home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Taktik (sammensætningen og huldinstruktioner)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Taktik (sammensætningen og huldinstruktioner)  (Læst 2007 gange)
CHRWM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Taktik (sammensætningen og huldinstruktioner)
« : 26 Jan 2016, 17:23 »

Hej folks!

Håber i kan hjælpe mig med noget feedback på min taktik (ikke på spillerne) da jeg har nogle spørgsmål til sammensætningen og huldinstruktionerne .

Mine spørgmål til sammensætningen er:

1) Kan jeg spille med en Dybdeliggende Playmaker og en Fremskudt Playmaker? Mener jeg har hørt, at det er bedst kune at spille med én playmaker.

2) Hvilken er den bedst mulige angrebsfunktion i min opsætning? Targetman eller Fremskudt Angriber. I dette tilfælde med en Fremskudt Playmaker bag ved.



Mit spørgsmål til huldinstruktionerne er blot om det giver mening?:

Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik (sammensætningen og huldinstruktioner)
« Svar #1: 26 Jan 2016, 17:56 »

Jeg spiller med 2 playmakers - dybde og fremskudt - som du gør, men min anden centrale midt er boldvindende.

Til din nuværende taktik vil TM umiddelbart være bedst - du har ikke rigtig noget koncept udover at udnytte fløjene, så jeg formoder at du kommer frem til en del indlæg.

Det sagt, så ville jeg dog finde et koncept, hvis jeg var dig. Altså om du vil spille bolden meget rundt, spille afventende m. hurtige omstillinger og lange bolde, eller vil du spille hurtigt og med et aggressivt genpres - langsomt med et hurtigt men knap så aggressivt genpres?

Jeg ved ikke om det er en nødvendighed, men umiddelbart har jeg svært ved at se et fodboldhold få succes på langt sigt, uden et tydeligt koncept (Moyes, van Gaal?) Du kunne jo starte med at tænke over, hvordan du vil tilbageerobre bolden, om du vil spille hurtigt eller langsomt, korte/lange afleveringer, og om du fx vil udnytte FA-rollens dybdeløb?
Logged

CHRWM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik (sammensætningen og huldinstruktioner)
« Svar #2: 26 Jan 2016, 18:40 »

Jeg spiller med 2 playmakers - dybde og fremskudt - som du gør, men min anden centrale midt er boldvindende.

Til din nuværende taktik vil TM umiddelbart være bedst - du har ikke rigtig noget koncept udover at udnytte fløjene, så jeg formoder at du kommer frem til en del indlæg.

Det sagt, så ville jeg dog finde et koncept, hvis jeg var dig. Altså om du vil spille bolden meget rundt, spille afventende m. hurtige omstillinger og lange bolde, eller vil du spille hurtigt og med et aggressivt genpres - langsomt med et hurtigt men knap så aggressivt genpres?

Jeg ved ikke om det er en nødvendighed, men umiddelbart har jeg svært ved at se et fodboldhold få succes på langt sigt, uden et tydeligt koncept (Moyes, van Gaal?) Du kunne jo starte med at tænke over, hvordan du vil tilbageerobre bolden, om du vil spille hurtigt eller langsomt, korte/lange afleveringer, og om du fx vil udnytte FA-rollens dybdeløb?

Tak for feedback!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik (sammensætningen og huldinstruktioner)
« Svar #3: 26 Jan 2016, 18:57 »

Jeg spiller pt. med en dyb playmaker i defensiv rolle og en Roaming Playmaker ved siden af på de to centrale midtbanepladser og endda med en bred playmaker i offensiv rolle på MR positionen. Det fungerer perfekt!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik (sammensætningen og huldinstruktioner)
« Svar #4: 27 Jan 2016, 09:05 »

Jeg tænker umiddelbart også at det godt kan virke lidt modsatrettet med både "Søg overlap" og samtidig "afslut første gang". Primært fordi det at søge overlap betyder spillerne holder i bolden og venter på en back kommer med i et overlap - det at holde i den og vente på en spiller kommer bagfra tænke jeg ikke umiddelbart harmonerer så godt med at afslutte første gang?

Personligt bruger jeg kun afslutte første gang når jeg er gået defensivt og skal holde en føring således at mine spillere ikke bliver fanget ude af position Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010