home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 421 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Træningsbanen
| | |-+  Kategori: Det taktiske panel
| | | |-+  3-2-2-1-2 (Wingbacks)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: 3-2-2-1-2 (Wingbacks)  (Læst 3109 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
3-2-2-1-2 (Wingbacks)
« : 23 Nov 2016, 20:34 »

Jeg er igang med at prøve at lave en taktik med Juventus, og har stort set aldrig prøvet at lave en forsvarskæde med 3 midterforsvarere og 2 wingbacks regner jeg med. Indtil videre har jeg forsøgt med følgende:


Men jeg aner ikke om der skal ændres noget på de centrale forsvarsspillere, og evt. midtbanen. Jeg har sat de 2 komplette angribere til at skifte plads for at forvirre forsvarene mest - men kunne det være en fordel at sætte den ene til support eller en helt anden "funktion"?
Logged

johndennis
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 3-2-2-1-2 (Wingbacks)
« Svar #1: 24 Nov 2016, 01:21 »

Jeg havde stor succes med den der formation i min første halvsæson med Milan. Jeg benyttede to midterforsvarer som boldspillende og en som central. Det lukkede fantastisk af og jeg havde god boldbesiddelse.. Bonucci og Rugani bør være skabte som de til spillende.

Rent offensivt sejlede Bacca, Niang, Adriano og Lapadula... så ved ikke, hvordan man sætter det op bedst muligt.
Logged

..Rossoneri..

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 3-2-2-1-2 (Wingbacks)
« Svar #2: 24 Nov 2016, 09:15 »

Jeg ville nok gøre din dybdeliggende playmaker til forsvar og så en B2B istedet for din central midtbane.
på de 3 forreste pladser har jeg haft held med en fremskudt playmaker (A) på OMC og så en fremskudt angriber og en falsk 9'er, men i din ville jeg nok ændre den ene til falsk 9'er.

hvor meget har du testet taktikken? hvad er Higuain bedste rolle? samme spørgsmål med Dybala?
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 3-2-2-1-2 (Wingbacks)
« Svar #3: 24 Nov 2016, 10:26 »

Hej Fresse, tak for indlægget.

Jeg kan sagtens se, hvor du gerne vil hen med denne taktik, og jeg har faktisk ikke de store ændringer til en start til dig.

Nu spørger du primært til angrebet og forsvaret, så jeg vil lige give et par hints til, hvad jeg finder af muligheder.

1 Dine wingsbacks er i attack rolle, hvilket nok vil give noget rum i bag dem. Her har du ingen DMC til at rydde op, så jeg ville nok mene, at du kan forsøge, din FCH og FCV kommer i opbakker-rolle. Dermed vil de mere undvige fra deres centrale forsvarsrolle og hjælpe til ud i de dybe løb. Om de skal være boldspillende eller ej, det tør jeg ikke svare på. Den midterste kunne du også forsøge dig med i en stopper rolle, dog har jeg ikke den store erfaring med det!

2 Som du selv siger, kan det være forvirrende for modstanderne, at dine angribere bytter plads. Selvom den komplette angriber har bevægelighed som standard instruktion, tror jeg på du har ret! Dog ville jeg, som du selv siger, sætte den ene af dem til support. Derved vil den ene af angriberne søge lidt ekstra ned i banen og fungere som ekstra støtte og bindeled mellem kæderne.

Nu har du ingenting meldt ud om dine taktiske ideer i selve taktikker, så jeg holder mine bud ingenfor det, jeg tænker om spillerrollerne  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 24 Nov 2016, 10:28 af whapz » Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: 3-2-2-1-2 (Wingbacks)
« Svar #4: 24 Nov 2016, 12:01 »

Har selv haft god succes med denne formation, og især wingbacks med pligten angreb.

Jeg vil dog på det kraftigste rådde dig til, at skifte din OMC til DMC. Jeg har haft succes med en DMC med rollen Halfback, til at tage skraldet og samtidig være en god spilstation.

Hvis du har 3 i backkæden og en halfback, så burde der også være råd til dine to centrale midtbanespillere kan være lidt mere offensive og dække rummet foran dem. Her kunne man fx vælge to i rollen Central Midtbane og give dem pligten angreb. 

Som whapz rigtig nok siger, så ville jeg have en angriber i en support rolle. Hvis du skulle være rigtig fræk, og prøve noget jeg har haft succes med i flere taktikker, så overvej at sætte begge angribere til Falske 9'ere.

Held og lykke !
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3-2-2-1-2 (Wingbacks)
« Svar #5: 24 Nov 2016, 17:45 »

I de store kampe jeg har spillet indtil videre, der er jeg godt nok blevet løbet over enderne på kanterne, så det kan godt ske jeg skal prøve noget andet af her..
Kunne man evt. rykke den ene centrale midtbanemand ned som DMC som der bliver skrevet, således at man har DMC - MC - AMC ? Eller vil de ligge for meget i hinandens baner?
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010