home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 604 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  KISS The Libero
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: KISS The Libero  (Læst 13790 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #15: 17 Maj 2016, 19:41 »

Du har givet mig helt lyst til at videreudvikle min 3 - 2 - 2 - 1 - 2  Smiley

 Thumbs Up og det er hele meningen med disse taktiske indlæg.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #16: 17 Maj 2016, 21:06 »

#8 – Angrebsmønstre

Formationen og selvfølgelig rollerne skal skabe nogle bestemte angrebsmønstre. Som beskrevet tidligere så skal spilles skabes i ”Smørhullet” og så skal løbende komme i og omkring det. I denne taktisk vil jeg ramme lidt de samme løbemønstrene som i min Gung-Ho møder Ancelotti. Hvor de offensive løb kommer fra Backs, Inside Foward, Complete Forward og i denne taktik en Central Midfielder. Meningen er, at de fremadrettede løb skal komme i og rundt om ”Smørhullet” ved to angrebsmønstre som er offensive løb og indlæg fra back og direkte løb mod mål fra IF og CF enten jagtende dybe afleveringer eller på egen hånd.

For at disse løb og indlæg skal lykkes. Så skal der være plads til mine backs på kanterne. Jeg spiller derfor ikke med wings på kanterne. Det kræver også backs som kommer bredt, tør udfordre direkte og tager de løb fremad. Jeg har valgt Wingbacks på DMRL positionerne. Dette kan jeg gøre fordi jeg har 3 mand i det centrale forsvar og som tidligere beskrevet så skal mine stoppere lukket hullet bag mine backs, hvis det skulle opstå. Defensivt vil de falde ned på back positionen, hvilket giver mig et 5 mands forsvar. Og målet er jo at skabe en solid defensiv.

Håbet er, at mine folk i ”Smørhullet” kan skabe spillet og sende den bredt til fremadstormende backs. Jeg vil gerne have meget dynamiske backs men som stadig holder balancen på holdet. Derfor er de sat til automatisk, så de tilpasser sig holdet overordnet strategi. Jeg har tilføjet indstillinger så de i support og attack minder om de komplette Wingbacks.

Jeg vil rigtige gerne have mine backs skal tage offensive løb og holde bredden og slå indlæg fra baglinjen. Målet er at der altid er folk i feltet, så mine backs har nogle at lave indlæg til. Her taler vi om min Inside Forward, Deep Lying Forward, Complete Foward og min Central Midfielder. Som her hvor Damian bliver spillet fri på kanten og helt som planlagt så kommer afleveringen fra min Roaming Playmaker.


I front ønsker jeg som tidligere nævnt angribere der kan og vil noget på egen hånd. Typer der kan drive bolden frem og som vil tage dybe eller brede løb uden bold. Det skal være bevægelige typer og de skal først og fremmest komme med i feltet på indlæg. Jeg har en Inside Foward og en Complete Forward, da de lever op til disse krav. Som her hvor Memphis driver bolden frem på egen hånd.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: KISS The Libero
« Svar #17: 17 Maj 2016, 21:43 »

Du Wester jeg har lige en bemærkning og et spørgsmål jeg håber du vil svare på ! Smiley

Først til bemærkningen:
Jeg er meget imponeret over din taktiske indsigt og forståelse samt måden at formulere det på og give læseren en kyndig vejleding gennem projektet ! Stor respekt !

så til spørgsmålet

Er det ikke lidt "nemt" at tage en klub med så gode spillere og få taktikken til at fungere, mener ville en midterklub ikke give et mere retvisende billede af taktikkens evner? (Og jeg er godt klar over langt de fleste spiller med de bedste hold og bedste spillere) Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #18: 17 Maj 2016, 21:54 »

Jeg tester alle min taktikker i United først og beskriver dem. Derefter får de lov at stå deres prøve hos lidt mindre hold. Min Gung-Ho i år blev f. eks testet først med United og senere i Bournemouth.

Men jo Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: KISS The Libero
« Svar #19: 17 Maj 2016, 22:00 »

Jeg tester alle min taktikker i United først og beskriver dem. Derefter får de lov at stå deres prøve hos lidt mindre hold. Min Gung-Ho i år blev f. eks testet først med United og senere i Bournemouth.

Men jo Smiley

Var ikke klar over du testede det videre efter succes på højeste niveau Wink

Keep up the good work !
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #20: 17 Maj 2016, 22:35 »

Hvilke spillere ser du som værende kvalificeret til at spille Libero? Er det en midt/defensiv midt man skal omskole, eller hvorledes?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #21: 17 Maj 2016, 23:28 »

En defensiv midtbane med gode evner som playmaker ville jeg nok vælge.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #22: 18 Maj 2016, 17:33 »

Muligvis spild af talent på midten, men Pogba ville være ideel så?

Potentielle: Pogba, Alaba (mangler hovedstød), Kondogbia, Busquets (halter dog lidt på fysikken) - var bare lige et hurtig kig
« Seneste Redigering: 18 Maj 2016, 17:37 af Fresse94 » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #23: 18 Maj 2016, 18:54 »

Du SKAL finde en som kan noget i hovedspillet. For der kommer mange indlæg imod dig. Så luftspillet er vigtigt!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #24: 18 Maj 2016, 22:15 »

Ja, så er Alaba udelukket med en 8 eller 10 i hovedstød. Må man spørge hvem du bruger i United? Fellaini? Eller kommer det i en af de næste? Smiley

Edit: kan se at en som Bazoer muligvis også er en mulighed til positionen.
« Seneste Redigering: 18 Maj 2016, 22:25 af Fresse94 » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #25: 19 Maj 2016, 17:08 »

Det bliver ikke med United jeg tester den. Skal nok komme ind på det senere. Men som sagt en som kan lidt i luftspillet og kan agerer som dyb playmaker
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #26: 30 Maj 2016, 20:52 »

http://www.fmscout.com/a-marcelo-bielsa-tactics-fm16.html - Mulig inspiration (hvis der overhovedet er brug for det) Wink
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #27: 31 Maj 2016, 07:09 »

http://www.fmscout.com/a-marcelo-bielsa-tactics-fm16.html - Mulig inspiration (hvis der overhovedet er brug for det) Wink

Ser spændende ud.. Har slet ikke rigtig arbejdet med det den seneste uge. Har haft lidt travlt med livet uden for FM Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #28: 11 Jun 2016, 15:08 »

Ser spændende ud.. Har slet ikke rigtig arbejdet med det den seneste uge. Har haft lidt travlt med livet uden for FM Smiley
Jah, desværre skal det virkelige liv også passes! Grin Men jeg følger i hvert fald med her Thumbs Up

Prøvede forgæves at lave Libero taktik sidste spil, men det lykkedes aldrig. Husker især at Liberoen aldrig rigtig formåede at gøre som en rigtig Libero (Beckenbauer eks.) burde. Han endte altid med at blive en lidt kedelig Dybdeliggende Playmaker. Hvilket selvfølgelig ikke er en dum ide. Men bare ærgeligt når man gerne vil se de der direkte løb/driblinger igennem midten som splitter modstanderen fuldstændig.. Har du lignende problem? Huh
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: KISS The Libero
« Svar #29: 18 Aug 2016, 14:01 »

Spændende diskussion om Liberoens rolle i fm Thumbs Up - https://community.sigames.com/topic/370867-libero-in-fm-2016/
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010