Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1118 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrencen 2016
#61 - El Requexón
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
14
Forfatter
Emne: #61 - El Requexón (Læst 51591 gange)
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #38 - El Requexón
«
Svar #120:
17 Apr 2016, 14:49 »
#39 - Youth Intake 2020
Datoen hedder 16 marts 2020, og dette blev datoen, hvor jeg skulle modtage mit youth intake, hvor 16 af klubbens spillere er blevet forfremmet til U19 holdet.
Og lad os hellere bare komme i gang med at kigge nærmere på dette års YI, for det lader til vi har fået det bedste YI hidtil i bloggen.
Hele syv af spillere har en PA vurdering på minimum 3,5 stjerner, og hele fem af disse ligger inde med en PA vurdering på minimum 4,5.
Spillere med maksimalt 2-stjernet PA
Vi starter som altid ud med den kedeligere del af mit YI. Helt imponerende drejer det sig dog kun om fire spillere, som har et PA på maksimum to stjerner.
Som det plejer, så har jeg ikke det store at sige om disse spillere, men de får alligvel en chance på mit U19 hold.
Florencio Hernández
José Antonio Aguilera
José María Pérez
Juan Pablo Andrés
Spillere med 2,5-stjernet PA
Hele fem spillere finder vi her, som alle har en PA vurdering på 2,5-stjerner.
Som vores niveau er begyndt at stige med truppen, så vil det nok efterhånden blive sværere for spillere i denne PA klasse, at nå ind omkring førsteholdet, men der er naturligvis stadig en fin chance for, at de kan agere som backup spillere. Særligt Gonzalo, Parra og Aitor har jeg en idé om, at jeg godt kan komme til at få behov for, da jeg bestemt ikke synes vi står alt for bredt på kantpositionerne, og de få vi har er ganske eftertragtet.
Aitor
Gonzalo
Javier Parra
Jorge
Gonzalo
Spillere med 3,5-stjernet PA
Så tager vi altså et større spring i PA vurderingerne, og er oppe på 3,5-stjerner nu. En CA vurdering som blot tre spillere i hele min førsteholdstrup har højere (Javier Vargas 4, Javier Alfaro 4 og Ignacio Salcedo 5), så hvis det her holder hjem, så har vi altså rigtig mange kommende profiler til førsteholdet alene i dette YI.
Først har vi
Ricardo Vega
. Han har uden tvivl nogle mangler, hvor både tackling og hovedstød er lettere lav, og samtidig har han også flere mangler i det mentale. Ikke desto mindre forstiller jeg mig en rigtig god bredde spiller som minimum her i Vega.
Så har vi også
Omar Fernández
, der i min bog ligner en rigtig lovende DLP. Han har dertil også det foretrukne træk ”går dybt for at modtage bolden”, hvilket for mig er ideelt for DLP rollen. Han har desværre også ”prøver lange afleveringer”, hvilket ikke helt er min favorit, men det kan nok fralæres uden de store problemer. Det bliver dog ikke i første omgang, hvor han blot skal have fokus på at udvikle sig bedst muligt.
Spillere med 4,5-stjernet PA
Så tager vi endnu engang et større spring, hvor vi kigger på spillere med en PA vurdering på 4,5 stjerner. Her begynder det altså for alvor at se interessant, da der er snak om spillere, som har en decideret god chance for at være profiler for os i løbet af de kommende år.
Som det første har vi fået endnu en lovende angriber, og dette er jeg ganske fornøjet med, da jeg fortsat har lidt problemer med at få et ordentligt gennembrud fra en af mine angribere.
Men måske det er
Aitor Gutiérrez
, der er klar til at tage mig med storm inden for de næste par sæsoner.
Han er dog ikke den skabte F9’er, som jeg fortsat har til gode at få modtaget gennem mit YI, men ikke desto mindre ligner han en rigtig lovende goalgetter, og har også som foretrukne rolle ”fremskudt playmaker”, som jeg fortiden benytter mig af på førsteholdet, så det lover jo ikke helt værst.
Så har vi sørme også fået endnu en midterforsvar til samlingen og vi ligger dermed nu inde med vores 20 årige profil Vargas, samt to vurderet til et 5-stjernet PA, samt én vurderet til 4,5, to til 4 og én til 3,5 PA stjerner. Så næppe her vi får problemer i de kommende år.
Vi har dog her modtaget
José María Sánchez
, og jeg han ligner den midterforsvar med det bedste CA vi til dato har modtaget. Alt ser virkelig lovende ud med ham, dog ærgre jeg mig lidt over hans højde på 176cm, men jeg håber han vokser en fin sjat her de kommende år.
En anden position, som mit YI også altid er yderst gavmilde med er CM positionen, og i år er ingen undtagelse.
Vi har allerede kigget på den lovende Fernández, men ifølge mit stab, så skulle
Miguel Díaz
være endnu mere interessant.
Han er både naturlig på OMC, men også CM, hvor jeg forstiller mig han skal spille. For mig ligner han langt mere end FP, da han har lidt bedre offensive egenskaber. Han har dog også det foretrukne træk ”går dybt for at modtage bolden”, hvilket ikke er helt ideelt for den rolle, som jeg har tiltænkt ham, men det må jeg se på om et par år. Men uden tvivl endnu en yderst spændende spiller på vej her.
