home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 412 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Home of Football
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Home of Football  (Læst 37979 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sæsonafslutning '17
« Svar #30: 11 Dec 2016, 11:30 »


Home of Football
Sæsonafslutning ‘17

Forfærdeligt! Intet mindre!.. Jeg tror aldrig før jeg har oplevet så kollektivt et kollaps som endte med at sende os ned på en 12-plads. Hvad der lige gik galt ved jeg ikke, men jeg er rystet over vores afslutning på sæsonen. Jeg skal helt sikkert have kigget på at lave ændringer til taktikken, således at vi bliver mere stabile og er bedre til at dæmme op for farlige angreb.


Vi endte med at tabe fem kampe af seks mulige fra medio marts og frem til ultimo april, hvor turneringen slutter for de hold der ikke skal spille nogen form for playoff-kampe (op- eller nedrykning). Det eneste hold vi slog var de senere vindere fra Lincoln, hvilket slet ikke hænger sammen i mit hoved – det burde give motivation for meget mere!.Spillerne blev derfor tvunget til en ekstra kamp arrangeret kun for at højne moralen til den kommende sæson, og den var der heldigvis positive takter at spore i. Med en ny taktik 4-3-1-2, baseret på min tidligere 4-3-3 – dog med fremskudt playmaker i stedet for en fremskudt angriber, håber jeg at det er det der skal til for at rette op på formen til den nye sæson. Derudover har jeg opgivet min defensive midtbane og i stedet placeret ham som boldvindende midtbanespiller centralt på banen. Det virker umiddelbart forkert at fjerne ham, men grundet kvaliteten af spillere der nu kan spille positionen forventer jeg at det er en fordel for os. Det giver også fornuftig mening i forhold til at der nu er et ekstra bindeled på midtbanen ved siden af mine to felt-til-felt spillere – jeg krydser fingre.

Af transfers forventer jeg ikke det store – der er for det første ikke det store udvalg til det, for det andet kan jeg lige så godt satse på vores unge drenge, for det tredje kan vi altid leje et par spillere hvis der skulle være behov for dette – disse er ikke bedre end dem jeg kan købe eller har, men de kan erhverves gratis og kan agere backup for mine egne spillere.

Jeg har gentagne gange forsøgt at få en aftale med en senior-samarbejdsklub, men ledelsen har tilsyneladende ingen interesse i at dette sker, hvorfor de afviser mit ønske hver gang, uanset hvor meget jeg tigger dem – nogen der har nogle ideer til hvordan man får dem på andre tanker? Pengene og de gratis spillere kunne lune rigtig meget i en lille, økonomisk presset klub!

Udover ovenstående forventer jeg ikke de helt store ændringer i vores setup, og jeg forventer at vi skal prøve at lave nogle træningskampe på niveau med sidste år, da jeg egentlig synes at det fungerede meget godt, selvom det ikke var lutter sejre for vores vedkommende.

« Seneste Redigering: 21 Dec 2016, 09:20 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Home of Football
« Svar #31: 11 Dec 2016, 13:50 »

Av for nogle nederlag :/ !!

Bliver interessant hvordan du vil vende lykken !
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Home of Football
« Svar #32: 12 Dec 2016, 10:17 »

Ja det var simpelthen forfærdeligt! Har aldrig oplevet så akut en nedtur generelt over hele linjen. Der var INGEN der spillede op til deres normale bundniveau!

Men heldigvis er der kommet lidt bedre styr på det til den kommende sæson. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Efteråret '17
« Svar #33: 14 Dec 2016, 18:44 »


Home of Football
Efteråret ‘17

Efter vores meget ringe afslutning på sidste sæson var vi meget opsatte på at denne sæson skulle være meget bedre. Efter jeg har ændret på taktikken er spillerne så småt også begyndt at forstå mine tanker og ideer, og det ligner at vi får mere ud af vores boldbesiddelse nu. Vi er klart mere stabile i det defensive, og hvor jeg troede at den offensive del ville lide et lille knæk, så har jeg til gengæld erfaret at det ikke har været tilfældet, og vi er meget stærkere i vores opbygning af spillet nu.

