home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 376 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Hvor meget kan en klub udvikles??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hvor meget kan en klub udvikles??  (Læst 1880 gange)
Chel11
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Hvor meget kan en klub udvikles??
« : 19 Dec 2016, 03:15 »

Hey drenge
Jeg overvejer at starte et save med en mindre klub evt. i 1 division eller en et bund hold i Sverige eller Norge.
I så fald, hvad er muligheden for at udvikle sådan en klub (tænk Roskilde).
- hvor god en økonomi kan man opbygge sammenlignet med f.eks. BIF FCK
- hvor lang tid vil vil det tage at skabe en økonomi og etablere sig i suppen?
- vil man på sigt kunne tiltrække bedre spillere, hvis man kommer i superligaen eller er det begrænset, hvor meget du kan få klubbens omdømme vil stige?
- hvor lang tid tror i det vil tage at vinde superligaen og gøre en god figur i Europa med et hold som Roskilde eller måske Fredericia

Er der nogen der har prøvet småklubber?
Tak på forhånd
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvor meget kan en klub udvikles??
« Svar #1: 19 Dec 2016, 10:52 »

Efter egen erfaring (jeg spiller stort set kun hvor jeg tager en lille klub og bygger den op) og med udgangspunkt i Roskilde, ville jeg skyde på at du kan slå FCK på alle punkter på under 10 år. Hvis du hurtigt kommer i Europa og rykker op i første sæson, kan det vel gøres på 7-8 år. Hvis du ikke bliver overtaget vel og mærke.

Afhængigt af dine resultater, men også indkøbspolitik, kan du konsolidere dig i Superligaen i løbet af 1-4 år. Hvis du køber ungt og billigt ind, men samtidig formår at kvalificere dig til Europa i 1. eller 2. sæson, og kan du bruge succesen på at kvalificere dig året efter, så er økonomien allerede fantastisk. Både præmiepenge og ikke mindst stigende penge fra ligaen, og bedre sponsoraftaler hjælper.

Omdømmet er hæmskoen. Smiley oprykninger er ikke altid nok, spiller pt. med Pau FC i toppen af Ligue 2 men jeg har omdømme som midten af National...

Men det hele falder jo mere eller mindre tilbage på dine taktiske evne. Med den rette taktik - og lidt held - kan du sagtens risikere at rykke op og vinde pokalen i første sæson, og så er vejen lagt, men hvis du kun lige rykker op i 2. sæson for så at rodde rundt i bunden - hvilket jo ville være realistisk - så tager det lang tid at blive etableret

Men kast dig ud i det. At spille med mindre klubber er super frustrerende til tider, men når det lykkes er det så meget federe Wink

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvor meget kan en klub udvikles??
« Svar #2: 19 Dec 2016, 11:18 »

Nu havde jeg selv et langt save med Roskilde sidste udgave, og jeg fandt det yderst sjovt. Men som 22 siger, så kommer det an på hvordan du griber det an.

Personligt hentede jeg primært (80-90% af spillere) fra Skandinavien, hvilket jeg synes var sjovere og mere realistisk. Det betød dog også, at udviklingen gik langsommere, fordi der ikke var mange billige unge folk, som kunne sælges videre for stor profit (Som man kan med flere Østeuropæere, Sydamerikanere osv.). Mit omdømme steg ikke meget - Men nu lavede jeg heller ikke super resultater, og var hyppigere i Nedrykningsslutspil end i Mesterskabsgruppen. Økonomien var meget afhængig af placeringen i Superligaen, men overall var det et pisse sjovt save.

Men der er mange måder at gribe det an på, og selvom du ikke skulle komme i Europa i de første sæsoner, så havde jeg stadig et spændende save, så vil helt klart anbefale dig at give det et skud, hvis du overvejer det.
Logged

Chel11
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hvor meget kan en klub udvikles??
« Svar #3: 19 Dec 2016, 11:56 »

Ok, mange tak Smiley
Jeg gir det et go, kan være jeg poster efter 1 sæson, så jeg kan få nogle råd Opstemt
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010