Spillere med 5 stjernet PA
Vi har nu kigget på 14 ud af 16 spillere, hvilket efterlader os med to spillere, der begge er vurderet til et 5-stjernet PA.
Vi ligger ud med den spansk/marokkansk fødte
Anouar Saidi
, og sørme om vi ikke har med endnu en CM at gøre.
Han skulle være bedst som FP på den centrale midtbane, og den vurdering er jeg ganske enig i. Jeg ser ingen markante mangler hos ham. Dog er der enkelte mentale egenskaber, hvor jeg gerne ser ham meget bedre om et par sæsoner - her i blandt forudseenhed og koncentration. Men ellers synes jeg det ser rigtig spændende ud, og med et PA på 5-stjerner, så er jeg altså ikke mindre spændt skal jeg hilse at sige.
Jeg plejer at slutte af med den spiller, jeg er gladest for at have modtaget, og det gør jeg naturligvis igen denne gang - og jeg kan ganske enkelt ikke få armene ned over ham her.
Det drejer sig om
Julián José
, eller JJ som jeg allerede overvejer at få kaldt ham for, og jeg er ovenud lykkelig for at have modtaget ham, for endelig er det lykkedes at få fat i en 5-stjernet målmand. Jeg har dog allerede Moso på førsteholdet, der fortsat vurderes til et 5-stjernet PA, men hans udvikling går ingen vegne, og jeg frygter virkelig at han ikke bliver meget bedre. Tidligere har vi bestemt ikke haft meget held heller på mine YI, men endelig her er det lykkedes at få en mulig udfordre til Moso.
Jeg ville ønske JJ var lidt bedre med bolden (aflevering=1 og førsteberøring=3), men ellers ser jeg ingen store mangler. Jeg håber dog også han lige vokser lidt gennem de kommende sæsoner. Og så er det altså en venstrebenet målmand. Det er sgu også meget sejt.
Overblik over YI 2020
Jeg er så stocked over det her YI. Det er helt vildt for at sige det mildt. At vi har modtaget syv spillere, som minimum har et PA 3,5-stjerner er virkelig utroligt, og der er mange lovende spillere i blandt.
Skulle jeg dog sætte en finger på noget, så havde jeg gerne byttet lidt central forsvarer og central midtbanespillere for højrebacks, samt kanter, men det er så også det.
Fremragende YI og sikke en tid Oviedo kan komme til at gå i møde.
De 16 YI spillere
«
Seneste Redigering: 17 Apr 2016, 15:00 af Le Sygnok
»
Crazy-Poul
Freelance Projekt
Sv: #39 - El Requexón
«
Svar #121:
17 Apr 2016, 15:13 »
Rigtig flot YI må man sige, der skal nok være en profil eller to (som minimum?) som slår igennem på førsteholdet.
Og ellers skal du bare have masser af ros for en fremragende blog, og et virkelig imponerende arbejde du har gjort med en så lille klub som Ovideo
Nyeste projekt fra min hånd
Din Vej 2019
Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #122:
17 Apr 2016, 16:36 »
Citat af: Crazy-Poul 17 Apr 2016, 15:13
Rigtig flot YI må man sige, der skal nok være en profil eller to (som minimum?) som slår igennem på førsteholdet.
Det er helt klart målet i hvert fald. Godt nok kan man sige, at det er store talenter til flere positioner, hvor vi i forvejen er rigtig godt besat, men ikke desto mindre, så lader der altså til at være nogle fulddygtige konkurrenter til de positioner her i de kommende år.
Citat af: Crazy-Poul 17 Apr 2016, 15:13
Og ellers skal du bare have masser af ros for en fremragende blog, og et virkelig imponerende arbejde du har gjort med en så lille klub som Ovideo
Mange tak. Det glæder mig, du kan lide bloggen - og jeg håber det er til at følge med, trods der naturligvis er en helt del at læse hver eneste dag.
Og tak! Jeg er altså også vanvittig imponeret over min tid i Oviedo so far. Det er gået over
markant
over det forventede skal jeg hilse at sige.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #123:
17 Apr 2016, 20:59 »
#40 - La Liga 2019/20 er overstået
Sæsonen er spillet færdig - hvilket var min fjerde sæson med Real Oviedo og min anden i landets bedste række.
Det er mig en vanvittig glæde at kunne fortælle, at vi for anden sæson overlevede i La Liga, trods vi igen var vurderet til at være blandt de tre favoritter til nedrykning. Men angående nedrykningen fra La Liga i år, så var der kæmpe overraskelser her, da både Villarreal og Real Sociedad rykkede ned. To mandskaber der henholdsvis sluttede 4’er og 6’er sidste sæson, og som også var seedet til at blive 6’er og 7’er i år. Slutteligt rykkede Elche også ned, da de endte som 20’er i ligaen. Et hold jeg før sæsonen også udpegede til en af favoritterne til nedrykning, trods de var seedet som 13’er.
