home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 233 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM 17 - Computertråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: FM 17 - Computertråden  (Læst 26670 gange)
Søndergaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
FM 17 - Computertråden
« : 28 Nov 2016, 09:59 »

Hej,

Som nogle måske læste herinde står jeg i den kedelige situation at min kære MacBook er stået af - dette betyder også at min træner-karriere er sat på en højst uønsket pause.

Min første tanke var at købe den nye MacBook Pro, men da jeg har fået stillet arbejdescomputer m.v. til rådighed, skal den nye computer alene være til FM-brug.

Mine eneste krav er egentlig at den er i størrelsen 13-14" og ikke har den vildeste anskaffelsespris.


Jeg har kigget på denne:

Intel® Pentium® N3710 Quad Core Processor
4GB RAM
128 GB Flash harddisk
Intel® HD Graphics
14" Full HD LED skærm (1920x1080)
AC WiFi og Bluetooth
USB 3.0, USB 3.1 Type C, HDMI og SD kortlæser
Windows 10

Hvad siger i? Eneste tanke jeg har er om CPU'en er holdbar til manager??
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #1: 28 Nov 2016, 14:49 »

Det kommer til at gå langsomt og nok med en smule hakken i kampene - med de specs du lister.

Hvad er dit budget, og kan du leve med en gammeldags harddisk?

Derudover sætter det nogle begrænsninger, at den ikke må være 15"
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #2: 28 Nov 2016, 14:54 »

Jeg står med en laptop jeg skal sælge videre.

Hvordan renser jeg den, så den er god som ny. Der skal jo helst ikke være nogle spor efter mig når den sælges videre.

Link til en guide ville også være super fint !
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #3: 28 Nov 2016, 19:45 »

Har kigget lidt på denne Dell som tidligere vist:

http://www.dell.com/dk/p/inspiron-13-5368-2-in-1-laptop/pd?oc=cn53601&id=57b2bc28-6671-44eb-8a61-ae59a07a6d10&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1

- Intel Core i3 6100U
- 4gb Ram
- 500GB HDD
- Windows 10

Der er 12% hvilket betyder den kan fås for ca. kr. 4k.

CPU går lige an. men 4 gb ram er IMO alt for lidt og kombineret med en HD af den sløvese slags så vil jeg finde et andet alternativ - derudover så er vil det indbyggede gfx kort æde af din ram mængde - så nej det er ikke en god løsning Peace

Hvad tænker folket om denne?
Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #4: 28 Nov 2016, 19:51 »

Haha...

Hvad siger du til stats'ne på Dell pc'en?

Dur ikke  Peace Elendig HD for få ram og intet gfx kort - IMO er dette et af de bedste tilbud pt hvis der skal kunne games FM

https://www.komplett.dk/product/899753/pc-tablets/pc-baerbar/alle-baerbare/lenovo-ideapad-510-156-full-hd-mat#
Logged

YNWA

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #5: 28 Nov 2016, 21:14 »

Jeg kiggede lidt videre inde på Komplett og fandt en langt mere spændende laptop..

Med disse stats:

Lenovo E31-80 13.3" HD

Core i5-6200U, 8GB RAM, 128GB SSD, Windows 10 Home

til kr. 4.299.-

den virker indbydende


Ikke noget jeg ville anbefale ikke nogen dedikeret gpu bevares du siger du ikke har behovet men fraråde det vil jeg nu alligevel.
Logged

haneman
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #6: 06 Dec 2016, 19:57 »

Hej.

Står og skal have ny bærbar, håber i kan hjælpe:)

Har kigget på den her http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXGDZED022/acer-aspire-e5-15-6

Skal kun bruge den til fm17, er det noget der kan bruges, og med nogenlunde hastighed?

Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #7: 07 Dec 2016, 11:21 »

Hej.

Står og skal have ny bærbar, håber i kan hjælpe:)

Har kigget på den her http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXGDZED022/acer-aspire-e5-15-6

Skal kun bruge den til fm17, er det noget der kan bruges, og med nogenlunde hastighed?


Den er ganske fin til at kører fm


Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #8: 07 Dec 2016, 11:23 »

Jeg står med en laptop jeg skal sælge videre.

Hvordan renser jeg den, så den er god som ny. Der skal jo helst ikke være nogle spor efter mig når den sælges videre.

Link til en guide ville også være super fint !

Nogen der kan hjælpe mig her?

Jeg kan nævne det drejer sig om en laptop med Windows 10
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #9: 07 Dec 2016, 13:43 »

Nogen der kan hjælpe mig her?

