home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 427 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  - I Crociati -
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: - I Crociati -  (Læst 3370 gange)
Sebos
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
- I Crociati -
« : 24 Nov 2016, 10:02 »



- Korsridderne -


Har flere gange, gennem de seneste år, forsøgt at opstarte en blog, men af den ene eller den anden årsag er jeg aldrig rigtig kommet igang.

Men nu er der ro på, og jeg har endelig overskuddet til at opstarte en ordentlig og konstant blog, hvor der måske ikke vil blive lavet opdateringer efter hver spillet uge, men løbende hen over sæsonen, vil jeg opdatere med de fremskridt jeg gør.

Ser frem til at dele mit spil med jer, FMfreaks...

Info


Hold: Parma Calcio 1913
Grundlagt: 1913
Stadion: Stadio Ennio Tardini
Præsident: Nevio Scala
Liga: Lega Pro B

Øko. Balance: 8.300.000 DKK
Transfer Budget: 2.300.00 DKK
Løn Budget: 400.300 DKK/uge - Tilbageværende: 3.000 DKK/uge

Bedrifter

Coppa Italia: 3
Uefa Cuppen: 2
Europæiske Cup Vindere: 1
Europæisk Super Cup: 1


Hvorfor?


Jeg ville gerne kunne fortælle en lang og sød historie om, hvorfor jeg netop har valgt Parma, og det fantastiske forhold jeg har til klubben... Men det kan jeg altså ikke.

Dog syntes jeg alligevel man har en eller anden form for connection, eller kærlighed, til Parma, og en sorg over hvad klubben har måtte være igennem. Parma har præsteret så mange fantastiske bedrifter, samt produceret og haft en utrolig række af de aller største gennem tiderne.

Zola, Thuram, Baggio, Crespo, Cannavaro... Og Buffon...

I kan sikkert mange flere end jeg, men jeg følte alligevel at det var et projekt værd at tage fat i, og et projekt jeg kan se mig selv i over mange sæsoner. Og der er vel altid noget smukt og unikt i, at give de gamle mastodonter ny stolthed på den hylde hvor de hører hjemme... Øverste...   

Så jeg håber i vil kigge med de kommende måneder og se hvordan det udspiller sig!
« Seneste Redigering: 24 Nov 2016, 16:36 af Sebos » Logged

Tom Køhlert - El Grande Legendos

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: - I Crociati -
« Svar #1: 24 Nov 2016, 10:31 »

Fed start og fedt klubvalg! Jeg vil helt klart følge.

Kunne du evt lave banneret større? Det ville gøre det federe for i hvert fald MIt øje Wink
Logged

Sebos
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: - I Crociati -
« Svar #2: 24 Nov 2016, 10:46 »

Fed start og fedt klubvalg! Jeg vil helt klart følge.

Kunne du evt lave banneret større? Det ville gøre det federe for i hvert fald MIt øje Wink

Det lyder godt! Smiley

Jo, har prøvet at forstørre det nu Smiley
Logged

Tom Køhlert - El Grande Legendos

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: - I Crociati -
« Svar #3: 24 Nov 2016, 20:57 »

jeg er også med her - EEEEEELSKER PARMA!! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sebos
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
- I Crociati -
« Svar #4: 24 Nov 2016, 22:37 »



Så blev det September, og den første transferperiode er overstået.

De første par kampe er spillet, men inden jeg for alvor går igang, så ville jeg lige opdatere alle kort, med det første transfervindue og mine tanker omkring holdet. 

Transfers


Alessio Sabbion: FC, DM - Leje (Carpi)


Det var ret vigtig for mig at få forstærket min def. del af midtbanen, da dette område skal fungere som bølgebryder for kontrastød, og jeg ikke umiddelbart lå inde med en ægte "6'er". Jeg syntes jeg fandt en rigtig godt løsning i Sabbione, da han besidder alle de attributter der for mig er vigtige, hos en boldvindende midt.

Selvom det kun er en lejeaftale, så fik jeg en klausu,l der gør det muligt at hente ham for 1,5M DKK i fremtiden. Starten har været lovende


Emil Audero: MM - Leje (Juventus)


Jeg havde desperat brug for en ny målmand, og det fandt jeg i Juventus.