Men på helt overbevisende stil, så sluttede vi af som
11’er i La Liga
, hvor det kun var efter første runde, at vi lå til nedrykning, og fra vinterpausen var vi længest nede i tabellen, da vi befandt os som 14’er efter 34 spillerunder, og det ser følgende ud for os, hvis man ser på vores
placeringer gennem 38 spillerunder
.
Hvor vi i sidste sæson overlevede mere eller mindre på vores enmandshær i form af Sierra, så er årets overlevelse, med hele 17 point ned til nedrykning, sket med en helt formidabel holdindsats - dog har Salcedo uden tvivl været en profil for os, men holdet er virkelig vokset gennem det sidste år.
Og med den flotte sæson, hvor vi sluttede seks placeringer højere end sidste sæson, så har jeg fået en målsætning om, at vi skal begynde at etablere os som midterhold i La Liga fremover. Jeg har dog nogle ændringer på vej i førsteholdtruppen hen over sommeren, men vi må se, hvad det kommer til at have af betydning for min nye målsætning.
En legende takker af
Tidligere på sæsonen, så kom klublegenden
Diego Cervero
til mig og sagde sæsonen ville blive han sidste. Gennem sæsonen har han dog fungeret som U19 træner imens han også har spillet lidt med på førsteholdet - en tjans jeg håber han vil beholde i fremtiden, for det ville være stort at have ham knyttet til klubbens stab, som en ledende rollemodel for unge talenter i klubben.
Men i og med det var hans sidste sæson, så har jeg også givet ham en sjat kampe gennem foråret, hvor han blandt andet startede inde imod Real Madrid og Barcelona. Hans niveau var uden tvivl ikke til det her til sidst, men han fortjente at opleve de allerstørste kampe, for en klub, hvor han stort set har været gennem hele sin karriere.
Han fik også sin hyldest, da vi i næste sidste spillerunde tog imod Athletic Club hjemme på Nuevo Carlos Tartiere, hvor han blev hyldet ud af banen, da han blev skiftet ud efter 91 minutter.
Årets talenter
Som altid, så skal vi også have kåret årets talenter, hvor jeg primært kigger på præstation på førsteholdet, men naturligvis også har spillernes udvikling med i mine overvejelser.
Årets målmand
Her har der kun været én omkring mine overvejelser til titlen, og det er naturligvis blevet
Gerardo Moso
for tredje år i træk.
Han har i år spillet samtlige 38 ligakampe, og hvor det sidste år blev til seks cleansheets, så er det næsten blevet til dobbelt så mange med de 11 styks. Dertil har vi også lukket hele 20 færre mål ind end i sidste sæson, hvilket Moso også har stor andel i.
Desværre har hans udvikling været lettere begrænset, når man tager i betragtning, at han kun vurderes til at være oppe på 2,5 ud af 5 mulige stjerner, men jeg er virkelig begyndt at have min tvivl omkring dette. Han har dog uden tvivl nogle sæsoner endnu til at nå det.
Årets forsvarsspiller
Lidt flere spillere har været med i mine overvejelser til årets forsvarsspiller, men der er nu alligevel en, som er et stykke foran hans mulige udfordrere.
Her drejer det sig om 17 årige
Jordi Álvarez
, der har spillet hele 36(1) kampe i midterforsvaret gennem sæsonen.
Hans præstationer kunne bestemt være bedre, men han har vist klare tegn på forbedringer gennem efteråret, hvor han oftest var den der præsterede bedst på kampdagen af ham og vores forsvarsprofil Javier Vargas.
Før sæsonen meldte både Real Madrid og Barcelona sig også interesserede i Álvarez, og han blev meldt som Sergio Ramos mulige overtager. Der er uden tvivl lang vej til den titel kan blive opfyldt, men jeg ville lyve, hvis jeg sagde at de ord ikke var med til at afgøre, at det var ham jeg skulle satse på.
Årets midtbanespiller
For andet år i træk går titlen til
Javier Alfaro
. Han kom gennem vores youth intake efter min første sæson med klubben. Dengang blev han vurderet til et 4-stjernet PA, men har gennem de to sidste sæsoner taget mig med storm, hvor han nu er en af klubbens absolut største profiler.
Gennem sæsonen blev det til 32(3) kampe, hvor han undervejs diskede op med fem mål og to assist fra hans DLP rolle på den centrale midt. Og med hans gennemsnit på 7,33 var han blot 0,1 fra at være den spiller på førsteholdet med den højeste rating gennem sæsonen.
Årets angriber
Han er godt nok ikke blevet vinderen af titlen som årets angriber, men han fortjener virkelig at blive fremhævet. Et stykke inde i sæsonen blev 18 årige
José Ramón Ruiz
nemlig gjort til førstevalg i angrebet, da Cruz slet ikke præsterede. Ruiz greb i den grad han chance og har disket op med seks sæsonscoringen, hvilket er dobbelt så mange som Cruz.
Samtidig har Ruiz også gennemgået en fremragende udvikling siden sæsonstarten, og jeg tror virkelig fremtidens mand til mit angreb er fundet her. Ikke en position jeg overhoved er bekymret for mere, i hvert fald så længe vi kan holde på Ruiz.
Men årets angriber er naturligvis gået til
Ignacio Salcedo
, og nej, hvor fortjener han endelig at være blandt mine talenter som endelig får del i de her priser.
