home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 345 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Jeg stinker!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Jeg stinker!  (Læst 2771 gange)
kenneder
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Jeg stinker!
« : 12 Apr 2016, 04:56 »

Hej Pips

Jeg er enlig gået i gang med at få spillet noget fm igen. Jeg var efter min mening god til FM15 men jeg sutter virkelig røv til FM16.

Jeg er en person der godt kan lide en udfordring, så jeg starter altid med nogenlunde realistiske trænerevner: Gamle serie 6/semi-pro spiller og et lav trænerbevis. Så starter jeg uden job, hvor så bliver tilbudt en manager stilling senere på sæsonen i som regel svensk eller norsk 2. div.

Mit problem er så at jeg ikke kan få, den klub jeg kommer til, til at løbe rundt. Jeg vinder kampe i starten også går det ellers ned af bakke der fra og det ender ofte med at jeg bliver fyrret. Mit spørgsmål er så bare hvad jeg gør galt?

Jeg har rimelig godt styr på taktikker og til at finde ok spillere. Jeg spiller altid kun med 1 taktik så mine spillere kan lære den 100%. Er det der jeg måske er forkert på den? Det er nemlig som om i starten at den kører fint men jo længere inde i sæsonen jeg kommer jo ringere spiller mit hold.

Har overvejet om det måske er mine træner-mentalitet der er forkert. Har vedhæftet billede.

Kan i give mig nogle gode tips så jeg kan få vendt mit held?  Smiley

* Fm16.jpg (78,1 KB - hentet 188 gange.)
« Seneste Redigering: 12 Apr 2016, 04:58 af kenneder » Logged

STAAL
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Jeg stinker!
« Svar #1: 12 Apr 2016, 14:11 »

Hvad jeg har forstået på det så lære AI'en ens taktik, dog skal jeg ikke kunne sige det med 100% sikkerhed. Selv har jeg et spil hvor jeg startede med næsten 6 sæsoner i Tottenham og det blev til 5 mesterskaber, 1 Europa League, 3 Uefa Super Cup, og 2 Champions League sejre. Jeg tog derefter til Milan som havde ligget og rodet rundt på alt fra 7-16 pladsen de forgående sæsoner, og i min første hele sæson vandt jeg Serie A, det skal siges at Juventus havde vundet ligaen fra 11/12 sæsonen frem til 20/21 sæsonen. Alt dette har jeg gjort med kun en Taktik som jeg så laver små ændringer på alt efter hvem jeg spiller imod.

Bliv ved med at klø på så skal du nok finde noget der virker for dig.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg stinker!
« Svar #2: 12 Apr 2016, 14:25 »

Det er efterhånden svært at leve på kun en taktik, både fordi spillet overtid lurer dit koncept, samt fordi AI bliver mere og mere intelligent og derfor også finder på langt mere kringlede opstillinger der udfordre din taktik.
Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Jeg stinker!
« Svar #3: 12 Apr 2016, 14:33 »

Jeg har til gode at se at AI'en lærer ens taktik. Det kan sagtens være at SIgames bliver ved med at forbedre den del men den fungerer godt nok sølle lige pt.
Logged

kenneder
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jeg stinker!
« Svar #4: 12 Apr 2016, 15:05 »

Tak for jeres svar.

Jeg kan helt sikkert godt mærke at AI'en er bleven klogere. Jeg spiller med en 4-1-2-3 opstilling hvor jeg køre med denne mentalitet (billede indsat)

Hvert eneste hold jeg spiller imod begynder at spille kontra. De stiller sig lang tilbage og kun forsvare. Den eneste måde de scorer er på kontra, tidelig indlæg eller hårde hurtige indlæg. De har som regel meget få chancer i kampen.

Er der nogle der ved hvor stor forskel det har hvis man lav træner mentalitet frem for hvis men bare kører den op på tidligere verdensstjerne og den bedste træner bevis?

* Fm16.1.jpg (174,85 KB - hentet 145 gange.)
Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Jeg stinker!
« Svar #5: 13 Apr 2016, 10:08 »

Din taktik er krævende for spillerne og især når du spiller på et lavt niveau, så bør du måske overveje en mindre krævende spillestil. Her tænker jeg især på tempo, pres og afleveringsstil, hvor du måske bør tilgå det mere et dansk serie 6 hold end Barcelona.

Yderligere så kunne jeg forestille mig at dine forsvarsspillere ikke just er de hurtigste i verden, uden selvfølgelig at vide det. Så giver det ikke mening at spille med høj bagkæde. Holdet vil simpelthen blive overspillet i kontraer. Dertil bør man måske også overveje om spil aggressivt gør at spillerne satser i duellerne og derfor ikke kommer hjem.

Så helt generelt prøv at sæt en mere konservativ spillestil op og så tror jeg, at du vil have nemmere ved at bibeholde de gode stimer af resultater.
Logged

kenneder
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jeg stinker!
« Svar #6: 13 Apr 2016, 15:47 »

Jeg kan godt se hvad du mener og det giver enlig god mening. Jeg synes bare det fungeret fint i fm15 med lidt mere avanceret taktiker.

Kan du anbefale en anden mentalitet? Tænker måske at spille med begrænset backs (så de hjælper mere på defensiven) og køre tidlig indlæg (men en hurtig angriber). Tror du det er noget der vil virke?
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010