home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 385 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2017
| | | | |-+  En Nordisk Rejse #Molde #Djurgårdens IF
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: En Nordisk Rejse #Molde #Djurgårdens IF  (Læst 24270 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #15: 09 Apr 2017, 20:16 »

Jeg håber du får mere gang i denne blog. Indholdet er ganske fint og spillet mål er noget man gerne vil følge. Jeg ville dog råde dig til at læse en grafik guide eller to. For med simple fif kunne du få et langt federe udtryk på bloggen. Den lidt ringe kvalitet i billeder, der har en forkert størrelse og dermed bliver skævvredet kunne nemt løses. En ramme på billeder kunne også hjælpe. Det er faktisk pisse nemt hvis man lige bruger lidt tid på en guide.

Personligt ville jeg hurtigt falde fra, da grafikken ikke emmer af umage hvilket er æv, for indholdet fejler skam ikke noget.

har faktisk søgt efter hvordan man ligger ramme rundt om billeder kan bare ikke finde noget som virker :-(
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #16: 10 Apr 2017, 06:32 »

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #17: 10 Apr 2017, 16:30 »


Takker :-) har været lidt igang med at beskære forskellige billeder..
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #18: 10 Apr 2017, 21:53 »





Sommer 2017


Generelt.
Starten på sæsonen har været super, holdet fortætter deres gode form fra efteråret, der skulle gå 12 kampe før vi fik vores første nederlag som kom mod Stabæk, efter den kamp løb vi ind i et par kampe hvor vi ikke spillede godt og det gik ud over pokalturneringen, hvor vi tabte 2-1 til Stabæk igen, er ved at tro vi har en forbandelse på os når vi skal møde dem.
I ligaen har vi spillet 14 kampe og ligger pt nr 2 med 6 point op til Sogndal, og det forspring kunne have været på kun 3p, men vi valgte at tabe 1-0 til dem.


Taktisk.
Taktisk er der ikke sket noget specielt, de nye spillere har taget godt imod det taktisk og er faldet godt ind i måde vi spiller på.

Transfer.
Her er der sket lidt, har måtte sige farvel til min topscorer og assist konge fra sidste sæson, Sander Svendsen er taget videre og spiller nu for Inter som har købt ham for 10 Mio + div klausuler som gør at prisen kommer op på 38 Mio.
Björn Bergmann Sigurðarson er taget til Holland og PSV, havde ellers valgt ikke at ville af med ham, men da de kom og bød 30 Mio kunne jeg ikke sige nej, derudover er min målmand Andreas Linde taget til Tyskland og HSV.

Ind er der kommet 6 nye spillere 5 stk på kontrakt og en på leje, har haft fokus på at styrke offensiven allerede inden min topscorer blev solgt, da jeg følte at der ikke var brede nok i angrebet og på den offensive midtbane, her er Ashley Fletcher kommet ind for at styrke angrebet, på den offensive midtbane er Nikola Zivotic og Thomas Drage kommet ind.
På den centrale midtbane er Herman Stengel kommet til klubben for at styrke bredden og så er der kommet en forstærkning på venstre back i form af Birger Meling, som her i foråret har fået debut på det norske landshold, på målmands posten er Kjetil Haug kommet til på leje fra Manchester City.



« Seneste Redigering: 11 Apr 2017, 03:58 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #19: 11 Apr 2017, 03:38 »






Euro League 2017/18




Kvalifikation.

Rejsen i Euro League startede i 1. Kval runde hvor vi mødte KuPS fra Finland, her gik vi videre efter samlet 2-1 sejr, hvilket var meget heldigt.
2. kval runde mødte vi Linfield fra Nordirland, her begyndte vi at spille bedre og det endte med en 10-0 sejr, 3. kval runde bød på JK Nõmme Kalju fra Estland som også blev besejret 2-0 samlet.
I playoff runden måtte vi til Cypern, hvor vi skulle møde AS Omonoia Nicosia, første kamp på udebane gik Nikola Zivotic mål amok 4 mål og hattrick efter 36 min i en 5-1 sejr, retur kampen kørte vi stille og roligt hjem med en 1-0 sejr trods et rødt kort.



Gruppe J.

Vi er kommet i gruppe J, hvor jeg ser en lille chance for at få 2 pladsen, Leverkusen får lov til at rykke fra og så vil jeg kæmpe med Konyaspor og Sparta Prag.
Første kamp var mod Leverkusen på udebane og synes at 4-2 nederlaget var acceptabelt. Kamp nr 2 mod Sparta Prag endte med en 2-0 sejr så, de næste 2 kampe mod Konvaspor bliver afgørende.
« Seneste Redigering: 14 Apr 2017, 01:28 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #20: 14 Apr 2017, 01:49 »






Mestre 2017




Generelt.


