home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 45803 gange)
lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #60: 13 Maj 2017, 18:56 »

Nogle der kan smide deres taktik op? Har nu prøvet 2 save hvor jeg bliver fyret omkring vinter tid. Har prøvet Guldbrands 4-1-4-1 og en 4-3-3. Dog fungerer intet.

Jeg spiller 4-3-1-2
Logged

TimBolin
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #61: 15 Maj 2017, 10:27 »

Jeg spiller 4-3-1-2


Kan du sende ss af instruktioner og spillerinstruktione r?
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #62: 30 Maj 2017, 17:16 »


Kan du sende ss af instruktioner og spillerinstruktione r?


Ja det kan jeg godt, men kan ikke lige huske hvordan jeg laver ss
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #63: 17 Jun 2017, 08:14 »

Har lige solgt min 19 årige midtbane spiller for 270 mio plus 30% af næste salg. Det må siges at være en god handel
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #64: 19 Jun 2017, 01:37 »

Har lige solgt min 19 årige midtbane spiller for 270 mio plus 30% af næste salg. Det må siges at være en god handel
Hold da op, det er godt gået!
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #65: 04 Jul 2017, 20:24 »

Efter utallige forsøg er det lykkes at komme i gang med et OB-Save..

Min ambition var egentlig at gå langsomt og mere realistisk til værks, i og med at det formegentlig bliver mit sidste save i FM17. Planen var at holdet skulle undgå nedrykning de første to år, og så arbejde sig opad - lidt ligesom den udfordring klubben står overfor i virkeligheden. Men til det viste taktikken sig at være lidt for effektiv. Ved vinterpausen er jeg placeret som nummer 5 - 4 point fra 7. pladsen. Holdets store profil har heddet Rasmus Festersen, der med 12 scoringer er placeret som nummer 2 på topscorerlisten. I den anden ende har AK skabt sig som en præmenstruel pige og udeblevet for to træninger - Så han skulle meget gerne være fortid på Fyn i Januar.

Min egentlige plan var at de første år skulle gå til oprydning i truppen og Falkesgaard, Lund, KEP, Tingager, Barrett, Jens-Jakob, Greve, Edmund og Festersen var alle tiltænkt at skulle forlade holdet indenfor 2 år. Den plan har dog ændret sig kraftigt og lige nu er det kun Falkesgaard og Lund der forlader ved kontraktudløb, mens Edmund desværre brækkede benet og derfor stadig er 50/50. Ellers har både Greve, Tingager og Barrett gjort det glimrende når de får chancen, mens Festersen og KEP har været rygraden på holdet. Eneste indkøb var Kristoffer Tønnesen for 600K - Han var egentlig fjerdevalg men det var ikke muligt at lave økonomiske forsvarlige kontrakter med de tre ønsket.

Apropos indkøb har jeg besluttet at følge LLM-ånden og må kun handle ud fra hvad der bliver tilbudt til mig og hvad mine spejdere kan finde. Forhåbentlig kan det bevare realismen, nu hvor det går lidt bedre end først forventet. Det har også betydet en stor opgradering af staben og en håndfuld talentspejdere rejser Skandinavien og Nordeuropa tyndt for at finde den næste OB-Spiller. Planen er at finde en balancegang mellem OB's gamle og nye strategi. Stort fokus på talentarbejdet spædet til med nogle udenlandske profiler - Dog uden det tager overhånd. Lige nu er Julius Eskesen det eneste "sikre" talent, så jeg håber der kommer noget spændende ind til marts!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #66: 24 Jul 2017, 15:37 »

4. pladsen blev bevaret gennem hele sæsonen, om end først sikret i sidste spillerunde af Mesterskabsslutspil let. Da Brøndby så samtidig snuppede bronzen og Pokalturneringen betød det en Play-off kamp mod Randers om at komme i Europa League 1. kvalifikationsrunde . Desværre faldt holdet helt igennem og tabte 3-0 på hjemmebane og muligheden glippede.

