home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 232 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Koncert Tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Koncert Tråden  (Læst 6327 gange)
Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Koncert Tråden
« : 15 Nov 2006, 23:41 »

Jamen skal vi da ikk have en tråd til koncerter, så kan folk dele deres oplevelser med hinanden.

Selv skal jeg til en gratis Carpark North koncert på fredag, som jeg ser frem til.
Det gymnasium jeg går på (nærmer bestemt Hadsten Gymnasium) har jubilærum, derfor skal vi elever lave boder ovs.
Som belønning kommer Carpark North og spiller om aftenen, plus en fridag på mandag.
Det er ikk fordi jeg er fan af dem, men når det er gratis bliver det sku meget fedt  Opstemt
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #1: 16 Nov 2006, 03:39 »

Hils Lau Højen fra Carpark North. Jeg delte badeværelse med ham i et halvt år på højskole.
Og Hils Axel og Jeppe Bo! Dem havde jeg til hhv. dansk og engelsk-højniveau. Blev student i 2003.
Mit navn er også Lau så de skal nok huske Cool
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #2: 14 Mar 2008, 19:23 »

Hiver lige en gammel tråd frem og støver den af.
Skal nemlig til en meget spændende koncert i aften i Fermaten i Herning:
Beskrivelsen er følgende:
Lokale Boat Man Love åbner huset med et brag af en koncert, hvor de har inviteret nogle af deres venner med. Det er navne som Juncker, Peter Sommer, Henrik Hall, deres rigtig gamle ven Marcus Winther-John og Michael falch.

En koncertoplevelse, som der med garanti kun bliver én chance for at få.


Spændende hvordan det forløber.
Logged


søgaard
Gæst
 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #3: 15 Mar 2008, 20:37 »

Jeg skulle have været til Magtens korridorer i aften, men er desværre blevet syg, så må blive hjemme.. men d. 2 maj er jeg klar til når Mnemic kommer til Frederikshavn, de varmede bl.a. op til Metallica i sommers.. Jeg skal også til Rockparty her i Frederikshavn (www.rockparty.dk) Opstemt
Logged

Jimmi.Pop
Gæst
 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #4: 15 Mar 2008, 20:57 »

Har kun været til een koncert.
Det var til Michael Jackson i Parken i 1997. Den på hans fødselsdag.

Sindsyg fed oplevelse.


MJ is the King of Pop.
Logged

DavideSanton
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #5: 15 Mar 2008, 20:59 »

Har kun været til een koncert.
Det var til Michael Jackson i Parken i 1997. Den på hans fødselsdag.

Sindsyg fed oplevelse.


MJ is the King of Pop.

Gad squ godt at have været til den koncert, jeg synes han sange er så mega fede!! Grin
Logged

Mlarsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #6: 30 Jul 2008, 22:57 »

Jeg hiver lige en gammel (interessant) tråd frem.

Sidst jeg var til koncert, var i April - hvor Coheed and Cambria gæstede Voxhall i Aarhus. Det er kun få bands jeg gider høre live. Men Coheed and Cambria - DE kan spille musik!
Logged

Echoes, Silence, Patience and Grace

lasseher
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #7: 30 Jul 2008, 23:12 »

Jeg skal til det lokale moserock på lørdag med b.l.a. Infernal, Lizzie, Zididada, White Lion og mange andre det skal nok blive hyggeligt Opstemt
Logged

Citat
Hawk1nZ har virkelig styr på det varme sæd

 crazy

tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #8: 30 Jul 2008, 23:24 »

Jeg skal til det lokale moserock på lørdag med b.l.a. Infernal, Lizzie, Zididada, White Lion og mange andre det skal nok blive hyggeligt Opstemt
Lizzie har jeg lige set i Silkeborg (ikke frivillig).
Det er nok noget nær det værste gang LORT jeg har set.
Det meste af musikken kører playback, og hun er dum og høre på.
Løb LANGT væk hvis du kan.
Til gengæld er Zididada altid en oplevelse værd. Jimmy har en fremragende stemme, og det er glad musik.
Han er meget åben og udadvendt mod publikum...
Logged


Mlarsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #9: 30 Jul 2008, 23:32 »

Lizzie har jeg lige set i Silkeborg (ikke frivillig).
Det er nok noget nær det værste gang LORT jeg har set.
Det meste af musikken kører playback, og hun er dum og høre på.
Løb LANGT væk hvis du kan.
Til gengæld er Zididada altid en oplevelse værd. Jimmy har en fremragende stemme, og det er glad musik.
Han er meget åben og udadvendt mod publikum...

