home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 346 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager  (Læst 196211 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #300: 04 Jan 2017, 15:45 »

Æv, det kører ikke for DK - Men er sikker på det snart kommer!

Jeg sidder bare og venter på den næste klub dukker op, så du kan fører den til mesterskabet Smiley Altså når du lige har vundet igen med AAB Smiley
Måske, måske ikke. Det finder du nok ud af i næste update Wink

Vil efterhånden også godt videre, så hvis der dukker noget op i løbet af sæsonen, må det nok blive et farvel til AaB!
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #301: 04 Jan 2017, 16:47 »

November 2025



1. november 2025
Superligaen


Endelig en overbevisende sejr ude over Silkeborg. Den har jeg ventet længe på. Silkeborgs hold er ikke i nærheden af at være niveau på vores, så jeg forstår egentlig ikke, at det aldrig er sket før. Denne kamp var et langt bedre billede på den reelle forskel.

4. november 2025
Champions League



Med pro-licensen i hus kunne jeg gå ind til opgøret mod Lyon. Vi havde netop leveret en usædvanlig god præstation ude mod Silkeborg, og to fremragende nyheder skulle naturligvis følges op af min første sejr i Champions League. Den første time spillede vi noget af det bedste fodbold, dansk fodbold nogensinde har set, og selvom vi var lige ved at tabe det hele på gulvet, tog vi tre imponerende point ude mod det franske storhold. Hvilken præstation af mig!

9. november 2025
Superligaen


Det så helt perfekt ud på dette tidspunkt af november. Efter pro-licensen og sejre over Silkeborg og Lyon blev det til atter en sejr mod Lyngby, som kæmpede godt med i toppen af tabellen. Hyltoft viste endnu en gang klassen.

13. november 2025
VM kval Gruppe 3


Vi fik leveret en god præstation, og denne gang ville vores forsøg heldigvis gå ind. Sverige vandt dog deres kamp mod Færøerne, og muligheden for at kvalificere os til VM var derfor endegyldigt væk.

16. november 2025
VM kval Gruppe 3


Reserverne fik chancen og gjorde det fint. Mikkel Duelund, der ikke har spillet meget, var blandt andet med fra start og kvitterede med en scoring. Den unge FCK-kant, Jack Boesen, fik desuden sin debut. De tre point fik dog ikke den store betydning.

21. november 2025
Superligaen


Endnu en klassepræstation. Jeg troede, at november skulle blive den perfekte måned, men så skete der ting og sager...

24. november 2025
Champions League


Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Vi blev kørt over. Ødelagt. Destrueret. Tilintetgjort. Paulo Dybala scorede fire mål på 27 minutter... Roberto Guarracino scorede hattrick på otte... Alt, hvad Arsenal forsøgte sig med foran vores må, gik ind. Det var forfærdeligt at se på, en forfærdelig oplevelse for mig som manager.

29. november 2025
Superligaen


Kampen mod Arsenal tog hårdt på spillerne, og hvad værre var: den tog hårdt på mig. Jeg havde ikke troet, at jeg, John Ravn, skulle lade mig slå ud af noget, men det var svært at fastholde optimismen ovenpå sådan en afklapsning. Vi spillede uden selvtillid, og jeg havde håbet, at en indskiftning af Christian Bassogog, som ikke har fået mange minutter, kunne ændre på tingene på egen hånd. Og det kunne han... men ikke til vores fordel. Kantspilleren begik straffespark til allersidst i kampen, og så tabte vi hjemme til bundproppen, Vejle.

November 2025




November startede så fremragende, og det tegnede til at blive den perfekte måned. Pludselig blev alt vendt på hovedet, og vi led to svigende nederlag. Der mangler fire kampe af efterårssæsonen, tre Superliga-kampe og en Champions League-kampe, og der skal andre boller på suppen, for FCK er begyndt at ånde os i nakken. I Champions League har vi overtaget tredjepladsen fra Lyon efter sejren over dem. Det ville være lidt af en præstation, hvis vi kunne gå videre som 3'er med tre point og en forfærdelig målscore.


