home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 403 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2017
| | | | |-+  En Nordisk Rejse #Molde #Djurgårdens IF
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: En Nordisk Rejse #Molde #Djurgårdens IF  (Læst 24272 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
En Nordisk Rejse #Molde #Djurgårdens IF
« : 01 Apr 2017, 20:36 »




Velkommen


Mit bidrag til dette års blogkonkurrence, bliver et save hvor jeg, vil prøve at opnå succes i de nordiske ligaer. Her vil jeg prøve at vinde mesterskab samt pokal på max 3 sæsoner i den Danske, Norske, Svenske og Finske liga, og derudover gøre en god figur ude i det store europa.
Planen er at jeg så snart målet er opnået, siger mit job op og søger job i et nyt nordisk land, hvis jeg er i en klub mere end 1 sæson, så skal der fra sæson 2 være plus på transfer siden.

Jeg er stor fan af, at et hold har et specielt spil koncept at spille ud fra, og derfor vil jeg prøve at spille samme type og med samme taktik i alle klubber jeg kommer til at være træner for.

Håber at i vil følge mig på denne rejse, der vil komme mellem 2-4 updates pr uge, og de vil primært indeholde en halvsæson.



Klubberne

    - Sommer 2016
    - Sommer 2017
    - Mestre

- Djurgårdens IF
    - Sommer 2018
    - Juli 2019




Taktik og Filosofi

Jeg er en stor tilhænger af, trænere og managere, som sætter deres præ på hvordan de gerne vil spille fodbold.
Spørgsmålet hvordan skal fodbold spilles ? tror jeg ikke man kan finde noget svar på, nogle vil have deres fokus på det defensive og andre på det offensive, dertil kommer også dem som har fokus på pres og genpres.
Det næste er om man spiller med mange korte afleveringer eller de mere direkte, og for ikke at glemme lange bolde. Der findes mange muligheder så mange at man skulle tror fodbold er raketvidenskab.

Jeg har besluttet mig for at spille kontrolleret pres fodbold med genpres, genpres for mig betyder at jeg gerne vil have mine spillere til at erobre bolden tilbage, efter de har mistede den, dog ikke mine centrale forsvars spillere da de helst gerne skal holde deres position så de ikke efterlader huller bag dem.

Det generelle pres, her vil jeg ikke have spillerene til bare at presse for at presse, nej der skal være en plan med presset, hvornår begynder vi at presse og hvornår holder vi lidt igen.
Tanken er at presset skal være på bolden, altså den mand der har den for at fremtvinge en fejl ved modstanderne, har valgt at ligge presset på midten af banen, i det mange kampe vindes, ved netop at kunne kontrollere midtbanen.

Pres og genpres af spillet, men hvad så når man har bolden, her har jeg valgt at spille lidt mere behersket, i det jeg gerne vil have bolden og kontrollere den, men det skal ikke bare være bold skubberri, nej for at skabe chancer bliver man nød til at sætte bolden på spil, ved at være direkte og turde at tage en chance i offensiven, så
det handler om at finde en balance, som gør en utilregnelig.

Har 3 forskellige formationer, som jeg køre med, de har alle 3 samme holdinstrukser, og spille instrukser.


« Seneste Redigering: 30 Apr 2017, 22:16 af szukizek » Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #1: 02 Apr 2017, 09:45 »

 Spændende projekt.. Glæder mig til at følge med i det.

Har du nogen målsætninger om at komme til at træne nogen af de nordiske landshold ved siden af?
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #2: 02 Apr 2017, 10:07 »

Spændende projekt.. Glæder mig til at følge med i det.

Har du nogen målsætninger om at komme til at træne nogen af de nordiske landshold ved siden af?

Ikke som målsætning lige pt. Men vil da ikke afvise tanken om at være landstræner.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #3: 02 Apr 2017, 11:42 »

Lækkert med en challenge inde i blogkonkuencen - God start og jeg er helt sikkert med på sidelinjen og håber du kan nå så langt som muligt på denne måned! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #4: 02 Apr 2017, 21:01 »



Molde FK


Så er første hold og nation fundet, valget er faldet på Molde FK, en klub som har vundet det norske mesterskab 3 gange i klubbens historie.
Senest klubben vandt var i 2014 hvor klubben kunne fejre the Double, i det de også vandt pokalturneringen over Odd, så her har jeg en god change for at skabe noget godt, og sikre klubben flere pokaler til pokalskabet.

