home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 254 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Challenges
| | |-+  Kategori: Europæisk Outsider
| | | |-+  A.E.F - FC Vaduz
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: A.E.F - FC Vaduz  (Læst 11240 gange)
AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
A.E.F - FC Vaduz
« : 04 Nov 2016, 14:31 »

Challenge - Europæisk Outsider - #0


F C  V A D U Z  -  A . E . F .


FM17 er officielt ude og universet, hvor drømme bliver til virtuel virkelighed, er igen åbnet for alle os fodboldnørder som ikke magter at være football manager for små drenge i den lokale fodboldklub. Crewet er allerede igen ude med challenges, og det skal AEF her da på ingen måde gå uden om. Livet er sat på pause (snart eksamenstid, men hvad fanden), og hjernen sendt til Liechtenstein i forsøget på at bevise at liechtensteinsk fodbold rent faktisk har en puls og ikke er 100 procent dødt.

FC Vaduz er en spændende størrelse med et fedt logo, et par nationale helte og rigelig med problemer. Der skal nu spilles god bold i et lille rige, og holdet skal sparkes godt om ad i de schweiziske eksperternes agtelse. Jeg håber i vil læse med, men hvis i synes det er nedern, så må bloggen være som Medina så fint sagde være "Kun for mig" (Bad joke i know, men Medina er the shit..) Det her bliver fedt, og går hele vejen til trofæet i EL!

POINTOVERSIGT:

•   60 Point: Vind Europa League    [  ]

•   55 Point: Nå Semifinalen i Europa League   [ X ]

•   50 Point: Vind ligaen   [ X ]

•   45 Point: Kom videre fra gruppespillet i Europa League   [ X ]

•   40 Point: Få sølv i ligaen   [ X ]

•   35 Point: Én af dine spillere opnår højest gennemsnitsvurderin g i ligaen   [ X ]

•   30 Point: Få bronze i ligaen    [ X ]

•   25 Point: Kvalificer FC Vaduz til Europa League gruppespillet   [ X ]

•   20 Point: Fuldføre din challenge, og fortæl løbende om det i en mini-blog   [ X ]

•   15 Point: Få en akademi spiller på landsholdet (Liechtensteins)   [ X ]

•   10 Point: Vind Pokalturneringen   [ X ]

•   10 Point: Slut over FC Zürich i tabellen (De starter i næstbedste række)   [ X ]

•   10 Point: Slut over St. Gallen i tabellen   [ X ]

•   5 Point: Fuldfør en sæson med FC Vaduz   [ X ]

Mål: 410 Point
Aktuelt: 350 Point

Indholdsfortegnelse:

#1 - Juni '16
#2 - August '16
#3 - Februar '16
#4 - Juni '17
#5 - August '17
#6 - Januar '18
#7 - Juni '18
#8 - Januar '19
#9 - Juni '19
« Seneste Redigering: 30 Nov 2016, 23:15 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #1: 04 Nov 2016, 14:38 »

Ser godt ud det der! Følger helt bestemt Wink
Logged

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #2: 04 Nov 2016, 14:39 »

Ser godt ud det der! Følger helt bestemt Wink

Jamen ligeover!
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #3: 04 Nov 2016, 17:10 »

Challenge - Europæisk Outsider - #1


#1
Oversigt:

Transfers:

IND:

Yarouba Cissako
Fri transfer
0 DKK

UD:

Gonzalo Zárate
Lausanne,
0 DKK

Pascal Schürpf
Hammarby FF,
3'25M DKK


Jeg har taget udgangspunkt i Vaduz'genseren (Hedder det, det? Nok ikke, men...) Luca H. Pabst som nu er klar til at bringe Vaduz opad, i jagten på de legendariske challenge-point. Holdet er ganske solidt, men der skal dog laves et par ændringer for at holdet passer til den planlagte taktik.

Jeg har valgt at spille med en opstilling, som jeg ikke har prøvet før, da jeg altid bruger kanter. Det skal dog ikke være i dette spil også, så jeg har valgt en 4-1-3-1-1 som spillet så fint kalder den. Det har jeg gjort i jagten på boldbesiddelse og stabilitet, hvor 2 F-T-F midtbanespillere skal være med til at yde support i begge ender af banen.