Han har altid stået i skyggen af Sierra i klubben, men han har haft et forrygende sidste år, både i klubben, men også på landsholdsplan.
Han gennem sæsonen vist sig som vores vigtigste spiller, hvor det gennem 36 spillerunder blev til otte mål og ni assist, samt en rating på 7,43.
Dertil han har også fået landsholdsdebut gennem sæsonen, og er netop blevet indkaldt til Spaniens EM bruttotrup, og jeg håber virkelig han får en plads blandt de 23 spillere, der skal med til EM.
Årets talent
Og den mest præstigefyldte pris, som hidtil kun er blevet vundet af Sierra skal nu gives videre til en ny spiller, og det kan ikke helt overraskende være
Ignacio Salcedo
, som løber afsted med prisen.
Han har haft umådelig stor betydning for klubben gennem seneste sæson. Dertil havde han også mulighed for at blive den 10’ende dyreste transfer i historien, da Chelsea i vinters bød 550M for ham. Men modsat Sierra der ville videre til de største klubber hurtigst muligt, så accepterede Salcedo mit nej, og havde også kort forinden takket ja til en 5-årig kontrakt med klubben trods han niveau utvivlsomt er til mere. Virkelig et stort forbillede for de unge talenter i Real Oviedo, og jeg håber mange flere vil følge hans fodspor.
Afrunding på fjerde sæson
Og dermed er det sidste ved at være skrevet færdigt om min fjerde sæson med klubben, hvor vi helt imponerende endte ud som 11’er med 17 point til nedrykning, trods vi var seedet til at blive ligaens sidsteplads.
Dermed håber jeg at nedrykning fremover ikke vil komme på tale, men jeg håber vi i stedet fremover, som minimum, vil spille med om midterplaceringerne i ligaen, som vi har præsteret i år.
Men som jeg nævnte tidligere i updaten, så vil der være ændringer på vej til førsteholdstruppen hen over sommeren, og det kan meget vel ende med at få betydning for førsteholdstruppens niveau, men nu må vi se.
Sulo
Landsholdsspiller
Sv: #40 - El Requexón
«
Svar #124:
17 Apr 2016, 22:57 »
Jeg må simpelthen tage hatten af for dit arbejde, LS - både med bloggen, men i særdeleshed også med Real Oviedo. Det er imponerende, hvordan du har formået at rykke klubben så langt på kun fire sæsoner!
Jeg er blevet lidt nysgerrig på dit store talent, som du sendte videre til Real Madrid - hvordan er det gået Sierra i sin første sæson i hovedstaden?
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #125:
18 Apr 2016, 09:02 »
Citat af: Sulo 17 Apr 2016, 22:57
Jeg må simpelthen tage hatten af for dit arbejde, LS - både med bloggen, men i særdeleshed også med Real Oviedo. Det er imponerende, hvordan du har formået at rykke klubben så langt på kun fire sæsoner!
Mange tak! Jeg er også selv pavestolt over de første fire sæsoner.
Citat af: Sulo 17 Apr 2016, 22:57
Jeg er blevet lidt nysgerrig på dit store talent, som du sendte videre til Real Madrid - hvordan er det gået Sierra i sin første sæson i hovedstaden?
Det har ikke været nemt for ham. Han blev hurtigt udlejet til Lyon - hvilket jo man skulle tænke kunne være fint nok. Men fransmændene har trænet ham til CM, hvor man har brugt ham og det har absolut ikke været nemt for ham. Nu er han tilbage i Madrid, så må vi se hvad de gør med ham fra denne sæson af.
Hr.frank
Ynglingespiller
«
Svar #126:
18 Apr 2016, 09:05 »
Virkelig imponerende læsning, klart min favorit til titlen i år..
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #127:
18 Apr 2016, 10:12 »
Citat af: Hr.frank 18 Apr 2016, 09:05
Virkelig imponerende læsning, klart min favorit til titlen i år..
Mange tak, Hr. Frank. Det glæder mig at du synes om bloggen.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #128:
18 Apr 2016, 11:58 »
#41 - Ny regel fra femte sæsons begyndelse
Med Diego Cervero’s karrierestop har jeg besluttet mig for at indføre en ny regel for mit save. En regel der betyder at alle ikke-regens ikke længere må benyttes.
Dog skulle man tænke, at dette ikke ville komme til at betyde noget for en La Liga klub, da den eneste spiller, der fra start af savet var på førsteholdet var Cervero, og dertil er det altså kun spillere fra klubbens andethold, som jeg har tilknyttet klubbens førstehold.
Men trods det er spillere fra Oveido's andethold, så har et par stykker af disse spillere alligevel haft markant betydning for mit førstehold efter vi har været i La Liga gennem de to seneste sæsoner.
En spiller som
Sergio Moya
har gennem de sidste to sæsoner været andetvalg til målmandsposten, men jeg har alligevel sat stor pris på at råde over ham, da det ganske simpelt er så stor en niveauforskel på ham, og vores tredje målmand i klubben.
Men særligt to spillere har været faste startede i min start 11’er gennem samtlige fire sæsoner, og jeg er virkelig spændt på at se, hvordan vi klare os uden dem.
