home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 437 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Challenges
| | |-+  Kategori: Europæisk Outsider
| | | |-+  whapz - FC Vaduz
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: whapz - FC Vaduz  (Læst 8249 gange)
whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
whapz - FC Vaduz
« : 04 Nov 2016, 08:44 »


Nye tider i Vaduz

Efter et par sæsoner med mindre imponerende resultater, har FC Vaduz valgt at afskedige manager Giorgio Contini. En 8. og 9. plads de seneste to sæsoner har fået bestyrelsen til at reagere hårdhåndet.
Så nu er den liechtensteinsk-tyske manager, Domingo Schultz, der er født i Ruggell, klar til at overtage roret i FC Vaduz. Jobbet bliver en kæmpe udfording, hvor Vaduz først og fremmest skal klares i gennem sæsonen uden nedrykning til følge.
Så på med fløjlshandskerne og i gang!

Trofæskabet:

•   60 Point: Vind Europa League

•   55 Point: Nå Semifinalen i Europa League

•   50 Point: Vind ligaen

•   45 Point: Kom videre fra gruppespillet i Europa League

•   40 Point: Få sølv i ligaen

•   35 Point: Én af dine spillere opnår højest gennemsnitsvurderin g i ligaen

•   30 Point: Få bronze i ligaen

•   25 Point: Kvalificer FC Vaduz til Europa League gruppespillet

•   20 Point: Fuldføre din challenge, og fortæl løbende om det i en mini-blog

•   15 Point: Få en akademi spiller på landsholdet (Liechtensteins)

•   10 Point: Vind Pokalturneringen

•   10 Point: Slut over FC Zürich i tabellen (De starter i næstbedste række)

•   10 Point: Slut over St. Gallen i tabellen

•   5 Point: Fuldfør en sæson med FC Vaduz
« Seneste Redigering: 16 Nov 2016, 11:42 af whapz » Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #1: 04 Nov 2016, 14:35 »


Taktisk snilde

Holdet har massere af playmakertyper, og derfor skulle der gøres plads centralt til dem. Jeg var ikke imponeret over kantspillerne, hvorfor de derfor fik sparket og taktikken måtte bygges op omkring spillermaterialet.
Wingbacksene skal holde bredde, mens trekanten med playmakerne må finde hinanden på bedste vis.

Af holdinstruktioner er der tilføjet 6 styk:

Arbejd bolden ind i feltet
Kortere afleveringer
Pres mere
Spil mere snævert
Søg overlap
Afskær målmanden fra at spille kort


Jeg er super tilfreds med udviklingen af taktikken, som jeg endnu er ubesejret med. Der kommer resultatupdates senere  Thumbs Up Dog skal i ikke snydes for en lille teaser!

Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #2: 06 Nov 2016, 09:14 »

Transfervinduet slutter

Datoen siger 1. september, og transferdeadline er lige overskredet. Det er ikke blevet til de helt vilde transfers i denne omgang. Spillerne, der er røget i transfervinduet, var enten spillere, der vurderedes for svage til holdet eller spillere, der ikke passede ind i systemet. Det Indbragte altså 3 mio. på transferkontoen.

I Europa League var moralen ellers super høj, da vi først slog både Odd og FC Midtjylland ud. I sær kampene mod ulvene var overbevisende, hvor sejrene sagtens kunne have været større.
Efter en forrygende udebanekamp mod kroatiske Rijeka, føledes gruppespillet allerede som en realitet. Og jinxed blev det. Rijeka scorer på deres 2 skud indenfor mål i kampen, hvor vi ikke formår at score på et eneste af vores 20 skud mod mål. Det ender i straffesparkskonkur rence, hvor vi trækker det laveste strå. Av av av.

På trods af nedturen i Europa League, har vi fået landsholdsdebut til første akademispiller for Liechtenstein.
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #3: 08 Nov 2016, 07:56 »


Vi er mestrene!

Sæsonen er ovre, og det gik helt forrygende. Ved vinterpausen var vi stadig ubesejrede i ligaen og indtog allerede dér førstepladsen foran Basel, der også havde et rigtig godt efterår. I sær deres lejesvend fra Roma, Seydou Doumbia, gjorde ondt på de fleste mandskaber. Også på vores, da vi lige før jul spillede 4-4, hvor ivorianeren scorede samtlige mål.

Pokalturneringen kom også i hus med en 4-1 sejr i finalen.

