home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 399 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  ZLATAN
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: ZLATAN  (Læst 29018 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #30: 11 Maj 2017, 06:23 »


#16 – Tag den lillebror

I runde 36 i Premier League skulle jeg på besøg hos lrivalerne fra City. Jeg kunne med en sejr vinde mesterskabet. Jeg havde faktisk tre matchbolde men det ville da være fedt, hvis jeg kunne nappe mesterskabet på City Ground. Og der var gode muligheder. City var nede i sort hul og lå på en håbløs 8. plads. Livet under Pep var ikke nemt. Til gengæld var moralen og selvtilliden i top i United. Og det kunne man se på banen. City blev kørt over i 1. halvleg med 4-1.

I 2. halvleg trådte jeg lidt på bremsen. Jeg havde en vigtig EURO League semifinale få dage senere. Så kampen skulle bare køres hjem. Så det hele endte med en 4-2 og dermed var mesterskabet i hus. Kampens helt store spiller, det blev Martial, som var med i alle fire mål. Et hattrick og en fræk assist til bloggens hovedperson, Zlatan. Sejren kostede Pep jobbet i City, hvilket bare var ekstra flødeskum på kagen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #31: 11 Maj 2017, 18:49 »


#17 – Et smukt øjeblik

Efter en helt forfærdelig kamp på udebane mod Celtic i Euro League semifinalen, hvor jeg tabte 3-1, så var jeg under pres til hjemmebaneopgøret. Jeg vidste dog, at det var muligt, hvis jeg bare Zlatan og co. var tændt.

Og Zlatan var tændt. Han lever for disse kampe, hvor presset er stort. Han er big game player og det fik jeg endnu engang bevis for mod Celtic. Han var kampens helt store oplevelse i en stensikker 4-0 sejr. Han både åbnede og lukkede ballet. Især måden han lukkede kampen på var et smut øjeblik.

Dermed var jeg klar til endnu en finale. Nu skulle de sidste to Premier League kampe lige spilles, så ventede både finale i FA Cup og i Euro League.

Der var egentlig ikke noget på spil i de sidste ligakampe men jeg ville selvfølgelig gerne slutte godt af. Og så ville det da være fedt, hvis jeg kunne runde de 100 mål. Det ville bevise, at mine ambitioner om en offensiv taktik var lykkes. Der skulle bare to scoringer mere til. Missionen lykkes. Jeg rundede de 100 mål og mere til i det der endte med at være en fantastisk sæson i Premier League.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #32: 11 Maj 2017, 19:05 »

Man kan vist ikke andet, end bare at tage hatten af og bøje sig i støvet. Virkelig velskrevet og gennemtænkt blog Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #33: 11 Maj 2017, 19:07 »

Tak Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #34: 12 Maj 2017, 07:45 »


#18 – Historiske Zlatan

Jeg stod i Euro League finalen og modstanderen var Monaco. Der var mulighed for at skrive historie. United har nemlig aldrig vundet den turnering. I den virkelige verden er klubben også tæt på og jeg havde lige set det for mig. Zlatan der afgøre finalen, skriver historie og bringer United tilbage i Champions League. Det havde været et fornemt punktum for hans United tid men sådan skulle det ikke gå.

Heldigvis bevæger vi os i den virtuelle verden og her slog Zlatan til. Jeg vandt kampen med 3-0. Zlatan nettede to mål og stod for en assist. Han er simpelthen et monster i disse store kampe.

To dage senere havde Zlatan og co. mulighed for at sætte trumf på, da den stod på FA Cup finale mod Tottenham. Og det skal jeg love for de gjorde. Zlatan åbnede ballet og derfra overtog Hazard scenen. De store spillere slår til i de store kampe. Kampen blev vundet med 3-1.

Status for den første sæson blev 4 pokaler i form af Community Shield, FA Cup, Euro League og Premier League. Ikke ligefrem nogen dårlig start. Og det gik som håbet for bloggens hovedperson. Zlatan slog til i alle de store kampe og endte som holdets topscorer.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #35: 12 Maj 2017, 09:59 »

Super fed blog.  Thumbs Up
Jeg bryder mig slet ikke om ManU, men jeg er kæmpe fan af Zlatan.
En af de ganske få mennesker hvor det er ok at være arrogant, fordi han kan bakke det op. Peace

Jeg har et par spørgsmål - If you dont mind  Smiley

Som min signatur indikerer tilhører jeg den blå del af London og er derfor ikke glad for at se dit køb af Hazard.
Når det så er sagt, så har du fået bedre stats ud af ham end jeg har fået i noget Chelsea spil i Fm17.
Og det er til trods for at jeg bruger ham på samme position som du gør og at jeg også bruger ham som Inside Forward.
Det har sikkert noget at sige at han, ifølge din blog, bytter plads med angriberen - derfor er det stadig imponerende at du har fået 20+ mål og 20+assist ud af ham på første sæson
- har du givet ham en særlig indstilling , ud over plads bytte med angriberen.??