Fine stats, men jeg er ikke udpræget begejstret for hans unge alder, og så er jeg vild med hans unge alder, da jeg gerne spiller med så ungt -og billigt et hold som muligt.

Men så ung målmand har også, føler jeg, en tendens til at begå utroligt mange fejl i spillet, men jeg krydser fingre for succes.


Riccardo Franchini: ANG - Fri Transfer (Pavia)

Den helt store chance, kan både blive en dreng og en pige, men jeg havde inderligt brug for noget fart i angrebbet, og det var hvad jeg kunne finde.

Noglelunde alder, samt en der kunne -og ville komme til klubben.

Resten af mine angribere er følgende: 34 år, 34 år, 34 år... Og det er der altså ikke meget fart i!


Således ser det ud


Truppen





Jeg er faktisk ok tilfreds med hvad jeg har at arbejde med... for nu...

Men Gen. alderen for start elleveren er for høj, og jeg spiller, som tidligere nævnt, helst med et ungt hold. Jeg syntes det, at opfostre og skabe sine egne talenter, er noget af det bedste og sjoveste man overhovedet kan i FM! Noget sjovere end at spendere 1.5Mil på spillere hvert vindue... Selvom det måske også kan have sin charme.

Der er desværre ikke rigtig noget at hente i mine U-trupper, så det er ihvertfald noget jeg skal have kigget på, som sæsonerne skrider frem... Hvis man altså når så langt Wink


Taktikken




Min mentalitet er meget lig Jurgen Klopps Liverpool og Zorningers Brøndby, genpres genpres genpres.

Jeg ønsker at intensiteten, og ikke mindst tempoet, skal være ultra højt, hele vejen igennem. Derfor føler jeg det også vigtigt, at jeg som tiden går, bestræber mig på at få hentet yngre og arbejdstærke spillere til klubben, da det lige nu er svært at få dem til at holde tempo en hele kampen.

Og når det lykkedes, er det helt klart (for mig) taktikken at arbejde med. 

Mine holdinstrukser kan ses nedenfor:




De Første Kampe




Som udgangspunkt er jeg faktisk ret godt tilfreds med min start, ubesejret i ligaen og videre i cuppen. Jeg kender dog ikke systemet i cuppen endnu, så når jeg gør det, vil der komme et indlæg omkring dette.

Men som sagt en okay start, og jeg syntes faktisk min taktiske plan fungere godt, ift. hvad jeg egentlig havde forventet!
 
Massere af possesion og mange afslutninger, men skarpheden mangler dog, hvilket godt kan hænge sammen med de aldrende angribere jeg har til rådighed, som allerede nu er faldet markant i samtlige stats... Men jeg tænker at lave en mere dybdegående beskrivelse og analyse af min taktik, som den første sæson går.

Jeg havde dog lige en 3-3 kamp, hvor jeg (som det også kan ses i SS af truppen) havde alle mine 3 førsteholds målmænd til landskamp samtidig! Så jeg måtte have en eller anden 15 årig non-player på mål Opstemt Hvilket var lidt uheldigt, men det gik... Næsten... 

Men som også tidligere nævnt, vil jeg lave en lidt dybere analyse af de forskellige elementer som er blevet præsenteret kort her, men som måske giver en lille forsmag på hvordan jeg tænker at projektet skal køres.


Og så går vi igang!
Logged

Tom Køhlert - El Grande Legendos

Quando
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: - I Crociati -
« Svar #5: 25 Nov 2016, 00:53 »

Spændende projekt og rigtigt godt indlæg! Glæder mig til at følge med! =)
Logged

Vejle Boldklub!

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: - I Crociati -
« Svar #6: 28 Nov 2016, 09:24 »

Udemærket start, og godt klubvalg, håber du holder gejsten Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sebos
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: - I Crociati -
« Svar #7: 29 Nov 2016, 18:17 »

Udemærket start, og godt klubvalg, håber du holder gejsten Smiley

Jo det kan du tro jeg gør Smiley Kommer en del mere i morgen...