Holdets præstationer har været super svingende. Foråret gik langt fra ligeså godt som efteråret og angriberne faldt ind i tørkeperioder, som også kan ses på spillerpræstationer ne. Younes Felfel har dog overrasket yderst positivt, da han er den mest scorende af angriberne.

Trofæskabet kan hermed opdateres og næste sæson står forhåbentlig på et europæisk eventyr! I det kommende transfervindue forventer jeg, at der kommer en del bud på mine profiler. Der er i klubkassen også brug for et stort salg, da vi pt. kører med underskud hver måned.
« Seneste Redigering: 08 Nov 2016, 08:16 af whapz » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #4: 08 Nov 2016, 08:11 »

Flot resultat, og fed taktik Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #5: 08 Nov 2016, 08:17 »

Flot resultat, og fed taktik Smiley

Mange tak! Jeg er også glad for den  Thumbs Up
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #6: 08 Nov 2016, 16:54 »

Den gode start!


Selvom kaldenderen kun siger 6. september, har vi i FC Vaduz allerede et travlt kampprogram. Knock out kampene i Europa League startede allerede midt i træningskampene, men hvad skal man også med træningskampe, når de stakkels Libertas fra San Marino blev savet midt over med sammenlagt 16-0. Senere fik både Vålerenga og Udinese klø, og så stod jeg igen i playoff, hvor jeg sidste sæson røg ud. Denne gang var det Vit. Guimarães, vi skulle prøve kræfter i mod. Det endte ud i et 4-1 resultat på deres bane, og så stod de ellers med pikken i postkassen. Returen blev spillet sikkert hjem, og vi er derfor i gruppespillet. En ganske svær gruppe, hvor der skal prøves kræfter mod de helt store drenge i form af PSV, Lyon og Leipzig.

I ligaen har Basen indtil videre lagt godt ud, vi tabte også til dem 2-1, og de er fortsat ubesejrede efter 6 ligakampe.

Af transfers er der ikke det store at skrive hjem om. Der er hentet ind til bredden og solgt marginalspillere ud. Forhåbentlig bliver det en god sæson!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #7: 09 Nov 2016, 13:14 »


En blandet sæson

På trods af min meget optimistiske start, kom der igen svære tider i Vaduz. Vi røg ud i gruppespillet, hvor vi blandt andet fik klask 6-3 af RB Leipzig. Dog kan vi også se tilbage på en hjemmesejr over Lyon på 2-1 og en hjemmesejr over PSV på 4-1. Så lidt modstand har de da alligevel fået.

I ligaen skilte vi og Basel os forholdsvist hurtigt ud. At Basel skal lave en mirakelsæson på 85 point, ja det er jo bare cadeau til dem! Nu venter sommerens transfervindue, hvor vi - forhåbentligt - får at nyde af nogle af de europæiske millioner på transferbudgettet. Vi har nemlig stadig til gode at købe spillere, hvor alle hidtil er hentet på fri transfer.

Speaking about fri transfer; Matej Hybs er blevet hentet ind op til sæsonen, og det viste sig at være en god en af slagsen! Han fik nemlig både tjekkisk landsholdsdebut efter nogle gode præstationer og samtidig fik han den højeste gennemsnitsvurderin g i ligaen. Så er endnu en milepæl hentet til trofæskabet!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #8: 09 Nov 2016, 18:26 »

Det er en fadæse!

Først og fremmest er Zürich elendige i mit save, og de har ikke præsteret at rykke op til hverken 2. eller 3. sæsons start. Derfor startede sæsonen allerede dér lidt bittert, da det fratager mig muligheden for at opnå samtlige point denne sæson. Men skuffelsen var langt fra forbi........

Drengenes stænger er iskolde, da vi starter på knock out kampene i Europa League. Ikke en eneste træningskamp var blevet spillet inden, da transferrygter -og bud kom flyvende om ørene. Det endte også ud i, at vi igen måtte bruge den første knock out fase som en slags træningskampe.
 

Og så skete det, der bare ikke måtte ske...
Slaven Belupo skal tæmmes, men efter 2 minutter i deres hule, vælger vores defensive midtbaneanker af lave et direkte rødt kort. Vi holder stand indtil det 77. minut, hvor det bliver 0-1. På hjemmebane skal vi igen vise os at miste hovedet. Først begår drengene straffe, hvorefter endnu en spiller får sit andet gule kort for brok. Igen en mand i undertal.. Og så kan i nok selv gætte jer til resten.
Hold kæft en maretidtstart af en sæson!