Andet spørgsmål:
Ganske mange af dine spillere har spillet mere end 40kampe, så du har kunne undgå  større skadesproblemer og det er altid lækkert.
Du er med i 3+1 turneringer (community shield tæller ikke med da det kun er 1kamp) og du vinder alle 3(4). Tillykke Thumbs Up
Jeg er godt med på at Zlatan er et fysisk monster, men jeg er imponeret over du har kunne holde så mange spillere fit til så mange kampe, især i forårs perioden hvor programmet bliver tættere og tættere.
Zlatan er jo kongen i dit spil (det er han i alle spil) men det må jo betyde han har fået fuld spilletid i alle kampe? Og han er trods alt 35år.
- Kan du sige noget om dit rotationsprincip for at holde de vigtige spillere fit til så mange kampe??

Igen, tak for en fed blog
Det var god læsning  Wink
Logged

Love the Blues

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #36: 12 Maj 2017, 11:54 »

Jeg har ikke nogen ekstra indstillinger på Hazard. han spiller inside forward og skifter position med fremadrettede angriber. Det virker åbenbart godt..

Jeg har 22 mand i min trup. 11 i a og 11 i b-kæde. Jeg deler det sådan op, at min a kæde spiller dobbelt så mange kampe som b. Så er der 60 kampe, så spiller en a kæde spiller 40 mens b kæde spilleren på samme position spiller 20.

Så har jeg en del hviledage i træningen. Altid en efter kamp og hvis der kun er to dage imellem kampene, så hviler de i begge. Jeg kører medium workload i træning. Her er et eksempel på en klassisk træningsmåned i slutningen af en travl december.



Jeg træner de enkelte spillere i rollen som de skal spille. Altså Pogba som Box to Box, Zlatan som Treq osv...

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #37: 12 Maj 2017, 16:02 »


#19 – 110 mio. £

110 mio. £ for en central forsvarsspiller. Jeg er som sagt villig til at betale hvad som helst, for de spillere jeg skal bruge. Jeg skulle brug en ny mand i forsvaret og gik i første omgang efter Sergio Ramos. Han ønskede dog ikke at komme til United, så jeg måtte jeg gå videre til mit 2. valg, som var danske Andreas Christensen. Chelsea nægtede dog at sælge også selvom jeg smed et bud på vanvittige 120 mio. £.

Så må jeg jo nøjes med mit 3. valg Marquinhos, som jeg måtte slippe 110 mio. £ for i PSG. Han og Sergio Busquets var de spillere, som jeg skulle bruge til min a-kæde.

Til min b-kæde skulle jeg kun hente en enkel spiller. Jeg havde valgt at sælge Young og stod derfor og manglede en ny højre back som back up til Valencia. Valget faldt på den kun 17 årige regen ved navn Jasmin Ibric.

Med de tre spillere på plads, så havde jeg min trup klar til den yderst vigtige anden sæson. Jeg SKAL vinde Champions League i denne sæson, hvis målet om den perfekte sæson skal lykkes. Jeg er yderst tilfreds med mit hold og med den a-kæde, så burde det dælme være muligt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #38: 12 Maj 2017, 18:44 »


#20 – Fin generalprøve men….

Zlatan og co. kom rigtig fint i gang mod Tottenham i Community Shield. Kampen blev vundet med 2-1 og Zlatan både scorede og lagde op til mål. Så jeg lænede mig selvtilfreds tilbage i kontorstolen og tænkte: Det her er jo en walk over.

Tre kampe senere sad jeg på kanten af stolen og rødglødende i hovedet af raseri. Holdet havde tabt de to første Premier League kampe og tabt i Euro Super Cuppen mod Tottenham. Den svære anden sæson???

