home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 776 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager  (Læst 232841 gange)
b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #60: 18 Nov 2016, 21:52 »

Fedt start i Finn Harps Smiley Sejt altså!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #61: 20 Nov 2016, 10:23 »

Maj/Juni 2018


8. maj 2018
Liga Cup 2. runde


En sejr er en sejr, og det får vi mod Letterkenney. Ikke nogen fremragende præstation af spillerne, men vi er da videre til kvartfinalen. Harkin og Hanlon står bag sejren over mandskabet fra den tredjebedste række.

11. maj 2018
SSE Airtricity League


Revanche mod Bohemians, som slog os i begyndelsen af april. De nedlægges uden problemer, da forsvarsspilleren, Tommy McMonagle, og Daryl Kavanagh kommer på tavlen i hver deres halvleg. Suverænt.

14. maj 2018
SSE Airtricity League


Bray havde absolut intet af komme med og afveg på intet tidspunkt fra deres 'parker bussen'-taktik. Jeg havde ikke liget regnet med at skulle komme ud for en modstander, der giver os så meget initiativ. Det havde spillerne nok heller ikke. McMonagle er skadet de næste fire-fem uger og kommer første tilbage efter pausen.

18. maj 2018
SSE Airtricity League


Det er så sandelig gået op for resten af ligaen, at Finn Harps godt kan spille fodbold. Longford stiller sig også tilbage, men på et kontraangreb formår de at give os en svær udgangsposition til anden halvleg. Heldigvis dukker Kavanagh op igen, og vi kan tage fra Longford med ét point i bagagen.

24. maj 2018
SSE Airtricity League


Så kom nederlaget også. Vi fik ellers uafgjort med fra selvsammes hjemmebane tidligere på sæsonen. Denne gang kom vi ligeledes tidligt foran. Oplevelsen bliver forværret af, at Hanlon nærmest i allersidste sekund bliver skadet. Han må også undværes resten af forårssæsonen.

29. maj 2018
Liga Cup kvartfinale


Så blev det kvartfinaletid, og minsandten om det ikke lykkedes os at slå Dundalk igen. Liga Cuppen er ganske vist den lille pokalturnering her i landet, men en pokal er en pokal, og den kan øjnes ude i horisonten. Bray vender i semfinalen.

1. juni 2018
SSE Airtricity League


Dundalk var også modstanderen i forårssæsonens sidste ligakamp. Liga Cup-kampen sidder tungest i benene på mine spillere, og vi er en smule heldige med at få et point med hjem. Det synes jeg nu også, at vi har fortjent efter kampene mod Bray og Longford.

6. juni 2018
Senior Challenge Cup 2. runde


Til forårets sidste kamp i den store pokalturnering, Senior Challenge Cup, blev en lang række af stamspillerne sparet, og det satte i den grad sit præg på kampen mod 1. divisionsmandskabet fra Shelbourne. Deres scoringer måtte vente til anden halvleg, men på tre minutter sendte Evans os ud af turneringen.

Maj/Juni 2018
SSE Airtricity League


Forholdene er blevet sværere i Finn Harps. Det er konklusionen efter maj og april. Modstanderne har indset, at Finn Harps rent faktisk har noget at byde på, og vi går ikke længere ind til alle kampe som underdogs. Vi kan ikke stille os ned og spille på kontraerne, hvis vi vil vinde kampene. Men det er jeg glad for. Det betyder, at jeg har gjort noget rigtigt. Og vi ligger stadig nummer tre. Pausen skal nu udnyttes, så spillerne ikke bliver lige så bange for at dominere kampene til juli.
Logged

dylfen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #62: 20 Nov 2016, 10:38 »

Spændende læsning...

Søger du bare andre trænerjobs undervejs? Bliver din nuværende klub ikke sur når du søger andet job?
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #63: 20 Nov 2016, 11:01 »

Spændende læsning...