Med landsholdet nåede vi aldrig helt i nærheden af kvalifikationen, som var forventet. Jeg nåede efterfølgende til den erkendelse, at det var på tide at stoppe som landstræner. Det lignede mig ikke at sige nej til flere penge, men jeg nåede frem til, at det var for det bedste. Landsholdet havde fyldt meget, og jeg ville gerne nå til tops som klubmanager - præcis som Jose Mourinho, Diego Simeone og alle de andre havde gjort det. Jeg var derfor tilbage på 77.500 kroner om måneden. Samtidig var jeg dog overbevist om, at det snart ville ændre sig.
« Seneste Redigering: 04 Jan 2017, 16:49 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #302: 05 Jan 2017, 15:51 »

December 2025


3. december 2025
Superligaen


Jeg var sådan set ligeglad med præstationen. Alt, hvad jeg ville have, var tre point, og det fik jeg. Børsting og Sow sikrede os en vigtig sejr ude over bundproppen, Fredericia.

6. december 2025
Superligaen


Vi viser fantastisk god moral og kommer to gange inden for de første 45 minutter tilbage efter at have været bagud. Det var en god optakt til to vigtige kampe mod FC Barcelona og FCK.

9. december 2025
Champions League


Virkelig en flot præstation. Vi var så tæt på at snyde et af verdens bedste mandskaber. Jeg var meget tilfreds med spillerne. Abubakar Guobadia fik sjældne minutter på banen og scorede et fænomenalt mål. Måske burde jeg have lidt større tiltro til kantspilleren. Trods nederlaget var vi videre til 1/16-finalen i Europa League.

13. december 2025
Superligaen


FCK har været rigtig gode siden deres enorme formdyk i september, og vi kunne ikke sætte en kæp i maskinen, der ser ud til at nyde godt af den manglende europæiske fodbold. Jeg tror ikke, at der bliver plads til mange fejltrin i foråret, hvis vi skal hamle op med Løverne.

December 2025



Det bliver mere og mere spændende i Superligaen. Jeg har fået større respekt for FCK efter deres imponerede præstation mod os. Det er dem, vi skal kæmpe imod igen. Lyngby, der var med fremme et stykke tid, har mistet pusten og er ude af kampen. I Champions League ender vi som 3'er og skal til foråret spille Europa League. Tænk, at man kan blive nummer tre med tre point og en målscore på -16.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #303: 05 Jan 2017, 18:21 »

Knap havde jeg sat mig til rette i min lænestol hjemme i lejligheden, da tilbuddene efter en godkendt halvsæson begyndte at vælte ind. Min mobil bippede løs. Nu skete der endelig noget.

Jeg lavede mig en kop kaffe og begyndte at kigge på, hvad der var kommet. Det så lovende ud.





Tre franske klubber bød sig til på ingen tid, og dagen efter rejste med Ryanair til Saint-Étienne. Trods lavprisselskabets ringe kvalitet havde jeg min bedste flyvetur nogensinde. Jeg frydede mig over, at John Ravn for alvor var blevet en eftertragtet herre ude i den store verden. Med tre tilbud på to dage tænkte jeg, at det snarere måtte blive et spørgsmål om, hvornår jeg skulle væk, end et spørgsmål om, om jeg overhovedet skulle væk...





Men måske tog jeg fejl. Knap en uge efter mine samtaler med franskmændene, kom tilbagemeldingen. Saint-Étienne havde valgt en anden kandidat, Reims fulgte trop med samme besked, og til sidst kunne også Rennes meddele, at posten var gået til en anden herre.

