home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 231 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Midterholds Midtbanesammensætning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Midterholds Midtbanesammensætning  (Læst 2772 gange)
Mikkelmoss
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Midterholds Midtbanesammensætning
« : 17 Jan 2016, 20:17 »

Hvis man er et midterhold som i mere en 50% vil være underdog og nok vil komme til at spille på kontra eller standard..

Opstillingen vil nok hedde 1 DM og 2 MC

Hvilke roller bruger i på jeres Midtbane?
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #1: 17 Jan 2016, 20:19 »

Boldvindende og dybdeliggende playmaker fungerer godt på den centrale for mig Smiley

Lidt længere fremme spiller jeg med IA - FP - F
Logged

Mikkelmoss
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #2: 17 Jan 2016, 20:25 »

Ville du også spille med Boldvindene og dybdeliggende hvis du spiller med DM?

Skulle DM så være en alm defensiv midtbane eller skulle det være ankermand?
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #3: 17 Jan 2016, 20:56 »

Nej det ville jeg ikke, jeg tror ikke at det ville fungere - måske med en to-vejs midtbanespiller, men ikke 2 med defensive pligter som deres hovedgøremål på banen Smiley
Logged

Mikkelmoss
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #4: 17 Jan 2016, 21:06 »

Hvad tænker du om.



................... .......Ankermand... ................... .......

........Boldvindene ..Fremskudt playmaker/Felt-felt.......
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #5: 17 Jan 2016, 21:10 »

Hvad tænker du om.



................... .......Ankermand... ................... .......

........Boldvindene ..Fremskudt playmaker/Felt-felt.......
Hvordan er din spillestil?? For hvis du er interesseret i at holde på bolden osv, så ville jeg gå efter en defensiv midt (s) FP(s) og en B2B/flydende playmaker.

Det med at holde rollerne på support fungere rigtig godt hvis man gerne vil have bolden rigtig meget Wink
« Seneste Redigering: 17 Jan 2016, 21:12 af Dennislauridsen » Logged

H A L A   M A D R I D!

Mikkelmoss
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #6: 17 Jan 2016, 21:14 »

Jeg er lige startet med Stoke og tænker ikke jeg skal være bolddominerende. tænker jeg kommer til at spille på kontra i de fleste kampe.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #7: 17 Jan 2016, 21:22 »

Jeg er lige startet med Stoke og tænker ikke jeg skal være bolddominerende. tænker jeg kommer til at spille på kontra i de fleste kampe.

Okay, men sæt din DM til forsvar og så prøv med FP(a) og B2B(s)
Logged

H A L A   M A D R I D!

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #8: 17 Jan 2016, 21:53 »

Jeg har - med god grund - aldrig prøvet at spille med en defensiv midt, og en boldvindende. Deres roller er jo næsten ens, så jeg kan ikke se det ende lykkeligt

Jeg ville umiddelbart også spille med:

---- DM ----
- FP - B2B -

Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #9: 18 Jan 2016, 10:16 »

Jeg har rimelig succes med at spille med Fremskudt playmaker (a), Dybdeliggende playmaker (s) og Defensiv midtbane (s).

Idéen er at når modstanderen har bolden står midtbanen i den korrekte formation, dog er den defensive midt lidt mere bølgebryder på løse bolden der kommer igennem de første 2. Når holdet selv har bolden trækker den defensive midt lidt længere frem og bidrager mere i offensiven.

Det kan selvfølgelig godt være det ikke altid fungere, men jeg har været tilfreds indtil videre  Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 18 Jan 2016, 10:19 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #10: 18 Jan 2016, 10:41 »

Hvordan fungerer det med to playmakere på samme tid?

Jeg spiller nemlig med en midtbanetrekant der er vendt om, og har en vnavittig god spiller på den offensive midt som fremskudt, hvor han præsterer super godt.
Begved har jeg den første halve sæson i klubben, med stor succes haft en felt-til-felt og en central midt (forsvar).

Jeg har nu fået hentet nye spillere til og det optimale ville være at spille med en af de to centrale midtbanespillere som dybereliggende, men jeg frygter det lidt når jeg samtidig har en fremskudt på den offensive - er det et problem eller hvordan går det for jer andre, der har mere end 1 playmaker-rolle i spil ad gangen.

Ideelt vil min midtbane-trekant se således ud:

---------------------------- Fremskudt playmaker (angreb)-------------------------

------ Dybereliggende playmaker (F el S) ----- Central (forsvar) el B2B----------
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #11: 18 Jan 2016, 10:45 »

Hvordan fungerer det med to playmakere på samme tid?

Jeg spiller nemlig med en midtbanetrekant der er vendt om, og har en vnavittig god spiller på den offensive midt som fremskudt, hvor han præsterer super godt.
Begved har jeg den første halve sæson i klubben, med stor succes haft en felt-til-felt og en central midt (forsvar).

Jeg har nu fået hentet nye spillere til og det optimale ville være at spille med en af de to centrale midtbanespillere som dybereliggende, men jeg frygter det lidt når jeg samtidig har en fremskudt på den offensive - er det et problem eller hvordan går det for jer andre, der har mere end 1 playmaker-rolle i spil ad gangen.

Ideelt vil min midtbane-trekant se således ud:

---------------------------- Fremskudt playmaker (angreb)-------------------------

------ Dybereliggende playmaker (F el S) ----- Central (forsvar) el B2B----------


Du kan sagtens have en fremskudt på den offensive og en dybdeliggende (s) på den centrale midtbane. Dog ville jeg mene, du skulle bibeholde din central (f), sådan du stadig har en forsvarsorienteret midtbanespiller Smiley
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #12: 18 Jan 2016, 10:52 »

Det var også min tanke, min eneste anke herimod er dog, at jeg ikke får ret mange mand med i boksen, når formationen er 4-4-1-1 hvis begge mine centrale midtbanespillere holder sig tilbage i kraft f roller som central (f) og dybereliggende playmaker Smiley

Men måske det også bare kunne varrieres fra kamp til kamp alt efter modstanderen Smiley
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #13: 18 Jan 2016, 10:59 »

Hvordan fungerer det med to playmakere på samme tid?

Jeg spiller nemlig med en midtbanetrekant der er vendt om, og har en vnavittig god spiller på den offensive midt som fremskudt, hvor han præsterer super godt.
Begved har jeg den første halve sæson i klubben, med stor succes haft en felt-til-felt og en central midt (forsvar).

Jeg har nu fået hentet nye spillere til og det optimale ville være at spille med en af de to centrale midtbanespillere som dybereliggende, men jeg frygter det lidt når jeg samtidig har en fremskudt på den offensive - er det et problem eller hvordan går det for jer andre, der har mere end 1 playmaker-rolle i spil ad gangen.

Ideelt vil min midtbane-trekant se således ud:

---------------------------- Fremskudt playmaker (angreb)-------------------------

------ Dybereliggende playmaker (F el S) ----- Central (forsvar) el B2B----------


De to playmaker roller fungerer fint sammen da de udfylder hver sin position på banen. En dybdeliggende playmaker i forsvar bør umiddelbart være defensiv nok til at holde balancen, men problemet kan være at der spilles for risikable afleveringer. Jeg ville derfor også bibeholde cm (d) for at holde balancen.
Du kan jo prøve med en dybdeliggende i forsvar (givet de defensive kvaliteter er til stede) og så beholde felt til felt eller prøve boldvindende i support rollen.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Midterholds Midtbanesammensætning
« Svar #14: 18 Jan 2016, 11:04 »

En dybdeliggende i support støtter angrebet, dog mest med langskud.
Har ofte haft succes med en boldvindende i support også. Sammenligner den rolle meget med felt-felt faktisk. Kommer med i boksen og er fanden-i-voldsk på resten af banen Opstemt
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010