På trods af nedturen, har vi da fået gang i handlerne. Men nøjs en kedelig sæson vi går i møde!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #9: 10 Nov 2016, 23:56 »

zzZzZzZZzz

Så kedelig var den netop overståede sæson. Så kedelig, at jeg glemte at tage screenshots af mine resultater. Jeg endte med at vinde ligaen med 75 point. Basel havde ikke en super-sæson endnu engang, og jeg kunne derfor allerede fra vinter ligge lunt i svinget med mange points forskud.

Dog er sæsonen gået med at tweake taktikken, da jeg har følt, at vi bare trillede bolden rundt om modstandernes felt og ende med et langskud. Det er der ikke meget sjovt i, så det skulle laves om! Dette vil der komme mere om i næste opslag  Thumbs Up

Ser frem til en sæson nu, hvor jeg er forberedt på den tidlige Europa League start!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #10: 12 Nov 2016, 13:36 »


En følelsesmæssig rutschebane

Vejen til Europa gik som smurt. Liverpool blev slået i playoff, hvilket jeg tog som noget af et tegn; denne sæson skulle være sæsonen, hvor vi fik det europæiske gennembrud. Men sådan skulle det ikke gå.
En blanding mellem dårligt spil og en computer der ikke kunne holde stand, gjorde altså, at vi endte med et ondskabsfuldt 3-4 nederlag i Hamburg. I kampen havde de 3 skud indenfor rammer, og ja, du så rigtigt! 3 skud indenfor mål og vi indkasserer 4. Keeperen vifter bolden i eget net på et simpelt indlæg i overtiden, hvor vi kunne have nøjedes med et uafgjort resultat. Havde det ikke være for god gammeldags sund fornuft, så var computeren sgu røget en tur ud gennem vinduet.

I ligaen ser det heller ikke alt for godt ud. Det ligner efterhånden en svær udfordring for Domingo Schultz og FC Vaduz.
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #11: 14 Nov 2016, 21:32 »


Get over it.....

Sæsonen gik langt fra som håbet efter Liverpool gik ned med nakken, og det endte altså med den ringeste ligaplacering i mine 4 sæsoner i FC Vaduz. 3'er efter et velspillende Wil-mandskab og Basel der fik sat en god slutspurt ind.
På transferfronten skal der ske lidt op til den nye sæson. Der skal sælges ud af de aldrende folk og hentes nye ind! Til trods for en nitten sæson, er Zürich rykket op, så vi har da mulighed for at slutte over dem i den sidste sæson  Thumbs Up
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #12: 15 Nov 2016, 11:05 »


Europa baby!

Vejen til Europa bød blandt andet Twente og Hajduk op til dans. På hjemmebane kunne vi heldigvis holde en godd stime, hvilket har ført os til Europa League gruppespillet for 3. gang på de nu 5 sæsoner. Det betyder også, at det er denne sæson, vi skal videre, hvis der skal hentes flere challenge-point på kontoen.

Umiddelbart kan det se bøvlet ud, men jeg ser stadig OK mulighed i at få røven med over som 2'er i gruppen, hvor jeg regner med, Napoli vil dominere os andre hold. Sjovt er det, at Thun fra vores egen liga er endt i samme gruppe, da vi kvalificerer os gennem to forskellige turneringer, hvor vi repræsenterer Liechtenstein og de Schweiz. Dem er jeg dog ikke super urolige for!

I ligaen er vi også startet godt ud. Truppen er forstærket markant efter min smag, det kan ses på blandt andet transfers. Her synes jeg i sær, at Denis De La Mata skiller sig ud. Hentet på en fri transfer fra argentinsk fodbold. Håber på det bedste i denne 5. og sidste sæson!
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #13: 15 Nov 2016, 11:23 »

Godt arbejde Whapz

Synes dog det er interessant at se hvor dygtige spillere der er interesseret i at spille i Vaduz på trods af EL stadig er en stor udfordring Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: whapz - FC Vaduz
« Svar #14: 15 Nov 2016, 11:27 »

Godt arbejde Whapz

Synes dog det er interessant at se hvor dygtige spillere der er interesseret i at spille i Vaduz på trods af EL stadig er en stor udfordring Smiley

Tak for det Nodiem! Smiley

Ja, det tager dog også noget tid, tror også det har noget med omdømmet at gøre. Det er jo forholdsvis attraktivt at spille EL!
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010