home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 505 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM 17 - Computertråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: FM 17 - Computertråden  (Læst 26724 gange)
lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #15: 10 Dec 2016, 20:45 »

Jeg har i hvert fald været uheldig i den forstand at blæseren er noget lort, den blæsere hele tiden og meget tydeligt og blev kun værre og værre med tiden. Det skete på begge mine msi laptop, har aldrig sidder med den på skødet. Den har udelukkende stået på et bord når jeg har siddet ved det..

Udover det er det en god og kraftfuld maskine. Den var måske overkvalificeret i det hele taget til fm.
Fm kræver jo ikke vildt meget, men den giver jo sikkert fuldt ydelse og derfor blæseren kører så højt hele tiden.. udover det kørte blæseren meget ujævnt, kørte op og ned hele tiden. Nogle gange stoppede den og andre gange kørte den op.. vildt belastende.

Hvordan er Asus rog med blæseren? Er det til at holde ud af høre på? Hvor mange rpm køre blæseren? Og blæser den mere op under fm?
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #16: 10 Dec 2016, 20:59 »

Som Dennis skriver, så er ASUS ROG serien anbefalelsesværdig! Jeg købte ny bærbar for en måneds tid siden, og på diverse anbefalede websites fandt jeg serien hver gang. Jeg endte op med en ASUS, der minder om denne: https://www.komplett.dk/product/898643/pc-tablets/pc-baerbar-laptop/gaming-laptops/asus-rog-gl552vw-156-full-hd-mat# - dog er min en lidt ældre model, hvilket også gjorde den billigere.

Jeg er virkelig godt tilfreds. Har aldrig kørt FM i et tempo, som jeg gør nu! Smiley


Hvordan er blæseren i den? Det nok det jeg er mest interesseret i for det er der, msi fejler.
Blæser den højt når du spiller? Er det konstant blæs? Altså ikke ujævn irriterende blæs? Kan du styre blæseren selv med et program?
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #17: 10 Dec 2016, 21:44 »

Synes generelt den køler rigtig fint. Støj på blæseren er i hvert fald ikke noget, jeg ligger mærke til!
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #18: 11 Dec 2016, 08:13 »

Synes generelt den køler rigtig fint. Støj på blæseren er i hvert fald ikke noget, jeg ligger mærke til!

Så tyder det da i hvert fald på Asus rog er bedre end msi. Jeg er ret sikker på alle der har en Msi kan skrive under på blæseren larmer en del sleb bare på skrivebordet uden aktivitet, hvor en bærbar ikke burde sige noget overhovedet..
Men nu må vi se om jeg får den krediteret denne gang, så må det enten blive en stationær computer, og eller må jeg se nærmere på en Asus rog.
Logged

Caviezel
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #19: 11 Dec 2016, 08:29 »

Så tyder det da i hvert fald på Asus rog er bedre end msi. Jeg er ret sikker på alle der har en Msi kan skrive under på blæseren larmer en del sleb bare på skrivebordet uden aktivitet, hvor en bærbar ikke burde sige noget overhovedet..
Men nu må vi se om jeg får den krediteret denne gang, så må det enten blive en stationær computer, og eller må jeg se nærmere på en Asus rog.

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=255972.0

eller

http://www.almico.com/speedfan.php

eller

sæt den til passiv køling 
http://www.isunshare.com/windows-10/activate-or-deactivate-system-cooling-policy-in-windows-10.html
« Seneste Redigering: 11 Dec 2016, 08:36 af Caviezel » Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #20: 11 Dec 2016, 10:17 »


Jeg har prøvet med silent option og med dragon center hvilket til dels også virker. Men som sagt bliver computeren meget hurtig forringet også virker de tjenester ikke som de burde..

Den sidste mulighed med passiv køling kender jeg ikke til? Hvad hjælper det?
Logged

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #21: 11 Dec 2016, 14:04 »

De seneste 3 bærbar jeg haft (inklusiv den jeg har nu) Har været bærbare med høj ydeevne. Dog har min computer larmet ekstremt hver gang jeg har spillet FM. Det er som om spillet forringer min computer.

Blæseren er den der larmer nogen gange mere end andre gange. Hvad er det egentlig der er vigtigt når man spiller FM?