Mesterskabet 2017 er nu afgjort med 2 kampe igen for mig og 3 kampe for Sogndal, fører jeg med 10p.
Vi afgjore mesterskabet mod netop Sogndal med en sikker 3-1 sejr, kampen startede godt og første store chance kom efter 3 min, hvor vi skulle have scoret, men nej efter 13 min spil fik Sogndal en omstilling og Mohamed Bangura scorede sikker med et lob over Kjetil Haug.
Dette fik mig til at give holdet en verbal skideballe af de store, med nogle ikke så pæne gloser.
Efter 22 min spil kommer der et indlæg fra venstre side over mod det bagerste rum af feltet, her kom Babacar Sarr løbene og headede bolden ind til 1-1.
10 min senere har Sogndal hjørnespark, som de vælger at sparke kort, min venstre back opsnapper bolden og sender den dybt til Nikola Zivotic, han tager den direkte tur ned og vinder 1 mod 1 duellen med Sogndals målmand og scorer til 2-1.
5 min senere afgøre vi kampen da Sogndals Bjørn Inge Utvik begår straffe mod Nikola Zivotic.
Den bare 19 årige Håkon Rekdal scorer sikkert til 3-1 og afgør mesterskabet.
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #21: 14 Apr 2017, 10:01 »

Det var helt vildt, så ringe Rosenborg har været.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #22: 14 Apr 2017, 21:54 »

Det var helt vildt, så ringe Rosenborg har været.

Ja det er jeg også meget overrasket over, men det gør mig da ikke så meget :-D
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #23: 14 Apr 2017, 22:58 »






December 2017




Generelt.
Så er den sidste kamp i den norske liga spillet, samt sidste gruppe kamp i Euro League. Det har været noget af en god sæson for holdet og klubben. Mesterskabet har gjort at flere spillere ikke er utilfredse og hvis man så tager vores dejlige 2 plads i Euro League gruppespillet med, så er spillerene blevet nemmere at holde på, dog er der stadig mange spillere som har tiltrækket sig noget opmærksomhed.
Europa har også været med til at skabe en god og sund økonomi i klubben, hvor den totale saldo ligger på ca 135 Mio, og det nye transferbudget ligger på 58 Mio hvilket ikke er så dårligt igen.

Truppen.
Inden sæson start mistede klubben 2 af deres bedste spillere fra forrige sæson, det betød at der skulle komme en ny mand som kunne lave mål og gerne mange, det samme på assist siden.
Første halvdel af sæsonen stod Marco Ramkilde for målene inden han i sommeres transfervindue tog videre, efter han var taget væk måtte en anden tage over og det gjorde vinter nyinkøbet Ashley Fletcher.
På assist siden var der hele 3 spillere som bød ind Nikola Zivotic, Birger Meling og den unge Tobias Svendsen til sammen har de lagt op til 32 mål.




Europa.

Spillet ude i Euro League har været super godt, kun 1 nederlag i gruppespillet og det var første kamp mod Leverkusen. Kampene mod Konyaspor var lidt nervepirrende, første kamp vandt vi sikkert 3-0 på hjemmebane og anden kamp blev til 0-0.
Efter denne kamp kunne vi selv afgøre om vi skulle videre, Leverkusen havde et godt forspring og Konyaspor skulle møde dem en gang mere ligsom os, og Sparta Prag var allerede ude af den kamp.
femte kamp var mod Leverkusen, her overaskede holdet mig endnu engang ved at hive et 1-1 resultat hjem efter en kanon kamp. Sidste kamp mod Sparta Prag blev kørt hjem med en 2-0 sejr.

Rejsen
Rejsen går nu videre, og lige pt er der ikke nogle jobs i Danmark, Sverige eller Finland, men mon ikke der snart sker noget da den Finske og Svenske liga er færdigspillet og snart begynder på sæsonen 2018. I Danmark er der en lille mulighed i det Sønderjyske ligger anden sidst og Claus Nørgaards jobstatus er meget usikker.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse # Djurgårdens IF
« Svar #24: 15 Apr 2017, 21:49 »







Mød Djurgårdens IF




Generelt.

Jobbet hos Molde FF blev opsagt den 21/12/2017, så klubben kunne nå at finde en ny mand til at overtage inden den nye sæson ville starte, Molde valgte
Eirik Bakke som var træner for Sogndal Fotball.

Jeg havde regnet med at Sønderjyske ville fyre deres træner, men det gjorde de ikke, og i Finland var FC Inter´s træner også usikker, men de valgte også ikke at give ham en fyreseddel.
Det skulle gå helt ind til midten af maj måned, inden der kom en fyring, og det sket i Sverige dagen efter Djurgården havde spillet udafgjort mod Hammarby.












Djurgården har ikke haft deres bedste sæson, selvom de startede med at vinde deres første kamp 2-1, men siden den kamp skulle der gå 15 kampe inden deres anden sæson sejr kom i hus.
Sejren kom Onsdag den 11/07/2018 ca. 33 dage efter min ansættelse i klubben og min anden kamp i træner sædet, da jeg kom til klubben havde de 7p og lå sidst i Allsvenskan.

