home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 448 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktikker ?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Taktikker ?  (Læst 47585 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #60: 10 Jan 2017, 21:54 »

Det sidste billede er dette


Det med beslutninger forklarer vidst de dårlige udnyttelse af chancer  Opstemt

Har ikke lovet dem noget højt i bonus.
Lovede dem at vi blev i midten af tabellen.

Jeg tænkte over en ting her sidste dag.
Kan man forvirre ens spillere, ved at ændre i ens taktiker ofte?

hej hej
ved ikke om det forvirre spillerene, men hvis man skifter taktik meget med mange forskellige formationer og indstillinger, gør det ikke nemmere. kender det godt når man ramme en stime uden sejre sååå begynder man at lave om på taktikken, men det er ikke altid det bedste nogle gange skal man lade taktikken være så spillerene lære den.
Logged


L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #61: 10 Jan 2017, 22:23 »

hej hej
ved ikke om det forvirre spillerene, men hvis man skifter taktik meget med mange forskellige formationer og indstillinger, gør det ikke nemmere. kender det godt når man ramme en stime uden sejre sååå begynder man at lave om på taktikken, men det er ikke altid det bedste nogle gange skal man lade taktikken være så spillerene lære den.

Tak for tilbagemeldingen igen szukizek
Læste nok noget her for et par uger siden da jeg spurgte jer til råds og googlede. At man skulle holde sig til sin idé og ik skifte meget rundt.

Håber ik jeg jinxer nu (UNJINX) men er startet forfra og har prøvet med den taktik Herlev linkede til, lige inden alt mit whine  Grin
Kan se Herlev også er startet med Rostock, pisse fedt  crazy
Og det går godt, i mine træningskampe har jeg blandt andet vundet mod Racing Club de Lens 2-1 og mod Olympique Marseille 1-0. Og godt med i ligaen...

Men skal stadig lære en masse, så hvis i stadig har lidt tips er jeg åben  Thumbs Up
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #62: 27 Jan 2017, 14:58 »

Hey! Har lidt taktik spg. men også bare generelle funderinger som jeg håber I vil være med til at diskutere Smiley

Hvilke roller ville i tildele et 3-mands angreb? Hvad mener I den bedste konstellation er? Smiley

- Lige pt. fungerer det bedst for mig med 2 komplette ang (support) på hver sin side af en skarpretter/fremskudt angriber. Er det den bedste kombination? (hvis man overhovedet kan stille sådan et spg.)
- Men leger med ideen om den centrale angriber som "playmaker"/falsk 9'er der trækker ned i banen, og derved gør plads til 2 udvendige angribere, nok skarprettere, der hele tiden søger dybt. Giver det mening/ville det fungere i FM? 
- Dog når man ikke har spillermaterialet, må man være "kreativ. Hvor jeg har prøvet med 2 udvendige defensive ang (support) og en central targetmand (angreb) - Men det fungerer ikke helt. Nogen der kan give sit besyv på hvorfor det ikke fungerer?
« Seneste Redigering: 27 Jan 2017, 18:08 af hoeven » Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #63: 27 Jan 2017, 18:38 »

Jeg ville måske overveje to falske 9'er på hver sin side af en Fremskudt angriber. Det kommer dog an på dit hold, samt hvilke angribere du har Smiley I de lavere divisioner finder du ikke mange angribere der kan spille komplet angriber
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #64: 27 Jan 2017, 18:48 »

Jeg ville måske overveje to falske 9'er på hver sin side af en Fremskudt angriber. Det kommer dog an på dit hold, samt hvilke angribere du har Smiley I de lavere divisioner finder du ikke mange angribere der kan spille komplet angriber
Det prøver jeg af. Men hvorfor, hvis man må spørge? Smiley Spiller i øjeblikket med Hertha Berlin (har også spil med Inter, Atalanta). Der er med Hertha jeg har prøvet de 2 defensive ang og 1 targetmand i midten - Mest fordi jeg ville prøve det af, men også pga. spillermaterialet Wink
« Seneste Redigering: 27 Jan 2017, 19:15 af hoeven » Logged

r19r
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktikker ?
« Svar #65: 17 Feb 2017, 09:49 »

Vil høre om nogle har gode fif med en 4 2 3 1. To fløjspiller og en fremskudt angriber. Spiller med Strasbourg i anden sæson men kniber med resultaterne.
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #66: 24 Feb 2017, 21:26 »

Godaften d'herrer

Jeg søger hjælp til angriberpositionen sådan helt generelt.
Jeg har tit meget svært ved at få det til at fungere med én mand på toppen alene.
Jeg har tit succes med to, men vil gerne have en taktik til at fungere med en alene fremme.

er der nogle af jer, der har gode erfaringer med roller til angriberen, og evt i samspil med dem omkring?
Pt spiller jeg med to wings, hvoraf den ene er indvendig angriber (aldrig rigtigt brugt den rolle før) og den anden er fløjspiller.

jeg spiller med Liverpool så Mané på højre kant som fløj og så enten Coutinho eller Firmino på venstre wing som invendig.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktikker ?
« Svar #67: 25 Feb 2017, 17:52 »

