og foran ham, der har jeg spillere, der bevæger sig i længdegraderne. De er disse spillere, han skal forsøge at sætte op. Det er wingbacks på kanterne og en Inside Forward samt en Fremadrettet angriber foran.


Målet er, at få spille ind til luksus 10eren i form af Trequartista’en og han skal så designe spillet. Men når man har sådan en luksus spiller i taktikken, så skal han bakkes op rent arbejdsmæssigt.

Derfor har jeg tre centrale og hårdtarbejdende midtbanespillere i form af to Boks til Boks spillere og en central midtbanespiller i defensiv rolle og han er holdets balancespiller.

Trequartista’en er naturligvis bindeleddet mellem midtbane og angreb i formationen.


Jeg vil gerne spille hurtigt, kreativ, underholdende og jeg vil gerne sætte modstanderen under pres. Jeg spiller et fleksibelt system hvor tempoet, kreativiteten og bevægelsesfriheden har fået et nøk op i holdindstillingerne. Jeg ændrer strategi alt efter modstander osv. men overordnet set spiller jeg attacking på hjemmebane og standard på udebane.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #4: 02 Maj 2017, 07:02 »


#3 – Truppen

Der bliver ikke satset på talentudvikling i dette savegame, da der kun skal spilles tre sæsoner. Målet er store signings, så målsætningen om den perfekte sæson kan nås. I første omgang har det handlet om, at samle en trup som passer til taktikken. Når jeg har et hold som Man Utd, så sørger jeg altid for en A, B og en U-kæde. Mit mål er 33 spillere med 3 spillere til hver position.

Jeg havde allerede fra start min A-kæde på plads, da truppen passer perfekt til min nye taktik. Jeg kunne selvfølgelig godt bruge et par verdensstjerner mere men de her spillere burde kunne indfri målet for første sæson om CHL kvalifikation og helst meget mere end det. Jeg vil hellere spare pengene og købe stort ind i næste sæson. Hvor verdensklassespille re er ønsket. Det kunne være til det centrale forsvar, balancespilleren eller en angriber.

Det er faktisk kun blevet til et enkelt indkøb til førsteholdstruppen lige inden sæsonstarten. Jeg havde brug for en ny venstre wingback da jeg har solgt både Damian og Blind. Modsat Mourinho så har jeg stor tiltro til Shaw men han kan ikke klare opgaven selv og slet ikke med hans skadeshistorik. Rojo kan selvfølgelig dække ind men vil hellere have en klassisk wingback som back up. Valget faldt på den unge engelske back Josh Tymon, som jeg hentede i Hull for 9 mio. £.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #5: 02 Maj 2017, 07:49 »

Tymon er et spændende indkøb, dog lidt udenfor din "ikke talentudvikling"-udmelding, men det ødelægger nu ikke noget for mig. Du er jo altid garant for en god blog og et spændende save, så jeg glæder mig til at følge med her! Smiley

Ideen om at Zlatan styrer det hele er både nervepirrende, kontroversiel og underholdende (lidt som i virkeligheden) - så må vi håbe du kan holde på ham i tre år og han bliver ved med at være god nok. Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #6: 02 Maj 2017, 19:37 »


#4 – Drømmedebut

Den første vigtige kamp var i Community Shield kampen mod Leicester. Hele fire debutanter var på banen. Så man kunne roligt sige, at det var et nyt Man Utd hold, der stod klar. Tymon, Bailly, Pogba og Zlantan startede inde. Tymon fik chancen, da Shaw var ude med en længere skade i 6-7 uger.

Jeg håbede, at Zlatan kunne løfte holdet og hjælpe unge folk som Tymon, Rashford og Martial. Det var dem han skulle sætte op på længdegraderne. Jeg håbede selvfølgelig, at Zlatan ville blive kampen store spiller og jeg blev ikke skuffet. Zlatan blev dagens helt i en 3-1 sejr, hvor han nettede to gange.

Det blev en drømmedebut for Zlantan og han skaffede mig den første titel. Det er altid godt for holdets moral, at vinde den slags kampe og forhåbentlig med til at kickstarte sæsonen. Opstarten kan nemlig blive svær nok med 5 nye spillere i truppen og et nyt taktisk system, som truppen slet ikke er tryg ved endnu.

« Seneste Redigering: 02 Maj 2017, 20:58 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: ZLATAN
« Svar #7: 03 Maj 2017, 22:38 »

Spændende blog og et fremragende layout.

Det bliver spændende at se hvor meget du formår at sætte Zlatan i scene. Og nu hvor du har så stor fokus på ham, så håber jeg at du vil bruge lidt tid på at lave lidt statistik over ham på et tidspunkt - Løbemønstre, afleveringer etc.


Jeg er med som læser..   Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #8: 04 Maj 2017, 07:20 »

Spændende blog og et fremragende layout.

Det bliver spændende at se hvor meget du formår at sætte Zlatan i scene. Og nu hvor du har så stor fokus på ham, så håber jeg at du vil bruge lidt tid på at lave lidt statistik over ham på et tidspunkt - Løbemønstre, afleveringer etc.


Jeg er med som læser..   Thumbs Up

Tak Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #9: 04 Maj 2017, 07:27 »


#5 – Den legendariske 7er

Som nævnt går jeg kun efter kæmpe signings i dette savegame og på transfervinduets sidste dag lykkes det mig, at lande en af de helt store. Damian, Blind og Fellaini var blevet solgt, så der var en del penge til indkøb. Der var nok til at indløse Griezmann’s frikøbsklausul på 86 mio. £ men franskmanden ville ikke til United. I et lidt desperat forsøg sendte jeg samme bud afsted på Hazard men buddet blev afvist med det samme.

