home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 230 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  White Hard Army - ala Pochettino
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: White Hard Army - ala Pochettino  (Læst 4302 gange)
Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
White Hard Army - ala Pochettino
« : 01 Apr 2016, 04:50 »



Introduktion:


Citat
Pochettino favours a very high-pressing, attacking style of football. He has often employed a 4–2–3–1 formation at the clubs he has managed. While doing so, he instructs his team to build from the back, intimidate and unsettle opponents with a quick press system, and work the ball into the box. Pochettino's team selection tends to include quick players with excellent stamina, likely due to those players having the attributes to excel in a high press system. He has also been hailed by many pundits for his focus on developing local players from the clubs' youth academies

Hej og velkommen til min taktik tråd: White Hard Army. (Pun intended)
White = Tottenham, Hard = Workrate, Army = Unity

Jeg vil her gøre et forsøg på at genskabe Pochettino's spillestil i Tottenham og er meget interesseret i feedback, ris og ros.
Jeg ser mig selv som en amatør med god forståelse, men håber igennem dette indlæg at lære en masse i løbet af processen, og om muligt, lære lidt fra mig også.

Jeg har hentet inspiration fra Wester's fantastiske indlæg, youtube, wikipedia og TV-kampe og vil her prøve at dele de tanker jeg har gjort mig omkring Tottenham's spillestil indtil videre.

Bagkæden:


Målmand: Målmand(Forsvar)
Mellem stængerne har vi en af Premier League's allerbedste. Lloris er en fabelagtig skudstopper, men ikke ligefrem en Neuer med fødderne. Hans job er at redde bolde og lave sikre, korte afleveringer til bagkæden. Han er sat til at søge Dier som afleveringsmulighed, men hellere sparke langt hvis modstanderne lægger et højt pres.

Centerforsvar: Centerforsvar(Forsvar) og Boldspillende forsvar(Forsvar)
Foran sig har Lloris den belgiske duo med Vertonghen og Alderweireld. Specielt Alderweireld er vigtig i opspillet, da det er hans direkte afleveringer der starter Tottenham's offensiv. Tottenham er ikke blege for at spille bolden rundt på egen banehalvdel indtil den rigtige mulighed opstår, og her er det Vertonghen og Alderweireld, med assistance fra Dier, der er opspillets omdrejningspunkt. De breder spillet ud til backs, ligger direkte afleveringer til de centralt mere offensive spillere eller søger bredtstående spillere på modstanderens banehalvdel.
Defensivt sørger de for at beskytte feltet uden for mange dikkedarer - for ikke at de begge jagter den samme mand, har jeg sat Alderweireld til at presse mindre.

Backs: Wingback(Auto) og Wingback(Auto)
Pochettino spiller med meget offensive backs, og de er specielt vigtige i offensiven for at brede spillet ud. De bliver helt ude ved kridtstregerne og agere bred støtte og indlægstrusler. De søger gerne baglinjen for en flad bold tilbage i banen eller indlæg efter folk i feltet. Det er dog kun plan B, da Tottenham's løbemønstre skal skabe åbninger i modstanderens forsvar - derfor skal de også være klar på at søge ind i feltet en gang i mellem.
Defensivt står de naturligvis for at blokere indlæg og erobre afleveringer til bredtstående spillere.

« Seneste Redigering: 02 Apr 2016, 21:59 af Zuika » Logged

Tanderup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: White Hard Army - ala Potchettino
« Svar #1: 01 Apr 2016, 08:50 »

Rigtigt interessant indlæg! Jeg glæder mig til at se hvordan du kombinerer midtbanen, som i mine øjne er Tottenham's absolutte nøgle til den nuværende succes Smiley
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: White Hard Army - ala Potchettino
« Svar #2: 01 Apr 2016, 10:56 »

Altid spændende med taktiske efterligninger. Jeg følger med.
Logged

STAAL
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: White Hard Army - ala Potchettino
« Svar #3: 01 Apr 2016, 11:44 »

Spændende hold, Masser at talent at gøre godt med,ser frem til at følge med i hvad de kan drive det til.  Har selv lige spillet 6 sæsoner med Tottenham hvilket gav 5 mesterskaber, 1 Europa League og 2 Chl pokaler, stoppede inden 6 sæson var færdig.
Logged

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: White Hard Army - ala Potchettino
« Svar #4: 01 Apr 2016, 15:39 »


Citat
In the modern game, Pochettino’s style of play is not a tremendous jump from some of the most popular tactics used by Spain, Barcelona, Bayern Munich and others. The underlying principal is simple – when in possession, patience and purpose in your passing, pace and dynamism in your attack. Without possession, persistence and pressure on a level you’ve never been asked to reach before. Under Pochettino, not all players need to know how to attack, but certainly, they all need to know how to defend.

Maskinrummet:


Defensiv Midtbane: Dybdeliggende Playmaker(Forsvar)
Dier har som tidligere nævnt en nøglerolle i Pochettino's strategi. I boldbesiddelse, falder han tilbage til centerbacks og skaber overtal i spilopbygningen. Han flytter bolden sikkert rundt og søger konstant at være spilbar. Han er sjældent at finde i modstanderens felt, men er et vitalt våben imod modstanderens kontra-angreb. Når modstanderen er i boldbesiddelse, beskytter han de bagerste fire.

Central Midtbane: Central Midtbane(Auto) og Felt-til-felt-midtbane(Support)
På den centrale midtbane har vi et powerhouse i Dembele og Alli. Dembele's fokus i boldbesiddelse er sammen med Eriksen at skabe overtal på banens sidste tredjedel. Der er stor bevægelighed og bevægelserne uden bolden er én af nøglerne i Pochettino's spillestil. Alli støtter spillets opbygning og ankommer i modstanderens felt i sidste øjeblik, hvor han er en trussel med sit langskud.
Defensivt holder de modstanderens centrale midtbane i skak, hjælper med at skærme af for tilstødende backs og er hurtige til at omstille forsvar til angreb.



Jeg er med på at jeg tidligere sagde formationen ville være en 4-2-3-1, men pga spillerroller mener jeg at dette bare er en afskygning. Jeg havde som start Dier og Dembele længere fremme på banen, men følte at dette har en bedre balance. Ydermere skaber jeg mere plads foran den centrale midtbane som jeg kommer ind på i næste indslag.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: White Hard Army - ala Potchettino
« Svar #5: 03 Apr 2016, 19:14 »


Maskinrummet:


Defensiv Midtbane: Dybdeliggende Playmaker(Forsvar)
Dier har som tidligere nævnt en nøglerolle i Pochettino's strategi. I boldbesiddelse, falder han tilbage til centerbacks og skaber overtal i spilopbygningen. Han flytter bolden sikkert rundt og søger konstant at være spilbar. Han er sjældent at finde i modstanderens felt, men er et vitalt våben imod modstanderens kontra-angreb. Når modstanderen er i boldbesiddelse, beskytter han de bagerste fire.

Central Midtbane: Central Midtbane(Auto) og Felt-til-felt-midtbane(Support)
På den centrale midtbane har vi et powerhouse i Dembele og Alli. Dembele's fokus i boldbesiddelse er sammen med Eriksen at skabe overtal på banens sidste tredjedel. Der er stor bevægelighed og bevægelserne uden bolden er én af nøglerne i Pochettino's spillestil. Alli støtter spillets opbygning og ankommer i modstanderens felt i sidste øjeblik, hvor han er en trussel med sit langskud.
Defensivt holder de modstanderens centrale midtbane i skak, hjælper med at skærme af for tilstødende backs og er hurtige til at omstille forsvar til angreb.



Jeg er med på at jeg tidligere sagde formationen ville være en 4-2-3-1, men pga spillerroller mener jeg at dette bare er en afskygning. Jeg havde som start Dier og Dembele længere fremme på banen, men følte at dette har en bedre balance. Ydermere skaber jeg mere plads foran den centrale midtbane som jeg kommer ind på i næste indslag.
[/quote Jeg studser over du vurderer Dier til at være playmaker, der spiller korte sikre afleveringer - en dyb PM spiller jo de længere bolde og dét tænker jeg ikke Dier er dygtig nok. Ift. hvordan jeg ser Spurs' kampe, så tænker jeg mere han er en Half back - han falder dybere ned og det er de defensive kvaliteter, som der taktisk er brug for fremfor de splittende afleveringer. Kan du følge mig eller tænker du jeg er helt gal på den?
Logged

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: White Hard Army - ala Pochettino
« Svar #6: 03 Apr 2016, 21:12 »

Jeg kan sagtens følge dig Iglemose - og er helt enig. Jeg har ingen erfaringer med rollen, da den er ny siden jeg spillede FM sidst.