Jeg kan ikke engang li' Lizzies musik, når det ikke er live. Så en liveoplevelse med hende, ville da uden tvivl tage livet af mig.

Personligt har jeg heller ikke lyst til at høre Zididada, da deres lyrik ikke rigtig falder i min smag.
Logged

Echoes, Silence, Patience and Grace

lasseher
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #10: 30 Jul 2008, 23:38 »

Lizzie har jeg lige set i Silkeborg (ikke frivillig).
Det er nok noget nær det værste gang LORT jeg har set.
Det meste af musikken kører playback, og hun er dum og høre på.
Løb LANGT væk hvis du kan.
Til gengæld er Zididada altid en oplevelse værd. Jimmy har en fremragende stemme, og det er glad musik.
Han er meget åben og udadvendt mod publikum...
Jeg havde heller ikke tænkt mig at se hende/Lizzie men nu gider jeg da slet ikke crazy Tunge
Logged

Citat
Hawk1nZ har virkelig styr på det varme sæd

 crazy

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #11: 02 Sep 2013, 19:00 »

Så fik jeg sgu også oplevet min første koncert, hvilket betyder jeg passende kan sparke liv i den her tråd. Den heldige kunstner som fik æren af mig som publikum var Selena Gomez. En koncert som blev afholdt i Stockholm eftersom der var udsolgt til den danske koncert og jeg dermed måtte en tur til Sverige. Det blev så dog til en ferie i Sverige på 9 dage, hvilket jeg da bestemt ikke vil klage.
 
Mine forventninger var meget blandede. Jeg viste rent faktisk ikke hvad jeg skulle forvente da jeg aldrig har prøvet det før. Jeg vidste at Selena Gomez var den kunstner som jeg har hørt 2 mest igennem mit liv, men jeg vidste også at hun ikke var den kunstner som jeg er mest begejstret for at se i egen person. Og selvom jeg elsker stortset samtlige af hendes sange, så havde jeg forud for koncerten hørt op til flere gange at hun skulle være elendig live. 
 
Turen til Sverige var fin men jeg fandt også hurtig ud af at jeg havde fejlet lidt hvad angår de hoteller vi skulle overnatte på. Kun 2 dage i Stockholm var sgu ikke helt nok. Det var en fantastisk by, men desværre fik vi kun fredag aften i byen, til at se den for lørdag formiddag drog vi mod Fyrhuset, hvor koncerten blev afholdt. Vi ankom klokken 12.30 ca og tællede hurtigt til 70-80 mennesker i køen allerede. Så vi købte paraplyer i den nærmeste kiosk og satte os i kø. Min veninde var dybt utilfreds med at skulle sidde i kø i 6 timer, men det var altså nødvendigt. Hun mente godt hun kunne gå og så komme tilbage og smutte ind i køen, hvor jeg stod nogle minutter før vi blev lukket ind 18.30, men så tror jeg sgu at der var nogle teenage piger som ville blive sure. Koncerten var i øvrigt en stor folkeskole, som også kan ses her og her. Det første billede er mod det forreste af køen, som starter lidt før dem som står op og billede 2 er den anden vej, hvor køen fortsætter om på den anden side og laaaangt ned af vejen. Og på dette tidspunkt var klokken kun 15.00.
 
Klokken 18.40 ca blev vi så lukket ind i salen. Og så skal jeg ellers love for det gik stærkt. Selvom det hyrede security selskab bedte folk om at gå stille og roligt ind i salen, så nytter det altså ikke noget at sige det til en flok ivrige teenage piger. Da vi kom ind i bygningen skulle man først forbi en garderobe med sine ting før man gik ind i salen + man skulle have scannet sin billet. Det var der altså en del af de piger der ikke forstod så der fik sikkerhedsvagterne godt nok travlt. Da vi kom ind i salen vidste det sig at vi fik fantastiske pladser. Vi kom nemlig helt op til hegnet som var rundt om The Golden Circle. Altså derinde hvor alle dem som betalte en helvedes masse penge står. Vi stod lige ud fra scenen og selvom det var rart at stå ved hegnet, så skubbede de fandme godt nok til bagfra. Da folk så endelig nogenlunde fandt plads tog det lidt af igen, men forhelvede hvor stod man tæt. Der var god plads i salen men alle ville så mange millimeter frem som muligt, så man havde ikke mange centimeter at gøre med.
 
