home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 473 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  ZLATAN
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: ZLATAN  (Læst 29072 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #45: 14 Maj 2017, 07:47 »


#24 – Assistguden Zlatan

Zlatan har ikke været ligeså dominerede i denne sæson, som han var i den første. Jeg havde dog hele tiden på fornemmelsen, at han ville slå til, når der var mest brug for ham. Og min mavefornemmelse havde ret. I knockoutrunden i Champions League skulle jeg møde Dortmund og første kamp var på udebane.

Jeg frygtede Dortmund og deres offensive stil. Og det hele startede som jeg frygtede. Dortmund angreb mig i et sandt stormløb og kom foran 2-0 allerede efter 18. minutter. Det så ikke godt ud men da det så allerværst ud, så slog Guden til og fik reduceret til 2-1.

Zlatan var tilbage i storform og på det helt rigtige tidspunkt. Derfra overtog han fuldstændigt scenen og dominerede kampen. Han forvandlede sig fra Målguden Zlatan til Assistguden Zlatan. Han stod for tre assists, den ene mere genial end den anden. Kampen blev vundet med 2-5.

Derefter var det en form sag af ekspedere Dortmund ud af Champions League. Hjemmekampen blev vundet med 2-0 blandt andet på et enkelt mål af Zlatan.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #46: 14 Maj 2017, 16:14 »

Dine blogs er på et fantastisk højt niveau, du er ihvertfald en grundene til jeg stadig tjekker blog sektionen på FMF  Opstemt Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #47: 14 Maj 2017, 19:59 »

 Opstemt
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #48: 15 Maj 2017, 07:16 »


#25 – Pogba

Jeg har sagt det før og siger det lige igen. De store spillere slår til i de store kampe. Det er det, der gør dem store. Igennem dette savegame har Zlatan igen og igen vist at han hører til i den kategori. Hazard har vist det og Pogba er på vej. Senest var det netop Pogba, der slog til.

Jeg skulle møde rivalerne fra Arsenal i FA Cup kvartfinalen. Jeg valgte A-kæden. For jeg ville så gerne slå Wenger’s tropper. Zlatan var som altid fantastisk, det var jo en af de store kampe. Så han stod for både mål og to assist.

Kampen store spiller blev dog Pogba, der leverede et fint hattrick og stod også for en enkel assist. Så i det 82. minut valgte jeg at skifte ham ud, så han fortjent kunne få sine stående ovationer fra publikum. Kampen blev vundet med 5-0.


En fantastisk sejr der virkelig gjorde godt for moralen på holdet før de sidste afgørende måneder, hvor jeg er med helt fremme i alle turneringer. Jeg står foran en FA Cup semifinale mod ærkerivalerne fra Liverpool, en Champions League kvartfinale mod Tottenham og jeg topper Premier League. The Treble er indenfor rækkevidde.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #49: 16 Maj 2017, 04:47 »


#26 – Mentale styrke

Det er ikke kun Zlatan’s fysiske styrke der er imponerende. Hans mentale styrke er ligeledes af en anden verden. Hvilket den store svensker beviste i kvartfinalerne mod Tottenham. Holdet fra london kom bedst fra start og kom foran 1-0 i det første opgør, som var på Tottenham’s hjemmebane.

Jeg havde det ikke nemt i kampen og det så længe ud til, at jeg ville tabe kampen men så fik jeg et straffespark tildelt i det 82. minut. Det skulle Zlatan selvfølgelig tage sig af men den stærke svensker misbrugte. Jeg var velsagtens skuffet og nede i kulkælderen men jeg har heller ikke den mentale styrke som Zlatan.

Det var som om det brændte straffe tændte ham endnu mere. Det for en djævel i ham, lidt a la Anja Andersen da hun brændte straffe i de dødende sekunder af OL finalen tilbage i 1996. Efter hun brændte det straffe, så gik hun total amok i den forlængede spilletid og leverede måske det bedste håndbold verden nogensinde har set på kvindesiden og Danmark vandt i sidste ende kampen pga. Anja’s fantastiske spil.

Zlatan slog til i det 92. minut og sikrede holdet et 1-1 resultat og i returkampen så stod der Zlatan på alt. Han scorede begge mål i 2-0 kampen. Dermed var jeg semifinale klar takket være Zlatan og hans fantastiske mentale styrke.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #50: 17 Maj 2017, 05:28 »


#27 – F**king håbløst

Jeg er helt med på, at programmet bliver tæt, når man er med helt fremme i alle turneringer men FM er håbløs til programplanlægning. Jeg er i semifinalen både i FA Cup og i CHL. Jeg skal spille FA Cup søndag og CHL om tirsdagen, så mandag er den eneste hviledag.

Det kunne jeg acceptere, hvis der ikke var andre muligheder men det er der. Hvorfor er den FA Cup ikke rykket til lørdag? Den anden semifinale mellem Watford og Tottenham spilles om lørdagen og de hold har ingen vigtige midtuge kampe foran dem. Det fatter jeg intet af og det ødelægger mit humør.