I sæsonen 2015 endte klubben på en 6 plads, og dermed er de ikke med i Europa i 2016, lidt en skuffende sæson efter at man har vundet mesterskabet, dog blev dette overskygget af at klubben endte i knockout runden, i Euro league, efter man nuppede 1 pladsen i gruppespillet foran Fernebahce og lod Ajax og Celtic tage pladserne som 3 og 4.

Jeg overtager Manager sædet fra en af klubbens ikoner Ole Gunnar Solskjær.

Truppen ser lidt tynd ud i det offensive så her skal der en enkelt eller to ind.
Midtbane mangler derimod ikke, klubben har mange centrale midtbanespillere, men også mange centrale forsvars spiller, her bliver der også noget udskiftninger, men ikke nødvendigvis slag idet, det er nogle unge spillere som godt kunne spille førsteholds bold om en sæson eller to.


« Seneste Redigering: 10 Apr 2017, 16:36 af szukizek » Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #5: 03 Apr 2017, 13:26 »

Held og lykke med Molde, de har en spændende trup til at tage kampen op mod Rosenborg og den danske trio.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #6: 03 Apr 2017, 14:52 »

Held og lykke med Molde, de har en spændende trup til at tage kampen op mod Rosenborg og den danske trio.

Mange tak, er faktisk overrasket over hvor jævnbyrdig den norske liga er, hvilket faktisk har gjort det save her mere sjovt at spille end jeg havde regnet med.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #7: 03 Apr 2017, 22:47 »



Taktikkerne


Hvis der er nogen som skulle være interesseret i, at afprøve mine taktikker, så kan i hente dem her.
3 stk Taktikker I kan læse om mine tanker på hvordan taktikkerne gerne skulle virke her der kan komme små justeringer, men det bliver mest på spiller instruktionssiden.
Har også været inde og lave instruktioner til hvordan vi håndtere modstanderne.


« Seneste Redigering: 11 Apr 2017, 04:16 af szukizek » Logged


QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #8: 04 Apr 2017, 14:04 »

Kan godt lide du har taget dine taktiske overvejelser med.

Glæder mig til at følge Molde, og se hvor du eller kommer hen Smiley
Er sikker på du nok skal klare den med Molde.
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #9: 04 Apr 2017, 16:25 »

Kan godt lide du har taget dine taktiske overvejelser med.

Glæder mig til at følge Molde, og se hvor du eller kommer hen Smiley
Er sikker på du nok skal klare den med Molde.

Er faktisk blevet meget overrasket over, klubben der er god økonomi og de har en god ung trup.
Første update kommer senere i aften.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #10: 04 Apr 2017, 23:23 »



Sommer 2016


Generelt.
Molde en klub med mange unge spillere, og det kan ses på resultaterne. Vi er løbet ind i mange dumme 1-0 nederlag hvor vi faktiks styrer kampen, men personlige fejl og koncentrationssvigt og sammen med at taktikken ikke var helt på plads, gik det udover point høsten.
Det ser dog bedre ud her sidst på forårs sæsonen hvor holdet havde en lille stime på 5 sejre i træk 3 i ligaen og 2 i pokalen.
Brugte også de første 3-5 kampe på at finde den bedste start 11, og hvor de forskellige spillere spiller bedst.



Taktisk.
Taktikken er stadig det samme, hvor jeg gerne vil spille med et højt pres på modstanderne, så de ikke får lov til at bygge spillet op nedefra,
dette gør at mine spillere har været meget belastet fysisk, og heldigvis er jeg sluppet fra skader på den baggrund. Taktikken har givet nogle gode resultater og et stort plus, som jeg ikke regnede med at at i næsten 75 % af mine kampe har haft over 60 % boldbesiddelse og ekstremt mange afleveringer, det sammen med et gnm på ca 115 km løb pr kamp er jeg meget tilfreds med, det eneste der mangler er mål og overblik i det defensive.