Søger du bare andre trænerjobs undervejs? Bliver din nuværende klub ikke sur når du søger andet job?
Jeg har ikke aktivt søgt efter andre trænerjobs endnu, og det er kun set én gang, at jeg er taget til en jobsamtale uden at blive ansat. Den ene gang bad Boston mig bare om at droppe jobsamtalen og blive hos dem, og det fik ikke nogle konsekvenser, at jeg sagde nej til at blive hos dem. Det kan være, der kommer konsekvenser, hvis jeg gør det flere gange, men det har jeg ikke oplevet endnu.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #64: 20 Nov 2016, 15:55 »

Juli 2018


6. juli 2018
SSE Airtricity League


En fantastisk første halvleg og en forfærdelig anden halvleg. Kontrasten var foruroligende stor. Michael Scott, der har fået chancen efter scoringskrise hos vores sædvanlige angribere, kvitterer allerede efter to minutter, mens Keating også kommer tilbage på scoringstavlen efter 11 minutter.

10. juli 2018
SSE Airtricity League


McNamee bliver helten mod slutningen af opgøret mod Derry City. Tre vigtige point til topstriden tikker ind på kontoen, og europæisk fodbold forbliver en mulighed.

13. juli 2018
SSE Airtricity League


En øretæve af samme størrelse som sidst blev det ikke til mod Limerick, om end sejren var mindst lige så flot og fortjent, selvom scoringerne fra Kavanaghs og Funstons fødder først faldt i anden halvleg.

16. juli 2018
SSE Airtricity League


I forvejen en af sæsonens sværeste kampe, som bliver endnu sværere af, at Harkin udvises efter en lille halv time. Vi holder skansen første halvleg ud, men kort efter scorer Morrissey, og derfra er det noget nær en umulig opgave. Langley får cementeret hjemmeholdets sejr i overtiden.

20. juli 2018
SSE Airtricity League


Hanlon scorede for første gang efter sin skade og var en af mændene bag tre vigtige point. Det var vigtigt at komme tilbage efter nederlaget til Cork, og det var forløsende at høre dommeren fløjte af, mens stillingen var 2-0 til os.

27. juli 2018
SSE Airtricity League


Allerede efter fem minutter måtte vi udskifte Ciaran Coll, og hans afløser på venstreback, Alan O'Neill, valgte at tage et tidligt bad. Det efterlod os uden nogen egentlig venstreback og med ti spillere tilbage på banen, men det lykkedes os at hente et enkelt point på Keatings scoring, selvom Schubert havde bragt gæsterne foran efter 82 minutter.

Juli 2018
SSE Airtricity League


Sommerpausen har heldigvis ikke slået os ud af rytmen, og juli står tilbage som mere end godkendt. Finn Harps gør det stadig fantastisk, selvom det nu begynder at spidse til helt i toppen. Med 11 kampe tilbage af sæsonen ser Dundalk og Cork City ud til at skulle kæmpe med om mesterskabet, men vi indtager fortsat tredjepladsen, der giver adgang til Europa League.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #65: 20 Nov 2016, 16:47 »

August 2018


3. august 2018
SSE Airtricity League


Bray havde endnu en gang held med at holde os fra fadet. McNamee brændte straffespark efter en lille time, og Keating ramte overliggeren to gange undervejs. Heldet manglede desværre på Finn Park.

6. august 2018
Liga Cup semifinale


Held manglede vi tværtimod ikke tre dage senere, da vi gæstede selvsamme Bray - denne gang i pokalen. Skraldemanden på den defensive midtbane, Adam O'Hara, scorede en sjælden gang, og selvom Morrison fik udlignet kort efter pausen, sparkede McConnell og Hanlon os i finalen.

17. august 2018
SSE Airtricity League


Finalepladsen har givet selvtillid, og Hanlon kom igen på tavlen. Lige så gjorde McNamee, der fik rettet op på det brændte straffespark mod Bray ved at score og levere en pragtpræstation.

20. august 2018
SSE Airtricity League


McNamee var på pletten igen og er nu sprængfyldt med selvtillid. Han holder os inde i kampen om de europæiske pladser og kan blive utrolig vigtig her, hvor der ikke mangler mange kampe af sæsonen.

31. august 2018
SSE Airtricity League


11 dage senere skaffede McNamee os en perfekt start på opgøret mod Dundalk, som dog desværre er inde i en fænomenal stime. Selvtilliden hos dem er helt enorm, og selvom antallet af chancer er ganske ligeligt fordelt, tager de hjem med tre point i bagagen. Dundalk er efterhånden også sikre på at vinde mesterskabet.