Vores træningskampe er gået som forventet – vi har afprøvet lidt forskelligt rent taktisk, alt imens vores faste startellever er blevet testet godt og grundigt mod en del klubber. Jeg er rimelig fortrøstningsfuld i forhold til vores konkurrenter i ligaen, og med lidt held forventer jeg bestemt at vi er med i den gode ende af tabellen når alle kampene er blevet spillet. Der er dog stadig meget at arbejde med.


Vi har efter sidste års Youth Intake været nødsaget til at finde ud af hvilken form for klub vi ville være – 1. skulle vi hente afdankede spillere i stor stil som til gengæld for deres alder, har en masse erfaring fra højere rækker – 2. satse på at vores egne spillere vil kunne være konkurrencedygtige nok til at vi kan stole på at de kan føre os op i rækkerne. Jeg har valgt mulighed 2, og vil i fremtiden satse stort på egen avl, og derfor vil der fremover primært være stor afgang af spillere, hvorimod vi ikke vil hente ret mange ind til truppen – kun i det tilfælde at der virkelig er noget kvalitet til at styrke vores position væsentligt. Det betyder selvfølgelig at der er risiko for svingende resultater, men det tager jeg med. Det glæder jeg mig til at prøve, specielt også set i lyset af at vores faciliteter bestemt ikke er optimale for denne strategi – jeg satser på at vi kan få hævet denne standard så snart der bliver penge til dette. Derfor har vi også kun lejet to spillere denne sæson – begge til den centrale midtbane, samt sendt flere spillere afsted til andre klubber.

Starten af sæsonen er gået under forventning i ligaen og ved udgangen af september 2017 efter 9 kampe ligger vi nummer 18 med blot 11 point, dog med et par kampe til gode i forhold til dem der har spillet flest. Dette er bestemt ikke godkendt, men fælles for de fleste kampe er at vi bare ikke har været gode nok til at lukke kampene ned efter at have været foran i første halvleg. På den positive front har Ben Partridge vist at han er klar til at spille når Harry Lewis er skadet eller ikke disponibel, og med 10 mål i 11 kampe er hans præstation bestemt godkendt (fire af disse faldt mod Carlton – se ovenstående link) – ligeledes er Kyle Rileys, som har stået for 6 assists og den næstbedste rating i ligaen indtil videre (7,66). Han overgår hermed også vores topscorer som har 7,63. Vi nåede tredje kvalifikationsrunde af FA Cuppen (ledelsen ville have os i anden, så bestemt godkendt), hvor Leamington blev for stor en mundfuld med et 3-5 nederlag hjemme.

Ledelsen nåede heldigvis at skrive en ny kontrakt med mig ved sidste års sæsonafslutning, så jeg nu har endnu et år til at bevise mine evner i det engelske. Kontrakten – stadig deltid - lyder nu på 23.000 kr. om måneden før skat (tilrettet i første indlæg).
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Vinteren '17
« Svar #34: 17 Dec 2016, 11:41 »


Home of Football
Vinteren ‘17

Endnu et kvartal er gået og det er nu ved at være tid til at gøre status endnu engang.

På sin vis er det gået bedre i de seneste 16 kampe siden jeg skrev sidst, og så alligevel ikke. Det positive er at vi er rykket op på en tiendeplads, dog med mulighed for at falde en enkelt plads, grundet en kamp mindre hos Northwich Victoria. Vi har ti sejre som er lig med 40% af kampene men desværre hele ni nederlag, så på den måde er det ikke så godt. Det negative er at vores pointsnit ikke har rykket sig væsentligt siden sidst. Ultimo september lå vi på 1,23 point per kamp (11 point i 9 kampe), og i de efterfølgende 16 kampe har vi skrabet 25 point sammen (36-11), hvilket giver et snit på 1,57 point per kamp (i alt for 25 kampe =1,44). Det går heldigvis den rigtige vej og specielt vores kampe i perioden medio november til medio december har været gode, men der er stadig noget at se til, for jeg vil rigtig gerne have dette snit op på i hvert fald 1,8 hvis ikke 2, men det kræver noget bedre resultater (1,8=39 point i de sidste 17 kampe | 2,0=48 point i de sidste 17 kampe) at indfri dette.