Det efterlod mig med en lidt underlig følelse i kroppen. Jeg var så sikker på, at det var blevet tid til at sige farvel til AaB. Alligevel havde det givet mig en optimisme, der sagde, at jeg nok skulle finde et job inden forårssæsonen. Jeg var skuffet, men lod mig ikke slå ud.




2025 blev til 2026, men det ændrede ikke på noget. Klubberne overvejede mig, men ingen turde give John Ravn chancen. Den nedrykningstruede Premier League-klub, Sunderland, sagde nej, og lige så gjorde italienske Fiorentina, som på daværende tidspunkt fristede en tilværelse i midten af Serie A. Hvor kunne det ellers have været fantastiske klubber at komme til. Det ærgrede mig...

Efter snakken frem og tilbage med Fiorentina blev der stilstand, og jeg gik nogle uger uden jobtilbud. En uvant situation efter mange hektiske dage. Jeg måtte vente indtil slutningen af januar, blot to-tre uger inden starten på forårssæsonen, før jeg hørte noget. Kort efter hinanden dukkede det fjerde franske tilbud og det andet engelske tilbud op. Jeg tog til Nice, jeg tog til Newcastle, og jeg tænkte, at nu måtte det være. Men endnu en gang tog jeg fejl...




Hverken Les Aiglons eller The Magpies ville have mig, og nu er det blevet den 17. februar. Vi spiller den første 1/16-finale i Europa League hjemme mod polske Legia Warsawa om to dage, og intet tyder på, at jeg finder noget andet inden da. Det ser ud til, at jeg må værne mig med tålmodighed og fortsætte hos AaB lidt endnu... men forhåbentligt også kun lidt endnu. Min pengepung trænger til noget ekstra fylde.
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #304: 05 Jan 2017, 19:03 »

Mærkeligt ingen af de franske klubber bed på, men så igen heller ikke den store skam da der nok skal komme sjovere og større klubber. Premier Leauge eller midten af Serie A havde været et spændende spring, men sådan er det!

Mon ikke det helt rigtige nok skal dukke op  Wink

Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #305: 06 Jan 2017, 07:50 »

Øv en halv træls update!

Men super du gik videre i EL, så håber jeg humøret bliver bedre og at FCK får problemer hen over foråret!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #306: 06 Jan 2017, 09:38 »

De vælger dig fra pga din vision? - er der noget vi ikke har fået at vide? Peace
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #307: 06 Jan 2017, 11:03 »

Det er forunderligt og fantastisk hvor forskelligt spil kan være. Jeg har fulgt din blok i længere tid nu og det er super fedt at følge med! Keep up the good work!
Jeg selv startede op med Sønderjyske, ikke en challenge bare lyst. Første sæson blev til mesterskab, og anden sæson bød på champions league gruppespil, pga ufattelig held i lodtrækning og kampe. Nu er jeg røget til Torino i Serie A efter blot halvanden sæson, med næsten det samme (noget ringere) CV som dig. 
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #308: 06 Jan 2017, 11:55 »

Øv med alle afslagene...

Dem syns jeg man får rigtig mange af i FM17... Selvom klubberne henvender sig til én er det meget sjældent at man får jobbet.. Det har jeg i hvert fald oplevet...

Jeg har selv været til rigtig mange jobsamtaler fra større klubber hvor de henvender sig til en, men har endnu ikke fået et job.. Det skal dog siges at jeg ikke vil skifte klub (gør det kun for at låse en achievement op) men det ved computeren jo ikke noget om...

Det kan også være at jeg siger de forkerte ting (siger kun det de gerne vil høre - men de vil spille med unge spillere siger jeg det osv.)

Men når Europa League pokalen kommer til Ålborg - så skal de store klubber nok komme ned på knæ med det store checkhæfte..
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #309: 06 Jan 2017, 16:11 »

Mærkeligt ingen af de franske klubber bed på, men så igen heller ikke den store skam da der nok skal komme sjovere og større klubber. Premier Leauge eller midten af Serie A havde været et spændende spring, men sådan er det!