Og mit humør blev ikke bedre af, at jeg lige har tabt til Everton i Premier League og sat mig selv under pres. Og endnu værre er, at Zlatan fik en skade i den kamp. En skade der vil holde ham ude i 3-4 uger og dermed må jeg undvære ham i de sidste kampe. Han kan måske blive klar til eventuelle finaler. Jeg er mildest talt frustreret over FM lige nu.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #51: 17 Maj 2017, 17:34 »


#28 – Prisen værd

Det håbløse program satte mig i en forfærdelig situation. Jeg kunne umuligt sætte A-kæden både mod Liverpool og mod Juventus. Jeg måtte vælge og jeg valgte selvfølgelig at gå 100 % efter Champions League. Så B-kæden måtte i spil mod Liverpool.

B-kæden mod ærkerivalerne i en FA Cup semifinale. Håbløst men der var intet at gøre ved det. Jeg endte da også med at tabe kampen men det var prisen værd. For jeg stod dermed med en super fit A-kæde mod Juventus og vandt den kamp med 1-0. Et godt udgangspunkt før returopgøret på Old Trafford.

Et returopgør der blev en yderst spændende affærer. Juventus kom foran med 1-0 og dermed var alt lige. En stilling der holdte til langt hen i kampen. Så i det 69. minut satsede jeg og tog både Martial og Mhkitaryan ud og satte i stedet Rashford og Wilson ind og skubbede Hazard ned som 10er.

Det gav pote. Både Wilson og Rashford fik scoret og jeg vandt kampen med 2-1.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #52: 18 Maj 2017, 14:14 »


#29 – Zlatan som matchvinder, nej vent…

Virkelighedens Zlatan har aldrig vundet Champions League og hans forfærdelig skade betyder nok, at han heller aldrig får chancen. Vi bevæger os dog i den virtuelle verden og her er Man Utd i Champions League finalen og Zlatan er fit for fight efter sin mindre skade. Og han var selvfølgelig en del af start 11eren i finalen mod mægtige Real Madrid. Til gengæld rådede jeg hverken over Carrick, Mhkitaryan eller Valencia som alle var ude med skader.

Jeg havde sikret mig Premier League titlen og med en sejr over Real Madrid, så ville målsætningen været nået og muligheden for at gå efter den perfekte sæson ville være sikret. Så kampen var på mange måder yderst vigtig og jeg var voldsomt spændt.

Real var gode, rigtig gode. De sad på alt i 1. halvleg og jeg kunne slet ikke dæmme op for deres offensiv. Bale og CR7 var gang på gang farlige og i det 28. minut gik det galt. CR7 slog til med en fantastisk langskud. Jeg frygtede det værste, for CR7 og co. var bare altdominerende men så i det 44. minut stik mod spil og chancer, så slog jeg til efter et hjørnespark og fik udlignet til 1-1. Målscorer var Marquinhos på hovedstød.

Målet kort før pausen ændrede alt, for i 2. halvleg kom jeg tilbage i kampen og selvom jeg ikke dominerede, så var der gang i en lige kamp. Det føltes som om, at tingene gik min vej og jeg fik tilspillet mig flere og flere chancer og i de dødende minutter skete det utrolige. Zlatan slog til og scorede, troede jeg… For ved nærmere eftersyn så var det et selvmål af Isco. Det fangede jeg første flere sekunder efter, for jeg var helt oppe at køre over målet.




Men selvom det ikke var Zlatan, der slog til, så var jeg stadig glad. Og humøret blev endnu højere da Martial slog sejren fast i tillægstiden. Det blev til en 3-1 sejr og Zlatan kunne for første gang løfte Champions League pokalen. Zlatan har dermed nappet 9 pokaler i United trøjen på to sæsoner og han fik endelig vundet pokalen med de store øre.

Jeg kan ikke komme på et bedre punktum og derfor stopper vi her. Lysten til nye FM eventyr presser sig på. Og ligegyldig hvordan den sidste sæson ville have forløbet, så har jeg opnået det, som jeg ville. Jeg ville have Zlatan i fokus og han skulle løfte de store pokaler. Det er lykkes. Zlatan har været hovedpersonen i flere af de store kampe og gang på gang har han slået til, når det har været allervigtigst. Han har virkelig leveret varen i begge sæsoner som holdets omdrejningspunkt. Det blev til 43 mål og 25 assists i 79 kampe. Ganske fornuftigt af en spiller der snart runder 37 år og som indtog rollen som AMC. - Zlatan og undertegnet takker af for denne gang og takker for den pæne respons bloggen fik.


The End
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #53: 18 Maj 2017, 15:51 »

Wester jeg takker for en dejlig og velskrevet fortælling om den kære Zlatan  Peace Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #54: 18 Maj 2017, 21:21 »

Wester jeg takker for en dejlig og velskrevet fortælling om den kære Zlatan  Peace Thumbs Up

 Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: ZLATAN
« Svar #55: 19 Maj 2017, 11:02 »

Forrygende blog. Jeg har været en flittig læser.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010