August 2018
SSE Airtricity League


Tredjepladsen er tabt, men vi har en kamp i hånden. Topholdene har fundet fodfæste, og Sligo Rovers har ramt topformen på det helt rigtige tidspunkt. De stormer derudaf og kan blive svære at tage tredjepladsen fra. September og oktober bliver nogle spændende måneder med både pokalfinale og kamp om europæisk fodbold.
« Seneste Redigering: 20 Nov 2016, 16:49 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #66: 21 Nov 2016, 15:45 »

September 2018


14. september 2018
SSE Airtricity League


Sæsonens eneste virkelig store nedtur. Foran 2-0 mod Sligo Rovers efter 38 minutter går vi til pausen med 2-2. Midt i anden halvleg scorer Ronan Hale til 2-3, som også bliver kampens resultat.

17. september 2018
SSE Airtricity League


Lidt opmuntring og en fin optakt til pokalfinalen mod Bohemians. Keating sikrer os et enkelt point, som bestemt er brugbart mod en modstander, vi kæmper med om de europæiske pladser.

22. september 2018
Liga Cup finale


Så blev det finaletid. Jeg havde glædet mig... og sikke en dag det blev! Første halvleg var på alle måder en finale værdig. Masser af intensitet, vilje og gode mål. 2-1 førte vi efter de første 45 minutter. Unge Larkin, der er kommet op fra ungdomstruppen, kommer bl.a. på måltavlen. Efter pausen scorer Larkin for anden gang, men Drennan får reduceret kort efter. Det var til gengæld det sidste, vi fik at se til Bohemians. Efter en lille time scorer Keating til 4-2, og på ni minutter får Scott og Keating i fællesskabet gjort det til 8-2. Jeg vinder mit første trofæ på flotteste vis. Det er uden tvivl en dag, jeg aldrig kommer til at glemme.

28. september 2018
SSE Airtricity League


Euforien havde knap lagt sig, da Derry City seks dage senere bød os velkommen i ligaen. Vi formåede at vende kampen på scoringer af Scott og McNamee, men Gallagher var tilsyneladende ikke kommet sig over pokaltriumfen, og denne gang fik keeperens selvmål konsekvenser. 2-2 ender kampen, og vi mister to vigtige point.

September 2018
SSE Airtricity League


Vores chancer for europæisk fodbold led desværre et ordentligt knæk efter pointtabet til Derry. Med fire runder af sæsonen tilbage er der fem og seks point op til henholdsvis Sligo Rovers og Cork City. Det ser svært ud - især fordi ingen af kampene er mod nogen af disse. Vi har ikke selv mulighed for at afgøre det. Vi må bare gøres vores del og håbe på det bedste.

Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #67: 21 Nov 2016, 16:33 »

Oktober 2018


5. oktober 2018
SSE Airtricity League


Sejrene mod Limerick bliver mindre og mindre, men vi ender med at tage tre ud af tre mod divisionsrivalerne. Midtbanemanden, Michael Funston, står for det forløsende to minutter inde i overtiden.

19. oktober 2018
SSE Airtricity League


Uden problemer bliver det også til tre point mod Galway United, som forlader Finn Park med et 2-0 nederlag i bagagen. Harkin bringer os foran efter syv minutter, mens Hanlon udbygger føringen til slutstillingen, 2-0, efter 65 minutters spilletid.

22. oktober 2018
SSE Airtricity League


Bohemians var på jagt efter hævn ovenpå ydmygelsen i Liga Cuppen, og det fik de. Hjemmeholdets McMillan scorede to gange på kort tid efter pausen og udlignede vores 2-0 føring, som Scott og Keating havde sørget for.

26. oktober 2018
SSE Airtricity League


En fremragende sæson blev afsluttet ude mod Shamrock Rovers, og vi havde, til trods for pointtabet mod Bohemians, fortsat mulighed for at blive nummer tre, da Cork City havde skuffet fælt gennem oktober måneder. En sejr skulle der dog til, og det kom der ikke. Aherne scorede kampens eneste mål, og Harkin blev tildelt to gule kort på bare tre minutter.