Ram, processor eller grafikkort? Jeg har selv troet det var processor og ram, men grafikkortet er åbenbart også vigtigt.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #22: 11 Dec 2016, 14:44 »

Grafikkortet har mest indflydelse på afviklingen af kampene, hvis du spiller i 3D. Uden et ordenligt grafikkort går det noget sløvt i 3D. Men ellers er det, som du selv nævner, RAM og processor der har den største indflydelse.

Der er selvfølgelig også andet der spiller ind. Men det er bare sjældent relevant at snakke om, da sandsynligheden for at man render ind i en computer med en god hukommelse og en god processor men et bundkort der er væsentlig ringere er overvejende lille Peace
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #23: 11 Dec 2016, 15:02 »

Altså jeg havde en bærbar førhen uden dedikeret grafik, det var vidst bare Intel graphics. Men den kunne ikke længere trække fm i 3D kampe, så derfor måtte jeg købe en ny.
For mig er det i hvert fald vigtigt at havde dedikeret grafik, i form af nvidia eller lign. Men det gør også bare at det højst sandsynligt er en gamer bærbar der er lavet til at kører endnu kraftigere spil, og derved og har ekstra gode blæsere i. Det jo egenligt også fint, men hvis man bare kun bruger den til fm er det måske mindre fedt fordi blæseren køre meget oftere og højere fordi den skal kunne køle grafikken ned.

Så jeg kunne egenligt godt tænke mig at finde en bærbar der har god grafik i form af nvidia men som ikke har en sindsygt blæser, fm er jo ikke skide krævende og derfor Heller ikke nødvendigt med gamer bærbar..

Det virker dog bare svært at finde. Så hvis nogle har gode bud og erfaring med bærbar så giv endelig lyd. Ellers tror jeg at det bliver stationær næste gang.

Vigtig for mig er fm kan køres perfekt og med nvidia grafik, samt stadig så lydløs som muligt

Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #24: 12 Dec 2016, 19:18 »

Nå ingen kreditering til mig denne gang. De har valgt at sætte en ny blæser i min msi. Jeg må håbe den er bedre nu så.

Ellers må jeg komme til at kyle den i jorden så jeg kan få pengene på den måde igennem forsikringen  Grin
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #25: 12 Dec 2016, 19:43 »

Nogen der kan anbefale en bærbar computer. Min nuværende er efterhånden ved at falde fra hinanden, og tror kun det er et spørgsmål om tid, før jeg skal have fat i en ny. Har ikke rigtig nogle krav, udover den skal kunne køre fm rimelig godt og kunne bruges til skolearbejde
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #26: 29 Jan 2017, 10:58 »

Er der nogen der ved om et dedikeret grafikkort er et must hvis jeg udelukkende spiller FM på bærbar.??
Jeg ønsker at holde mig til en 13,3" eller MAX 14,0" bærbar.

Her er det bare svært at finde en 13,3" med dedikeret grafik som ikke koster 9-10000kr..

Jeg vil helst ikke over 6000kr for en 13,3".

Så spørgsmålet går mest på: Kan de nyere Intel HD 520/610 grafik køre FM uden problemer.??
Logged

Love the Blues

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #27: 07 Feb 2017, 19:44 »

Logged

Love the Blues

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #28: 26 Feb 2017, 10:01 »


Nå, er der så nogen der ved om Intel HD Graphics 620 kan køre FM17, flydende i kampafvikling.??
Jeg ved godt onboard også afhænger af processor og ram... det er en 7th gen i5 og 8gb RAM..

Logged

Love the Blues

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 17 - Computertråden
« Svar #29: 26 Feb 2017, 18:21 »

Hej

Det er så meget sagt at den kan køre det problemfrit - men den maskine du henviser til har et dedikeret gfx kort som hedder 940mx og det er ikke verdens kraftigste gfx kort men tydeligvis bedre end et integreret gfx kort

læs mere her

https://www.futuremark.com/hardware/gpu/NVIDIA+GeForce+940MX/review

https://www.youtube.com/v/L484PhR5uRQ

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-940MX.156033.0.html

Min vurdering er at den kan køre fm men ikke med de fleste detaljer slået til

her er et alternativ med en lidt bedre gfx kort

https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/acer-aspire-e5-575g-156-baerbar



« Seneste Redigering: 26 Feb 2017, 18:47 af DeBuur » Logged

YNWA

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010