Godaften d'herrer

Jeg søger hjælp til angriberpositionen sådan helt generelt.
Jeg har tit meget svært ved at få det til at fungere med én mand på toppen alene.
Jeg har tit succes med to, men vil gerne have en taktik til at fungere med en alene fremme.

er der nogle af jer, der har gode erfaringer med roller til angriberen, og evt i samspil med dem omkring?
Pt spiller jeg med to wings, hvoraf den ene er indvendig angriber (aldrig rigtigt brugt den rolle før) og den anden er fløjspiller.

jeg spiller med Liverpool så Mané på højre kant som fløj og så enten Coutinho eller Firmino på venstre wing som invendig.
Spiller du med en offensiv midt? hvis ikke så vælg en angriber i support rollen. Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #68: 03 Mar 2017, 01:02 »

Godaften d'herrer

Jeg søger hjælp til angriberpositionen sådan helt generelt.
Jeg har tit meget svært ved at få det til at fungere med én mand på toppen alene.
Jeg har tit succes med to, men vil gerne have en taktik til at fungere med en alene fremme.

er der nogle af jer, der har gode erfaringer med roller til angriberen, og evt i samspil med dem omkring?
Pt spiller jeg med to wings, hvoraf den ene er indvendig angriber (aldrig rigtigt brugt den rolle før) og den anden er fløjspiller.

jeg spiller med Liverpool så Mané på højre kant som fløj og så enten Coutinho eller Firmino på venstre wing som invendig.

Hej hej
Kan du ikke ligge et screenshot op af din taktik :-)
Logged


Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #69: 17 Jul 2017, 20:39 »

Hey.

Er der en der kan give inspiration til en opstilling der kan passe ind i denne trup.?
http://imgur.com/mOYj6Yy

Jeg har svært ved at kombinere AML med 2x angribere, uden at det efterlader min midtbane meget sårbar..
Logged

Love the Blues

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #70: 19 Jul 2017, 17:07 »

Hey.

Er der en der kan give inspiration til en opstilling der kan passe ind i denne trup.?
http://imgur.com/mOYj6Yy

Jeg har svært ved at kombinere AML med 2x angribere, uden at det efterlader min midtbane meget sårbar..


Jeg har stor succes ved at spille med en AML, AMC og STCR. Du har også spillerne til det. Så en tæt central midtbane bag dem på 3 mand. 4 back kæde i forsvaret med offensive backs.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #71: 19 Jul 2017, 21:18 »

Jeg har stor succes ved at spille med en AML, AMC og STCR. Du har også spillerne til det. Så en tæt central midtbane bag dem på 3 mand. 4 back kæde i forsvaret med offensive backs.

Tak for input..

Kunne du prøve at sætte et billede op.?

Som jeg læser det mener du følgende opstilling:

                                 GK
RB              CB                       CB               LB
                DMCR        DMC      DMCL
                                 MC
                                AMC                        AML
                   STCR

Er det sådan du tænkte.?
Så må AMC næsten være sat som shadow striker, for at på den måde spille med "2" angribere.
Logged

Love the Blues

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #72: 19 Jul 2017, 22:02 »

Tak for input..

Kunne du prøve at sætte et billede op.?

Som jeg læser det mener du følgende opstilling:

                                 GK
RB              CB                       CB               LB
                DMCR        DMC      DMCL
                                 MC
                                AMC                        AML
                   STCR

Er det sådan du tænkte.?
Så må AMC næsten være sat som shadow striker, for at på den måde spille med "2" angribere.



Ideen her er ikke, at det er AMC der er angriber men i stedet AML og STCR. AMC Bevæger sig mere i mellemrummet bag de to. Du kan bruge flere roller. Du kunne også benytte en IF på AML sammen med en fremadrettet angriber. De to typer er mere direkte og vil stå længere fremme og centrale. De to typer jeg bruger bevæger sig mere frit.

Jeg tænker med de spillere du har, så er den formation med oplagt med Hazard på AML eller AMC, Lacazette på STCR og Agüero på AMC. Kanté som den boldvindende. Du har også gode wingbacks og centrale forsvarsspillere. Du mangler måske et par gode box til box spillere til den type midtbane. Vida, Gomes, Wilshere kan bruges.

Hvis du vil spille med 3 centrale i forsvar kunne du fjerne en box to box og sætte ham derned. og skubbe den backs op på DML/DMR positionerne.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #73: 07 Aug 2017, 08:25 »

en 4-2-2-2 kan også fungere (min erfaring) hvor alle spillere står i midten (pånær backs selvfølgelig), og så kommer indlæggene fra dem. Smiley

Så har jeg de to midtbanespillere som forsvar, de to offensive midtbanespillere som support og angriberne skifter lidt alt efter hvem det er og hvad deres bedste roller er. Backs er offensive.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #74: 12 Okt 2017, 20:38 »

Hvis man har hentet en taktik og lagt den ind i sin Sports interfactive>FM17>Tactics mappe, hvordan finder man den så inde i spillet?
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010