Oktober 2018
SSE Airtricity League


Vi slutter derfor 2018-sæsonen på fjerdepladsen. Vi manglede ikke mange marginaler for, at europæisk fodbold i 2019 havde været en realitet for Finn Harps, men jeg er nu meget tilfreds alligevel. Jeg førte klubben til målet: at undgå nedrykning - og endda uden besvær. Longford og Bray Wanderers tager sig derimod af de to nedrykningspladser. I den anden ende ender Dundalk som suveræne mestre. Det må blive Finn Harps om nogle år. Jeg har nemlig forlænget min kontrakt, men det kommer der snart mere om.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #68: 21 Nov 2016, 22:14 »

Den irske fodboldsæson har nået sin ende, og jeg har færdiggjort min første hele sæson som manager for den samme klub. Hos Fana fik jeg 13 kampe, mens Boston bød på en halvsæson x2. Hos Finn Harps har jeg formået at være manager gennem alle 33 kampe. Det er jeg nu meget glad for. Lidt stabilitet er trods alt meget rart.

Det var en sæson med overraskende stor succes. Forventningerne blev mere end indfriet. Jeg er ret imponeret over mig selv... og jeg er ikke alene. Jeg blev nemlig kåret til årets manager foran Sligo Rovers' Gary Waddock, og Stephen Kenny, der vandt mesterskabet med Dundalk. De skal søreme være glade for mig her i Finn Harps. Jeg fik nemlig også mine spillere til at løfte deres niveau. Ciaran Gallagher blev nummer to i kåringen af årets målmand trods sine mange selvmål, og Adam Hanlon kom på årets hold. Det var en meget fin bonus at få oveni.

Sådan en sæson bør give en ny kontrakt, og det fik jeg, som sagt, også. Jeg har forlænget et enkelt år, og kontrakten byder på en lille lønforhøjelse. 23.000 DKK er min nye månedsløn hos klubben fra det nordlige Irland.

Det er selvfølgelig ærgerligt, at klubben er så økonomisk trængt, at den ikke kan tilbyde mere efter sådan en sæson. Men jeg klager ikke. Andre klubber har forhåbentlig fået øjnene for en fantastisk, dansk manager i irsk fodbold, selvom jeg ikke har hørt noget endnu.

Jeg bevæger mig derfor også tættere på verdens bedst betalte managere, ikke mindst fordi Pep Guardiola og Carlo Ancelotti er forsvundet fra listen. De er blevet fyret fra deres poster hos henholdsvis Manchester City og Bayern München, og derfor toppes den nu af Jose Mourinho. Atletico Madrids Diego Simeone overtager andenpladsen, mens Luis Enrique fra FC Barcelona snupper tredjepladsen. De synes nu alligevel stadigvæk uendeligt langt væk.

Kontrakten kom i hus kort inden, at en stor nyhed ramte klubben. Den daværende klubejer, Johan Timmermans, valgte at gå på pension, hvorfor der naturligvis skulle findes en ny mand til at lede klubben. En norsk investeringsmand dukkede op, og Simen Kjennbakken er nu ny ejer af Finn Harps. Han valgte heldigvis at beholde mig, men andet havde jeg nu heller ikke regnet med.

Om Kjennbakken kommer til at betyde det store for klubbens økonomi, ved jeg ikke. Men nu går vi ind i en periode uden fodbold, hvor der til gengæld er transfers i fokus. Finn Harps er forhåbentlig blev mere attraktiv for andre spillere, og jeg vil gerne have forstærkninger til klubben. Anden sæson er sværeste for enhver oprykker, og jeg er overbevist om, at det ikke bliver anderledes for Finn Harps. Nu skal der i første omgang kigges efter spillere.
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #69: 24 Nov 2016, 12:05 »

Hvornår kommer der mere? Peace
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #70: 24 Nov 2016, 12:10 »

Ros for din blog, den fungere rigtig rigtig godt.

Jeg har et spørgsmål til det grafiske, hvordan formår du at tilpasse størrelsen på dine billeder så godt?

Synes tit jeg har udfordringer med at billeder bliver sammen presset
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #71: 24 Nov 2016, 15:42 »

Hvornår kommer der mere? Peace
Der kommer mere senere, har haft lidt travlt de seneste dage Smiley

Ros for din blog, den fungere rigtig rigtig godt.

Jeg har et spørgsmål til det grafiske, hvordan formår du at tilpasse størrelsen på dine billeder så godt?

Synes tit jeg har udfordringer med at billeder bliver sammen presset
Tak Herlev, det er jeg rigtig glad for at høre!