Kyle Riley er virkelig kommet i gang og er nu vores topscorer med 18 scoringer – hvilket betyder at han har scoret ti mål på 16 kampe (han havde otte scoringer ved udgangen af september). Derudover har han være en farlig oplægger også, og med 16 assists og 10 af disse i de sidste 16 kampe, har han altså været involveret i 20 scoringer i alt i denne periode – det er jeg tilfreds med. Det giver logisk nok en høj rating, hvorfor han topper tabellen klart. Nummer to (delt) på ligaens gennemsnitsbedømmel se er vores eget regentalent Gary Pelling, som gør det fremragende i midterforsvaret ved siden af Hadfield og jeg forventer at Gary vil være vores kommende kaptajn på længere sigt hvis han bliver ved med at præstere på denne måde.

Gary Pelling, som jeg netop har nævnt, var ikke en af de fem bedste regens jeg fik sidste sæson (jeg har ikke et aktuelt screenshot da jeg er længere henne i savet – vil man gerne se ham som han er halvanden sæson længere fremme, skal jeg gerne lave et), men grundet skader hos vores midterforsvarere har han fået chancen, og jeg er virkelig begejstret for hvad jeg har set. Han er kun 17 år, men har virkelig taget livet som fodboldspiller til sig med det samme, med alt hvad det fører med sig. Pigerne løber og skriger efter ham, og han har efterhånden fået sin egen fangruppe som kommer til de fleste kampe, hvilket virkelig kan mærkes på tilskuertilstrømnin gen efterhånden – der er begyndende Belieber-stemning på lægterne! Smiley

Jeg håber vi i den sidste halvdel af sæsonen får skrabet nogle flere point sammen så vi kan begynde at indfri noget af det potentiale vi ligger inde med – vores største problem er uden tvivl vores svingende form, men det er der nok ikke så meget at gøre ved andet end at blive ved med at give de unge spillere noget erfaring på grønsværen!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Home of Football
« Svar #35: 19 Dec 2016, 07:40 »

Nå, det går da fremad. Langsomt med sikkert.

Fedt med unge spillere som gør godt - det er altid fedt Smiley

Ps. Du har dog ikke nævnt Gary Pelling under dit Youth intake tidligere?
« Seneste Redigering: 19 Dec 2016, 07:42 af b0nb0n » Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Home of Football
« Svar #36: 19 Dec 2016, 08:25 »

Nå, det går da fremad. Langsomt med sikkert.

Fedt med unge spillere som gør godt - det er altid fedt Smiley

Ps. Du har dog ikke nævnt Gary Pelling under dit Youth intake tidligere?

Hehe.. Smiley Ja, der har lige været lidt travlt på det sidste, men satser på at det bliver bedre når vi når frem til torsdag. Smiley

Nej, som jeg også nævnte, så var Gary Pelling ikke med i gruppen af de regens med bedst potentiale (Han havde kun to guld- og en sort stjerne, hvilket er meget lidt i de lavere rækker hvor mange får væsentligt højere stjerner), men han har virkelig vist sig som en der hurtigt vil kunne blive en bærende kraft på holdet. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Foråret '18
« Svar #37: 19 Dec 2016, 15:32 »


Home of Football
Foråret ‘18

Det går den rigtige vej – det kan jeg med glæde i stemmen sige. I de seneste 14 kampe har vi næsten levet op til mit mål om pointhøst på 1,8 point per kamp (25 point i 14 kampe = 1,79), så jeg kan ikke brokke mig alt for meget denne gang. Det betyder at vi nu er nået op på et gennemsnit på 1,57 point per kamp, og jeg må nok revurdere mit mål en smule og gå efter 1,6 i stedet for (der er tre kampe tilbage af sæsonen hvis vi ikke kommer i playoff). Den nuværende pointhøst gør at vi efter 39 kampe ligger på en plads som nummer otte, med fem point op til en mulig oprykningsplads, hvilket jeg nok allerede har afskrevet, da der skal gå meget galt hvis de tre hold over os alle snubler. Til gengæld kan jeg glæde mig over at holdet har vist god moral på det seneste, og efterhånden er ved at være godt inde i vores taktik.


Vores nuværende pointhøst gør også at vi helt sikkert ikke kan ende dårligere end sidste år, selvom vi skulle rende ind i en stime med nederlag i alle kampe, lig sidste år. Vi går selvfølgelig efter at komme så højt op som muligt, men så længe vi ender mellem syvende- og niendepladsen vil jeg være tilfreds. Der er på nuværende tidspunkt to points forskel, så der er helt sikkert noget at spille om.