Ved min ansættelse var klubben kun interressret i om at undgå nedrykning, hvilket jeg mente ikke ville være noget problem.
Starten har også været næsten perfekt 4 kampe og vi har skrabet 10p in på kontoen og er rykket væk fra diretke nedrykning.


Transfer.
På transfer siden har jeg hentet 2 spillere Mikael Uhre og Kingsley Sarfo og så er der blevet lejet nogle spillere ud, med købsklausuler.
Regner ikke med at der sker det helt store på transfer fronten, har nogle spillere som jeg gerne vil have lejet ud og en mulig central midt som jeg gerne vil have til klubben.


Pokalskabet.
Djurgården IF´s historie i 00´erne er at de har vundet det svenkse mesterskab 3 gange og senest i 2005 og de har ikke vundet en pokal siden, i 2013 tabte de pokalfinalen til IFK Göteborg.
« Seneste Redigering: 16 Apr 2017, 02:30 af szukizek » Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #25: 17 Apr 2017, 07:38 »

Ja det er jeg også meget overrasket over, men det gør mig da ikke så meget :-D
Kan jeg lokke dig til at vise fortælle hvordan Jacob Rasmussen gjorde det for Rosenborg?  Cool
anyway, tillykke med mesterskabet, held og lykke i det svenske, jeg følger stærkt med!
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #26: 17 Apr 2017, 17:02 »

Kan jeg lokke dig til at vise fortælle hvordan Jacob Rasmussen gjorde det for Rosenborg?  Cool
anyway, tillykke med mesterskabet, held og lykke i det svenske, jeg følger stærkt med!

Det vil jeg da lige kigge på senere i aften
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse #Molde #Djurgårdens IF
« Svar #27: 18 Apr 2017, 10:36 »

Spændende med Djurgården!.. Smiley En klub der ikke for så mange år siden var at finde i den rigtige halvdel af tabellen, og kæmpede med om metal. Det ser dog ud til at det er en lidt anden opgave du er kommet på, men det gør det kun så meget mere spændende at se om du kan klare det! Smiley Det bliver godt at se om Uhre kan klare sig på svensk grund! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse #Molde #Djurgårdens IF
« Svar #28: 18 Apr 2017, 16:20 »

Spændende med Djurgården!.. Smiley En klub der ikke for så mange år siden var at finde i den rigtige halvdel af tabellen, og kæmpede med om metal. Det ser dog ud til at det er en lidt anden opgave du er kommet på, men det gør det kun så meget mere spændende at se om du kan klare det! Smiley Det bliver godt at se om Uhre kan klare sig på svensk grund! Smiley

Ja klubben har gode faciliteter og en god ungdoms afdeling, for ikke at glemme tele 2 deres stadion såå alt er klar lagt for at klubben kan være med i toppen.
uhyre er starte som lyn og torden med 8 kampe og 6 mål :-)
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse #Molde #Djurgårdens IF
« Svar #29: 22 Apr 2017, 13:53 »







November 2018




Generelt.

Nedrykning var ikke et tema og var ikke et ord på mine eller tilhængernes læber, det ville være en fiasko hvis en klub af den størrelse som Djurgårdens IF er, skulle rykke ud af Allsvenskan.

Mit job blev at få vendt deres krise og sikre at klubben ville blive der hvor de hørte hjemme, da jeg tog jobbet havde jeg mine små tvivl om truppen var god nok til at kunne begå sig på det niveau, derfor blev truppen gennemgået fra top til tå og de spillere som ikke kunne bruges er blevet sendt på fri transfer eller blevet sat til salg.

Denne sæson kan Djurgårdens IF fans kalde for de to modsætninger, første halvdel gav dem 11p og mange nedture hvor anden halvdel gav dem 24p og nogle gode opture hvor vi faktisk kun tabte til Malmø FF, som gik hen og vandt mesterskabet.
Hammarby og Jakob Michelsen var de nærmeste forfølgere, men mod slutningen fik de gummiben og sikrede sig kun 8p i de sidste 6 kampe.



Her i pausen vil der komme en enkelt eller to nye spillere og så håber jeg at vi kan holde på Papagiannopoulos, Karlström og de to ny indkøb fra sommerens transfer vindue Sarfo og Uhre.
Uhre har blæst den svenske liga omkuld ved at lave 12 mål i 12 kampe, han ender med at få en 5 plads på topscorer listen.

Her til sidst må klubben sige farvel til en af de store svenske spillere, 36 årige Kim Källström har valgt at han ligger støvlerne på hylden efter denne sæson, klubben siger et stort tak for hans 3 sæsoner i klubben, hans internationale erfaringer har hjulpet de unge spillere meget i klubben.
« Seneste Redigering: 22 Apr 2017, 14:12 af szukizek » Logged


Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010