Sommerens transfervindue forløb yderst smertefrit - Ja, faktisk gik det ganske glimrende. Eneste minus var at økonomien ikke rakte til at få lappet alle huller, men vi fik fyldt nogle af dem. Falkesgaard tog til FCM (Vinteropdatering), mens kontrakten med Oliver Lund ikke blev forlænget. I august blev kontrakten ophævet med Joao Pereira og Mathias Thrane, mens Anders K Jacobsen (Der ikke scorede et eneste mål i hele sæsonen) tog til Ufa og Joan Simun Edmundsson tog til Ramat, da der ikke var plads til ham efter hans skade. Jacob Buus blev sidste mand der forlod holdet for et symbolsk beløb til Syrianska. Ind kom Helenius (Vinteropdatering), mens mine talentspejdere fandt Abdi Ibrahim (1,5 Millioner) til at styrke den defensive midtbane i Viking og Jeppe Andersen der ikke fik forlænget hans aftale med nedrykkerne fra Esbjerg. Sidste handel var Mahatma Otoo (185K) fra den tyrkiske 2. division. Otoo levede op til forventningerne og blev holdets topscorer med 15 mål i 32 kampe.

Sæsonen 17/18 forløb sig meget lig den forgange sæson, hvor vi midtvejs fik etableret os i Mesterskabsgruppen og holdt placeringen hele vejen igennem. Gummiben til sidst betød at vi var centimeter fra at smide bronzemedaljerne, men Horsens havde ligeledes gummiben og vi sikrede os den nederste plads på podiet - 12 point efter AaB. Nedrykningen gik til Vendsyssel (Der fik 2 point i hele Grundspillet) - Begge mod Viborg der sjovt nok også rykkede ned. Esbjerg strøg med ekspresfart tilbage i Superligaen, mens Vejle slog de grønblusede i Play-Off Kampene.

Til den kommende sæson skal der lappes flere huller på holdet. Midtbanen og angrebet er nogenlunde stabilt, mens forsvaret desværre er hullet som en si. Tingager, KEP og Tverskov har alle set skidt ud og førstnævnte har ikke fået forlænget sin kontrakt. Istedet er franske Raphael Diarra hentet på fri transfer fra Monaco, som forhåbentlig kan skabe mere stabilitet. Derudover bliver et 19-årig Regen hevet op på førsteholdet, mens jeg så overvejer om KEP har en fremtid i truppen - Hvis ikke skal der findes en erstatning. Derudover skal jeg på jagt efter en højreback, da Ryan Johnson har været eneste mand og Desler har gjort det skrækkeligt når det har været nødvendigt for Johnson at få en pause. Ideelt set vil jeg også gerne have en reservekeeper, da Gryte har været alene på posten hele sæsonen. Og så skal de profiler der forlader holdet erstattes - Til alt det er der kun 5,5 millioner, så hullet bliver formegentlig stadig ikke lappet helt..
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #67: 25 Jul 2017, 18:15 »

Hvordan er OB's økonomi i spillet? Har du fået et lidt større budget til anden sæson, efter du kom i top 6?
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #68: 26 Jul 2017, 11:31 »

Hvordan er OB's økonomi i spillet? Har du fået et lidt større budget til anden sæson, efter du kom i top 6?

Det meste af transferbudgettet gik til lønkroner, og størstedelen (90%) af spillersalg gik til klubkassen, så økonomien er ikke stærk. Alligevel lavede jeg et overskud på små 10 millioner i 17/18-sæsonen, primært pga. af 6 millioner der blev skud ind af investorer da økonomien var træg. I løbet af de to første sæsoner har jeg haft et månedligt underskud på maks 8 millioner (Som regel mindre), men det bliver så udlignet af præmiepenge fra Superligaen samt sponsorater først på sæsonen. Men for at svare på spørgsmålet; Nej, budgettet er ikke til de store udvidelser (Jeg har faktisk kun det 7. højeste budget).

Til gengæld har jeg haft et helt fantastisk Europa League-run her i 3. sæsons indledning, hvilket har skudt 21,5 millioner i klubkassen indtil videre. Superligaen har så haltet bagefter, men jeg tror på at økonomien med sådan en succes begynder at se markant bedre ud næste år - Og også kan holde til forbedringer, hvis jeg kan få kæmpet mig tilbage i Top 6.

Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #69: 26 Jul 2017, 15:08 »

Gode resultater i Europa indtil videre må man sige!
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #70: 27 Jul 2017, 12:53 »

Så kender man OB igen.. Ved vinterpausen efter 22 kampe ligger vi nummer 13, med kun 21 point. En frygtelig halvsæson er overstået og det kunne dårligt være gået meget værre. Det hele sejler og det er kun nyindkøbet Raphael Diarra der holder niveauet højt, men ene mand er det en umulig situation. Absolut intet har fungeret og vi er blevet kørt over af middelmådige modstandere. Det er helt forfærdeligt.