På det personlige plan har Kyle Riley været knap så flittig som målscorer (Harry Lewis er tilbage og scorer målene), men fortsætter sit gode spil og overblik, hvilket stadig gør ham til den mest assisterende spiller i ligaen med 22 assists i alt (otte i de sidste 14 kampe). Det betyder også at han stadig er den bedst præsterende. Her er Gary Pelling overraskende nok stadig med på listen over de tre bedste, og jeg er virkelig spændt på hvor længe han kan holde formen og spille så godt som han gør. Det viser bare at man kan hvad man vil, selvom træneren måske har frasorteret én i første omgang – godt jeg altid skriver med alle ungdomsspillere!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Home of Football
« Svar #38: 20 Dec 2016, 07:50 »

Dejligt det går fremad, og øv med de 3 nederlag i træk, ellers havde du ligget til oprykning Skuffet

Har Pelling fået flere stjerner nu hvor du bruger ham fast?

Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Home of Football
« Svar #39: 20 Dec 2016, 11:15 »

Dejligt det går fremad, og øv med de 3 nederlag i træk, ellers havde du ligget til oprykning Skuffet

Har Pelling fået flere stjerner nu hvor du bruger ham fast?



Ja det er sgu bittert, men de var bare bedre end os.

Han har fået en halv guldstjerne mere - det er det hele. Men har måske lidt en ide om at det er min assisterende manager der er galt på den, fremfor Pelling der reelt ikke kan blive bedre. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Home of Football
« Svar #40: 20 Dec 2016, 12:14 »

Ja det er sgu bittert, men de var bare bedre end os.

Han har fået en halv guldstjerne mere - det er det hele. Men har måske lidt en ide om at det er min assisterende manager der er galt på den, fremfor Pelling der reelt ikke kan blive bedre. Smiley

Det vil i hvert fald ikke være første gange i et save at en ass manager har taget fejl.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Home of Football
« Svar #41: 20 Dec 2016, 13:34 »

Det vil i hvert fald ikke være første gange i et save at en ass manager har taget fejl.


 - og specielt ikke taget det nuværende niveau i betragtning - det er jo hverken Daniele Baldini (AS Roma), Brian McClair (Rangers), eller Rui Faria (Man Utd) der har lyst til at få et sølle betalt job i den ottende bedste række! Opstemt

Jeg satser på at staben skal skiftes ud, men jeg ville godt nok gerne lidt op i graderne før jeg begynder på det. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Home of Football
« Svar #42: 20 Dec 2016, 13:44 »

Det er smart at vente med det til pengene er der til det.

Selv om jeg er OB beholder jeg også alle mine akademi spillere, bare for at se om de bliver bedre Smiley
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Home of Football
« Svar #43: 20 Dec 2016, 14:05 »

- og specielt ikke taget det nuværende niveau i betragtning - det er jo hverken Daniele Baldini (AS Roma), Brian McClair (Rangers), eller Rui Faria (Man Utd) der har lyst til at få et sølle betalt job i den ottende bedste række! Opstemt

Jeg satser på at staben skal skiftes ud, men jeg ville godt nok gerne lidt op i graderne før jeg begynder på det. Smiley
Baldini har ellers altid været klasse for mig  crazy
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Home of Football
« Svar #44: 20 Dec 2016, 14:17 »

Baldini har ellers altid været klasse for mig  crazy

Jeg er helt sikker på at han også ville være vild hos mig, men jeg kan desværre ikke give ham den løn han gerne vil have! Wink Nåh ja, og så er han heller ikke just interesseret i at skifte til England.. Og øøøh, nej ej heller til en lille klub som Sheffield FC.. Wink

Det er smart at vente med det til pengene er der til det.

Selv om jeg er OB beholder jeg også alle mine akademi spillere, bare for at se om de bliver bedre Smiley

Enig. Og om jeg så spiller med United plejer jeg alligevel at skrive med alle ihvertfald indtil de bliver 18 år. Derefter kan jeg ordentligt begynde at se hvor meget der er at arbejde med. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010