Transfer.
Er kommet til det store transfer vindue, hvor stort set alle andre klubber holder sommerferie, og der har været bud efter mine spillere. Indtil videre har 3 spillere forladt klubben Frederik Brustad er taget til Dukia Prague, dette var et planlagt salg idet han ikke passede ind i truppen, Eirik Hestad og Joona Toivio er de 2 sidste, valgte at sælge Toivio fordi han gerne ville til en større liga og derfor ikke var interreseret i at forlænge sin kontrakt, Hestad ville jeg gerne have beholdt men synes 10 mio var et rimeligt godt salg.
I Feburar kom der 3 nye spillere ind til at styrke bredden i forsvaret, midtbanen og angrebet, indtil videre er der ikke købt spillere til førsteholdet her i sommertransfer vinduet, men der er kommet 3 unge gutter som jeg regner med hurtigt kommer på holdet.


« Seneste Redigering: 10 Apr 2017, 16:37 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #11: 06 Apr 2017, 20:29 »



November 2016


Generelt.
Første sæson er overstået og ja, der er sket lidt med truppen, der er kommet mere styr på taktikkerne, i det holdet har spillet flere kampe og det har hjulpet, men men men 2 kampe efter sidste update blev jeg kaldt til møde med bestyrelsen, som var utilfredse med klubben præstationer, dette gave jeg dem ret i og bad dem om en måned til at rettet op på tingene.
De næste 8 kampe var næsten perfekte 22 p og en målscore på 15-3 plus 2 pokal kampe begge endte med sejre hvilket gjorde at vi tog den ene billet til pokal finalen.
Vi endte på en meget imponerede 2 plads, som jeg synes er godkendt efter en meget dårlig sæsonstart, men vi fik da en pokal i hus idet vi vandt pokal finalen 4-2 mod Lillestrøm.
Anden halvdel af sæsonens glæde skal noget af det tilskrives Sander Svendsen og Björn Bergmann Sigurðarson begge spillere har spillet kanont godt nærmest til perfektion, tror det bliver svært at holde på begge til næste sæson.



Transfer.
På transfer siden er der ikke sket så meget, har brugt ca 14 Mio og fået ca 12 Mio ind, dette kan også se på økonomien i klubben, den ser rigtig fin ud med et godt plus på bundlinjen.



« Seneste Redigering: 10 Apr 2017, 16:37 af szukizek » Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #12: 07 Apr 2017, 08:17 »

Imponerende at du har holdt på Sander Svendsen, synes jeg.. Han plejer i mine saves at blive solgt til en af de større klubber i Europa, allerede i første transfervindue, så flot at du har spillet en hel sæson med ham allerede..  Smiley

Ærgeligt at det ikke blev til en sejr i ligaen, men ja som du selv skriver, så var det ikke just prangende til at starte med. Vigtigt trods alt at slutte med en pokaltitel og hvad der må betyde en tur i en turnering ude i Europa! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #13: 07 Apr 2017, 16:31 »

Imponerende at du har holdt på Sander Svendsen, synes jeg.. Han plejer i mine saves at blive solgt til en af de større klubber i Europa, allerede i første transfervindue, så flot at du har spillet en hel sæson med ham allerede..  Smiley

Ærgeligt at det ikke blev til en sejr i ligaen, men ja som du selv skriver, så var det ikke just prangende til at starte med. Vigtigt trods alt at slutte med en pokaltitel og hvad der må betyde en tur i en turnering ude i Europa! Peace

Ja han var også meget efterspurgt i sommerens transfer vindue, kan da også afsløre at jeg har solgt ham nu lige inden sæson start, for en meget god pris  Smiley
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En Nordisk Rejse
« Svar #14: 09 Apr 2017, 10:43 »

Jeg håber du får mere gang i denne blog. Indholdet er ganske fint og spillet mål er noget man gerne vil følge. Jeg ville dog råde dig til at læse en grafik guide eller to. For med simple fif kunne du få et langt federe udtryk på bloggen. Den lidt ringe kvalitet i billeder, der har en forkert størrelse og dermed bliver skævvredet kunne nemt løses. En ramme på billeder kunne også hjælpe. Det er faktisk pisse nemt hvis man lige bruger lidt tid på en guide.

Personligt ville jeg hurtigt falde fra, da grafikken ikke emmer af umage hvilket er æv, for indholdet fejler skam ikke noget.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010