home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 265 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")  (Læst 32237 gange)
Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #30: 04 Okt 2016, 10:13 »

Parma Calacio 1913? Peace
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #31: 04 Okt 2016, 18:11 »

Parma Calacio 1913? Peace

Klubvalget vil blive offentliggjort i det næste indlæg - jeg håber det bliver imorgen, men ved ikke om jeg får tid. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #32: 04 Okt 2016, 18:59 »

Klubvalget vil blive offentliggjort i det næste indlæg - jeg håber det bliver imorgen, men ved ikke om jeg får tid. Smiley

Så beklager jeg meget at jeg allerede fik gjor det for dig Wink Wink
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #33: 05 Okt 2016, 08:09 »

Charmen ved at skrive blogs på denne måde er jo blandt andet at læserne skal kunne gætte med, så det skal du bestemt ikke tænke på! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Ved begyndelsen
« Svar #34: 09 Okt 2016, 13:27 »

Ved begyndelsen

Da jeg oprettede mit save i sin tid, var det et spørgsmål om at jeg skulle prøve noget nyt og det involverede nyt navn, nationalitet og ingen erfaring overhovedet, hvilket historien om Leonardo – barnebarn af Parma-legenden Ivo, bygger på. 
Er der ønsker om at jeg fortsætter dette, gør jeg gerne det, men ellers vælger jeg selv at bruge tid på at skrive om savet og hvordan vi klarer os i jagten på succes i Italien.

Min motivation for dette save kom ud fra at jeg igennem længere tid havde haft et save hvor jeg startede med ingenting og var arbejdsløs, og arbejdede mig igennem flere forskellige lande og klubber og endte i toppen af Premier League, som efter min mening er toppen af europæisk fodbold. Det tog 13 FM-år, hvilket betyder at det var et ret langt save, med til tider meget lidt klubloyalitet, da det handlede om at komme videre op i rækkerne og graderne som manager. Det var sådan set også fint nok, men jeg havde brug for noget nyt – et loyalitetsprojekt, og hvilket bedre sted at starte end i en klub i knæ, som skal tilbage til tidligere tiders storhed. Parma har altid fascineret mig, siden Buffon, Thuram og Cannavaro var i klubben, så derfor var det en nem beslutning at overtage styringen over Parma.


Det virker måske for nemt at tage en god klub med et godt setup, men jeg er ikke supermanageren der altid bare har taktikken på plads, og tordner mod den ene titel efter den anden, så for mit vedkommende handlede det om kærligheden til klubben og historien. 

Så hvis du fortsat er med som læser, så velkommen til min blog om Parma Calcio 1913 – Genopstået fra asken!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #35: 09 Okt 2016, 20:42 »

jubii, samme klubvalg jeg havde under blog konkurrencen, blev dog ramt af forfærdeligt meget arbejde på samme tid, så ser frem til det her Opstemt
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Brodtgaard
Manager
********

Online Online


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #36: 10 Okt 2016, 07:57 »

Jeg er stadig med Smiley KUTGW
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #37: 10 Okt 2016, 08:25 »

jubii, samme klubvalg jeg havde under blog konkurrencen, blev dog ramt af forfærdeligt meget arbejde på samme tid, så ser frem til det her Opstemt

Parma har altid været en klub nært mit hjerte, så det var naturligt at forsøge at hjælpe dem op - nu de er havnet i så forfærdelig en situation - En af årsagerne til at du også havde en fast læser i mig i blogkonkurrencen! Wink

Jeg er stadig med Smiley KUTGW

FEDT - godt at et anderledes klubvalg og ny struktur på bloggen ikke afskrækker! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Taktikken
« Svar #38: 13 Okt 2016, 19:10 »

Taktikken


Da vi var blevet udnævnt til klare favoritter til at vinde rækken, var der også visse forventninger til hvilken slags fodbold vi skulle spille – både fra ledelsen men så sandelig også fra fansene, og det var sidstnævnte jeg følte der skulle bestemme, da det trods alt var deres penge der finansierede klubben. Dette betyder at vi angriber fra start til slut, og vi presser modstanderne konstant, således at de ikke får ro til at spille deres spil.