Dette kan måske betragtes som en lidt "langsom" blog men vi når dertil når tid er Wink
Logged

Tom Køhlert - El Grande Legendos

Sebos
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: - I Crociati -
« Svar #8: 30 Nov 2016, 22:23 »




Som lovet, kommer her en lidt bedre forklaring af den taktik jeg benytter. Enjoy!



Taktikken


Backs





Den overstående taktik er min primære, og benyttes fra start i stort set samtlige kampe.

Det vigtige ved denne taktik er, at jeg give plads til at mine back kan komme i rush frem af banen, hvilket giver mulighed for bredde og fastholdelse af presset, oppe på modstanderens bane halvdel.

Spillet bygges som udgangspunkt op igennem midten, som det måske også fremstår, da det tydeligt at jeg har samlet mine kreative kræfter derinde. Noget jeg vil komme ind på senere.

Dette gør imidlertid også at modstanderen dækker over midten, og giver plads til mine backs.

Det samme gør sig gældende for mit presspil, der derfor også starter over midten. Det giver desværre modstanderen mulighed for at udnytte rummet på kanterne, og til tider bag backs, hvis ikke holdet med det samme lægger presset på modstanderen igen... Nogle ville måske kalde det gegenpressing

Det derfor essentielt for mit taktik at backs er til standard, og deres arbejds stats er høje.  

_______________




Som noget nyt for netop dette save, er jeg begyndt at spille med "Wing Backs" i visse opgør.

Dette gør jeg af den simple grund, at jeg (til tider), finder det enormt vanskeligt at bryde igennem modstanderens defensive linje. WB gør det muligt, at lægge ekstra tryk på modstanderens kanter, samt bredden kan skabes endnu hurtigere, hvilke typisk gør mig i stand til at holde presset.

Det giver selvfølgelig problemerne, hvis modstanderen er dygtig i kontrafasen, hvor jeg kan blive fanget noget så grusomt i omstillinger. Jeg har ikke oplevet at blive kørt over på omstillinger endnu, da jeg, som regel, kun benytter WB når jeg er stor favorit og burde være altdominerende.

Jeg har stadig samlet mine offensive kræfter centralt.

_______________


Playmakerne


I den første del har jeg fokuseret på backs, da jeg føler det er to centrale, og måske vigtigste, positioner på holdet. I det kommende vil jeg fokusere på midteraksen, og de to vigtigste brikker der.


6'eren


Den boldvindende midtbane, skraldemanden, renovationsmedarbej deren... Du kan kalde det lige hvad du vil, men denne opgave har igennem alle mine spil været altafgørende, da jeg tydeligt kan se forskellen fra hvis man spiller med sådan en rolle, til eks. at spille med en almindelig def. midt. (hvilken jeg i øvrigt aldrig har syntes om).

Rollen er simpel, han skal rydde op foran de to center backs, samt at kunne udfylde tomrummet, hvis den ene CB trækker ud for at dække backen. Jeg syntes denne funktion fungere bedre i FM17, end nogle af de andre. Jeg kan derfor heller ikke se mig selv spille uden den.


Flydende Playmaker


Omdrejningspunktet på holdet, leder og fordeler spillet bredt når der bliver for snævert inde centralt. Interessant nok har denne rolle en tendens til, at gå meget ned i banen og dirigere spillet, når presset er ulitimativt.

Hvilket jeg er ret vild med!

_______________



Bussen




Til slut ville jeg lige vise "bussen"... Når der skal parkeres, så er en 4-4-1 sagen.

Ikke det store hokus pokus her, men sørger alligevel for at holde bolden i egne rækker, når jeg skal holde en føring. Dvs. at jeg eks. sjældent "Clear til fløjende" eller "Sparker bolden hurtigt frem". Jeg sørger for at holdet køre bolden rundt i langsomt tempo, men stadig med enormt høj pres ved boldtab, så intensiteten på modstanderen bevares.

Håber det kunne bruges!

Update på progression de næste par dage, med en halv sæson spillet!


Logged

Tom Køhlert - El Grande Legendos

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010