home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 382 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Langskud
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Langskud  (Læst 4700 gange)
Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Langskud
« : 23 Nov 2016, 20:21 »

Er det bare mig eller er antallet af langskud fuldstændig sindsygt her i FM17..

Jeg spiller altid med "skud mindre" til alle spillerne så jeg får minimal antal af langskud.. Og i de tidligere udgaver havde jeg nok et snit på 3-5 stk. pr. kamp.. Men i 17´eren har jeg et snit på 10-14 langskud pr. kamp...

Jeg tør da slet ikke tænke på hvor højt antallet af langskud ville være hvis man satte fx 5 mand til at skyde mere...

Er der andre der har samme problem...?
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Langskud
« Svar #1: 26 Nov 2016, 15:15 »

Er det bare mig eller er antallet af langskud fuldstændig sindsygt her i FM17..

Jeg spiller altid med "skud mindre" til alle spillerne så jeg får minimal antal af langskud.. Og i de tidligere udgaver havde jeg nok et snit på 3-5 stk. pr. kamp.. Men i 17´eren har jeg et snit på 10-14 langskud pr. kamp...

Jeg tør da slet ikke tænke på hvor højt antallet af langskud ville være hvis man satte fx 5 mand til at skyde mere...

Er der andre der har samme problem...?
ja det har jeg også - troede det var Kane (han har jo "skyder udefra"), men det er Eriksen, der især skyder som dybdeliggende PM på trods af jeg har bedt dem om at arbejde bolden ind i boksen og sat alle til at skyde mindre udefra..
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Langskud
« Svar #2: 26 Nov 2016, 16:28 »

Måske det afhænger af omfanget af frihed som man tillader spillerne Smiley

Jeg har også instrukser som I beskriver, men jeg synes ikke mine spillere skyder meget oftere end i situationer hvor jeg selv tænker det er fint at tage skuddet.
Logged

cartoon
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Langskud
« Svar #3: 27 Nov 2016, 08:18 »

ja det har jeg også - troede det var Kane (han har jo "skyder udefra"), men det er Eriksen, der især skyder som dybdeliggende PM på trods af jeg har bedt dem om at arbejde bolden ind i boksen og sat alle til at skyde mindre udefra..

Et sted er det vel logisk med mange langskud, selvom du bruger arbejde bolden ind i boksen.  Thumbs Up Ved at arbejde bolden ind i boksen, presser du jo modstanderens forsvar ekstrem og dermed opstår der mere plads  uden for feltet til langskud.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Langskud
« Svar #4: 28 Nov 2016, 20:10 »

Et sted er det vel logisk med mange langskud, selvom du bruger arbejde bolden ind i boksen.  Thumbs Up Ved at arbejde bolden ind i boksen, presser du jo modstanderens forsvar ekstrem og dermed opstår der mere plads  uden for feltet til langskud.
måske, men når de så har skyd mindre udefra og den så er på sjældent (som i gamle dage), så pisser det mig lidt af..
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Langskud
« Svar #5: 28 Nov 2016, 20:22 »

Måske det afhænger af omfanget af frihed som man tillader spillerne Smiley

Jeg har også instrukser som I beskriver, men jeg synes ikke mine spillere skyder meget oftere end i situationer hvor jeg selv tænker det er fint at tage skuddet.
det kan du have ret i - har den på flydende. Dog ikke mere kreativitet..
Logged

Madkazzen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Langskud
« Svar #6: 10 Dec 2016, 11:31 »

Jeg kæmper stadig lidt med de her langskud. Jeg synes, at ligegyldigt hvad man gør så er spillerne stadig lige langskudsliderlige. En kamp mod Crystal Palace, som jeg taber 1-0 men har 32 skud med måske 12 indenfor rammen. Umiddelbart en fin statistik, men måske kom 5 af afslutningerne indeni feltet.

Kan man gøre andet end at sætte spillerne til at skyde mindre? Jeg benytter mig, af at arbejde bolden ind i feltet og synes jeg får samme resultat uanset om jeg har det punkt klikket af eller ej...
Jeg er med på, at nogle spillere skyder mere end andre og det er sådan set også fint nok, men det grænser alligevel til det latterlige at man har 25 afslutninger udenfor feltet i en kamp.
Man kan vel ikke sætte alle spillere til at skyde mindre? Ens angribere skal vel for faen søge afslutninger?
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Langskud
« Svar #7: 10 Dec 2016, 11:35 »

Hold på bolden vil måske hjælpe? Lig evt. taktik samt instruktioner op
Logged

Madkazzen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Langskud
« Svar #8: 11 Dec 2016, 10:01 »

Det er taktikken og instrukserne.

Jeg er ikke ude efter hjælp til selve taktikken for den er jeg egentlig nogenlunde tilfreds med. Jeg har før spillet smalt og det gav mig fine resultater, men til den seneste kamp spillede jeg uden den instruktion og det gav lidt pote i forhold til at undgå for mange langskud. Således kom der langt flere skud inde i feltet, men om det var et lucky punch eller ej må jeg undersøge nu. Jeg vandt EFL pokalen over Liverpool så jeg kan ikke være utilfreds lige nu Wink

* 20161211095522_1.jpg (302,98 KB - hentet 81 gange.)
* 20161211095531_1.jpg (147,45 KB - hentet 76 gange.)
Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Langskud
« Svar #9: 11 Dec 2016, 13:33 »

Jeg har ikke selv oplevet store problemer med for mange langskud siden 14-15 eller noget i den retning. Som andre nævner, så kommer det an på mere end blot indstillingerne for at skyde fra distancen. I de viste indstillinger skal der spilles langsomt og med korte afleveringer, men spillerne skal holde positionerne og ikke være kreative i deres bevægelser. Med andre ord er det temmelig nemt at dække op, så når dine spillere kombinerer sig ind i en blindgyde, er der ikke mange andre muligheder end at hugge på kassen. Din angriber (Komplet angriber - svarer vist til Advanced på engelsk?) er heller ikke typen, der altid ligger i feltet og kan skydes efter, når alt andet går galt. Så hvem gør sig spilbare i feltet, så du kan komme til afslutninger derinde?

Personligt bruger jeg altid helst en poacher som forreste mand og gerne sammen med en target man, der kan fodre ham. De giver hver især altid midtbanen mulighed for at aflevere fremad/ind i feltet afhængig af spilsituationen.

Jeg håber det kan hjælpe lidt? Smiley
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Madkazzen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Langskud
« Svar #10: 11 Dec 2016, 14:00 »

Måske.. Jeg vil prøve, at give dem lidt frihed.

Tanken var jo lidt at mine invendige angribere skulle søge i feltet. Men som sagt; jeg kan ikke klage over mine resultater. Jeg bliver bare frustreret over at man kan tabe kampe, hvor man skaber 30+ skudforsøg, men 25 af dem kommer udenfor feltet. Jeg vil dog tage det med i overvejelserne og så må jeg jo købe mig en skarpretter Wink

Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Langskud
« Svar #11: 11 Dec 2016, 14:21 »

Hvis resultaterne kommer i hus, så kan man jo bare være glad Wink Men det var mit bud på de mange langskud. Jeg havde ikke set at du bruger inside forward, men det må skabe en del trængsel i rummet foran feltet, hvor samtlige af dine fire forreste søger ind. Jeg tænker i hvert fald, at en fast mand i boksen kan skabe lidt plads til dine kreative spiller, som så samtidig skal gives lov til at brodere sig igennem forsvaret Wink
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010