Til selve koncerten! Jeg vidste virkelig ikke hvad jeg skulle forvente. Læste Thomas Treo's anmeldelse fra koncerten i København og den var selvfølgelig lol som altid. Han ævlede noget om lyden og jeg ved ikke hvad der var galt med lyden i København, men i Stockholm var den fantastisk! Det bedste var næsten at selvom teenage tøserne brugte størstedelen af tiden på at skrige som en gal så kunne man stadig høre hende synge. De få gange den gik gal for hende med lyden var nok midt i nogle vers, hvor hun mistede pusten rimelig meget ret så tit. Derfor var det også fuldstændig vanvittigt fantastisk da hun stillede sig stille og roligt på scenen uden al sin dansen og andre spjæt og blot sang. Det gjorde hun til 2 sange, som var coveret, hvor hun fortalte, at hun godt kunne li at synge covers, fordi det fortæller lidt om hvilken slags musik hun godt selv kan li. Specielt cover nummer 2 hun sang var vild, Hun var vanvittig til at spille mundharmonika. Og ligeså stor ros skal teenage tøserne have for rent faktisk at holde kæft under de stille numre. Det var sgu rart. Ligeledes skal de have ros for at skabe en fantastisk stemning. At jeg ikke helt er enig i at skrigen er den rette måde er en anden ting. Jeg foretrak at klappe efter hver sang, men det opgav jeg hurtigt, da det åbenbart ikke var sådan man viste sin begejstring.
 
Der var ligefrem et tidspunkt, hvor jeg måtte holde mig for ørene fordi de skreg så højt. Da hun sang sangen "Write your name (Across my heart)"  og sangen lige var færdigt kom der en tekst op på storskærmen bag scenen, hvor der stod noget med at alle som var tilstede her til aften havde skrevet deres navn i hendes hjerte og hun takkede os alle. Må jeg have lov til at rose hendes sangskrivere her for at være geniale! Tøserne ELSKEDE det. Derfor undrer det mig derimod også at sangen "Music Feels Better (With you)" ikke blev sunget. Hvis hun lige fyrede den af til sidst, ville hele salen da eksploderer! Hun sang selvfølgelig også lige den klassiske feel good sang "Who Says" hvor hun lige kort før hun sang den holdt en tale omkring at alle folk var perfekte på hver deres måde og der var nogle dage, hvor hun heller ikke følte sig god nok og blah blah blah. Sådan en standard tale, men mere skal der altså heller ikke til for at gøre en flok teenage tøser totalt vilde. 
 
Jeg er også blevet gladere for Gomez efter denne koncert. Jeg er stadig træt af, at hun ikke skriver sine egne sange, men det kommer måske en dag. Det håber jeg i hvert fald. Men jeg var bare så glad for endelig at få en bekræftelse på at tøsebarnet kan synge live. Det var virkelig lækkert og jeg nød det virkelig. Jeg havde ingen forventninger, men jeg kunne ikke være mere glad for at jeg fik den her oplevelse. Nøj det var fantastisk. Jeg skal helt sikkert til flere koncerter i fremtiden, for det er virkelig en unik oplevelse. Det overraskede mig virkelig at hun sang de 2 covers og hun hev mundharmonikaen frem. Det var virkelig ikke noget jeg regnede med, men hold kæft hvor var det smukt. 
 