I Europa League var det lige modsat, indtil Superligaeffekten satte ind. Vi endte i gruppe med Roma, Austria Wien og Dinamo, og noget overraskende slog vi Roma 2-1 på udebane i den første kamp, for herefter at tabe de næste 5. Oh Well, jeg havde heller ikke forventet at nå så langt, så det var ikke ligefrem fordi vi var synderknuste.

Nu venter der en virkelig spændende og udfordrende forårssæson. Enten bliver der kæmpe udskiftning i løbet af januar eller også venter jeg til sommer. Der har løbende været rygter om at klubben skulle have nye ejere, så jeg frygter at hele transfervinduet bliver bremset af disse forhandlinger, hvilket efterlader mig rimelig lammet. Om ikke andet kan økonomien dog godt klare de dårlige præstationer i Superligaen, men spørgsmålet er hvor længe bestyrelsen kan. Målet er selvfølgelig at få den europæiske plads gennem kvalifikationen, hvilket lige nu kræver at jeg henter Lyngby på 10. pladsen - 4 point for os. Hvis spillet bare er lidt bedre på den anden side af jul, er der i hvert fald forhåbninger for et sjovere forår!

Update:
Et halvt år senere endte det hele lykkeligt alligevel.

Ganske rigtigt blev det meste af januar brugt på forhandlinger om klubben som selvfølgelig ikke ledte til noget. Da jeg endelig fik lov til at folde mig ud, havde jeg kun tre dage. Jeg bad derfor klubben om at skrive kontrakt med den finske landsholdsspiller Mostagh Yaghoubi, som Jesper Hansen så gjorde til klubbens bedst betalte - Men han har så sandelig også levet op til det. For foråret var alt hvad efteråret ikke var. I løbet af de fire sidste Superligakampe kæmpede holdet sig op på 10. pladsen ved at hente 7 point, hvilket også var nok til at forlænge min kontrakt med yderligere to år. I Nedrykningsgruppe A, blev jeg parret med Esbjerg, Lyngby og Vejle og da jeg hentede 13 point i de 6 kampe beholdte jeg 2. pladsen og satte kursen mod Europa. Her slog jeg først Randers med 3-1 samlet, inden Midtjylland blev sendt tilbage til heden med 4-2 samlet. I sæsonens sidste kamp ventede Aab som blev slagtet 4-1 og dermed bookede Ådalen en billet til Europa League Kvalifikationsrunde 1 igen i år. I pokalturneringen kom jeg helt til finalen inden FCK besejrede mig 2-0.

På transferfronten kommer der også til at ske lidt. Planen er at bygge en ny stamme op, eftersom den jeg havde de forgange år faldt helt igennem. Den nye stamme kommer til at bestå af Mikkel Kallesøe og Raphael Diarra i forsvaret, Mostagh Yaghoubi og Jonas Kjær (Regen) på midten og Helenius på toppen. Om end jeg ikke har tænkt mig at sælge resten af truppen, så vil jeg lytte til tilbud. Ind er også kommet Melker Hallberg på Fri Transfer fra Udinese til at styrke midtbanen. Ud er indtil videre gået (Alle på fri transfers):
Rasmus Festersen
Jeppe Andersen
Mathias Greve
Izunna Uzochukwu
Jacob Barrett Laursen
« Seneste Redigering: 27 Jul 2017, 21:14 af Gilly » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #71: 28 Jul 2017, 16:56 »

Flot at du fik vendt bøtten, Gilly! Jeg prøver at starte op med OB senere i dag. Har du nogle gode råd til første sæson?
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #72: 28 Jul 2017, 19:42 »

Flot at du fik vendt bøtten, Gilly! Jeg prøver at starte op med OB senere i dag. Har du nogle gode råd til første sæson?
Den er svær.. Jeg brugte selv 7-8 forsøg på at finde en taktik, hvor jeg ikke blev savet over, heriblandt en normal 4-4-2 og en skæv 4-3-2-1, med Desler som bred midtbane og Greve som indvendig angriber til venstre. Men den eneste der lykkedes var den smalle 4-1-3-2, som så holdt i 2 år. Her til den nye sæson er jeg gået over til 3-5-2, men det har OB bestemt ikke truppen til i første sæson.