Ugen efter kom nyheden dog, Hazard var utilfreds fordi han ikke måtte skifte og han røg i totterne på Conte. Et par dage senere blev han transferlistet. Prisen 80 mio. £ og jeg slog til. Hazard er nu trukket i United trøjen og har fået den legendariske trøje nr.7.

Nu går jeg på jagt efter en ny balancespiller, for Carrick sidder på pladsen i denne sæson men til næste sæson, der vil jeg gerne have en yngre mand. Jeg har flere emner på min shortsliste, alle sammen spillere fra de øverste hylder og som I kan se, så er jeg villig til at smide mange penge afsted.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #10: 04 Maj 2017, 18:11 »


#6 – De første måneder

Helt som ventet, så er alt ikke på 100 % endnu. Eden Hazard og Zlatan f.eks. skal lige vænne sig til, at de spiller en smule udenfor deres naturlige position. Zlatan skal lige falde til i rollen som 10er på AMC positionen og Eden Hazard skal vænne sig til, at han nogle gange er fremme i rollen som frontangriber. Min AML og STCR skifter hele tiden position.

Så der er klart rum til forbedring men når det er sagt, så jeg er ok tilfreds. Resultaterne har været ok og jeg ved, at det kommer til at se bedre ud senere.

Nu handler bloggen jo især om Zlatan og hvordan har den store stærke svensker så klaret sig? Han fik jo en drømmedebut med 2 mål i Community Shield kampen. Det er dog kun blevet til et enkelt mål og en assist i Premier League i fem kampe fra start.

Han spiller dog fint og han tager helt tydeligt en masse opmærksomhed, for angriberne omkring har pladsen og går det rigtig fint. Rashford, Martial, Wilson og Hazard har til sammen været involveret i 24 scoringer, de har stået for 13 mål og 11 assist. Så alt i alt er jeg tilfreds med min offensiv.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: ZLATAN
« Svar #11: 04 Maj 2017, 20:28 »

Vildt at du har formået at hente Hazard til klubben..  Så kan man da tale om en verdensstjerne..

Hvor meget har du måtte slippe i løn til ham?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #12: 04 Maj 2017, 20:38 »

Vildt at du har formået at hente Hazard til klubben..  Så kan man da tale om en verdensstjerne..

Hvor meget har du måtte slippe i løn til ham?

220k £ i ugen
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #13: 05 Maj 2017, 07:59 »


#7 – Zlatan hattrick

Jeg nåede lige at skrive om Zlatan og hans rolige start i United. Det var som om han læste med, for i de efterfølgende Premier League kampe, der gik han Zlatme amok. Første vendte han et truende 2-1 nederlag mod West Ham på udebane til en sejr 3-2. Han nettede to gange i den kamp.

I kampen efter nettede han et hattrick på hjemmebane mod C. Palace. Det sendte ham op på 9 scoringer i 8(2) kampe. En ganske fin statistik for en spiller på AMC positionen.

Nu håber jeg bare, at den stærke svensker forsætter den flotte form måneden ud, for i de næste par Premier League kampe skal jeg møde Chelsea og Liverpool. Hvis jeg kan slippe godt igennem de kampe, så ser det dælme fint ud i ligaen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #14: 05 Maj 2017, 20:01 »


#8 – Stående ovationer

Oktober måned sluttede af med et hæsblæsende program. Tre store kampe indenfor seks dage. Først en Premier League udekamp mod Chelsea, derefter en hjemmekamp mod ærkerivalerne fra Liverpool i League Cuppen og til sidste endnu en hjemmekamp mod Liverpool men denne gang i Premier League.

Det startede ikke særligt godt. Chelsea var super stærke og jeg tabte fortjent med 2-1 i den første kamp. Nu stod jeg foran to Liverpool kampe og jeg kunne umuligt stille med a-kæden i begge kampe. Tre kampe på seks dage kunne de simpelthen ikke klare. Så jeg valgte, at bruge min b-kæde i League Cup kampen, så a-kæden kunne være frisk til Premier League opgøret.

Liverpool derimod kom med stærkeste 11er og selvom b-kæden kæmpede bravt, endda med kun 10 mand da Schweinsteiger fik direkte rødt i det 37. minut, så tabte jeg kampen med 2-1. Det var et sats men et sats som jeg er rigtig glad for. Liverpool mødte nemlig op med nogle slidte spillere til Premier League kampen mens jeg selv havde en fit a-kæde klar og jeg skal love for, at det gjorde en forskel.

Det blev en historisk FM kamp mod ærkerivalerne, som jeg sablede over med hele 8-3 og var endda foran med 8-1 men de fik pyntet lidt på det. Jeg kan næsten ikke beskrive hvor vild den kamp var. Rashford og Hazard drev simpelthen kæk med Liverpool’s trætte forsvar og gang på gang blev de straffet på kontraen. Zlatan lagde den ene sukkerbold efter den anden og så var de to hurtigløbere frit igennem.

Især Rashford var af en helt anden verden i den kamp. Han spillede til det største tital nogensinde ved at være med i hele syv af de otte mål. Det blev til fire mål og tre assist. Jeg valgte, at skifte ham ud i det 86. minut så han fortjent kunne modtage stående ovationer fra publikum.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010