Er lidt i tvivl om, hvad du helt præcist mener, så nu gennemgår jeg bare hele proceduren. Hvis jeg eksempelvis skal have et billede af resultatet af en kamp, tager jeg naturligvis et screenshot og cutter herefter alt det unødvendige udenom resultatet væk. Jeg uploader det på tinypic og bruger billedekoden, som jeg sætter ind mellem [img ][/img]. Det er vigtigt, at du laver et mellemrum efter det første 'img'.
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #72: 24 Nov 2016, 16:18 »

Stort ros til dig at du kan formå at skifte klubber  Thumbs Up (aldrig gået for mig endnu)

Men tænker lige en tanke, når man overhovedet at research efter spillere som Journeyman?
Eller hvordan gør man med nye spillere, lader du sportdirektøren gøre dette?
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #73: 24 Nov 2016, 16:33 »

Marts 2019


Ventetiden mellem sæsonerne i Irland er godt nok lang, og jeg nåede heldigvis nogle måneders ferie - både sydpå og hjemme i Danmark, hvor jeg også fik fejret jul med min store familie. Det havde ikke været rart at tilbringe tre-fire måneder heroppe i Ballybofey. Men det blev februar, og der begyndte at ske spændende ting i Finn Harps. Ballymoney blev udraderet med 5-1, mens de første indkøb begyndte at tikke ind. Cormac Raftery var første nye erhvervelse. Den defensive midtbanespiller ville ikke forlænge med nedrykkerne fra Bray, og jeg kunne derfor hente en interessant, ung spiller på en fri transfer.

Eneste svipser i vores pre-season var 1-1 resultatet mod Cabinteely, men Draperstown blev besejret, og så var det tid til at præsentere anden signing. Vi havde igennem sidste sæson haft ungdomsspilleren, Padraig McKenna, som reserve for Gallagher, og jeg ville meget gerne lave om på den uholdbare situation. Derfor blev den tidligere Longford-keeper, Paul Skinner, hentet ind - også på en fri transfer.

Shane Costelloe blev sidste tilføjelse til truppen, Basels U/21-mandskab tog fra Finn Park med et nederlag i bagagen, og så var vi klar til sæsonstart.

8. marts 2019
SSE Airtricity League


En super start på sæsonen. Vi kommer ud som lyn og torden og tager tre vigtige point. To af profilerne fra sidste sæson, Hanlon og Keating, stjæler endnu en gang opmærksomheden med deres scoringer efter henholdsvis fire og syv minutter.

15. marts 2019
SSE Airtricity League


Vi må bare erkende, at Shamrock Rovers er en tand bedre end os lige nu. Det er selvfølgelig en ærgerlig måde at tabe på, men gæsterne var et skridt foran hele kampen igennem. Nederlaget var fuldt fortjent og burde vel egentlig have været større.

22. marts 2019
SSE Airtricity League


Kampforløbet er ganske ens mod Sligo Rovers, og vi skal prise os lykkelige for, at Sean Houtson scorer til 1-1 til allersidst. Hjemmeholdet var, igen, klart det bedre mandskab.

Marts 2019
SSE Airtricity League


Det er umuligt at drage nogle konklusioner efter blot tre kampe, men jeg må sige, at jeg er en smule skuffet. Pointmæssigt har vi fået en godkendt start med fire point i tre svære kampe, men det har overrasket mig, at der har været så stor niveauforskel på os og Shamrock Rovers/Sligo Rovers. Vi må se, om sidste sæson rent faktisk bare var en enlig svale.
« Seneste Redigering: 24 Nov 2016, 17:11 af Roche » Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #74: 24 Nov 2016, 16:37 »

Der kommer mere senere, har haft lidt travlt de seneste dage Smiley
Tak Herlev, det er jeg rigtig glad for at høre!

Er lidt i tvivl om, hvad du helt præcist mener, så nu gennemgår jeg bare hele proceduren. Hvis jeg eksempelvis skal have et billede af resultatet af en kamp, tager jeg naturligvis et screenshot og cutter herefter alt det unødvendige udenom resultatet væk. Jeg uploader det på tinypic og bruger billedekoden, som jeg sætter ind mellem [img ][/img]. Det er vigtigt, at du laver et mellemrum efter det første 'img'.

Tak for gennemgangen, du svarede næsten på hele mit spørgsmål.

Det er målene på dine billeder, hvordan får du dem til at passe ind på forumet?
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 41 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010