home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  {15}Engang Odense, Altid Odense - Sæsonafslutning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: {15}Engang Odense, Altid Odense - Sæsonafslutning  (Læst 25996 gange)
Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
{15}Engang Odense, Altid Odense - Sæsonafslutning
« : 04 Mar 2016, 14:36 »

Kæmpe skandale i dansk topklub - snydt for millioner

Bestyrelsesformande n i en af de største danske klubber er blevet taget i, at snyde med tallene, og på den måde tjent millioner til sig selv via små skuffeselskaber. Det har skabt en kaotisk situation i klubben, som forsat ønsker at være anonym indtil der kommer et større overblik over situationen. Beløbet skulle eftersigende være to-cifferet millionbeløb, som bestyrelsesformande n har snydt ud af klubben.

Præcis hvordan den tidligere bestyrelsesformande n har formået at snyde for så mange millioner er stadig ubevidst, dog forsikre politiet at de arbejder hårdt på sagen, og de nok skal komme til bunds i sagen.

Penge der skulle være gået til alt fra samarbejdklubber, til opførelse af fodboldbaner til børn og unge rundt om i regionen, nye kontrakter til spillere og personale, indkøb af nye spillere og meget mere. Derfor er klubbens øvrige bestyrelsesmedlemme r stadig i chok, da formanden ellers har været kendt for sit hårde arbejde ikke bare for klubben, men også i lokalsamfundet igennem mange år.

Dansk topklub på vej mod bunden
Nu er spørgsmålet bare hvad der kommer til ske med klubben, der i de senere år ikke har haft den store sportslige succes bl.a. Grundet de økonomiske problemer. Men for en tidligere mesterskabs klub med så stolte traditioner, kan man blot håbe at de får styr på det, og atter kan være på vej tilbage i dansk topfodbold.

Velkendte problemer på transfer fronten
Klubben der har mistet store millionbeløb, men generelt bare har haft store økonomiske problemer, vil uden tvivl få store konsekvenser i form af medarbejder der flygter, spillerflygt m.m. Klubben har i en årrække været ud af mesterskabs kampen, hvilket har sat sit tydelige præg på klubben og økonomien. Der er ikke blevet foretaget store indkøb, da man ikke har turde satse 100%. I stedet har klubben igennem et par år hentet en masse middelmådige spillere fra bl.a. De danske divisioner. Det kan nok engang blive et tema i klubben, da pengene uden tvivl ikke er til mere, efter endnu en økonomisk krise i klubben.

Ifølge en kilde tæt på klubben, er det meldt ud at cheftræneren har valgt at trække sig, da han ikke ønsker at være i så kaotisk en klub. Efterfølgende har flere statsmedlemmer, lige fra den assisterende træner, til ungdoms trænere sagt op.  Men der vides endnu ikke hvem cheftræneren er, da klubben forsat er anonym. Men det holder nok ikke mere end et par dage, før det kommer ud. Kilden fortællere videre at flere spillere har udtrykt tvivl om deres fremtid i klubben, mens få loyale spillere har været ude at love forsat troskab for at hjælpe en klub der har givet dem så meget.

« Seneste Redigering: 27 Mar 2016, 17:42 af Arsrea » Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dansk storklub i krise
« Svar #1: 04 Mar 2016, 14:37 »

Sæson 15/16:
Super liga: ?
Pokal: kvartfinale

sæson 16/17
Super liga:?
Pokal: ?
Champions League: ?

Trofæskab:

Personlige titler:
« Seneste Redigering: 20 Mar 2016, 12:40 af Arsrea » Logged


QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Dansk storklub i krise
« Svar #2: 04 Mar 2016, 15:42 »

Det er meldt ud at cheftræneren har valgt at trække sig, da han ikke ønsker at være i så kaotisk en klub. Efterfølgende har flere statsmedlemmer, lige fra den assisterende træner, til ungdoms trænere sagt op.  Men der vides endnu ikke hvem cheftræneren er, da klubben forsat er anonym. Men det holder nok ikke mere end et par dage, før det kommer ud. Flere spillere har udtrykt tvivl om deres fremtid i klubben, mens få loyale spillere har været ude at love forsat troskab for at hjælpe en klub der har givet dem så meget.

Super start, og skal nok læse med, men hvis spilere har været ude og kommentere, vil man så ikke vide klubben?
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dansk storklub i krise
« Svar #3: 04 Mar 2016, 15:54 »

Det skulle selvfølgelig forstås som, at kilderne ønsker også at være anonymme. Så i næste Update vil der blive fortalt hvilken klub der er tale om, ville sætte lidt gætteri i gang og se om nogen kunne gætte hvilken klub der er tale om. Hvis ikke det bliver gættet, kommer nyheden ud senere i aften.
Logged


Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dansk storklub i krise
« Svar #4: 04 Mar 2016, 16:32 »

Super start Arsea, små tastefejl hist og her, men synes det er en rigtig fin start Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dansk storklub i krise
« Svar #5: 04 Mar 2016, 17:13 »

Elsker allerede din humor i bloggen. At bruge ord som statsmedlemmer i stedet for stabsmedlemmer! Lige min humor. Er der en ide med det? Måske en statseget klub?