Formationsmæssigt er der tale om en 4-4-2 diamant, men da spillerne skal kunne være kreative og spille flydende fodbold bruger jeg ikke meget tid på at vælge en fast numerisk opstilling. De faste holdepunkter på banen, og de spillere resten af holdet skal kunne støtte sig til er målmand, midterforsvar og defensiv midt. Jeg er klar over det er relativt få faste positioner, men resten af holdet skal have den frihed et førerhold gør sig fortjent til. Det burde holdet være godt nok til.

Derudover er det et must at alle spillerne skal have en fornuftig teknik, således at alle kan gå med i spilet – det betyder i praksis at der skal være en overflod af playmakere på holdet – måske ikke som rolle, men typemæssigt. Derfor spiller vi med sweepermålmand (support), to boldspillende midterforsvarere (forsvar), fire playmakere på midten herunder en defensiv midt som dybdeliggende (forsvar), en central som dybdeliggende (support), en central som fremskudt (support), og en offensiv som fremskudt (angreb). De øvrige roller på holdet er to backs (angreb) som skal levere størstedelen af indlæggene, samt en falsk 9’er (support) på toppen, ved siden af en fremskudt angriber (angreb).

Mentalitet er ”Kast alle frem” og til at følge med den er der holdinstrukser som ”pres højt” og ”høj forsvarslinje”, mens vi gerne skulle dominere de fleste (alle) kampe, så dertil at ”spil mere direkte”, og så skal der spilles med korte afleveringer. Jeg er med på de ting ikke nødvendigvis matcher i hovederne på de hardcore-FM-spillere, men det fungerer virkelig godt i praksis for mit vedkommende.


« Seneste Redigering: 14 Okt 2016, 07:35 af Broen05 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #39: 13 Okt 2016, 19:43 »

hvordan i al verden kan den taktik fungere o.O? Kan vi se nogle resultater? og måske nogle løbemønstre fra spillerne? Imponerende at det virker! Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #40: 14 Okt 2016, 07:39 »

Det med at spille kort og tålmodigt var version 1 - ovenstående billeder viser hvordan det endte. Der var startvanskeligheder, og en del tilretning af roller synes jeg, men det endte med at være den opstilling jeg gerne ville praktisere.

Jeg er stor tilhænger af 4-3-3 og ville skabe en opstilling der lå hen af det, men som ikke var så "åben" på midtbanen. Det blev så dette.

Resultater får du når jeg har spillet en sæson.

Løbemønstre ved jeg faktisk ikke rigtig hvor jeg finder? Opstemt
« Seneste Redigering: 14 Okt 2016, 12:30 af Broen05 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Ledelsens forventninger
« Svar #41: 15 Okt 2016, 12:03 »

Ledelsens forventninger

Det kommer nok ikke som nogen overraskelse for nogen, at en klub som Parma skal tilbage i den bedste række hurtigst muligt. Det er da også det eneste der tæller for ledelsen, og derfor er alle øvrige turneringer også ligegyldige. Det giver mig rig mulighed for at eksperimentere med truppen i disse kampe, hvor vi også er storfavoritter i alle kampe. 

Derudover er det et ønske at klubben skal bæres frem af unge kræfter, og jeg selv har en ambition om at det skal være et rent italiensk hold, så min opgave bliver at finde de bedste italienske talenter der findes, og få dem til klubben for fornuftige summer, så Parma har et fornuftigt grundlag at arbejde på. Det bliver ikke nemt, men jeg er fast besluttet på at det skal lykkes for mig.