Taktikken er som sagt lagt an på boldbesiddelse og det samme er derfor holdinstruktionerne. Der skal presses ekstremt højt, så modstanderholdene aldrig får ro på bolden, mens vi med bolden vil gå efter at holde på bolden, alt i mens chancerne kommer til os. Jeg kunne med vores angribere i mente (Avdijaj & Turkes) godt have valgt bare at smække høje bolden ind til dem, men hvor er det sjove i det Wink.

Fordi jeg netop har valgt at spille uden kanter er Zárate og Schürpf sendt videre efter spilletid, da deres kvaliteter nu ikke passer ind. Det er samtidig nødvendigt at spare hvor vi kan, da balancen hverken er den største eller mest voksende i min tid som football manager.

Jeg har som det sidste valgt at hente en ny højre back, da Pfründer ikke var god nok, og klart det svageste link i startopstillingen. Det tog lang tid at finde en kandidat, men vi endte på Yarouba Cissoka som har erfaring fra et lejeophold i den bedste belgiske række samt Monaco, hvor det dog ikke blev til spilletid på førsteholdet i hans 5 sæsoner der. Han er dog mere end god nok til Vaduz, og bliver en spændende og vital del af startopstillingen i jagten på EL-gruppespil. Han kommer til klubben på fri transfer.

Holdets profiler skal alle findes på vores midtbane, hvor Grippo, Janjatovic, Kukuruzovic og Costanzo skal styre slagenes gang. Grippo er egentlig forsvarsspiller, men rykkes op som boldvindende på den defensive midtbane, for at få en mand som kan bryde modstandernes spil. Vi er nu klar til EL-kampene, hvor vi i første omgang skal til Andorra...


Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #4: 04 Nov 2016, 18:08 »

Syntes det er kræs - på den fede måde - at du gør så meget ud af opsætning og grafik.. det har jeg slet ikke ro i røven til jo, jeg skal bare frem i mit save Peace
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #5: 04 Nov 2016, 18:39 »

Syntes det er kræs - på den fede måde - at du gør så meget ud af opsætning og grafik.. det har jeg slet ikke ro i røven til jo, jeg skal bare frem i mit save Peace

Jeg har det lidt på samme måde, og vil ikke love noget omkring niveauet for opsætning og grafik.. Det kan sagtens ende i kulkælderen eller himlen.. Men tak for rosen og støtten.. Følger selvfølgelig med over hos dig også!
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #6: 04 Nov 2016, 22:01 »

Challenge - Europæisk Outsider - #2


#2
Oversigt:

Europa League

1. Kvalrunde
Vaduz 8-2 UE Santa Coloma

2. Kvalrunde
Vaduz 3-2 St. Pats Ath.

3. Kvalrunde
Vaduz s 4-4 Rapid Wien

Playoff
Vaduz 2-6 Hertha Berlin

Jeg havde oprindeligt ingen forventninger til mere end de tre første runde, men mere vil have mere, så det var yderst bittert at et 6-1 nederlag til Hertha i Berlin skulle stoppe os. Vi formåede i løbet af eventyret at komme tilbage fra 2 udebanenederlag, men det sidste blev for meget.

Vi startede let ud mod UE Santa Coloma fra Andorra, inden det blev alt for tæt mod Irske St. Pats Ath. Et dumt 0-1 nederlag i Irland gjorde tingene langt mere besværlige end de skulle have været. Vi kom dog over det, og den første kæmpe opgave var mod Rapid Wien som viste klasse spil i første kamp. Det gav dem en føring på 3-1 op til kampen i Liechtenstein, som dog blev alt andet end walkover. De kom utrolig meget på hælene og måtte derfor se sig nødsaget til at gå til straffe. Jeg har haft meget uheld i straffesparks-konkurrencer, men det skulle heldigvis vise sig ikke at gælde i Liechtenstein. Vores spillere viste sig nemlig at være køligere end toppen på bjergene omkring stadion. Det var Wiens Grahovac dog ikke, og han måtte som første sparker træde tilbage uden at have fået netmaskerne til at blafre.

Jeg havde totalt afskrevet noget som helst mod Hertha og klasseforskellen viste sig da også i Berlin, hvor vi måtte indkassere et pinligt 6-1 nederlag. Vi var bagud på alle facetter, og intet virkede til at hjælpe. Jeg prøvede alt fra 5-3-2 til 4-4-2, men de var bare bedre på alle aspekter og matchups. Det er dog ikke sådan bare lige til at vinde i Liechtenstein, og i en vild kamp trak vi os sejrrigt ud af opgøret med en af tysklands kæmper.