Spøg til side.

God start trods et par skrivefejl der let kunne være undgået vha. en lille gennemlæsning. Jeg er med! Peace
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dansk storklub i krise
« Svar #6: 04 Mar 2016, 20:07 »

Gammeldansk traditions klub på vej mod konkurs

Mange har set, eller hørt om den største kamp i deres historie. Den er sågar, måske, den største sejr et dansk hold nogensinde har hentet ude i det store Europa. Men lige i forhold til forskellige danske præstationer i Europa, så skal vi i denne til Bernabeu, hjemmebane til et af verdens største hold, nogensinde, vinder af intet mindre end 10 (!) Champions League trofæer!

Første møde med giganten

Denne mørke december aften i Madrid, lykkedes det for denne danske klub, at slå overmagten, stik mod spil og chancer. Kampen selv var udråbt til at være "David mod Goliat", den store magtfulde klub, mod den lille traditionsklub fra Ådalen. Klubben havde tabt 2-3 på hjemmebane, foran 17000 ellevilde tilskuer d. 30.12. Nu skulle de gå ned på et af verdens største stadion for at vinde 2-0, et sted hvor de fleste andre storklubber fra Europa ingen gang kan formå vinde. Og så mod et Real Madrid hold der var anført af Danmarks, måske, bedste spiller nogensinde, Michael Laudrup (Som i øvrigt var den sidste målscorer til det førnævnte 2-3 nederlag).

Miraklet i Madrid
I dag er denne historie bedre kendt som "miraklet i Madrid".
Denne danske klub havde bragt sig foran 1-0 ved den unge Michael Pedersen, og til sidst, i det 92 minut skete det umulige. Morten Bisgaard får scoret til 2-0, kampens endelig resultat, de slår selveste Real Madrid 4-3 og er videre til kvartfinalen.

Hvis man ikke har gættet det allerede, er der selvfølgelig tale om Fyns eneste klub i superligaen, OB. Klubbens ejer, Niels Thorborg har valgt at sætte sin del af klubben til salg, mens største dele af bestyrelsen har valgt at trække sig. Det samme er trænerteamet med Kent Nielsen, og hele hans setuppet omkring førsteholdet. Men det stopper ikke bare der, flere sponser har valgt at rive kontrakten i stykker, og dermed stoppet samarbejdet med den fynske klub.

Det store spørgsmål går nu på; hvem skal redde en af Danmarks mest traditionsrige klubber fra at falde fuldstændig sammen?
Logged


BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Dansk storklub i krise - klubben er meldt ud!
« Svar #7: 04 Mar 2016, 22:15 »

Det her forklarer jo så meget, i forhold til hvorfor OB henter så sølle spillere ind gang på gang... Jeg tror sku jeg vil se om jeg ikke kan få et job derude, kunne også godt bruge et to cifret millionbeløb Opstemt
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Gungner
Gæst
 
Sv: Dansk storklub i krise - klubben er meldt ud!
« Svar #8: 05 Mar 2016, 09:59 »

Der er stadig et par tastefejl hist og her, men det skal ikke forhindre mig i at følge med Smiley
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dansk storklub i krise - klubben er meldt ud!
« Svar #9: 05 Mar 2016, 15:38 »

Engang Odense, altid Odense
De sidste par dage har stået på benhårde forhandlinger i ådalens kontorer, efter der endelig kom en gruppe mænd med et tilbud på klubben. Flere tidligere OB spillere er set komme i Ådalen de sidste par dage med mørke solbriller og sorte læder tasker i hånden, mens jakkesættet har sættet helt skarpt.

Gammel kending vender hjem
Efter det kom frem for et par uger siden at OB var desparate efter at få nye ejere på hånden, er det pludselig gået stærkt efter en gruppe af tidligere OB spillere har forsøgt at købe klubben tilbage på "OB hænder". Ifølge flere medier var det målmands legenden, lars Høgh der har taget initiativet til at samle tidligere OB spillere og forsøge at redde klubben.

Brødrene OB
To af de mere kendte navne, er Michael, og Carsten Hemmingsen. De to brødre har tidligere spillet hundredevis af kampe for OB, og er ligesom lars Høgh indbegrebet af den fynske klub. Michael har sagt op i FC vestsjælland, det samme har Carsten Hemmingsen i Marienlyst, så de begge har fuld fokus på deres nye arbejde i OB.

Flere velkendte ansigter vender hjem
En anden mand der har haft rigtig meget succes tidligere i OB, er Kim Brink der siden fyring i 2010 har været ude at klubben. Men han er nu vendt tilbage som sports chef for klubben, da man tidligere har haft stor succes med Kim i Odense. Kim var bl.a. cheftræner da OB slog Real Madrid ud, og han var desuden sports chef da OB tre år i træk vandt sølv i suppen.
Som assistent træner er den tidligere OB'er og landsholds spiller, Keld Bordinggaard blevet ind, han har en unik viden indenfor talent udvikling. Han har bl.a. Været med til at udvikle den røde tråd, som DBU er begyndt at høste rigtig mange talenter på nu, mens der kun kommer endnu mere de næste par år.