Tønnesen var et fint og billigt pickup til venstrebacken og har netop solgt ham videre for små 20 millioner + 25% af næste salg til Aston Villa. Han var lidt svingende (formegentlig pga af alderen), men overall en rigtig god og billig løsning til venstrebacken. Ellers synes jeg faktisk at truppen er fin som den er til første sæson, hvor jeg som regel har Top 8 som ambitionen, hvilket bestemt kan lade sig gøre.

Hvis du bruger en 10'er vil jeg klart anbefale at få udviklet Greve. Han fik minimalt med spilletid i de tre år han var hos mig - for det meste som dybdeliggende angriber eller på den centrale midtbane, men han udviklede sig faktisk pænt og med okay stats, da hans kontrakt udløb. Hvis han fik mulighed for at udvikle sig mere, tror jeg han kunne blive en ganske fornuftig spiller de første år.

Ellers er der ikke så meget talent. JJT udviklede sig ikke på trods af spilletid, om end han har én eller to kampe i løbet af sæsonen, hvor han virkelig bare brænder igennem, men det er bare ikke nok. Eskesen, Jørgensen og Molberg har ikke rigtig niveauet synes jeg - de to førstnævnte igen fordi jeg ikke spiller med en 10'er. Så du skal nok krydse fingre for nogle pæne regens, men der plejer altid at komme et par fornuftige spillere Smiley
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #73: 30 Jul 2017, 09:28 »

Jeg er igang med min 9 sæson i OB.

Alt er gået strygene de senere år, men kæmpe plus på kontoen økonomisk, grundet meget store spiller salg og nogle super europæiske år. Klubben har været rig i en del år, tæt på en 1 mia i markedsværdi.

Efter denne sæson træder vi ind på det helt nybyggede stadion. Hvilket har revet en ordenlig luns af pengene i klubben, samt jeg har købt dyre spillere med høje lønninger inden denne sæson, da flere af nøgle spillerne krævede oprustning. Det har desværre resulterer i en usund og usikker økonomi igen. Klubben er "kun" 360 mio værd nu. Og det skal der rettes op på i den kommende sæson. Der skal sælges lidt også skal der igen satses på unge spillere.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #74: 30 Jul 2017, 14:46 »

Den er svær.. Jeg brugte selv 7-8 forsøg på at finde en taktik, hvor jeg ikke blev savet over, heriblandt en normal 4-4-2 og en skæv 4-3-2-1, med Desler som bred midtbane og Greve som indvendig angriber til venstre. Men den eneste der lykkedes var den smalle 4-1-3-2, som så holdt i 2 år. Her til den nye sæson er jeg gået over til 3-5-2, men det har OB bestemt ikke truppen til i første sæson.

Tønnesen var et fint og billigt pickup til venstrebacken og har netop solgt ham videre for små 20 millioner + 25% af næste salg til Aston Villa. Han var lidt svingende (formegentlig pga af alderen), men overall en rigtig god og billig løsning til venstrebacken. Ellers synes jeg faktisk at truppen er fin som den er til første sæson, hvor jeg som regel har Top 8 som ambitionen, hvilket bestemt kan lade sig gøre.

Hvis du bruger en 10'er vil jeg klart anbefale at få udviklet Greve. Han fik minimalt med spilletid i de tre år han var hos mig - for det meste som dybdeliggende angriber eller på den centrale midtbane, men han udviklede sig faktisk pænt og med okay stats, da hans kontrakt udløb. Hvis han fik mulighed for at udvikle sig mere, tror jeg han kunne blive en ganske fornuftig spiller de første år.

Ellers er der ikke så meget talent. JJT udviklede sig ikke på trods af spilletid, om end han har én eller to kampe i løbet af sæsonen, hvor han virkelig bare brænder igennem, men det er bare ikke nok. Eskesen, Jørgensen og Molberg har ikke rigtig niveauet synes jeg - de to førstnævnte igen fordi jeg ikke spiller med en 10'er. Så du skal nok krydse fingre for nogle pæne regens, men der plejer altid at komme et par fornuftige spillere Smiley

Tak for rådene! Jeg startede op med en 5-2-1-2 taktik, og hentede kun et par gratis danskere ind til en lav hyre. Fik to overbevisende sejre mod Silkeborg og Lyngby, så en dejlig start på sæsonen. Ved ikke helt hvad det er, men spillet har ikke helt fanget mig endnu, men håber det kommer.
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010