Det blev dog ikke til samlet sejr, og vi må derfor vinke farvel til Europa League inden det rigtig begyndte.. Trist, men det er jo ikke rigtig farvel, nok mere sådan "På gensyn!"

« Seneste Redigering: 04 Nov 2016, 22:09 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #7: 05 Nov 2016, 14:28 »

Challenge - Europæisk Outsider - #3


#3
6 Mnds. Update:

Profil:
Albion Avdijaj - 10 Mål

Højdepunkt:
FC Lugano 2 - 4 FC Vaduz

Skuffelse
FC Vaduz 0 - 3 FC Luzern


Så er vi nået halvvejs igennem den schweiziske kampkalender, og der er derfor spillet 18 kampe i ligaen. Det er gået okay, og vi sidder lige nu på en ganske godkendt 6. plads langt fra nedrykning. Et resultat som jeg i starten af sæsonen nok gerne havde købt og betalt. Holdet kendetegnes pt. af meget svingende resultater, hvilket dog til en vis grad kan siges om hele ligaen. Der er generelt ingen som går ud til kampene med 3 point allerede mere eller mindre hjemme.

Vores succes har været båret af 2 mænd ved navn Avdijaj og Kukuruzovic. Avdijaj har været klinisk og hjulpet med 10 mål i hans femten ligakampe i denne sæson. Et relativt godt snit for en spiller i Vaduz, og en mand som jeg vil gøre alt for at få forlænget med. Kukuruzovic er en anden snak, da han med ligaens højeste gennemsnitsvurderin g har fået høje tanker om sig selv. Dette har betydet at han nu vil have sin løn firdoblet, og det har jeg hverken penge eller lyst til at give ham. Jeg regner derfor med at det her er sidste sæson for ham i det lille land.

Vi er derfor også ganske godt præsenteret i toppen af spillerstatistikken.

Årets højdepunkt kom i Lugano, hvor vi kørte byens hold ganske fortrinligt over. Vi dominerede fra start til slut, og det var kun personlige fejl der gjorde at de kom på måltavlen, endda 2 gange. I den anden ende har vi så opgøret hjemme mod Luzern, hvor vi mere end bare lidt dominerede Luzern. Vi var dog alt for uskarpe og det kombineret med et skarpt Luzern-angreb gjorde at vi fik store tæsk. Jeg har prøvet det et par gange i FM, men den her gjorde sku alligevel ondt.

Vi har op til anden halvdel af sæsonen valgt at sælge vores anden angriber Turkes til Schalke 04. Han var værdisat til 1.5M DKK, så da Schalke valgte at byde 10M og vi fik den forhandlet op til 12M, ja så var der ingen vej tilbage. Økonomien er derfor nu også ganske solid, og balancen burde kunne forblive positiv i et godt stykke endnu.

Nu gælder det om at få ligaen lukket ned i ordentlig maner og ikke ende med at blive en del af kampen i bunden.
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #8: 05 Nov 2016, 15:40 »

Er vild med at du skyder truppens største navn Zarate afsted, det kræver nogle balls Peace
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #9: 05 Nov 2016, 21:41 »

Er vild med at du skyder truppens største navn Zarate afsted, det kræver nogle balls Peace

Er han virkelig det største navn i truppen? Det vidste jeg sku ikke, for der er spillere i truppen (Janja og Kuku bl.a.) som er langt bedre og yngre IMO.  Ubeslutsom Men så må vi da håbe at beslutningen viser sig at være god...

Han er ikke engang fast mand hos Lausanne som ligger til nedrykning... 6 kampe 0 mål og assists.. Så indtil videre ser det fint ud  Wink

Tak for kommentarerne guys.. Det varmer altid med lidt feedback, så man ved folk rent faktisk følger med Smiley
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #10: 06 Nov 2016, 23:52 »

Challenge - Europæisk Outsider - #4


#4
Turneringsoversigt:

Superligaen:
6. PLADS

Liechtensteiner Cup'en:
VINDER

Europa League
PLAYOFF

Man kan sige meget om livet som træner for Vaduz, men problemer i pokalturneringen får vi næppe nogensinde igen. Det er faktisk ret utroligt at turneringen har holdt så længe, med tanke på at konkurrencen er så minimal som den er. Konkurrencen er dog i ligaen langt større, og vi må derfor tage til takke med en ganske flot 6. plads som dog gerne skulle veksles til metal næste år.