Til gengæld har jeg Dier placeret på den defensive midtbane (frem for central midtbane), og sat ham til "Forsvarspligt", så han udfylder præcis den rolle jeg gerne vil have. Han har i første sæson haft en afleveringsrate på 83% hvilken jeg er ovenud tilfreds med. Som nævnt tidligere er det også meningen at det er Alderweired der skal ligge de lange afleveringer frem og på tværs af banen.

Men jeg skal da helt sikkert ha afprøvet halfback her i anden sæson!
« Seneste Redigering: 04 Apr 2016, 00:24 af Zuika » Logged

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: White Hard Army - ala Pochettino
« Svar #7: 03 Apr 2016, 21:52 »



Citat
Pochettino wants two players who mostly drift laterally, receive the ball and either play a quick pass down the channel or recycle possession to the midfielders or fullbacks. At Spurs Christian Eriksen has always had this role. The other drifter has varied tremendously though. Nacer Chadli and Erik Lamela have both played in this way at times, although neither really fit the position perfectly. Mousa Dembele is the closest thing in this Spurs squad to another player of this sort. They aren’t trying to make a run themselves or take a shot; they are trying to keep the ball moving, get the defense moving laterally, and create space for the other two attackers to make quick vertical runs in the spaces between the defense. This is a tactic that Pep Guardiola has used to great effect—fast, lateral passing gets the defense shifting and creates space for attackers.

Målmaskinen:


Venstre wing: Fremskudt Playmaker(Angreb)
Christian Eriksen er måske kendt for sin teknik med bolden ved fødderne, men hos Tottenham er hans løb uden bolden en nøgle for succes. Med hans fantastiske spil-intelligens er han sublim til at binde modstanderens "holding midfielder" og trække ham ud af position, hvilket gør arbejdet SÅ meget lettere for Kane og Lamela/Son. Han starter på venstrekanten, men trækker gerne ind i banen for at modtage bolden. Dette skaber også plads på ydersiden til Rose/Davies. Han er holdets primære kreatør, men skal også deltage med afslutninger i feltet.

Citat
The other two players in the front four are meant to make quick, vertical runs that split the defense. They begin in wide areas and drift in to make their moves. This is another similarity you could highlight between Pochettino and Barcelona-era Guardiola. At that time, Guardiola often had his central attacking players as the playmakers (Lionel Messi and Andres Iniesta) with his wide men (Pedro and David Villa) making outside-in runs to create chances.

Højre wing: Indvendig Angriber(Angreb)
På højrekanten har vi vores første decideret målscorer. Rollen er tiltænkt en spiller med gode løb uden bold, driblinger, førsteberinger og afslutninger. Fart og aggressivitet er også en fordel. Lamela udfylder denne rolle perfekt og Son er et udemærket alternativ. Den indvendige angriber skærer ind mod midten og er i princippet bare en angriber der har udgangspunkt på kanten for at skabe bredde. Ved at skære ind i banen, bliver der også i højre side plads på ydersiden til Walker/Trippier.

Citat
In this system there is no place for a traditional number nine who lurks on the edge of the 18-yard box and never strays into other parts of the field. Such a player would be a liability to Pochettino. He wants versatile, hard-working forwards who can move into wide areas and then charge into central areas quickly. That’s what Harry Kane does and as long as Pochettino is at White Hart Lane, it is what Tottenham’s “central” forwards will continue to do.

Angriber: Komplet angriber(Support)
Denne rolle er som skabt til Harry Kane. Han søger ud på kanterne når Eriksen/Lamela søger midten, kommer dybt og forsøger langskud, agere targetman i visse situationer og så er han i boksen når det gælder. Præcis som i TV.