Først drejer det sig om holdets faste højreback gennem de fire sæsoner.
Diegui
ser jo absolut ikke ud af vanvittig meget, men har alligevel imponeret mig år efter år, hvor han i tre ud af fire sæsoner har været i top 5 over bedst præsterende gennem sæsonen.
Men helt særligt kommer vi til at savne
Cristian Rivera
, der gennem mine fire sæsoner med klubben har været i top 3 over bedst præsterende på førsteholdet. Hver gang jeg klikker ind på ham, så bliver jeg lige imponeret hver gang over, at han ikke har bedre egenskaber end dette, for han gør det virkelig fremragende kamp efter kamp.
Sidst har vi også skulle sige farvel til
Allyson
,
Iñaki Domínguez
og
Kike Torrent
.
Af de tre kan vi hurtigt komme til at savne Domínguez, da vi har yderst få kvalificerede DM’s i truppen. Også Torrent er vores klart stærkeste tredjevalg til midterforsvaret, men vi har alligevel så mange store talenter til CB positionen, så hans afgang er jeg ikke så bekymret omkring.
Allyson spillede slet ikke for os i sidste sæson, men vi står dog ikke vanvittig bredt på kanterne, så med et par skader kan vi også sagtens stå i en situation, hvor vi kunne have brugt ham.
I alt har de seks spillere indbragt
60,6M
, hvilket alene var hvad Rivera var værd, men det var ikke lige til at få deres værdi for dem, men sådan er det nu engang.
Nu sagde jeg godt nok for to sæsoner siden, at jeg ikke forventede at lave trupoversigt hver anden sæson, som jeg hidtil havde gjort, men jeg synes nu det er ganske passende med en ny oversigt, så dermed tager sørme min tredje trupoversigt i de kommende updates.
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #41 - El Requexón
«
Svar #129:
18 Apr 2016, 22:13 »
#42 - Gennemgang af trup (2020), del 1/3
Gennem denne update tager vi hul på første del af min tredje trupoversigt gennem bloggen, hvilket er lettere voldsomt på bare 42 updates indtil videre, men samtidig synes jeg egentlig også det er ganske fint, da trods bloggen fokusere voldsomt på talentarbejde, så er det meget begrænset, hvad I ser til af udvikling af mine spillere, hvor kun de bedst præsterende bliver vist frem. Så med endnu en trupoversigt kan I nu igen få et overblik over mit førstehold, hvor en hel del spillere har rykket sig rigtig flot siden sidst.
Målmænd
Holdets stensikre førstevalg til målmandposten er naturligvis
Gerardo Moso
. Der skal ikke herske tvivl om, at trods Moso’s lidt beskedne egenskaber som fast starter i La Liga, så gør han et solidt stykke arbejde. Han udvikling gennem de sidste to sæsoner har dog været umådelig skuffende, når man tager i betragtning han skulle have et 5-stjernet PA, og får spilletid uge efter uge. Længe har Moso været vurderet til 2,5 ud af 5 mulige stjerner. Jeg begynder dog at tvivle mere og mere på det 5-stjernet PA, som mit stab snakker om.
-
Udvikling siden sommeren 2018
Med salget af Moya her i sommerpausen, så er
Julián José
gået direkte ind på førsteholdet, hvor han skal agere som holdets 2. målmand. Der skal ikke herse tvivl om, at jeg er kæmpe fan af JJ, men jeg beder til at Moso ikke rammer ind i skader foreløbig.
Forsvar (midterforsvar)
I midterforsvaret er holdets sikre starter
Javier Vargas
, som jeg har rådet over siden jeg startede op i 3. Divisionen.
Ligesom Moso, så har Vargas udvikling også været yderst begrænset de sidste to sæsoner. Mit stab siger der er potentiale til én stjerne mere. Jeg har dog min tvivl omkring, hvorvidt han bliver særlig meget bedre.
-
Vi tager et større dyk i CA’et når vi kigger nærmere på Vargas’ makker i midterforsvaret. Her drejer det sig om
Jordi Álvarez
. Han ser jo ikke ud af vanvittig meget, men kigger man nærmere på hans udvikling siden jeg modtog ham gennem mit forrige youth intake, så lader det til at jeg har satses rigtig på Álvarez, der godt og vel har udviklet sig +2 i nærmest alle egenskaber.
-
Udvikling siden marts 2019
Herfra har vi tre forsvarsspillere, som skal agere som backups, hvor jeg faktisk ikke rigtig har nogen favoritter af de tre, men de i stedet må gribe de chancer de får. Alle tre har minimum en PA vurdering på 4,5-stjerner, så det er ikke til at sige, hvem det bedst kan betale sig at satse på.
Først har vi
Rubén Vicente
, som vi modtog gennem mit YI i første sæson, hvor vi spillede os til oprykning til Liga Adelante.
Ser man på Vicente’s udvikling gennem de sidste to sæsoner, så har den ikke været alt for imponerende. Det er dog også kun blevet til 10(8) ligakampe gennem de to sæsoner, så en del af årsagen til den begrænsede udvikling kan måske findes her.
