home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 351 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016  (Læst 4691 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« : 22 Mar 2016, 21:08 »

Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen


I denne tråd stiller vi en række åbne spørgsmål, som vi håber årets deltagere og ikke mindst læserne vil besvarer. Et interview der er åben for alle, som gider give deres besyv med omkring årets blogkonkurrence. Hvilke spørgsmål man vil svare på, finder relevante og hvor omfattende man svare, det er helt op til jer selv. Vi håber bare I vil lege med, så vi kan få en god stemning op at køre inden konkurrencen skydes i gang. På forhånd tak...

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?

Har du deltaget før eller er du debutant?

Hvad kendertegner en god blog for dig?

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?

Går du som deltager efter guldet?

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?

Har du en klar strategi med din blog?

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?

Hvis du ikke deltager, hvad kunne måske lokke dig med?

Læser du alle blogs i konkurrencen?

Er grafik et must for dig?

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?

Andet du selv vil sætte fokus på?




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Gungner
Gæst
 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #1: 22 Mar 2016, 21:34 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?
Ja, det gør jeg. Har ikke deltaget siden 2013, og syntes det måtte være på tide igen. Gik dog efter et hold der ikke skulle gøres det helt store ud af, og satser på at gøre det til en blanding af en FM-blog og en comedy-blog.

Har du deltaget før eller er du debutant?
Jeg har deltaget et par gange eller tre før.

Hvad kendertegner en god blog for dig?
En god fortælling, et par billeder her og der og endelig et hold man kan sætte sig ind i

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?
Den er svær... Men tror det ender med at blive sidste års vinder, skrevet af Le Sygnok.

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?
Wester, Le Sygnok og Nodiem

Går du som deltager efter guldet?
Det gør man vel altid, ellers kan man ligeså godt blive væk Tunge
Ej, kidding aside, så nej. Jeg tror ikke jeg har en chance, så bloggen bliver for min egen hygges skyld.

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?
Meget. Respons fra læserne viser at de følger med. Både positiv og negativ kritik er vigtigt for en enhver blog, mener jeg. Uden respons ser vi tit mange blogs dø, fordi forfatteren mister motivationen. Selvom en blog bør skrives fordi man har lyst, er det vigtigt at der kommer lidt respons.

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?
Nogle gør nok, andre gør ikke. Men nej, det er ikke noget jeg decideret forventer.

Har du en klar strategi med din blog?
Jeps. At holde den kørende under hele konkurrencen. Intet mindre, intet mere.

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?
Har forebedret mig lidt ved at læse tidligere blogs fra tidligere konkurrencer, og ved at lave lidt research om holdet jeg skriver om. Har kun én update liggende, nemlig introduktionen, så skal nok til at i gang Tunge

Hvis du ikke deltager, hvad kunne måske lokke dig med?

Læser du alle blogs i konkurrencen?
Jeg vil i hvert fald stile efter det. Om jeg når det, er en anden sag.

Er grafik et must for dig?
Ikke for mig personligt, men har altid grsfik med da det lader til at det er det folk vil have.

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?
Begynde at hype konkurrencen lidt tidligere, komme med lidt interviews med tidligere vindere osv.

Andet du selv vil sætte fokus på?
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #2: 22 Mar 2016, 21:47 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?
Ja, jeg deltager. Det er primært fordi jeg pt. har motivation og tid til at levere noget jeg efter egne standarder vil betegne som hæderligt. Til de sidste par års blogkonkurrencer har disse ting ikke været der.


Har du deltaget før eller er du debutant?
Jeg er debutant. Jeg skrev dog en enkelt blog for 4 år siden om AB.


Hvad kendertegner en god blog for dig?
Det gør en god historie, overskueligt/indbydende layout og sidst men ikke mindst et godt skriftsprog.


Går du som deltager efter guldet?
Ja, selvfølgelig. Det tror jeg da de fleste gør, når de lægger tid og kræfter i noget.


Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?
Både og. Det kan være en smule demotiverende at skrive en masse uden at få noget som helst respons. Men så længe der bare kommer en smule, er det helt ok.


Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?
Ja, lidt. Måske ikke så meget kvalitetsmæssigt, men mere mht. kvantitet. Altså der skal normalt spyttes en del flere opdateringer ud på en måned, end hvis det havde været en "normal" blog.


Læser du alle blogs i konkurrencen?
Ja, det har jeg tænkt mig, hvis jeg kan overskue det.


Er grafik et must for dig?
Nej. Flot layout er til gengæld et virkelig stort plus.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #3: 22 Mar 2016, 21:52 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?

Blogkonkurrencen er hele grunden til at jeg fandt vej til FmF. Før befandt jeg mig udelukkende på FMD men Gemma, tror jeg det var, han sente mig et link til konkurrencen i 2009. Hvis jeg ikke husker forkert. Et link til en fantastisk blog som deltog i konkurrencen. Så kiggede jeg lidt rundt og blev vildt imponeret over niveauet og ikke mindst deltagerantallet.

Jeg havde vundet den tilsvarende konkurrence et par gange på FMD men niveauet på FmF var langt højere. Så jeg tænkte, at det måtte jeg prøve kræfter med. Så jeg var skide stolt, da jeg opnåede en 4. plads første gang jeg deltog. Og nu er blogkonkurrencen årets højdepunkt for mig hvad angår FM. Desværre har jeg i år ikke rigtig tiden til at gå all in men jeg skal selvfølgelig deltage. Det skal man bare.

Hvad kendertegner en god blog for dig?

At jeg kan se skribenten har gjort sig umage. Det behøver ikke være den bedste grafik eller flotteste skrevet blog der fanger mig men skribentens passion for bloggen. Jeg hader når folk sjusker og jeg kan se de bare poster uredigeret billeder og kaster dem tilfældigt ind. Så umage er et must for mig. Så pyt med stavefejl, simpelt sprog og grafik. Så længe man gør sit bedste.

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?

El Que Escapó

Gemma og jeg skrev en del sammen på MSN den gang og jeg ved hvor umage han gjorde sig. Det er mit krav nr.1 men også at han holdte bloggen simpelt med korte præcise indlæg og med en super god historie. Det er uden tvivl min all time favorit.

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?

Jeg er ikke i tvivl om at Le Sygnok ender i top 3. Han er måske den bedste skribent på den danske scene. Ikke nødvendigvis pga. sproget eller hans opsætning, som noget gange kan være lort men simpelthen fordi det er så gennemarbejdet. Han er super nørd og går altid helt ned i deltaljen. Det er altid en fornøjelse at se. Derudover syntes jeg feltet ser helt åbent ud og jeg håber meget på en debutant kan overraske os alle.

Går du som deltager efter guldet?

Jeg har alti gået efter top 5 og senere hvor deltagerantallet faldt så top 3. I år er første gang at jeg ikke forventer noget. I år er jeg med pga. traditionen og ikke for hyggens skyld. Jeg gør mig selvfølgelig umage men tiden kommer til at begrænse mig.

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?

Jeg tror man lyver hvis man siger nej. Det er dog vigtigt at understrege at jeg altid skriver af egen lyst og aldrig jagter læsere. Det gjorde jeg med min første blogs på FMD for at få en læserskarer men det var skide hårdt arbejde. Nu nyder jeg den respons der kommer og kommer der ingen, så forsætter jeg alligevel og nyder nørderiet med bloggen. For mig er blogskriverierne med til at give en ekstra dimension til spillet og det er grunden til jeg skriver blogs.

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?

Ja.. Konkurrenceelemente t må være en motivationsfaktor til at give den det ekstra.

Har du en klar strategi med din blog?
Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?

Mine blogs er som regel skrevet færdige før de lander på sitet. Hvis ikke fysisk i word, så i hovedet. På et tidspunkt havde jeg 3 næsten færdige blog på word som aldrig så dagens lys. Så ja jeg har planlagt meget og har altid en klar køreplan for mine blogs.

Læser du alle blogs i konkurrencen?

Jeg forsøger men falder fra hvis folk ikke er umage men giver alle blogs chancen.. Men kan jeg mærke skribenten dør langsomt ud, så er jeg nok første mand ude af døren.

Er grafik et must for dig?

Nej slet ikke. Jeg har lavet mange blogs uden og havde på et tidspunkt nogle Dogme regler der forbød grafik som pynt. Nu bruger jeg grafik som pynt og nyder det men forsøger at holde det simpelt og gerne have et fast layout. Jeg nyder at se dem som virkelig kan det med grafik men det er ikke et must for mig.

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?

Nu sidder jeg i crew. Så folk der gider bruge tiden på optakt, præmiesponsor mm.
Der er tiltag nok i værktøjskassen men savner folk der vil bruge dem og har lyst til crewarbejde eller hjælpe til som bruger.

Andet du selv vil sætte fokus på?

Næ.. Glæder mig til at se folk forskellige blogs. Og held og lykke til mine konkurrenter.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #4: 22 Mar 2016, 21:59 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke? Nej det gør jeg ikke da jeg ikke tror jeg har niveauet til at fastholde læserne længe nok og så vil bloggen stille og roligt dø ud samt det faktum at det er nogle år siden jeg sidst har skrevet en blog vedr. FM så jeg er meget rusten hvad det angår Smiley

Har du deltaget før eller er du debutant? -

Hvad kendertegner en god blog for dig? At den er letlæselig uden for mange stavefejl samt at den giver mig lyst til at læse mere(en update der fastholder mig hvor jeg bare ikke kan vente på næste indlæg er en SUPERblog i mine øjne!) Smiley

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit? Tror det må have været TripleX9s Atletico Madrid-blog skrevet for nogle år siden - den var jeg vild med Opstemt

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence? Det kan jeg ikke udtale mig om da jeg kun kender en af deltagerne  crazy

Går du som deltager efter guldet? -

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent? Selvom man siger at det er lysten der skal drive værket når det kommer til blogskrivning så ville det være fuldkommen idioti at svare nej til dette spørgsmål - selvfølgelig er respons vigtigt for det giver også skribenten motivation til at fortsætte/ændre på noget i bloggen Smiley

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen? Det håber jeg - nu er det jo en konkurrence så der må gerne være noget ekstraordinært over disse blogs Smiley

Har du en klar strategi med din blog? -

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager? -

Hvis du ikke deltager, hvad kunne måske lokke dig med? Først og fremmest skal jeg nok have anskaffet mig et tidssvarende FM(sidder stadig og gamer '12-eren da det er den seneste udgave af spillet jeg har) og når det er sket så må jeg hellere få banket lidt rust af i tilfælde af jeg vælger at stille op til en kommende blogkonkurrence Smiley

Læser du alle blogs i konkurrencen? Ej, det gør jeg ikke - men jeg vil da nå at læse så mange som muligt i år Smiley

Er grafik et must for dig? Ja men det skal ikke overskygge selve bloggen Smiley

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv? Reklamere lidt oftere for den og prøve at sætte gang i folk så de får lyst til at deltage Smiley

Andet du selv vil sætte fokus på? Jeg håber på en god konkurrence med masser af blogs - og så glæder jeg mig til at følge med i konkurrencen i år og sidst men ikke mindst: Må den bedste mand vinde crazy
« Seneste Redigering: 22 Mar 2016, 22:01 af FCK88 » Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #5: 22 Mar 2016, 22:35 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?

jeg deltager da igen i år med en blog, var med sidste år, hvor jeg havde det mega sjovt med mit spil og så var det super dejligt når andre bruger kommenterede den.

Har du deltaget før eller er du debutant?


var med sidste år, hvor jeg deltog første gang og fik da en god 4 plads.

Hvad kendertegner en god blog for dig?

det er lidt forskelligt og kommer an på hvad bloggen handler om, men aktivitet er meget vigtigt

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?

puha det er et stærkt felt med mange spændene klubber/emner, men håber da selv på at gøre min 4 plads fra sidste år bedre.

Går du som deltager efter guldet?


måske vi må se men en top 3 er da hovedmålet

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?


meget bare den mindste kommentar, gør at man får mere blod på tanden og gør mere ud af ens blog.

Har du en klar strategi med din blog?

en lille strategi har jeg da :-)

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?

lidt ja men har ikke updates liggende på lager

Læser du alle blogs i konkurrencen?

ja da skal følge med hvad andre har gang i :-D

Er grafik et must for dig?


ja og nej, en rodet blog er ikke godt så der må gerne være styr på det, dog behøver man ikke alt for mange billeder

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?


tror det kommer meget an på den enkelte person, mange er lidt bange for at kaste sig ud i noget som de ikke er tryg ved. så måske en lille guide eller noget i den stil som kunne hjælpe andre med at komme igang.

Logged


BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #6: 22 Mar 2016, 23:12 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?
Det er ikke planen. Der er flere grunde, en af dem værende at mit FM vælter sig i crash dumbs, ligemeget hvad jeg gør for at ændre det, nye saves, total geninstallation af spillet/windows, fjerne alt grafik osv. Selv i et helt nyt save går der under en måned før jeg udsættes for en.

Derudover, har jeg ikke samme gamle lyst til at deltage, eller motivationen dertil, men jeg må hellere holde min kæft, ellers er jeg jo nok for destruktiv til debatten herinde.

Har du deltaget før eller er du debutant?
Har deltaget før...

Hvad kendertegner en god blog for dig?
Gode resultater, en rød tråd i det man foretager sig i sit spil, og så et godt sprog.

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?
Syntes der før i tiden var mange gode blogs, så der er ikke en jeg kan udpege som decideret favorit, men jeg har altid været fan af blogs der udspiller sig over flere sæsoner, da jeg ikke syntes der er noget imponerende i en manager der køber spillere for 2-3 mia på en sæson, og så vinder 1-2 turneringer og slutter der.

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?
Et godt bud ville være at Wester, Le Sygnok eller Arsrea ender i top 3. Måske ikke alle tre, men hvert fald en af dem.

Går du som deltager efter guldet?
Har tidligere gået efter at slutte i den bedre halvdel, men jeg har også som udgangspunkt kun været med for hyggen, som jeg så mener der mangler lidt af nu.

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?
Det er da rart, men det er lige så vigtigt bare at se at bloggen er blevet læst/klikket ind på 10-20 gange mere siden sidste update.

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?
Næh egentlig ikke, tror miraklernes tid er forbi i kategorien blogs.

Har du en klar strategi med din blog?
Ja, min klare strategi er ikke at deltage funny

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?
Det ville jeg gøre hvis jeg følte for at deltage... Cool

Hvis du ikke deltager, hvad kunne måske lokke dig med?
Tja... Det er svært at sige uden at lyde for destruktiv.

Læser du alle blogs i konkurrencen?
niks. Læser et par updates og hvis det fanger så læser jeg med, men hvis hverken klubben, resultaterne, skrivemåden eller tilgangen til holdet (taktik, købepolitik eller den slags), fanger, ja så er jeg godt nok ligeglad med at læse med længere end 4-5 updates ind.

Er grafik et must for dig?
Nej, nærmere tværtimod. For meget grafik kan snildt få noget af lysten til at ryge.

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?
Endnu et spørgsmål der ikke kan besvares uden at lyde destruktiv. crazy

Andet du selv vil sætte fokus på?
Jeg kan godt lide at fløjte i badet. Peace
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

CarlosVela
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #7: 23 Mar 2016, 00:20 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?
Ja, jeg deltager selv i år, hvor jeg skal prøve at fortælle en historie omkring Paris FC Thumbs Up.

Har du deltaget før eller er du debutant?
Jeg er en vaskeægte debutant, har længe haft lyst, og følte lige for at jeg for en gangs skyld skulle give det et forsøg.

Hvad kendertegner en god blog for dig?
Puha, den er svær at sige, jeg vil dog mene at hvis man kan mærke at skribenten synes det er fedt at skrive, så bliver det for det meste en god blog. Dog er elementer som godt skrivesprog også vigtigt.

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?
Det ved jeg godt nok ikke, har siden jeg ankom til siden læst rigtig mange blogs, og specielt under blogkonkurrencerne. Dette betyder at jeg har læst rigtigt mange gode blogs, som har givet mig god inspiration Hævet Øjenbryn

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?
Jeg har personligt ikke rigtigt kigget på hvem der skal deltage i år, men når man først ser deres første update, så kan man nemt vurdere hvem man tror kommer til at slutte med en god position.

Går du som deltager efter guldet?
Går efter guldet? Jeg satser mest på en god oplevelse, hvor jeg kan få lov til at teste mine egne grænser på det skriftlige niveau, hvor jeg endelig kan forsøge mig med en blog. Så vil sige at alt ved siden af det, er ren gevinst.

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?
Det ved jeg ikke helt, men tror at man som skribent bliver glade for komplimenter, samt brugbar kritik, så ved man at mennesker læser ens blog.

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?
Det er da altid fedt, hvis de gør noget ekstra ud af det. Men igen, så længe de har lysten til at skrive, samt evnerne så skal det nok blive nogle gode blogs.

Har du en klar strategi med din blog?
Puha, nej, ikke rigtigt. Jeg har en vej jeg gerne vil føre bloggen ud på, men selve måden jeg vil udføre det på, er jeg selv lidt i tvivl omkring.

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?
Jeg har forberedt mig, og hvis vi skulle starte før tid, så vil jeg nok godt kunne offentlige gøre nogle updates Rullende Øjne

Hvis du ikke deltager, hvad kunne måske lokke dig med?

Læser du alle blogs i konkurrencen?
Jeg prøver at se hvilke blogs der fanger mig, og så følger jeg dem tæt. Men alle blogs får dog lige muligheden.

Er grafik et must for dig?
Det er ikke et must, men jeg synes at det kan være med til at gøre det fedt, men det afhænger meget at stilen. For en helt vildt simpel stil kan også være super fedt.

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?
Det aner jeg ikke, jeg synes personligt den er attraktiv

Andet du selv vil sætte fokus på?
Logged

FMFreaks inside you.

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #8: 23 Mar 2016, 00:32 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?
Jepp...

Har du deltaget før eller er du debutant?
Ja jeg har været med før... sidste år, men det gik ikke pga. andre ting og motivation

Hvad kendertegner en god blog for dig?
At man har passion for det man skriver. Du kan tydelig se forskel på en der skriver for at fortælle en historie han vil have ud og en som skriver for at skrive.

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?
Puhaa.. Der er faktisk mange som inspirerer mig, og især alt Wester har lavet.. Animisme var for mig målestokken for danske FM blogs, og en standard jeg prøver at opnå.

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?
Det gør Wester, LeSygnok og Jeg

Går du som deltager efter guldet?
Hvorfor er man ellers med?

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?
Det kloge råd er at man skal skrive for sig selv, men sandheden er vel at vi ikke ville lægge det ud hvis det bare var for os selv.. Så ja jeg synes et klap på skulderen er vigtigt.

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?
Jeg forventer at man gør alt for at styre sin blog i en original retning som skribenten selv elsker.

Har du en klar strategi med din blog?
Ja.

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?
Jeg har intro liggende, men bruger tit min hverdag og følelser til at skrive med.

Læser du alle blogs i konkurrencen?
ALLE får chancen

Er grafik et must for dig?
Næh.. Det er dog noget som jeg selv går op i, og bruger til at fremhæve bestemte ting.

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?
Jeg deltager vel fordi jeg synes den er attraktiv, så det må dem som ikke gider sige noget om

Andet du selv vil sætte fokus på?
Alt jeg vil sætte fokus på kommer fra d. 1 apr.
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #9: 23 Mar 2016, 01:34 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?

Ja det gør jeg - Fordi jeg godt kan lide konkurrencen da det forhåbentlig hjælper mig med at udvikle mig !

Har du deltaget før eller er du debutant?

Ja, Jeg deltog sidste år - med samme klub Wink

Hvad kendertegner en god blog for dig?

At skribenten går i detaljer og levere lidt storytelling - i min bog kan alle skaffe og skrive om gode resultater, men at læse om personen/personerne bag giver det ekstra der binder mig til en blog.

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?

Har ikke været her længe nok til at have en favorit Smiley
Men hvert år er der rigtige gode blogs også udenfor konkurrencen

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?

De tre bedste blogs

Går du som deltager efter guldet?

Hvis man ikke går efter guldet - hvorfor så være med?

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?

Meget, det giver et billede af folks syn på det du laver, og uden feedback kan man ikke forbedre sig - desuden glæder det mig at folk kan lide hvad jeg laver, da jeg jo ikke kun laver det for mig selv.

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?

Ja - det håber jeg da !

Har du en klar strategi med din blog?

Helt bestemt, så i skal være på toppen i år !  Djævel

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?

Nej - følelsen er frisker hvor jeg laver den on-the-fly... MEN har bygget den i mit hoved

Læser du alle blogs i konkurrencen?

Nej jeg læser meget sjældent blogs som bare er at poste resultater og jo større hold jo mindre interesse.

Er grafik et must for dig?

Grafik er måske så meget sagt, men et grammatisk tjek og lidt fin folkeskole opsætning af teksten hjælper ! Smiley
Husk ingen er fejlfri  Rullende Øjne

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?

Ligge den om sommeren/vinteren så den ikke falder i skolernes absolut travleste tidspunkter
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #10: 23 Mar 2016, 01:41 »

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?

Ligge den om sommeren/vinteren så den ikke falder i skolernes absolut travleste tidspunkter
Meget enig, jeg ville dog foretrække efteråret/vinter.
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #11: 24 Mar 2016, 15:40 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?
Overvejer kraftigt at melde mig til, men har ikke gjort det endnu. Føler ikke rigtigt at tiden er til det over en hel måned, men omvendt vil jeg meget gerne støtte op omkring siden og bidrage til at vi kan få øget aktivitetsniveauet herinde. Det er en skam at den danske FM scene er faldet så meget i aktivitet, specielt når man som en gammel bruger som jeg selv, har brugt så mange timer herinde - ikke mindst i blogsektionen.

Har du deltaget før eller er du debutant?
Ja, jeg har vist deltaget før. Dog har det aldrig været nogen succes for mit vedkommende. Jeg har altid foretrukket at skrive blogs udenfor blogkonkurrencen, da for mange blogs ofte drukner i hinanden.

Hvad kendertegner en god blog for dig?
Et lækkert layout og en god måde at præsentere sit spil på. Det behøver for mit vedkommende ikke at være en novelle, eller en dybdegående historie der ligger bag. Bare der er en god måde at præsentere sit spil på, og at den er præsenteret på en flot og overskuelige måde.

For mange farver, tekst der flytter sig osv. er direkte demotiverende for mig ifht. at følge en blog.

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?
Kan jeg ærlig talt ikke huske...

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?
Jeg vælger ikke at have nogen favoritter på forhånd. Jeg glæder mig blot til at læse alle blogs fra begyndelsen, og så se hvilke blogs der fanger mig.

Går du som deltager efter guldet?
Hvis jeg skulle ende med at deltage, så nej - ikke som sådan. Jeg går selvfølgelig efter at lave en flot blog, som er med til at fange folk, og ikke præsentere noget halvhjertet. Men tiden vil være et issue for mig, og da jeg ikke er forberedt, så er det begrænset hvor mange updates der kan komme fra min hånd.

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?
Ja det er den. Når man bruger så meget krudt og tid på at lave en blog, så er respons vigtigt for at holde motivationen oppe. Derfor vil jeg anbefale folk at bruge de få minutter det tager, for at give respons til de blogs som de finder spændende. Men når det er sagt, så skal det der driver lysten til at lave blogs være for sig selv. Hvis du skriver en blog udelukkende for responsens skyld, så kommer man ikke langt..

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?
Jeg håber altid at man gør noget specielt ud af sine blogs. Ikke nødvendigvis igennem flot grafik eller en gennemarbejdet historie. Men det er vigtigt at man gør en indsats for at gøre ens blog interessant - Hvad enten det er på den ene eller anden måde.. Nogle blogs har jo også sin charme ved at gøre den ekstremt simpel..

Unødvendig og forstyrrende brug af tekstfarver og tekst der rykker sig, er vel i princippet det eneste jeg ser som en no-go i en blog. - Det har og vil aldrig nogensinde være kønt...!

Har du en klar strategi med din blog?
Nej, det har jeg som sådan ikke.. Men hvis jeg skal lave en blog, så bliver det en blog med fokus på en bestemt taktik som jeg går og nusler lidt med.


Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?
Niks. Ikke endnu.

Hvis du ikke deltager, hvad kunne måske lokke dig med?
Som sådan ikke rigtigt noget. Det der er afgørende for mig, er om jeg føler tiden er der til det. Jeg har altid syntes at det har været sjovt at skrive blogs, men det er efterhånden halvandet år siden jeg sidst har skrevet en...


Læser du alle blogs i konkurrencen?
Til at begynde med, så ja. Men jeg vil ret hurtigt afgøre om jeg finder en blog interessant. Så det er vigtigt at man som blogskriver kommer godt igang, ellers tror jeg hurtigt at folk vælger deres favoritter. Men det er klart, at hvor der før var 20-25 blogs, så var man hurtigere til at vælge nogle til og fra, end hvis der er 10-15 blogs.

Er grafik et must for dig?
Ikke en must nej, men jeg sætter stor pris på flot grafik. Men layout er helt klart afgørende for mig - Det skal være nydeligt og overskueligt. 

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?
Det er klart at jo mere aktivitet der er på siden, jo mere respons og opmærksomhed får ens blogs. Så for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv, så skal man kigge på tiltag for at gøre siden mere aktiv.

Gode præmier vil selvfølgelig heller ikke skade...   Smiley


Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #12: 25 Mar 2016, 15:43 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?:
Jeg deltager for første gang i år, jeg har tidligere haft en længere varende blog, som havde ok succes. Jeg forsætter stilen fra den, men vil forsøge at indrage endnu mere storytelling. Det skulle være i år fordi at jeg havde mulighed for et perfekt save til lige præcis den måde jeg ønsker at skrive bloggen på.

Har du deltaget før eller er du debutant?
Jeg er som tidligere nævnt debutant i år.

Hvad kendertegner en god blog for dig?
En god blog kan være mange ting, men den skal have en rød tråd, samt være æggende og vækkende

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?
Puha, den er svær, der har været mange gode gennem tiden, jeg er stor fan af Le Sygnoks blogs, men der var også en i Fm14 tror jeg det var, hvor story telling var helt eminent. Kan ikke engang huske navnet på den nu, men den fangede mig virkelig. Mener det var i spaninen den forgik, og vi fulgte hovedpersonen, både privat og som

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?
Le Sygnok er jo med, så han er da en klar kandidat, og måske også favorit til 1. pladsen, Westers blogs er ofte også meget succesfulde, så han kan helt sikkert også udfordre. Jeg er også enormt spændt på den blog der kommer i år hvor vi følger én spillers karrier, tror godt den kan overraske og snige sig ind i top 3.

Går du som deltager efter guldet?
Er man rigtig fodboldfan hvis ikke man gør? Jeg er vindertypen, jeg er motiveret af konkurrence, og jeg kan ikke lade være med at forsøge at være bedst til alt hvad jeg rør. Det kan faktisk være lidt træls nogen gange, fordi det er sjældent at mine hobbyer forbliver hobbyer, det ender tit med at jeg konkurrer på det niveau man nu en gang kan inden for den pågældende hobby.

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?
Jeg mener respons er vigtig i alle henseener af livet, så det må være et klokke klart ja.

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?
Største delen ja, tror ikke man tilmelder sig en konkurrence for ikke at konkurrere.

Har du en klar strategi med din blog?
Ja det har jeg, eller den begynder hvertfald at tegne sig.

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?
Jeg gør mit bedste, der er allerede lavet et par updates, men jeg har endnu ikke starte mit save, tiden er enormt knap for mig til hverdag. Satser på at få skrevet lidt i påsken.

Læser du alle blogs i konkurrencen?
Til en start gør jeg, men ender som regel med kun at følge 2-4 blogs.

Er grafik et must for dig?
Man spiser med øjnene, og grafik er et virkemiddel til at vække nogle andre sanser end man kan med tekst, så helt bestemt, ja.

