home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 225 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Poole Town to Premier League
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Poole Town to Premier League  (Læst 14051 gange)
Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Poole Town to Premier League
« : 07 Nov 2016, 17:44 »



- En klassisk FM-rejse -


I kender måske fyren til højre på billedet. Charlie Austin. Premier League angriber i Southampton. Har været inde omkring det engelske landshold. Notorisk målscorer i engelsk fodbolds øvre lag. Denne fortælling handler egentlig ikke om ham, men så alligevel lidt alligevel.

For før Charlie Austinblev feteret stjerne i Premier League, gjorde han sig gældende i noget mindre omgivelser. Så sent som i 2009 rendte 19-årige Charlie rundt og spillede fodbold for Poole Town F.C. i landets niendebedste række. Når han altså ikke arbejdede som murer ved siden af. I 2008/09 sæsonen scorede unge Charlie 46 mål i 46 kampe og sikrede Poole Town sejren i deres division. Desværre kunne de ikke rykke op, da deres hjemmebane på en lokal skole ikke levede op til FA's krav. Sæsonen efter startede Charlie ud med 18 mål i 12 kampe og han var klar til større ting. Swindon Town fra League One spottede talentet, slog til og resten er historie. Charlie Austin scorede fem mål i sin sidste kamp for Poole og drog videre på sin vej mod Premier League.



Alligevel fortsatte Austin med at have betydning for Poole Town F.C. Skiftet til Swindon sikrede den lille klub en række udbetalinger i takt med Austins succes, og med de penge kunne klubben udvikle skolebanen Tatnam Ground til noget der lignede et rigtigt stadion. Banen blev rammet ind og en lille tribune med siddepladser blev bygget for i alt 250.000 pund. Penge klubben aldrig havde haft uden salget af Austin.

I 2010/11 fik klubben endelig lov til at rykke op i Englands ottendebedste række. Det tog to sæsoner mere inden de tog ende et skridt op til niveau syv i ligapyramiden, og her blev de kun i tre sæsonen inden de med endnu en oprykning sikrede sig en plads i National League South og dermed Football Manager. Nu vil jeg tage dem resten af vejen. Hele vejen op til Charlie Austin og Premier League. Selvom Austin nok nyder sit velfortjente otium, når jeg en dag når dertil.

Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #1: 07 Nov 2016, 17:45 »

Sæsonoversigt
2016/17: National League South - 4 (Vinder af playoff)

2017/18: National League Premier - 13
2018/19: National League Premier - 1

2019/20: Sky Bet League Two - 3

2020/21: Sky Bet League One - 19
2021/22: Sky Bet League One - 3 (Vinder af playoff)

2022/23: Sky Bet Championship: 19
2023/24: Sky Bet Championship: 8
2024/25: Sky Bet Championship: ?
« Seneste Redigering: 07 Jan 2017, 16:29 af Sarl » Logged

Isolation

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #2: 07 Nov 2016, 20:23 »

Det bliver spændende at følge din vej mod Premier League...   Wink

Og så syntes jeg at det er super fedt, med den lille baghistorie du har på bloggen... Det krydre lige bloggen en smule ekstra   Thumbs Up
Logged

ernemann
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #3: 07 Nov 2016, 20:43 »

Fedt. Er også startet langt nede men dog på niende niveau. Overvejer at starte en blog om dem Wink
« Seneste Redigering: 07 Nov 2016, 20:47 af ernemann » Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #4: 07 Nov 2016, 21:45 »

Sikke en sjov blog. Jeg følger med. Held og lykke med Poole Town.
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #5: 07 Nov 2016, 21:51 »



- Sæson 2016/17 -



Som oprykker var Poole F.C. seedet som nummer 22 og sidst inden sæsonstart. Jeg gik derfor ind til sæsonen med målet om at sikre overlevelse. Efter et par gode indkøb og med hjælp fra en suveræn angriber på lån i seks måneder fra vores geografiske naboer Bournemouth vist det sig dog hurtigt at mulighederne var der for mere. Mit hold fik hurtigt distanceret sig fra bundkampen og i toppen var det usandsynligt tæt. Det endte til min store overraskelse med en fjerdeplads og playoff.

Her mødte jeg Hampton & Richmond i semifinalen og med 2-2 hjemme og 3-2 ude blev det til en samlet sejr. I finalen tog jeg imod Whitehawk fra Brighton og vandt sikker 2-0. Det blev altså til oprykning i en sæson, hvor offensiven var flyvende med 79 mål, mens defensiven sejlede og lukkede 65 ind. Det skal der arbejdes med i den kommende sæson.

Med oprykningen stødte klubben på velkendte problemer. Tatnam Ground kunne ikke godkendes til fodbold på højere niveau, og der måtte findes en løsning. Derfor flytter klubben foreløbig til Avenue Stadium i Dorchester lidt over 30 min. i bil fra Poole. Dette er dog ikke en holdbar løsning, så der bliver opført et nyt stadion. Killick Stadium får 4.000 pladser og er navngivet efter klubbens tidligere manager Tom Killick. Han tog over i 2004 og er manden bag klubbens imponerende opstigning gennem rækkerne. I den bredere offentlighed fik Killick dog sine fem minutters berømmelse, da han under en karantæne overværede en af holdets kamp fra vinduet i klubbens greenkeepers hus nær stadion.