-
Så har vi også
José María Carbarcos
, som vi modtog gennem samme YI som vi fik Jordi Álvarez. Hvor Álvarez dog har udviklet godt +2 i samtlige egenskaber, så drejer det sig mere eller mindre om +1 over det hele hos Carbacos. Men modsat Álvarez der fik 36(1) kampe sidste sæson, så blev det ikke til én eneste for Carbacos, der i stedet var fast starter på vores U19 hold.
-
Sidst har vi endnu en José Mariá. Denne gang er
José María Sánchez
dog det fulde navn. Han kom gennem vores seneste YI, hvor han blev vurderet til 4,5 stjerner. Er netop blevet forfremmet til førsteholdet grundet hans høje PA vurdering, men ligesom en del andre på førsteholdet, så er han fortsat tilgængelig for mit U19 hold.
Forsvar (backs)
Højrebacken er blevet min helt store bekymring op til denne sæson. Det er yderst begrænset, hvad vi har modtaget af højrebacks gennem seks YI’s og dem vi har modtaget har bestemt ikke udviklet sig som håbet.
Derfor er truppens nuværende førstevalg
Luis Miguel Acebo
, der oprigtigt er venstreback, men som også er nogenlunde komfortable med at spille højrebacken. Det er fire sæsoner siden jeg modtog ham gennem mit YI, hvor han dengang blev vurderet til 4-stjerner, og hvor han siden har gennemgået rigtig fin udvikling.
Alene bare de to sidste sæsoner har hans udvikling set rigtig fornuftigt ud, hvor der især han været markante ændringer i det mentale og det fysiske.
-
Mit bedste bud på en backup til Acebo er den 19 årige
Juan Carlos Gutiérrez
, som kom gennem samme YI som Acebo og som dengang var vurderet til 3-stjerner. Dette er han stadig, men skulle eftersigende allerede have opnået to af dem, og jeg tror i tilfælde af at Acebo skulle være ude af stand til spille, så vil jeg hellere spillere med Álvarez på højrebacken og så rykke en af mine backups fra midterforsvaret ind på Álvarez’s plads. Håber virkelig vi snart får noget mere kvalitet til højrebacken.
-
Udvikling siden marts 2017
På venstrebacken ser kvaliteten noget mere solid ud. Først og fremmest har vi
Alfonso Jiménez
. Der har været fast mand siden min begyndelse med klubben.
De sidste to sæsoner har udviklingen ikke været helt så markant som tidligere, men det går stadig fremad med det mentale, samt det fysiske. Der skulle være potentiale til én stjerne mere. Passer dette, så får vi en rigtig solid back i Jiménez.
-
Som backup har vi sørme førsteholdets tredje spiller der hedder
José María
. Et yderst populært navn i Oveido angiveligt, hvor de alle er født. Jeg føler mig dog overbevist om, at denne José María har slået Jiménez af i løbet af de kommende sæson, da han virkelig udvikler sig eksplosivt, og fortsat blot vurderes til at have opnået to ud af fem mulige stjerner. Passer dette, så har vi en kommende stjerne til vores førstehold i ham her. Desværre har han ikke helt Jiménez hurtighed, men ellers har han altså klasse egenskaber for en 18 back.
-
Og med dette fik vi set nærmere på målmændene samt forsvarskæden i min førsteholdstrup, hvor min regel om ingen regens i førsteholdstruppen tydelig kan blive dyr for os, da vi står yderst svagt på højrebacken, samt målmandsposition pt, hvis enten Moso eller Acebo rammer ind i skader.
«
Seneste Redigering: 18 Apr 2016, 22:18 af Le Sygnok
»
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #42 - El Requexón
«
Svar #130:
19 Apr 2016, 10:58 »
#43 - Gennemgang af trup (2020), del 2/3
Gennem sidste update, så vi nærmere på 11 af førsteholdstruppen 24 spillere. Her i anden del kigger vi nærmere på midtbanen, der består af seks spillere.
Defensiv midtbane
Holdets førstevalg på den defensive midtbane er
Rubén Reyes
, der startede ud som CM, men som med lidt over et års omskoling er blevet ’naturlig’ på DM position. En omskoling jeg begyndte på, da vi ganske enkelt modtog så mange gode CM’s, men havde markant mangel på DM’s.
Reyes’ udvikling de seneste to sæsoner har nærmest været ikke eksisterende. Det kunne skyldes fokusset på hans omskoling, og ifølge mit stab skulle der være potentiale til 2-stjerner mere. Det må meget gerne passe.
-
Som backup har jeg fortaget mig endnu en omskoling. Her har det drejet sig om
Roberto Beriáin
, der nærmest ikke har udviklet sig gennem seneste sæson, men som ellers var med i mine overvejelser til årets midtbanetalent i 2018/19 sæsonen grundet hans flotte udvikling på det tidspunkt.
Jeg overvejer derfor at sige begynde at træne Berlaín til sin DLP rolle på CM positionen, så han ikke længere skal have fokus på sin omskoling til DM positionen, så det måske kan sparke gang i hans udvikling. Jeg frygter dog han ender med at glemme sin DM træning, og vi dermed står med nærmest ingen DM spillere igen.