Det var især en god periode i april, hvor 6 kampe uden nederlag, gjorde at vi ikke endte i den grimme strid omkring sorte per. Jeg var begyndt at blive urolig for vores sæson, og en tur til 2. divisionen havde nok sendt mig til tælling hos bestyrelsen og FM17 til tælling hos mig.

Nu gælder det om at få opgraderet truppen, så vi kan gå ud til en ny sæson med nyfunden kvalitet. Målet er som sagt metal og en tur i Europa League gruppespillet... Behøver jeg nævne sejr i pokalturnering, nej vel...

Challengemæssigt kan vi sætte de første point på tavlen. Det gælder færdiggørelse af første sæson, sejr i pokalen og det at vi endte over St. Gallen i tablen. Altså i alt 25 point!

Jeg beklager at denne update blev lidt kort og manglede grafik i SS og indlægget, men det er taget fra min Macbook og tiden går pt. på eksamensskrivning. DET SKAL DOG IKKE STOPPE MIG FRA AT VINDE DEN CHALLENGE!! 
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #11: 07 Nov 2016, 12:56 »

Udmærket 1.sæson Smiley Glæder mig til næste Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #12: 08 Nov 2016, 17:17 »

Challenge - Europæisk Outsider - #5

#5



Jeg har besluttet mig for at nu skal det være nu, så jeg har været ude at handle stort ind. Eller det vil sige, det blev faktisk utroligt billigt. 465K i alt, så det er jo ikke meget.. MEN kvaliteten er der helt sikkert. Største køb er norske Vajebah Sakor som kommer til på fri transfer fra mægtige Juventus. En farlig herre som passer perfekt ind i rollen som box to box.

De andre er mindre signings, hvor eneste mand som der er betalt for er tjekkiske Rehak. En solid keeper som erstattet en tudsegammel legende ved navn Peter Jehle. Holdet er derfor nu stærkere end nogensinde, og det viste sig også i EL-kvalen. Her fik vi nemlig endelig hul på bylden og har kvalificeret os til gruppespillet i Europa League. Vi er dog ikke færdige endnu, da jeg har sat næsen op efter et forlænget eventyr pga. gruppens sværhed. Vi er nemlig kommet i årets nemmeste gruppe og skal op imod Legia Warszawa, Maccabi Tel Aviv & Sparta Praha. Nu gælder det om at få sparket ligaen godt i gang, så vi forhåbentlig kan banke døren ind til metallet...
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #13: 08 Nov 2016, 23:54 »

Challenge - Europæisk Outsider - #6


#6

Jeg kan lige så godt starte ud med at sige det som det er.. Vi er som skudt ud af kanon i dette efterår, og alt og alle skal holde fandens godt for at følge med. Vi er kommet suverænt fra start og er trukket fra de forsvarende mestre med 5 point. Dette forspring er kommet i hus ved at hive 13 sejr, 4 uafgjorte og kun 1 nederlag til os.

Det er kun Basel som har fået skovlen under os med en 3-1 sejr desværre i Liechtenstein. Basel er dog stadig et fandens godt hold, og et nederlag til dem kan sagtens klares. De største øjeblikke er kommet med sejre over Young Boys og Zürich som dog ser noget slatne ud. De virker i det hele taget overhovedet ikke som det Zürich man kender, og kan nok godt forvente at skulle kæmpe om endnu en tur ned. MÅSKE.

I Europa League er det ligeledes gået godt og vi er, omend på grund af den nemme gruppen, klar til at spille de sjove kampe efter vinteren. Jeg havde før gruppekampene frygtet især Praha, men det viste sig hurtigt at være israelerne og ikke tjekkerne som vi skulle passe på. Maccabi var dog intet match på hjemmebane og med kun 2 spildte point er vi nu klar til at møde CSKA Moskva i 1. knockoutrunde.

Jeg regner med at der her i vinterpausen skal handles et par spillere, så vi står så stærkt som muligt op til den sidste del af sæsonen. NU GÆLDER DET!
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.E.F - FC Vaduz
« Svar #14: 09 Nov 2016, 07:41 »

Nu skal det være! Kom så Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010