home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 352 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC  (Læst 12283 gange)
Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« : 09 Dec 2016, 17:18 »

[img][/img]

Med udgangspunkt i den sjove/hårde challenge jeg har fået af Wester, så starter jeg en mini blog omhandlende mine formentlig mange år i Haarlem-Kennemerland FC.

Min challenge går ud på følgende:
Ruud Gullit startede sin professionelle karriere i HFK Haarlem. Klubben måtte dog dreje nøgle om og mistede sin professionelle status men genopstod på amatørniveau, som en fusionsklub og hedder nu Haarlem-Kennemerland FC. Klubben befinder sig på 9. niveau i det hollandske ligasystem. Dit mål er, i samarbejde med din store helt Ruud Gullit, som er formand for klubben, at få klubben tilbage til sin professionelle status. Når det sker skal du tage næste skridt og vinde det hollandske mesterskab, som klubben gjorde tilbage i 1946.

Det er første gang jeg nogensinde starter et spil så langt nede, så jeg er lidt på bar bund, det er naturligvis ganske sjovt og hyggeligt at man kan forsøge at lokke, alle de rivaliserende klubbers topspillere over til det skønne Haarlem, men det er satme også frustrerende, når en eller anden møghund af en klubformand, fra en anden klub, forsøger at nappe en af mine 3-4 gode spillere.
Men sådan er livet vist bare i det vilde vesten og åbenbart også i de nedre hollandske rækker…  Smiley



Klubben er naturligvis så amatøragtig som den kan være, men i og med vi ikke har nogle udgifter som sådan, så laver vi et fint overskud på ca. 25.000 kr. hver mdr. Her er skam også et fint stadium med plads til 3.000 ellevilde tilskuer, pt. er der dog kun ca. 125 til hver kamp, men det skal nok stige som jeg flyver op gennem rækkerne.

Jeg har åbnet sæsonen med en offensiv 343 opstilling, og indtil videre har det været en succes, efter 10 runder er vi nr. 3 (De 3 bedste rykker op) med 5 4 1 og en målforskel på +13.

* haarlem kennemerland-873x270.JPG (25,93 KB - hentet 274 gange.)
« Seneste Redigering: 15 Dec 2016, 11:26 af Guti14 » Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #1: 09 Dec 2016, 17:46 »

Hvordan kommer du fra 3. til 2. bedste række? Er Jupiler ligaen ikke låst mht. op- og nedrykning? Smiley
Logged

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #2: 09 Dec 2016, 18:43 »

@22
Umiddelbart står der i spillet, af den bedste fra 3. bedste række, ryger op i Jupiler ligaen.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #3: 09 Dec 2016, 18:53 »

Kan læse på wiki at der er krav om bl.a. antal professionelle spillere, stadion og forretningsplan - spændende at se om, og evt. hvordan det er implementeret. Det virker en smule elitært Peace 

Men held og lykke, det er et spændende projekt du har fået på nakken  Wink
Logged

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #4: 09 Dec 2016, 18:56 »

Haha... jeg brænder satme sammen, hvis der er en bug i systemet så man ikke kan komme op, når den tid kommer :-)
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #5: 12 Dec 2016, 08:56 »

Held og lykke med projektet Smiley Vil følge med, hvis der er nogle gode updates!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #6: 13 Dec 2016, 11:02 »

[img][/img]

Så blev jeg færdig med sæson 2

26 kampe gav 19 sejre og kun 3 nederlag – Spillet lider pt. af, at det synes alt for let at begå sig i de mindre divisioner. Men det bliver forhåbentligt svære når jeg kommer længere op i systemet.

Det er stadigvæk det vilde vesten når det gælder spillere til ens trup.. jeg kan lave en aftale med en spiller om onsdag og så ankommer han torsdag.. så langt så godt, men allerede fredag får han en henvendelse fra en klub der er mere interessant og så er han smuttet.. Det besværliggør naturligvis alt lyst til at gå i dybden med de enkelte spillere.

Nå men det korte af det lange, så er jeg nu at finde i den 7. bedste række og klubben har meddelt mig at de vil forsøge at lave et nyt stadium – tilmed har de meddelt at vi nu er at betragte som en semi professionel klub.. dog kan jeg stadigvæk ikke lave kontrakter, men nu kan jeg i det mindste tilbyde spillerne et par hundrede kroner for at spille kampe :-)

PT. får jeg banket en sæson af på et par dage, så jeg vender snart tilbage.

* 78fd64296f34d108bfb6162d4648a56d.jpg (64,71 KB - hentet 217 gange.)
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #7: 13 Dec 2016, 12:40 »

God start!
Logged


Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #8: 15 Dec 2016, 11:35 »

Så blev 7. og 6. bedste række også vundet, dog begynder det at blive lidt svære.. I denne sæsons 26 kampe, blev det til 17 6 3 og plus 31 i målscore, og nr. 2 var af point.