-
Ellers har vi
Gonzalo Pina
, som er naturlig på DM positionen, men som bestemt ikke skriger af La Liga niveau. Han skulle dog have et potentiale på 4,5-stjerner, og med det begrænsede materiale jeg har på denne position, så er det virkelig vigtigt at jeg får udviklet Pina fuldt ud.
-
Udvikling siden marts 2018
Central midtbane (DLP rollen)
Jeg har fortsat ikke bestemt mig for, hvem der skal være førstevalg til denne position. Enten skulle det være Beriáin, der både skal være fast på denne position og også fungere som backup til DM position, eller også skal mit førstevalg være en spiller, der kom gennem samme youth intake som Beriaín.
Her drejer det sig om
Ramón Vázquez
, som var én af mine to 5-stjernede regens fra mit YI 2017.
Vázquez har dog bestemt ikke udviklet sig som først håbet, men jeg må nok også erkende, at jeg slet ikke har været god nok til at give ham spilletid, hvor det egentlig overrasker mig en del, at jeg ikke har givet ham mere end 18 kampe på førsteholdet gennem de sidste tre sæsoner. Dermed kunne årsagen til den manglende udvikling sagtens ligge her, og jeg tænker dette dermed burde være året hvor han fik chancen. Han er dog ikke den fødte DLP i min bog, men FP rollen får han ikke, da der er en anden der klart foran i køen.
-
Central midtbane (FP rollen)
Hvor Vázquez nemlig var mest oplagt til FP rollen, så vil jeg rigtig gerne spille med
Javier Alfaro
, da det også er hans foretrukne rolle, og de kampe i sidste sæson hvor Rivera ikke kunne spille, der spillede Alfaro FP rollen, hvor han brillerede gang på gang. Dermed vil jeg gerne prøve en sæson, hvor han starter i denne rolle, og hvis han ikke imponere vanvittig meget, så bytter jeg nok rundt på Alfaro og Vázquez, da Alfaro ligner en lidt bedre DLP, og også har bevist at han mestrer rollen fint.
Og med titlen som årets talent på midtbanen gennem de to sidste sæsoner behøves jeg vist ikke at sige alt for meget, ganske enkelt imponerende, hvor han har udviklet 1-3 i samtlige egenskaber.
-
Men efter jeg har omskolet to af mine store talenter fra CM til DM rollen, så har jeg pludselig fundet ud af, at jeg ikke står helt så bredt igen til min centrale midtbane roller, da vi også har solgt ud af to spillere, der kunne dække disse positioner. Dermed har jeg også forfremmet den 17 årige
Anouar Saidi
til førsteholdet, der dog også står til rådighed for U19 holdet fortsat, da jeg ikke regner med han får så meget spilletid igen på førsteholdet med mindre, det kommer til at vælte ind med skader.
Dermed fik vi kigget nærmere på mine spillere til midtbanen. I sidste update om trupoversigten, så kigger vi nærmere på holdets offensive kanter, samt vores angriber alene i front.
darkalf
Manager
Sv: #43 - El Requexón
«
Svar #131:
19 Apr 2016, 16:39 »
Super blog
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39287.0
Gang i Brighton igen
spurvendk
Lilleputspiller
«
Svar #132:
19 Apr 2016, 16:56 »
Jeg tjekker FMD omkring 20 gange om dagen, bare for at se om der er kommet et nyt indlæg i din blog.
Jeg er så stor en fan - det er virkelig så imponerende det du får ud af spillere som ikke er oplagte potentielle verdensstjerner, men alligevel formår du at udvikle dem så vildt.
Jeg er rigtig spændt på at læse med videre.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #133:
19 Apr 2016, 18:11 »
Citat af: darkalf 19 Apr 2016, 16:39
Super blog
Som jeg har sagt til de andre før dig. Mange, mange tak. Det glæder mig at der bliver sat pris på bloggen ude på den anden side.
Citat af: spurvendk 19 Apr 2016, 16:56
Jeg tjekker FMD omkring 20 gange om dagen, bare for at se om der er kommet et nyt indlæg i din blog.
Jeg er så stor en fan - det er virkelig så imponerende det du får ud af spillere som ikke er oplagte potentielle verdensstjerner, men alligevel formår du at udvikle dem så vildt.
Helt enig. Jeg er virkelig også imponeret over, hvordan mine unge spiller udvikler sig. Desværre er der også nogle der bestemt kunne udvikle sig bedre, men mange har desværre ikke 'personligheden' på deres side. Og da jeg ikke har tutorer endnu, så er der flere spiller der desværre ikke kan følge med flere af de pragteksempler, som jeg har gående på førsteholdet.
Når det er sagt, så som jeg tidligere har været inde på, så tyder det på at jeg formår at udvikle flere af mine unge spillere op til deres fulde PA på rekordtid. Det synes jeg der virker til at være flere eksempler på her på førsteholdet.
Citat af: spurvendk 19 Apr 2016, 16:56
Jeg er rigtig spændt på at læse med videre.
Jeg glæder mig bestemt også til at fortælle videre om mit forløb med Real Oviedo.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #134:
19 Apr 2016, 21:47 »
#44 - Gennemgang af trup (2020), del 3/3
Så er det blevet tid til sidste trupoversigt, hvor vi kigger nærmere på de resterende syv spillere i førsteholdstruppen. Fire kanter, samt tre angribere råder vi over her.