Lars Høgh udtaler om købet af hans hjerteklub, "jeg er bare så glad for alle gutterne var med på ideen, og kunne se det rigtigt i at redde Odense boldklub. Jeg er kommet her siden jeg var helt lille, og OB vil altid have en kæmpe plads i mit hjerte, klubben er ligesom en familie for mig."

Michael Hemmingsen forsætter, "vi har en plan om Odense boldklub igen skal være en stor klub i danmark, og tilbage til toppen af dansk fodbold. Men det er ikke koste hvad det vil, vi skal have grundværdierne i orden. Sammenhold er det nye sort i klubben, vi ønsker at hele klubben skal være en stor familie, hvor folk føler sig velkommen. Der skal mere fokus på udviklingen af de unge fynske talenter.."

Hvem den nye manager bliver er endnu uvist, oplyser den nye OB bestyrelse bestående af Lars Høgh, Thomas Helveg, Michael Hemmingsen, Carsten Hemmingsen, Morten Bisgaard, Steen Nedergaard.
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: {3}Dansk storklub i krise - engang Odense, altid Odense
« Svar #10: 05 Mar 2016, 21:12 »

Det ser fint ud Arsrea. Jeg følger med Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: {3}Dansk storklub i krise - engang Odense, altid Odense
« Svar #11: 06 Mar 2016, 01:01 »

Pressemøde senere i dag kl 12!
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: {3}Dansk storklub i krise - pressemøde kl 12
« Svar #12: 06 Mar 2016, 12:00 »

Ny manager præsenteret i Odense

Lars Høgh præsentere
Der var kaldt til stort pressemøde i Ådalens lokaler, da den nye OB manager skulle præsenteres. Pressemødet starter præcis kl 12:00, da Lars Høgh har fundet sig til rette i sin læder stol. Han tager en tår vand af sit glas og begynder så småt at fortælle om hvad OB har ledt efter i deres kommende manager.

"Vi har brugt dag og nat på at finde den helt rigtige manager, vi har haft et par spændende kandidater til møde her den sidste uges tid. Men efter det sidste møde, var vi ikke tvivl om han var den rette til jobbet. Han har tidligere optrådt for OB, så han ved godt hvad det handler om."

Ny manager afsløret
I samme sekund Lars Høgh siger hans navn, kommer Allan Hansen gående ind ude fra siden. Lars rejser sig op og giver ham hånden og byder den nye manager velkommen, mens kameraerne blitzer løs. Alle Hansen er alle tiders topscorer for OB med 130 mål i 355 kampe, hvilket også gør ham til den spiller med 4 flest kampe for OB.

En journalist fra Tipsbladet stiller spørgsmålet: hvad er det præcis du skal bidrage med?
"Jeg ved hvordan man scorer mål, og det skal vores angribere lære, vi har i AK, en utrolig spændende angriber med stort målscore potentiale, som vi gerne skal have udnyttet optimalt. "

Turen går videre til Per Frimann; Er det mening at du skal stå for det offensive, mens Keld Bordinggaard skal stå for det mere defensive og hele det opbyggende spil?

"Det er klart at Keld har en utrolig stor erfaring som træner, som jeg og klubben forhåbentlig kan drage stor fordel af. Keld har masser af idéer, og er især kendt for virkelig at kunne etablere flot, opbyggende spil, samt et godt pres højt oppe på modstanderens bane. Jeg tror og håber vores samarbejde kommer til at fungere rigtig godt sammen, når vi imorgen starter op efter sommerpausen, og skal se spillerne an."

Der bliver yderligere til pressemødet, præsenteret den nye stab i OB frem mod den kommende sæson:

Allan Hansen vil i slutning af preseason kalde til en åben træning. Her får fansene muligheden for at møde spillerne, mens journalisterne vil blive præsenteret for OBs trup til den kommende sæson.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2016, 12:01 af Arsrea » Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: {4}Engang Odense, Altid Odense - Den nye manager præsenteret
« Svar #13: 06 Mar 2016, 12:23 »

Altid spændende at følge med i blogs omhandlende OB - Jeg ser frem til at følge dit spil!

Der ligger en god historie bag indtil videre, og jeg er spændt på at se udviklingen af denne.. Hvordan med økonomien, har du ændret i dette også?
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: {4}Engang Odense, Altid Odense - Den nye manager præsenteret
« Svar #14: 06 Mar 2016, 18:53 »

Altid spændende at følge med i blogs omhandlende OB - Jeg ser frem til at følge dit spil!

Der ligger en god historie bag indtil videre, og jeg er spændt på at se udviklingen af denne.. Hvordan med økonomien, har du ændret i dette også?

Det har jeg, ja. Jeg har fjernet nogen millioner, men så har jeg tilgengæld også lavet om på gælden. Men det kommer der forhåbenligt, mere om senere i historien, hvis alt går godt.
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010