Dette bliver dog vanskeliggjort af at det ønskes at vi skal føre en ansvarlig transferpolitik, og ikke bruge for store summer på spillere. Optimalt skal spillerne komme fra eget akademi, men på nuværende tidspunkt er det meget sparsomt med talent i de yngre rækker, så der er dog et transferbudget til rådighed, som jeg skal have udnyttet bedst muligt. Som nævnt i et tidligere indlæg vil jeg derfor kigge efter ”låneaftaler” i første omgang.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Spillerhandler - afgang
« Svar #42: 17 Okt 2016, 10:24 »

Spillerhandler - afgang



Først og fremmest skal der ryddes markant op i den nuværende trup. Et af de største problemer Parma altid har haft, er at de har alt for mange spillere på kontrakt. Det var en af årsagerne til at klubben gik konkurs. Som tidligere nævnt er der meget lidt talent i truppen, og derfor vil størstedelen af spillerne blive solgt eller få en fri transfer, og lige så stille blive erstattet af yngre og bedre spillere, enten på lån eller kontrakt. 

Eneste spillere jeg vil vurdere til at have evnerne til at blive en del af min Parma-trup er forsvarsgeneral og anfører Alessandro Lucarelli, samt spidsangriberen Daniele Melandri. Resten har jeg ikke stor fidus til, og vil på sigt forlade klubben. Desværre er der ikke stor efterspørgsel efter dem, så det bliver nok primært på fri transfer og altså ingen penge i klubkassen.

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Spillerhandler - tilgang
« Svar #43: 18 Okt 2016, 14:51 »

Spillerhandler - tilgang



Min transferfilosofi vil blive begrænset af nogle simple regler:
  • Spillere skal helt eller delvist være af italiensk afstamning, og vil blive solgt hvis de vælger andet landshold end italiensk
  • Spillere må ikke være ældre end 23 for at blive erhvervet – tutorer skal komme fra klubbens egne rækker
  • Spillere skal passe ind i den aktuelle taktik – altså boldspillende
  • Ingen overpriser for spillere – igennem hele savet vil jeg aldrig give over 100 mio. kr. for en enkelt spiller (det er meget på nuværende tidspunkt – er jeg klar over – jeg satser på at rykke hurtigt op!)

Mit navn giver ikke automatisk adgang til de store spillere, da jeg jo ingen trænererfaring har eller på nogen måde har nogen form for erfaring fra fodbold overhovedet. Heldigvis er Parma en klub af en sådan størrelse at det i sig selv er nok til at få flere større talenter til at ville spille for klubben – om ikke andet så bare for et enkelt år.

Jeg har været så heldig at mine forretningsmæssige forbindelser har åbnet for uofficielle samarbejder med store klubber som Juventus, AC Milan og Inter, hvilket har betydet at spillere som Emil Audero, Gian Filippo Felicioli, Filippo Romagna, Ivan de Santis, Manuel Locatelli og Luca Clemenza, samt Alberto Picchi fra Empoli kom til klubben på låneaftaler for sæsonen i Serie D.
Derudover har jeg hentet Claud Adjapong til højreback og Andres Llamas til den venstre, så der er vi godt dækket ind – samlet 6 mio. kr. 

Min vigtigste signing og den jeg har ønsket mig mest har dog været at låne Fabio Castellano fra Atalanta, med mulighed for at købe ham for 7 mio. kr. i løbet af det år vi går ind i. Jeg var ikke længe om at udnytte denne klausul og jeg råder nu over mit yndlingstalent i FM16 på kontrakt med klubben i fire år med mulighed for at forlænge med tre yderligere! Jeg er meget tilfreds! Han bliver den helt store stjerne så jeg er slet ikke i tvivl om at denne handel kommer til at gavne klubben i mange år fremover.
« Seneste Redigering: 18 Okt 2016, 16:20 af Broen05 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #44: 18 Okt 2016, 15:03 »

Fedt med Castellano transfer, måske vi kan få et SS af ham?
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010