Kanter
Holdets helt store stjerne er naturligvis
Ignacio Salcedo
, som senest var med i Spaniens EM trup, hvor man gik hele vejen til semifinalen, men blevet slået af Frankrig på et sent mål. Salcedo havde hidtil blot spillet én landskamp, men fik både spilletid i en testkamp op til slutrunden, så startede han inde mod Rumænien i gruppespillets tredje runde, hvor han spillede til 9,0. Hertil fik han også spilletid fra start mod Tyskland i kvartfinalen, og blev skiftet ind i semifinalenederlage
t til Frankrig, og dermed står vores 20 årige Salcedo allerede med fem landskampe.
Hans udvikling har også været yderst nydelig gennem de sidste to år, hvor han mere eller mindre har udviklet 1-2 i samtlige egenskaber.
-
Hans backup er 18 årige
Fernando Alonso
, der kom gennem vores youth intake i 2018, men som siden har vist utrolige tegn i sin udvikling. Dengang blev han kun vurderet til et PA på 3,5-stjerner, men mit stab holder mere til at det nu kan blive til 4,5-stjerner. Utrolig flot udvikling fra hans side, hvor han har udviklet flere egenskaber med 3-4 stykker, og hans forudseenhed har han helt utroligt fået udviklet med +5 på bare 28 måneder.
-
Udvikling siden marts 2018
Henne på venstrekanten har der længe været stor kamp mellem to af mine spillere. Langsomt er jeg dog begyndt at have min favorit i
Aitor San Miguel
, der har det med at præstere bedst over længere perioder, selvom han har sine kampe, hvor han falder helt ud.
Hans udvikling har dog være utrolig positiv gennem de sidste to sæsoner, hvor han har udviklet 2-3 egenskaber, og hans hurtighed er helt imponerende blevet forbedret med +4.
Han skulle fortsat have potentiale til 1,5-stjerne mere. Dette må meget gerne passe, imens han med alderen får hævet sit bundniveau, så er der en glimrende spiller gemt i ham.
-
Men det er ikke mange dårlige kampe Miguel skal spille, før førstevalget kan komme til at hedde
Jonathan Marín
, der er en ægte super-sub for os. Det er sket flere gange, hvor vi har kampe, hvor Miguel er lidt usynlig, og der er brug for noget offensiv kreativitet, som Marín ofte bringer i form af mål og assist.
Maríns udvikling har dog været væsentlig mere begrænset de to seneste sæsoner, og han skulle angiveligt ikke blive meget bedre, hvilket giver mig endnu en grund til at satse mere på Miguel.
-
Angrebet
I løbet af ingen tid er
José Ramón Ruiz
blevet klubbens stensikre førstevalg til angrebet. Han startede med at få chancen i slutningen af efteråret i seneste sæson, hvor han præsterede nydeligt. Han har dog fortsat sine off-days, men han viser utrolig lovende tegn, og så har altså bare egenskaber som ingen af mine øvrige angribere.
Han var uden tvivl en dygtig angriber, da vi modtog ham gennem vores YI i 2018. Han var dengang vurderet til 4 PA stjerner, men har siden gennemgået en solid udvikling, som har gjort ham til mine klart foretrukne angriber. PA vurderingen er dog fortsat ”kun” til 4-stjerner, hvor han skulle have opnået 2,5 af dem. Jeg håber der er mere gemt i ham.
-
En anden yderst lovende angriber er den 17 årige
Jesús Arnáiz
. Han er naturligvis et stykke efter Ruiz, men med hans PA vurdering på 5-stjerner, og Real Madrid der har budt en håndfuld gange på ham efterhånden, og samtidig har kaldt ham som en mulig erstatning for Benzema på længere sigt, så følger jeg også nøje hans udvikling. Sidste sæson blev det til 3(18) kampe i ligaen, hvor han dog desværre kun fik bolden i målet to gange, så intet sensationsgennembru
d. Man må dog sige tiden er på hans side, og fortsætter han den utrolige udvikling han har vist gennem de sidste 14 måneder, så kan han altså hurtigt komme op på Ruiz niveau.
-
Sidst har vi også klubbens tidligere førstevalg til angrebet, som blev min foretrukne angriber i en meget ung alder, men som siden er gået i stå.
Ignacio Cruz
slog ellers til på et glimrende tidspunkt, da vores to ældre angribere ikke kunne få det til at fungere i Liga Adelante, men efter vores første sæson i La Liga, så er det gået helt i stå for Cruz, både på banen, men også udviklingsmæssigt, hvor der ikke er sket det store siden for to år siden.
-
Dermed fik vi kigget hele min ”nye” førsteholdstrup igennem, hvor vores ældste spillere nu er fire spillere på 21 år (Jiménez, Reyes, Vargas og Marin). Dermed er truppens gennemsnitsalder på blot 19 år, hvor gennemsnittet for førsteholdstruppen i La Liga ligger på 25 år.
Inden der bliver startet op på den nye sæson, så vil jeg dog gerne lige komme med en sidste update omkring førsteholdstruppen, hvor jeg kommer lidt overordnet ind på holdet.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
14
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »