home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 364 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Brexit
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Brexit  (Læst 27355 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Brexit
« : 05 Jul 2016, 12:23 »


Vi kender stadig ikke konsekvenserne af Storbritannien EU exit og hvilken betydning det får for den engelske Premier League. I denne challenge leger vi dog med ideen om, at det for omfattende betydning især for ikke de ikke britiske spillere. Der er nemlig indført strenge regler for brugen af ikke britiske spillere og tiden skrues tilbage før Bosmandommen.



Spiller Regler

•   Der er tre sæsoner til at indstille sig på de nye regler

•   Britiske spillere omfatter spillere med førstenationalitet fra: England, Skotland, Wales og Nordirland

•   Fra sæsonen 2018-19 skal følgende regler overholdes i alle kampe og turneringer:

1.   Der må maximalt være 3 ikke britiske spillere på banen af gangen

2.   Der må maximalt være 5 ikke britiske spillere i kamptruppen



Challenge

•   Holdvalg er valgfrit

•   Du skal ved at overholde overstående spillerregler vinde The Treble i enten Skotland eller England
(CHL, EPL/SPL og FA Cup)

•   Der er ingen tidbegrænsning på



Regler

•   Der spilles med seneste officielle Winter patch

•   Challengen kan ikke gennemføres med FM Touch

•   Deadline er onsdag den 31. august 2016 kl.23.59

•   Post dit savegame her i tråden ved gennemført challenge

•   Challenges er en gentleman sport. Så alt brug af editor, ingame editor, scouting programmer, save/reload, ekstra brug af editor osv. er ikke tilladt. Det giver sig selv.



Præmier

De tre første som gennemfører vinder:

1.     plads - 500.000 Freak$
2.     plads - 250.000 Freak$
3.     plads - 100.000 Freak$
Gennemført -  50.000 Freak$
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #1: 06 Jul 2016, 13:57 »

Jeg er selv gået i gang med denne challenge som mit sommerprojekt. Egentlig havde jeg ikke regnet med den store omgang FM men det danske sommervejr er en oplagt mulighed for at nørde lidt. Der er ikke meget ved at tage på golfbanen i det vejr.

Jeg har selvfølgelig valgt Man Utd og jeg har fra start 14 ikke britiske spillere i min 22 mand store førsteholdstrup. Så der skal skiftes omkring 2 spillere ud i hvert transfervindue frem til 2018-19 sæsonen. Jeg forventer at beholde Mata, De Gea og Martial som mine udlændinge men nu må vi se.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #2: 06 Jul 2016, 22:10 »

Mata frem til 18-19 sæsonen vil da være et par og 30 vil han ikke? Men spændende challenge, kunne ske at man skulle give det et skud. Hvad med de nuværende akademispillere såsom Fosu-Mensah engang i fremtiden? Eller er det ikke førstenationalitet?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #3: 07 Jul 2016, 09:41 »

Fosu-Mensah er ikke britisk, så han har ikke en fremtid Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #4: 07 Jul 2016, 10:43 »

Det første transfervindue er lukket og jeg har hentet 4 nye spillere ind til truppen og solgt godt ud af spillere, som jeg ikke skal bruge deriblandt Blind, Fellaini og Valencia. De 4 nye spillere er Sam Byram, Andrew Robertson, Ryan Gauld og John Stones. Det er kun Stones der er tiltænkt en plads i start 11eren, de andre er indkøbt til B-kæden.

Jeg er nede på 11 ikke britiske spillere, så skal nok nå det inden 2018-19 sæsonen. Jeg vil dog holde lidt igen sæsonen ud og kun hvis det bliver muligt hente helt store navne. For jeg vinder nok ikke noget her i starten med navne som Sam Byram, Andrew Robertson og Ryan Gauld.

Taktisk spiller jeg en asymmetrisk 4-5-1 formation som ser således ud:



Jeg spillere Very Fluid med spillerroller der er er standard indstillinger uden tilføjelser. Jeg vil gerne spille med et højt genpres og have løb på længdegraderne fra mine angribere og så med overlap fra mine backs. Taktikken er tæt på mine versioner af Gung-Ho fra tidligere tråde. Mine holdinstruktioner er:

•   Work Ball Into Box

•   Play Out Of Defence

•   Push Higher Up

•   Close Down More

•   Prevent Short GK Distribution
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #5: 07 Jul 2016, 16:03 »

Ved godt han ikke er Britisk statsborger. men i år 18/19 mindes jeg Angel Rangel fra Swansea valgte at blive Walisisk statsborger. Syntes at det var sjovt. Kunne være han valgte at gøre det igen
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

ernemann
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Brexit
« Svar #6: 11 Jul 2016, 19:19 »

Er hoppet med på den her og klubben er gode gamle nottingham forest Smiley
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #7: 11 Jul 2016, 19:52 »

Spændende challenge, er selv hoppet med på vognen i min måske hidtil største udfordring i FM16.

Jeg har valgt Southampton.
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #8: 12 Jul 2016, 17:03 »

Er også hoppet med på den her.

Startet med City, grundet Sterling og Hart samt ingen direkte rivalisering på nær United.
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #9: 12 Jul 2016, 18:24 »

Sommeren 2015' transfervindue er netop smækket i. Indkøbende har udelukkende været til forsvaret hvor John Stones, Ryan Shawcross, Danny Rose og Calum Chambers er kommet til, mens Samir Nasri, Sagna, Mangala, Kolarov og Demichellis har forladt klubben.