Jeg kan nævne det drejer sig om en laptop med Windows 10

Tænker du et program der sletter ALT?
Så er det nok sådan noget her du er ude i https://www.lifewire.com/how-to-wipe-a-hard-drive-2624527, hvor det mest anbefalede program er DBAN
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #10: 07 Dec 2016, 18:45 »

Det kunne dog være godt med nogle gode bud på bærbar til fm.

Jeg vil i hvert fald fraråde msi, har haft 2 siden sidste år og den første var til reperation 4-5 uger inden den blev krediteret. Jeg valgte så at tro det var et enkelt stående tilfælge men min nr 2 msi havde igen problemer med en for varm cpu plus en blæser der stikker helt af.

Jeg vil derfor anbefale at folk der kun spiller fm og ikke nogle alt for krævende spil skal lade være med at købe gamer bærbar eller i hvert fald msi modeller. Problemet er msi yder stadig maksimalt selvom det "kun" er fm. Men det betyder så også bare blæseren kører meget højt hele tiden, og det tager bare virkelig den gode oplevelse fra at spille manager hvor der sjældent er lyd nok til at overdøve lyden fra blæseren.

Men vil da meget gerne høre hvad folk meninger og ideer er, og hvad de selv har af laptop og kan anbefale.
Hvis jeg får min msi krediteret hvilket jeg håber på, så går jeg faktisk at overvejer at købe stationær efter mine dårlige oplevelser med bærbar.

Har hørt acer aspire eller lenovo thinkpad skulle være gode men igen ved ikke om de også har meget larmende og kraftfulde blæserer..   
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #11: 07 Dec 2016, 20:59 »

Jeg har selv en bærbar Packard Bell som jeg for ikke så lang tid siden fandt ud af blev købt i august 2012 og den trækker fortsat FM, dog knap så hurtigt som tidligere. Smiley

Min bror har en bærbar Lenovo (ved ikke hvilken model) og den er endnu bedre end min, dog også noget nyere.

Jeg er rigtig godt tilfreds med at have en bærbar (sidder tit i sofaen og ser bold som nu også). Det er lidt mere vanskeligt med en stationær trods alt. Det er i bund og grund selvfølgelig et spørgsmål om temperament og hvad man skal bruge maskinen til.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #12: 08 Dec 2016, 22:40 »

Jeg har selv en bærbar Packard Bell som jeg for ikke så lang tid siden fandt ud af blev købt i august 2012 og den trækker fortsat FM, dog knap så hurtigt som tidligere. Smiley

Min bror har en bærbar Lenovo (ved ikke hvilken model) og den er endnu bedre end min, dog også noget nyere.

Jeg er rigtig godt tilfreds med at have en bærbar (sidder tit i sofaen og ser bold som nu også). Det er lidt mere vanskeligt med en stationær trods alt. Det er i bund og grund selvfølgelig et spørgsmål om temperament og hvad man skal bruge maskinen til.

Jeg vil også helst ha bærbar da det er lidt nemmere at ta den med rundt.. men hvis de fleste bærbar med en godt grafikkort skal ha sådan nogle vilde blæsere på så man dårligt kan høre hvad man selv tænker så ryger det sjove lidt synes jeg..
Men derimod hvis nogle kan forslå en super god bærbar med nvidia grafik, og uden en blæsere der ikke er til at holde ud, så ville jeg blive glad.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #13: 08 Dec 2016, 23:32 »

Lejones: Tror sgu bare du har været uheldig. Msi plejer at lave nogle rigtig gode maskiner. Men et andet mærke kunne være Asus Rog, men de er også lidt dyre, men kan trække langt mere en bare FM.

Fx. at sidde med en computer i sengen osv hvor den ikke kan komme af med luften ordenligt, det for blæseren til at kører non stop.

Kan godt se det med at tage ens bærbar med rundt er meget praktisk, men kigger man på pris forskellen, så skal man jo så gøre op med sig selv om den er de par 1000 +- mere værd.
Logged

H A L A   M A D R I D!

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #14: 09 Dec 2016, 08:18 »

Som Dennis skriver, så er ASUS ROG serien anbefalelsesværdig! Jeg købte ny bærbar for en måneds tid siden, og på diverse anbefalede websites fandt jeg serien hver gang. Jeg endte op med en ASUS, der minder om denne: https://www.komplett.dk/product/898643/pc-tablets/pc-baerbar-laptop/gaming-laptops/asus-rog-gl552vw-156-full-hd-mat# - dog er min en lidt ældre model, hvilket også gjorde den billigere.

Jeg er virkelig godt tilfreds. Har aldrig kørt FM i et tempo, som jeg gør nu! Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010