Det er det samme cirkus mht. spillerene, de fiser ind og ud af døren. Jeg ligger nærmest på min grædende knæ foran bestyrelsen hver måned og håber på en proff status.. men lige meget hjælper det.

Tilskuersnittet er nu på 220, så det vokser stille og roligt.

[img][/img]

* 7697808.jpg (1540,35 KB - hentet 181 gange.)
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #9: 16 Dec 2016, 07:34 »

Hehe! Så er du ved at nærme dig de sjove divisioner. Så må den Semi Pro status snart komme!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #10: 19 Dec 2016, 10:24 »

Ahhrr... jeg er så hidsig .. har mest lyst til at hamre Gullit et par varme lussinger.. men det er nok bedst ikke at gøre det.

Grunden er naturligvis at jeg STADIGVÆK ikke må lave kontrakter.. skønt vi blæste igennem 5. bedste division (Det vil sige at vi var møgheldige og var i overtid 3 gange) og nu befinder os i 4. bedste række.

Det er en helt anden modstand vi møder her, især mht. økonomiske kræfter. Over halvdelen af holdene har kontrakt på deres spillere, af de 18 hold har jeg klart mindst tilskuere på stadion .. mit snit er lige over 200 hvor der f.eks. er 10 klubber som har over 1.500 i snit.

Men jeg kæmper og forsøger at hamstre spillere fra rækkerne nedenunder, og håber naturligvis at jeg får en julegave i form af muligheden for kontrakter.
Logged

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #11: 22 Dec 2016, 23:22 »

Håber der er nogen der kan hjælpe her.. der er første gang jeg spiller med en *ekstra* database.. Kan det være den der er skyld i at man ikke optjener nogle point til Pointtavlen.

Og meget underligt, så deltager jeg pludselig ikke i den hollandske pokalturnering, hvilket er en katastrofe rent økonomisk. Er der nogen der har prøvet det før?
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #12: 23 Dec 2016, 11:42 »

Tja, det er vel risikoen med hjemmelavede databaser. Prøv at spille en sæson videre, måske kommer den igen Smiley
Logged

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #13: 27 Dec 2016, 10:11 »

Alt i alt så går det ganske fint med spillet på banen, jeg er blevet et sub top hold i 3. bedste række, og der er åbent op for deltidskontrakter og det har hjulpet gevaldigt på truppen. Jeg har tilmed lavet mit første salg til 400K, med en klausul på 40% af næste transfersum .. så jeg håber på at han bliver en stjerne :-)

Til gengæld er deer sorte sorte skyer over økonomien, for det første har vi bygget et nyt stadium med kun 625 pladser.. det levner bestemt ikke mange muligheder for en økonomi som løber rundt.

Det kunne så blive reddet af bare 1-2 sejre i pokalturneringen, men der deltager jeg stadigvæk ikke.. det er virkelig en katastrofe, da jeg har svært ved at se at jeg nogensinde, kan komme i betragtning til en proff status, uden de penge som skulle komme derfra. (alene en 1.runde sejr iu pokalturneringen giver 200K)
Logged

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min personlige challenge: Haarlem-Kennemerland FC
« Svar #14: 03 Jan 2017, 09:24 »

Så er der lidt nyt herfra, igen er det både godt og skidt ;-)

Det gode er, at jeg har etableret mig som et solidt midterhold i Jupiler league (Næstbedste række) og bør kunne komme i betragtning til en oprykning inden for et par år. Samtidig er jeg også blevet en professionel klub og kan hermed lave kontrakter op til 3 års varighed, det er et kæmpe plus naturligvis og har givet mig lidt tror på at det kan lykkes igen.
Min økonomi er ganske fin, men det skyldes ene og alene de 18 mio. som jeg får i TV penge hvert år, fik jeg ikke dem, så ville jeg have 11 mio. i underskud hvert år… Så jeg er meget lykkelig for de TV penge.

Udfordringerne er der dog stadigvæk en del af: Mit stadium er kun på de samme 625 pladser, det er en mindre katastrofe. til sammenligning er det samlede gennemsnit i rækken på 5.434 tilskuer til hver kamp. En gang har bestyrelsen sagt ja til at udvide til 801 pladser, men halvvejs i byggeriet, så sagde byrådet pludselig nej alligevel og det måtte afbrydes.
Pokalturneringen deltager jeg ikke i, det må næsten være en fejl i den database som jeg spiller med.
Ydermere er spillet begyndt at crashe ret ofte, det gjorde bl.a. at jeg næsten mistede en hel sæson, det var satme irriterende. Så nu er jeg begyndte at save manuelt efter hver uge, ikke noget som er besværligt, men lidt tidskrævende og irriterende.

Lidt forskellige stats:
Kontinental Pro-licens
Omdømme 40%
306 kampe – 155, 87, 64
Målscore 528 – 349
Fuldtidskontrakt på 21.000 kr./måned
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010