home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 414 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Quick-fix til targetmanformation
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Quick-fix til targetmanformation  (Læst 1851 gange)
xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Quick-fix til targetmanformation
« : 24 Maj 2016, 10:34 »

Hey!

Jeg har ikke lige kigget igennem, om det kunne være lignende tråde, i så fald er det min.

Jeg kunne godt være interesseret i en udebane taktik til at supplere min hjemmebane - det skal siges jeg er tophold med rimelig længde. Her er jeg ude i en targetman, 2 wings som angreb, fremskudt playmaker support, en boldvindende som forsvar, og en boldvindende support, og 2 fullbacks support.

Mit issue er, at jeg er blevet i tvivl om hvorvidt overlappende backs samt mine boldvindende midtbanespillere vil funke. Jeg er startet med sæsonen, så det er for sent at prøve den af i venskabskampene.

Nogen der kan komme med et hurtigt bud på, hvad der nogenlunde vil virke, og hvad der har virket for jer? Jeg er åben for det meste.

Pft.
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Quick-fix til targetmanformation
« Svar #1: 24 Maj 2016, 11:39 »

Hvorfor vil du bruge en targetman i en udebanetaktik?

I min verden - så handler en udebanetaktik om at stå lidt mere afventende, og slå til på omstillinger, og her vil en targetman blot være en stopklods.
Overlappende backs vil også være modstridende for omstillinger og er igen en mere passende indstilling, hvis man dominerer.

Jeg har en meget succesfuld udebane taktik med følgende roller:

GK
FB sup - CB forsvar - CB forsvar - FB sup
                        DM forsvar
                  CM for - CM sup
Wing sup                               Wing sup
                 Fremskudt angriber

Jeg har stå lavere, normal tempo, afslut første gang, direkte spil, slå tidligere indlæg og bliv på fødderne.

Boldvindende på midtbanen, presser for meget op og efterlader rum - og dine wings på angreb er IMO mere end possession indstilling - i support vil de slå indlægget tidligere og ikke fra baglinien. Baglinien er possession orienteret.

Den fremskudte angriber passer perfekt ind her, da de tidlige indlæg lander fra siderne og den fremskudte angriber skal forsøge at bryde bagkæden og komme først på det og komme til afslutning.
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Quick-fix til targetmanformation
« Svar #2: 24 Maj 2016, 12:43 »

På udebane har jeg haft god succes med en mere direkte form for spil,

Full back (sup) forsvar central -- forsvar central  full back (sup)

                                               Ankermand
                                 
                                   Felt-til-felt         dybtliggende eller flydende

      Indvendig/fløj angreb.                                          Indvendig/fløj angreb

                                              Dybtliggende

Normal forsvars linje, spil op fra forsvaret, udnyt fløje, direkte og hurtigt spil
Logged


xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Quick-fix til targetmanformation
« Svar #3: 25 Maj 2016, 09:40 »

Der blev måske lagt for meget vægt på udebane-delen. Udgangspunktet var nu, at jeg ville prøve den lidt af som udebanetaktik, da jeg har en taktik til at dominere spilmæssigt. Dertil har jeg en targetman jeg egentlig har kæmpe fidus til, problemer er så han ikke fungerer som skarpretter. Derfor er jeg interesseret i en anderledes taktik, hvortil der er en targetman rolle.
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Quick-fix til targetmanformation
« Svar #4: 25 Maj 2016, 13:25 »

Der blev måske lagt for meget vægt på udebane-delen. Udgangspunktet var nu, at jeg ville prøve den lidt af som udebanetaktik, da jeg har en taktik til at dominere spilmæssigt. Dertil har jeg en targetman jeg egentlig har kæmpe fidus til, problemer er så han ikke fungerer som skarpretter. Derfor er jeg interesseret i en anderledes taktik, hvortil der er en targetman rolle.

Ah okay, som targetmand har du brug for meget løb omkring dig, både i dybden og i bredden, men samtidig også folk bag en hvor man kan ligge af og komme i ny position.

Som jeg kan se udfra dit første indlæg, ville jeg prøve at skifte den boldvindene på support ud med en felt-til-felt, det burde give lidt mere løb omkring din targetmand, hvis du vil have overlap til at virke bedre så forsøg med wings på support, da de er på angreb står de til indlæg fra baglinjen, du kan evt. Sætte dem til "kom længere frem".
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010