Mon ikke det helt rigtige nok skal dukke op  Wink

Undrer mig også over de franske klubber. Troede ikke, at det ville kræve så meget at komme dertil...

Øv en halv træls update!

Men super du gik videre i EL, så håber jeg humøret bliver bedre og at FCK får problemer hen over foråret!
Jeps, ikke en af de sjovere...

Det bliver virkelig spændende i EL, og jeg synes faktisk, at vi har en fin mulighed for at komme videre, så jeg glæder mig til finde ud af, hvad det kan drives til!

De vælger dig fra pga din vision? - er der noget vi ikke har fået at vide? Peace
Hvad tænker du på? Alle har været tilfredse med min vision, men har valgt en anden kandidat. Jeg vil bare heller ikke overdrive og love noget, jeg ikke kan holde, for at få et andet job. Så travlt har jeg ikke, når det er midt på sæsonen.

Det er forunderligt og fantastisk hvor forskelligt spil kan være. Jeg har fulgt din blok i længere tid nu og det er super fedt at følge med! Keep up the good work!
Jeg selv startede op med Sønderjyske, ikke en challenge bare lyst. Første sæson blev til mesterskab, og anden sæson bød på champions league gruppespil, pga ufattelig held i lodtrækning og kampe. Nu er jeg røget til Torino i Serie A efter blot halvanden sæson, med næsten det samme (noget ringere) CV som dig. 
Først og fremmest, mange tak Smiley

Jeg synes også, at det har været lidt vildt, at så mange klubber har afvist mig, men det kan da godt være, at jeg skal være lidt mere aggressiv til jobsamtalerne. Jeg har ellers forsøgt at hente lidt point hos klubberne ved eks. at love en boldbesiddende spillestil, hvis det er vigtigt for dem, men det har ikke hjulpet, desværre.

Øv med alle afslagene...

Dem syns jeg man får rigtig mange af i FM17... Selvom klubberne henvender sig til én er det meget sjældent at man får jobbet.. Det har jeg i hvert fald oplevet...

Jeg har selv været til rigtig mange jobsamtaler fra større klubber hvor de henvender sig til en, men har endnu ikke fået et job.. Det skal dog siges at jeg ikke vil skifte klub (gør det kun for at låse en achievement op) men det ved computeren jo ikke noget om...

Det kan også være at jeg siger de forkerte ting (siger kun det de gerne vil høre - men de vil spille med unge spillere siger jeg det osv.)

Men når Europa League pokalen kommer til Ålborg - så skal de store klubber nok komme ned på knæ med det store checkhæfte..
Præcis, har også kun haft problemer med at komme videre indtil videre i mine saves. Jeg tror dog ikke, at det er fordi, at jeg kun siger det, de gerne vil høre. Det har jeg også gjort, ja, men jeg har også forsøgt andre ting. Tror dog på, at jeg snart er heldig og finder en fornuftig klub.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #310: 06 Jan 2017, 17:55 »

Februar 2026


19. februar 2026
Europa League 1/16-finale


Efter en lang vinterpause uden handler hverken den ene eller den anden vej var det blevet tid til forårssæsonen, som til en forandring ikke blev sparket i gang med en Superliga-kamp. Vi skulle nemlig møde de polske mestre fra Legia Warsawa i Europa Leagues 1/16-finaler. Polakkerne besøgte Nordjyske Arena, og de sikrede sig, at alt fortsat var åbent inden returopgøret.

22. februar 2026
Superligaen


I Superligaen kom vi anderledes skidt fra land, men Esbjerg havde bestemt også heldet med sig. Vi var længe foran, indtil Jesper Kjærulff ødelagde det fuldstændigt for os mod slutningen af kampen. Angriberen gav os en skidt start på anden halvdel af forsvaret af det danske mesterskab.