Logged

Isolation

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #6: 07 Nov 2016, 23:14 »

Flot sæson Sarl - tillykke
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #7: 08 Nov 2016, 07:32 »

Fed fed blog Smiley Virkelig en fed baggrunds historie Smiley Sejt!

Ps, kunne du gøre det sådan at man kunne trykke på billederne og rent faktisk se dem Smiley Din liga tabel kan ikke ses Smiley HEHE!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #8: 08 Nov 2016, 07:37 »

Er virkelig vild med starten Smiley Fed historie og du skriver fremragende! Keep it up Smiley
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #9: 08 Nov 2016, 21:36 »



- Crap Football -


Min nye yndlingsprofil på Twitter er "Crap 90s Football", der samler det ene gyldne og fejlbefængte fodboldhøjdepunkt efter det andet. Alt sammen fra 90'erne og det meste af det fra engelsk fodbold. Det er grimt, dumt, elendigt, hysterisk morsomt og smaskhamrende charmerende. Også selvom det kan være svært at tro, at de her spillere bliver betalt for at spille fodbold.

Den slags fejl er dog mindre sjove, når ens hold begår dem i Football Manager. Gang på gang på gang. Lad os bare erkende det. Der bliver spillet en omgang lortefodbold i de engelske National League, og mit hold er blandt de største syndere. Jeg ville gerne spille flot fodbold og forsøgte det også, men fejlene hobede sig op, og nederlagende væltede ind. Værst var et 1-10 nederlag til Lincoln. Spørg mig ikke hvordan.

Så jeg omfavnede lortefodbolden. Tog den til mig. 4-4-2, udover kanterne, targetman oppe foran. Stenalderbold. Det er simpelt og mit hold kommer ikke helt så ofte ud i noget, som de ikke kan håndtere rent teknisk. Til gengæld lukrerer jeg relativt ofte på modstandernes tåbelige fejl. Det giver sejre og det giver nederlag, men indtil videre holder jeg mig over stregen.

Logged

Isolation

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #10: 08 Nov 2016, 21:49 »

Jeg er som altid kæmpe fan, Sarl! Det her er sku godt og sjovt
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #11: 08 Nov 2016, 22:40 »

Fantastisk blog! Gennemført - genialt! Smiley
Logged


Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #12: 09 Nov 2016, 17:16 »



- Giantkiller -


Pludselig lå beskeden i indbakken. Poole Town F.C. havde fået nye ejere. Franskmænd. Colin Deschamps hed den nye bestyrelsesformand, og han overvejede at erstatte mig. Det scenarie er nok alle FM-spilleres frygt, og med mine svingende resultater rystede jeg også en smule i bukserne. Et sted havde jeg dog succes. Med to 10 sejre var jeg nået frem til FA-Cuppens anden runde, hvor jeg mødte Northampton fra League One. Kun en kamp væk fra tredje runde og giganterne fra Premier League. Kun en kamp fra at skrive endnu en note i historiebøgerne om en turnering, der giver selv de mindste chancen for at være konger for en dag.

<a href="https://www.youtube.com/v/wzDT5TUtriU" target="_blank">https://www.youtube.com/v/wzDT5TUtriU</a>


Northampton var dog en ordentlig mundfuld for mine drenge. Skarpheden skulle være i top, og jeg skulle have styr på taktikken gennem alle 90 minutter. Mine drenge overraskede dog alt og alle og fik en drømmestart, da min venstrefløj Saraiva allerede i andet minut kunne bringe os foran. Et højt og skævt indlæg fra højreback sejlede hele vejen til bagerste stolpe, hvor portugiseren stod klar. Northampton viste herefter deres klasse og pressede mit hold i bund. Det resulterede i en fortjent udligning i det 29. minut, men allerede angrebet efter kunne min targetman og topscorer Jonathan Pierre Jones heade endnu et føringsmål i nettet. Herefter stod den på taktisk skak. Alt imens Northamptons pressede på ændrede jeg mentalitet. Når de skiftede formation ændrede jeg min. Frem og tilbage, mens mit hold holdt stand. Sejren kom i hus. Jeg har sjældent følt mig mere genial.

Endnu bedre var det, da resultatet også overbeviste den nye bestyrelse om mine evner. Min eufori nåede dog sit klimaks tre dage senere, da der blev trukket lod til tredje runde. Arsenal. På Emirates. Jeg får læsterlige klø, men entréindtægterne deles så vidt jeg ved i FA Cuppen. Regn selv ud, hvad det betyder for en klub som Poole Town.

Logged

Isolation

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #13: 09 Nov 2016, 17:52 »

Jeg følger! Genialt og lækkert indtil videre! Smiley
Logged

Arsenal <3

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Poole Town to Premier League
« Svar #14: 10 Nov 2016, 07:37 »

Stærkt resultat Smiley Glæder mig til Arsenal kampen Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010