Pludselig blev hjemmekampen mod Sunderland i Premier League yderst vigtig. Det ville normalt være en af de kampe, som betegnes som endnu en dag på kontoret. Nu skulle den helst vindes, så holdets moral ikke ville ende helt i bund. Der var brug for god moral, for i de efterfølgende tre kampe ventede Chelsea, Arsenal og Liverpool. Dette kunne faktisk udvikle sig rigtig grimt.

Kampen mod Sunderland blev heldigvis vundet sikker med 4-0 og Pogba var kampens helt store oplevelse. Han nettede to mål og lagde op til en enkel. Så tog jeg ham ud, så han kunne hvile og være klar til de vigtige kampe mod de store hold.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #39: 12 Maj 2017, 21:26 »


#21 – Dirigentten

Det har været en hård start på sæsonen. Nederlag til Watford og Leicester i sæsonens første kampe, to uafgjorte mod Arsenal og Chelsea samt nederlag til Tottenham i Euro Super Cup. Der er dog lys forude. For de to seneste kampe er vundet og vigtige sejre. En sejr over Real Madrid på hjemmebane i Champions League og sejr på 2-0 over ærkerivalerne fra Liverpool på udebane i Premier League.

Sejren mod Liverpool betyder, at jeg ikke er håbløst bagud og med så svære modstandere overstået, så er troen kommet lidt tilbage. Det skal nok gå. Især når Zlatan begynder at vise tænder, som han gjorde i kampen mod Liverpool, hvor han dirigere spillet. Han stod for to fine assists i sejren og blev da også fortjent kåret som Man of Match.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #40: 13 Maj 2017, 02:26 »


#22 – Tilbage på sporet men…

Efter den svære start på sæsonen er jeg er kommet tilbage på sporet, hvad angår resultaterne. Jeg har skabt en god stime af sejre og er blandt andet sikkert videre fra CHL gruppespillet. Jeg havde ellers frygtet den gruppe lidt men som I kan se, så gik det uden problemer. Jeg holder også fast i toppen af Premier League, så alt burde være fryd og gammen men…

Spillet på banen har bare ikke haft den samme magi, som det havde i den første sæson. Det kan også ses på mine offensive spilleres stats. De skaber slet ikke ligeså mange mål og assist. Og som I kan se, så er Zlatan ikke ligefrem i super form men så længe resultaterne kommer i hus, så er jeg tilfreds. For jeg ved at Zlatan nok skal slå til i de store kampe sidst på sæsonen, sådan er Zlatan bare, han kan slet ikke lade vær.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #41: 13 Maj 2017, 12:38 »

Er Moyes stadigvæk manager for Sunderland? :O De har jo næsten allerede sikret sig overlevelse Peace
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #42: 13 Maj 2017, 13:17 »

Wester, endnu en gang har du fået strikket en god blog sammen. Læser glædeligt med på rejsen mod den perfekte sæson.  Peace
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #43: 13 Maj 2017, 15:02 »

Tak..

Ja Moyes er i Sunderland også efter slutningen af 2. sæson..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: ZLATAN
« Svar #44: 13 Maj 2017, 15:05 »


#23 – Wenger

Jeg stod foran sæsonens vigtigste kamp hidtil. En hjemmekamp mod Arsenal som havde siddet tung på 1. pladsen det meste af sæsonen. Nu stod vi helt lige med 50 point hver og dermed en vaskeægte topkamp om 1. pladsen.

Jeg har fået det til at lyde som om, at Champions League er det eneste vigtige denne sæson. Det er selvfølgelig ikke rigtig. For uden enten en Premier League eller FA Cup titel så kan den perfekte sæson ikke lykkes. Jeg har jo brug for Community Shield kampen.

Normalt plejer jeg, at være rolig og afbalanceret i pressen op til sådan en kamp. Jeg går også yderst sjældent efter de andre managers og holder mig enten positivt eller neutralt. Men op til denne kamp gav jeg den gas.

Wenger har flere gange pisset mig af. Hans udtalelser skal jeg altid forholde mig til og pressemøderne trækker altid i langdrag når han er modstanderen. Det hader jeg voldsomt.

Nå men jeg gav den altså gas og svinede Wenger til så godt jeg kunne. Jeg var dog spændt på, om denne tilgang ville give bagslag men nu skulle det prøves. Og det lykkes. Jeg vandt i hvert fald den svære udekamp med 1-0 og overtog dermed 1. pladsen i Premier League.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010