Har endnu ikke bestemt hvilken tre spiller jeg ønsker at havde blivende i klubben, min første indskydelse var Aguero, De Bryne og Kompany. Men med mulige angriber som Barahino, Kane og Vardy ved jeg ikke om jeg skal skippe Aguerro afsted.

Til vinter transfer bliver der gået efter Aaron Ramsey, Ross Barkley eller Eric Dier til at styrke midtbanen,
Logged

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #10: 15 Jul 2016, 11:28 »

Jeg er på. Tottenham it is!

Lige et lille spørgsmål:

Må man i princippet godt have 10 ikke britiske spillere i førsteholdstruppen, hvis kun 5 af disse er med i kamptruppen af gangen, når man rammer 18/19?
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #11: 17 Jul 2016, 09:35 »

Jeg er på. Tottenham it is!

Lige et lille spørgsmål:

Må man i princippet godt have 10 ikke britiske spillere i førsteholdstruppen, hvis kun 5 af disse er med i kamptruppen af gangen, når man rammer 18/19?

Ja og max. 3 på banen af gangen..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #12: 19 Jul 2016, 21:20 »

Jeg hopper med på bølgen! Valget er faldet på Tottenham, hvor jeg vil spille i følgende formation:



Lloris og Eriksen er to, jeg absolut ikke vil af med, så må jeg se, hvem den sidste ikke-brite bliver  Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #13: 20 Jul 2016, 13:21 »

Efter en uge i sommerhus og lidt andre ting, så er jeg tilbage foran FM. Og fedt at se at der er gang i denne chalenge. Personligt faldt jeg ud af mit savegame efter pausen og kunne slet ikke komme ind i det igen. Havde mistet følingen med det savegame. Så nu er jeg startet forfra.

Jeg er stadig United og spiller en taktik der minder om den sidste. Jeg har dog lavet lidt ændringer og kalder taktikken for Roam Free. Som I nok kan regne ud så er det en taktik med stor kreativ frihed og bevægelighed. Jeg spiller med hele 7 spillerroller, der har Roam From Position og det er i et Very Fluid system. Målet med taktikken er at være i kontrol eller i hvert fald søge den i alle kampe. Så jeg spiller med Control som strategi i alle kampe fra start. Hold instruktionerne er:

  • Play Out Of Defence
  • Work Ball Into Box
  • Push Higher Up
  • Close Down More

Jeg har ikke ændret i spillerrollerne som er standard som FM har sat dem op. Formationen og roller ser således ud:



Jeg har lavet tre nævneværdige indkøb til førsteholdstruppen og det er alle i forsvaret. En til hver back og en til det centrale forsvar. Ind er kommet Andrew Robertson, John Stones og Calum Chambers. Ud er røget Lingard, Blind, Fellaini og Valencia. Jeg forventer ikke flere indkøb i denne sæson med mindre jeg kan få fat i Bale eller Dele Alli men det er nok ikke realistisk i forhold til prisen på dem.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #14: 24 Jul 2016, 19:46 »

Tottenham - 15/16


Så blev jeg endelig færdig med at spille første sæson med Tottenham i denne interessante challenge. Jeg har allerede besluttet mig for, at HELE truppen i 18/19 - for mit vedkommende - ikke må indeholde mere end fem ikke-engelske spillere. Og jeg er egentlig godt på vej. Lidt mere om det længere nede i dette indlæg.

Min computer har over hele to omgange opdateret sig selv, og da jeg gemmer mit save automatisk hver tredje måned, har det således i to tempi betydet, at jeg har været nødsaget til at starte en rum tid tilbage i mit save. Ja, jeg var sågar i Europa League-finalen, som jeg tabte 2-1 til Dortmund, men i anden omgang blev jeg slået eftertrykkeligt ud i kvartfinalen mod Wolfsburg. Det samme med FA-cup finalen, hvor jeg mødte Norwich og var oppe med en enkelt pind, da computeren genstartede. I anden omgang tabte jeg i straffespark til Arsenal. Lidt irriterende. Men that's life!



Premier League


Jeg er ganske tilfreds med min debutsæson med Tottenham - næsten perfekt! Arsenal var dog fire point bedre over 38 kampe, og det har jeg lovet bestyrelsen og fans, at de ikke er den kommende sæson. Vi vil vinde Premier League.... slutstillingen:



Mine helt store profiler var Dele Alli, som kunne krydre en fornem sæson med "spillernes unge spiller"-pris, og slutter sig til en helt speciel gruppe af spillere, der allerede tæller stjerner som Hazard og Bale. Eriksen fik "spillernes spiller i år"-pris - det er vel også fortjent med fire mål og 13 oplæg i ligaen.






Transfers




Det mest bemærkelsesværdige den første sæson på transferfronten må være, at jeg afhændede Lloris. Han stod simpelthen som en sæk kartofler og droppede den ene bold efter den anden. Butland, franskmandens afløser, har til gengæld været eminent mellem stængerne. Der udover hentede jeg Isco ind - en af de fem ikke-engelske spillere jeg vil satse på i fremtiden.




Transfers 16/17




Jeg glæder mig ufatteligt meget til at se, hvad vi kan drive til her i min anden sæson. Jeg har i hvert fald handlet fornuftigt ind... specielt til fremtiden, da mine startende elleve er fuldstændig de samme, som sidste sæson:

Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010