26. februar 2026
Europa League 1/16-finale


Vi var videre i Europa League. Vi kæmpede og kæmpede og kæmpede, og det var tæt på at gå galt, men Moussa Sow sendte os ene mand videre til 1/8-finalen i turneringen. Her venter spanske Espanyol, som bestemt var en af de lettere modstandere, vi kunne trække. Allerede nu tillader jeg mig dog at være tilfreds med vores indsats. Sjældent når et dansk hold så langt i en europæisk turnering.

Februar 2026
Superligaen


Nederlaget til Esbjerg har givet os problemer i Superligaen. Vores ellers så komfortable føring til FCK er endegyldigt sat over styr, og vicemestrene har for en stund overtaget førstepladsen. Vi kan tage den tilbage, når Randers i begyndelsen af marts gæster Nordjyske Arena, og her skal vi virkelig til at indlede en sejrsstime i Superligaen igen.
Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #311: 06 Jan 2017, 19:09 »

I de 7 kampe som er spillet efter kampene i europa (fra gruppespillets start) og (der er ikke kommet resultat fra den efterfølgende kamp efter udekampen mod Legia).. Der har du 5 nederlag og 2 sejre.. Hvor den ene sejr er i pokalen mod et ringe hold..

Så 3 point i 6 superligakampe efter europa er ikke voldsomt prangende...

Det var bare info - har ingen løsningsforslag Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #312: 06 Jan 2017, 19:37 »

I de 7 kampe som er spillet efter kampene i europa (fra gruppespillets start) og (der er ikke kommet resultat fra den efterfølgende kamp efter udekampen mod Legia).. Der har du 5 nederlag og 2 sejre.. Hvor den ene sejr er i pokalen mod et ringe hold..

Så 3 point i 6 superligakampe efter europa er ikke voldsomt prangende...

Det var bare info - har ingen løsningsforslag Smiley
Haha, tak for lige at gøre mig opmærksom på de dårlige resultater Opstemt
Logged

mvinding
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #313: 06 Jan 2017, 19:55 »

Verdens fedeste blog.. fulgt med fra starten..

Hvor drømmer du om at komme hen efter AaB og hvilken klub håber du at blive verdens bedst betalte manager i?

Keep up the good work! Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #314: 06 Jan 2017, 19:57 »

Marts 2026


4. marts 2026
Superligaen


Fodboldguden er bare ikke med mig i Superligaen lige for tiden. Vi styrede mod en sejr, men endnu en gang kunne vi ikke lukke kampen og afgøre tingene, og så endte Robert Kortegaard Nielsen med at sparke et point til Kronjylland.


7. marts 2026
Superligaen


Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle have gjort af mig selv, hvis vi også havde mistet point mod AC Horsens. De Gule har været pivelendige. Jeg frygtede det værste, da Per Hansen udlignede efter en lille halv time, men heldigvis endte det med at blive til tre point.


12. marts 2026
Europa League 1/8-finale



Det startede så fantastisk, og selvom det ikke forblev helt så fantastisk hele vejen igennem, var jeg mere end tilfreds, da kampen blev fløjtet af. Jeg havde ikke regnet med, at vi kunne være så godt med. Vi havde gode muligheder for videre avancement. Hvis det var stort at gå videre til 1/8-finalen, ville det være helt enormt at skulle spille kvartfinale.

15. marts 2026
Superligaen


Efter at have været til utallige jobsamtaler gennem de sidste måneder skulle det vise sig, at en skuffende præstation mod FC Nordsjælland blev min sidste som AaB-manager. En klub var endelig klar til at give mig chancen...


Marts 2026


Min tid hos AaB er ovre. Aldrig har jeg været så længe hos den samme klub. Jeg nød at være i Aalborg, men nu var det tid til nye udfordringer. Pengene lokkede trods alt. Jeg formåede at føre AaB op på siden af FCK, og i visse tilfælde også forbi, og jeg er stolt over mig selv. England, eller rettere sagt, Wales er min nye destination.
Logged

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 41 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010