Logged

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: White Hard Army - ala Pochettino
« Svar #8: 03 Apr 2016, 22:35 »



Citat
Hard work personifies the Pochettino mantra. Individual brilliance and skill are a fantastic outlet when the team is in offence, but without the desire, hunger and fitness to win the ball back you are below his standards – something players such as Emmanuel Adebayor and Vegard Forren found to their detriment at Tottenham and Southampton respectively.

Holdinstrukser:


Pochettino's tropper minder mest af alt om en flok utrættelige Russel-Terrier hunde. De spiller i et højt tempo, og de forsvarer sig fra det øjeblik de mister bolden. De er aggressive, bevægelige og arbejdsomme.
På det taktiske plan vil det sige at de har en høj forsvarslinje og de presser langt ind på modstanderens halvdel. De arbejder som et hold, og holdets samlede styrke overskygger de individuelle kvaliteter. Dvs. de er disciplineret og tålmodige, men så snart muligheden opstår/skabes, spiller de direkte og målrettet fodbold.

Derfor er mentaliteten sat til Offensiv.

Som nævnt i mine tidligere indlæg spiller de bolden op fra forsvaret og arbejder bolden ind i boksen. Spillerne skal deltage i flere faser af spillet, og mens den offensive del virker frit, er den defensive struktur klart mere mærkbar. Derfor er holdstrukturen sat til "Fleksibel".



Jeg starter alle hjemmekampe med mentaliteten "Offensiv". Kommer jeg foran med en enkelt, falder jeg tilbage til "Kontrollér". Kommer jeg yderligere foran vil jeg gerne "Hold på bolden"

Her et pragteksemplar af en kamp: Tottenham vs. Man Utd på White Hart Lane, hvor jeg holder Man Utd i et jerngreb. Efter 90 min har United haft 4 skud - kun 1 inden for rammen.

Efter at være foran 3-0 mod Everton i starten af sæsonen, ændrede jeg ikke mentalitet og så blev jeg ellers skolet af enmandshæren Lukaku og tabte kampen 3-4. Første og eneste nederlag på det hvide fort. En gylden lektie.

Kommer jeg bagud handler jeg på fornemmelsen af kampen, men jeg har det generelt svært når jeg kommer fra baghjul.

Indtil videre er jeg startet de fleste kampe på udebane i "Offensiv" mentalitet også, men der er der virkelig en blandet landhandel af resultater. Jeg spillede 1-1 på Etihad, 1-1 i Norwich, vandt 4-0 i Everton og tabte 1-3 i Middlesbrough (selvom det var FA cup stillede jeg i stærkeste opstilling, efter at have spillet 1-1 på hjemmebane med reserverne)
« Seneste Redigering: 03 Apr 2016, 22:47 af Zuika » Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: White Hard Army - ala Pochettino
« Svar #9: 04 Apr 2016, 10:12 »

Synes det er et spæmdende projekt du har gang i Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: White Hard Army - ala Pochettino
« Svar #10: 04 Apr 2016, 15:43 »



Citat
The first thing that stands out is that there is a new-found fluidity in the Spurs attack, with those featuring in the final third starting to heed their manager’s instructions. The former Espanyol trainer also demands that those playing in the four most-advanced positions in his system are able to interchange. This has started to become apparent, with it most commonly being Harry Kane, Christian Eriksen, Dele Alli and Érik Lamela that are given the nod to start.

Offensive løb:


Som nævnt ønsker Pochettino 2 offensive spillere der kontrollerer det offensive spil og flytter modstanderens forsvar med gode afleveringer og løb uden bold. Disse spillere kommer ikke til at lave mange mål, men skal sammen med de offensive backs stå for størstedelen af alle assists.

Christian Eriksen havde flest assists i første sæson. Mine backs havde 18 assists delt ud på 4 spillere og Dembelé bidrog med 5 målgivende afleveringer.

Dem der skal lave målene har derfor total frihed til at finde åbningerne i modstanderens forsvar og behøver ikke at hjælpe med at bygge spillet op (selvom dette er uundgåeligt).

Harry Kane har virkelig følt sig hjemme i dette system. Lamela har lavet 7 mål og 8 oplæg i 19 kampe.

« Seneste Redigering: 06 Apr 2016, 00:08 af Zuika » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010