Det eneste negative jeg har at sige om Gomez var at hun som sagt havde lidt problemer med at synge til tider når hun hoppede rundt på scenen. Men derimod har jeg ikke rigtigt noget. Det var sgu fedt. Derimod har jeg meget at brokke mig over omkring sikkerheden. Den var direkte elendig. Og her snakker jeg om sikkerheden for tilskuerne. Det var virkelig skræmmende på en måde og det ødelagde altså lidt af helhedsindtrykket. For det første var gulvet helt flad. Og det var altså ærligtalt synd for de mindre børn. Jeg stod som sagt helt oppe ved hegnet, men lukkede en lille dreng foran eftersom jeg sagtens kunne se over ham. Det var virkelig fantastisk at se hvor stor en oplevelse det er for sådan en dreng. Det gjorde mig virkelig glad at se hvor meget det betød for ham at være der. Og nu til det mest kritisable. Folk ville jo stå tæt. Og der var INGEN ventalition i lokalet. Det resulterede altså i at allerede inden opvarmningen til koncerten gik i gang besvimede den ene teenage pige efter den anden inde i golden circle. Security kunne slet ikke følge med og mens nogle løb frem og tilbage med vandflasker til diverse folk, så tog resten af security sig af at bærer den ene besvimede pige efter den anden over til de opstillede ambulancefolk. Diverse forældre blev også taget i brug til at hjælpe til. Da ham svenskeren som varmede op var færdig efter en halv time, så blev lyset igen tændt og så gik der yderligere 40 minutter, hvor der intet skete eftersom den ene pige efter den anden besvimede. Da koncerten så gik i gang gik det faktisk okay, fordi samtlige security folk gik rundt med vandflasker og sprøjtede lidt vand ind i munden på diverse folk. Jeg talte det umiddelbart til 2 personer som besvimede under selve koncerten. Men det var altså grimt at se på.
 
Jeg fik også taget lidt billeder under koncerten men det blev lidt noget lort, for man kan ikke se en skid. Min lorte telefon sutter åbenbart big time, eller også har jeg bare ikke indstillet den rigtigt, hvad angår kameraet, for hende ved siden af som også havde en samsung, dog nyere version, fik nogle vilde billeder. Kort opsummering. Vanvittig koncert. Vanvittig oplevelse. Udseendemæssigt var Selena sgu ingen vild oplevelse, hun er lidt en normal pige for mig. Hun er da pæn, men heller ikke mere. Derimod var det sangmæssigt helt genialt. Nu oplevede endelig en koncert live og nu kan jeg 100% sige at Thomas Treo fra ekstra bladet reelt set ikke skriver anmeldelser, men blot artikler som skal underholde. Der er altså ikke meget anmeldelse i det han skriver. Derimod kan jeg anbefale GAFFA som rent faktisk skriver en neutral anmeldelse. Anmeldelsen fra København kan findes her. http://gaffa.dk/anmeldelse/75535
 
Og så får i lige nogle af de billeder jeg tog, selvom det blev noget lort.
 
http://imageshack.us/a/img836/9821/tcxn.jpg
 
http://imageshack.us/a/img29/2892/fof7.jpg
 
http://imageshack.us/a/img818/1005/rw67.jpg
 
http://imageshack.us/a/img823/92/rb6l.jpg
 
http://imageshack.us/a/img706/4193/1xex.jpg
 
http://imageshack.us/a/img191/655/9he7.jpg
 
http://imageshack.us/a/img706/3161/xmz7.jpg
Logged


HansenLFC
Gæst
 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #12: 02 Sep 2013, 22:19 »

Tak for læsningen.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #13: 13 Sep 2013, 00:40 »

Jeg skal en tur til Hamburg med min søster og se Gregorian optræde live på deres German Chant Tour 2014.
Koncerten er godt nok først i Januar, men der er jo efterhånden heller ikke længe til.

Jeg er en kæmpe fan af Gregorian, og har været det længe. Til de af jer der ikke kender dem, kan jeg fortælle at det er et tysk band, der optræder udklædt som Gregorianer munke (deraf navnet) og synger "chant" versioner af diverse sange. Til den koncert jeg skal ned og se, har de ligeledes Amelia Brightman med (Sarah Brightman's lillesøster). Så det skal nok blive godt!

Her er deres version af Evanescance's "My Immortal":
http://www.youtube.com/v/RuNRr7wcLxE
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Koncert Tråden
« Svar #14: 20 Sep 2013, 03:44 »

Så er billetterne kommet med posten!
Glæder mig dælme til at skulle en tur til Hamburg og høre dem live
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010