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?
Større præmier, måske flere kategorier at finde vindere i? f.eks. sjoveste blog, bedste storytelling, bedste taktiske vinkel osv.

Andet du selv vil sætte fokus på?
vil knytte et hurtigt ord til at jeg synes det er super at vi den anden dag ramte over 10 tilmeldte. jeg vil samtidig opfordre alle deltagere til at gøre deres ypperste, og levere kvalitet i sær klasse, vores fælles community har brug for det! Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #13: 25 Mar 2016, 15:47 »

Fedt med de mange deltagere her i tråden. Og gode svar med fylde på, så vi får et indtryk af folk. Det hjælper mig på vej til den rette stemning.. Jeg glæder mig helt vild til at se folk blogs.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Interview med deltagere og læsere af blogkonkurrencen 2016
« Svar #14: 26 Mar 2016, 00:05 »

Deltager du selv og hvorfor / hvorfor ikke?
Ja det gør jeg, fordi jeg altid har fulgt konkurrencen med stor glæde. I år har jeg dog mere erfaring bag mig, og haft mere tid her op til April, hvilket forhåbentlig kan ses på min blog. Derud kan jeg rigtig godt lide at fortælle om mine spil, dele ud af egne erfaringer og hvad der ellers hører til.

Har du deltaget før eller er du debutant?
Jeg har deltaget før, dog ikke med stor succes. De andre år har jeg ikke haft tiden, til virkelig at kunne få en ordenlig blog op at køre. Men det håber jeg som sagt bliver anderledes i år, jeg satser på én update hverdag.

Hvad kendertegner en god blog for dig?

Ikke noget bestemt, jeg kan lide mange forskellige slags. Synes ikke man kan sige, at en bestemt måde, er den rigtige at gøre det på. Jeg håber vi kommer til at se forskellige bud på blogs i år, det kunne være spændende.

Hvilken konkurrence blog er din all time favorit?
Det kan jeg ikke huske, der er hvert år altid i hvert fald 2-3 gode, men kan ikke nævne en bestemt.

Hvem forventer du slutter top 3 i årets konkurrence?
Det ved jeg ikke, jeg vil ikke komme med noget bud, da jeg heller vil være åben overfor alle. Men jeg håber selvfølgelig på jeg selv kan gå så langt, og måske blande mig i top 3.

Går du som deltager efter guldet?
Jeg går altid efter at vinde.

Er respons fra læserne vigtig for dig som blogskribent?
Til en hvis grad, ja. Ingen respons er rigtig øv, men jeg synes heller ikke det er livsnødvendigt, at samtlige brugere der læser mere, kommer med respons. Men det er rart og få af vide folk følger med, at der er noget bestemt de godt kan lide, eller ikke kan lide.

Forventer du at skribenterne gør noget ekstra ud af fordi det er en blog til konkurrencen?
Hvis de ønsker at vinde, ja. Men så længe vi får en masse i mål, så konkurrencen kan kører hele måneden ud, er det flot.

Har du en klar strategi med din blog?

Ja... Det er faktisk lidt rodet, da jeg ikke har lagt mig fast på en bestemt måde. Jeg kommer til at gøre lidt forskellige ting, i håb om at vise jeg kan finde ud af mere, end bare én bestemt type måde at lave en blog på.

Har du forberedt dig op til konkurrencen og har du allerede updates på lager?
Jeps, eller ville jeg få svært ved at nå en update hverdag.

Læser du alle blogs i konkurrencen?
Jeg læser alles intro, og måske lidt mere i starten. Herfra vælger jeg lidt ud, hvilke jeg vil følge mest med i. Men jeg vil helt sikkert følge med i alle, så alle får en fair chance for at vinde min stemme.

Er grafik et must for dig?
Nej, men lange tekster kan blive kedelige. Grafik gør det hele lidt pænere, og billeder fra FM til at bakke ens ord op er altid gode.

Hvilke tiltag kunne FmF lave i fremtiden for at gøre blogkonkurrencen mere attraktiv?
Rykke tidspunktet af konkurrencen.

Andet du selv vil sætte fokus på?
Held og lykke til alle, jeg håber vi får en rigtig god konkurrence, må den mand vinde.
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010